Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

niiiiin kamalaa kuin monet sanoo? Kuinka nopeesti tulee tulokset?

Kommentit (4)

En oikein ymmärtänyt, mitä tarkoitit tuolla " oliko se niin kamalaa" -kysymyksellä, itse toimenpidettäkö..? Ei kai kolme verikoetta kenenkään mielestä voi olla kovin kamalaa.

Tulokset olivat tulleet seuraavana päivänä neuvolaan. Tulosten tulkinta olikin sitten toinen juttu.. Minulla yksi arvo ylitti rajan 0.1:llä ja th pisti dieetille ja oli kovin huolissaan. Kysyin samaa viiden minuutin kuluttua lääkäriltä, joka tuhahti " unohda koko juttu, ei mitään syytä toimenpiteisiin" . Olin siis sokerirasituksessa, koska vauvan kokoa seurataan edellisen vaikean synnytyksen takia, virtsassa ei ole näkynyt sokereita, enkä ole ylipainoinen (ennen odotusta).

Joten tuo yhden kerran jälkeen kuulostaa aika liioittelulta...

Mutta mitään kamalaa testissä ei ole. Otetaan verikoe, jonka jälkeen juodaan pikkupullo kokiksen makuista juomaa. Sit tunnin odottelu, että otetaan toinen verikoe, ja taas tunnin päästä kolmas verikoe. Mulla oli mukana yks kirja ajankuluksi.

Mulla tuloksissa arvot sitten vähän ylittyivät, joten mut lähetettiin diabeteshoitajalle ravintoneuvontaan. Sen tulos oli, että meillä on oikein hyvät ruokailutavat, joten jatketaan samaan malliin.

Tän jälkeen minäkin vähän ihmettelin, että mikä sen testauksen idea oikein on, kun sitten mitään ei kuitenkaan neuvota muuttamaan. Tai toisaalta ei tutkita ja selvitellä lisää, kun raskausdiabetekseni syy ei kuitenkaan näyttänytkään olevan ruokavalio.

No, vauva syntyi lähellä laskettua aikaa 3 100 -grammaisena, joten hyvin kaikki meni tuosta epämääräisyydestä huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei ollut mun mielestä niin kamalaa, kun olin luullut. Tosin silloin oli kauhea helle, eikä se sairaalan käytävällä istuskelu kovin herkkua ollut. Tulokset sain viikon päästä.

Mut laitettiin testiin, kun kerran oli virtsassa sokerit plussalla. Tulokset oli ihan ookoo, eikä ylipainoakaan ole, joten en joutunut dieetille... Ilmeisesti aamulla syödyt viinirypäleet vaikuttivat niin paljon, että näkyivät virtsassa. Lääkäri sanoi, että turhaan pistivät testiin, mutta hyvähän se on käydä varmuuden vuoksi :)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat