Vierailija

Meidän 2vee tyttö ei ole koskaan pissannut tai kakannut pottaan.

Ostimme hänelle potan, kun oli 1-vuotta, mutta itse opettelua emmem aloittaneet tuolloin, ettei tule ns. pottakammoa. Laitoimme hänet siihen tuolloin istumaan ja kehoitettiin tekemään pissa/kakka siihen, mutta jos ei potalla viihtynyt, sai nousta pois kun halusi.

Kun täytt 1,5v niin aloimme opettelamaan pottailua; otimme kotoa matot pois ja tytöltä vaipan, ja pottaa tarjottiin vähän väliä, annettiin olla koko ajan esillä jne. Potalla istuttiin pitkiä aikoja ja luettiin samalla jotta viihtyy (ja jopa sai katsoa tv:stä Ti-ti Nallea; lempiohjelmaansa potalla istuen). Mutta KOSKAAN ei ole tehtnyt pissan pissaa eikä kakan kakkaan pottaan.

Pissat tekee sitten housuun tai lattialla ihan kesken leikin ja juoksun, ja kakkaa taas pidättää niin kauan kunnes saa vaipan.

Hän normaalisti kakkaa joka päivä samaan kellon aikaan, ja jos en pidä vaippaa, niin pidättää kakkaa koko päivän ja tekee sen vaippaan vaikka vasta yöllä. (Normaalisti kakkaa siis joka aamu.)

Pissaa ja kakkaa mieluusti vaippaan, eikä edes halua vaihtaa märkää vaippaa taikka kakkavaippaa pois. Olen jopa kokeillut pitää TODELLA pitkään märkää kakkavaippaa päällä (niin, että ihan pahaa tekee kun ajattelee mitä se tekee pepun iholle jne.), mutta hän vain viihtyy siinä. Aina kun kysyn, että vaihdetaanko vaippa, niin sanoo että EI!!!

Ja tappelun kanssa se aina vaihdetaan!?!

Miten märän ja kakkaisen vaipan pitäminen voi olla kivaa???

Miten, siis miten saan opetettua lapsen potalle???

Tätä menoa minulla on 3vee lapsi, joka ei käy potalla vaan pissaa ja kakkaa vaippaan. :(

Kommentit (11)

Kunnes tuli pottakammo ja sen jälkeen pidetty paussia, nyt sitten tämä ongelma. Että ei meillä ainakaan tuosta ole kiinni, mitä joku vastasi. t: nelonenkohan olin

Hoidat vain omaa lastasi sinulle ja lapselle sopivalla tavalla ja tahdilla, ja lopetat käyttämästä lastasi kilpailuvälineenä, jonka tarkoitus on tehdä susta onnistunut äiti verrattuna kerhon muihin äiteihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Toisaalta osa tuttujen lapsista, joita on potatettu suurinpiirtein puolivuotiaasta, onkin yhtäkkiä kieltäytynyt potasta. Nämä on niin henkimaailman juttuja, mistä kukakin lapsi kynnyskysymyksen tekee.

lapsi menee potalle sit kun on itse valmis'

mun 2v7kk poika yks kaunis päivä vaan ilmoitti et nyt olen iso poika ja menen potalle. turhaan yritin lahjoa ja istuttaa potalla sitä ennen.

komppaan kolmosta. Meidän lapset on oppineet kuivaksi kukin ajallaan: 2 v 7 kk, 2 v 5 kk, 2 vuotta tasan ja nuorin oli 3 v 2 kk, ja vieläkin pitää pitää mökillä yövaippaa (4 vuotias), kun vahinkoja tulee. Ja usko pois, kahdelle ekalla on yritetty tarjota pottailua jo alle kaksivuotiaana, yhtä surkein tuloksin kuin teillä. Jos lapsi ei piittaa kastumisesta, niin lapsesi ei ole yksinkertaisesti vielä valmis potalle.

mä oon samaa mieltä kolmosen kans, että lapsi kyllä oppii sitten kun oppii. totta kai potta on hyvä olla ja siihen kannattaa istuttaakkin aika ajoin (nukkumisen ja ruokalilun jälkeen) mutta lapsi ei opi mielestäni potalle ennekuin on siihen valmis. Mäkin stressasin pottailusta ja yritin antaa tarra palkintoa ja vaikka mitä-..sit poika 2v6kk ilmoitti et nyt haluaa potalle

Onko kaikkien lapset oppineet niin helposti kuiviksi/pottailemaan?

Ainakin tuntuu siltiä, kun " kaikki" äidit kerhoissa sanoo; " meillä oppi kaikki lapset käymään 1,5vee potalla..."

:(

ap

ja aika pian hoksasi, mitä pottaan tehdään. Luulen, että vaipat jäi just siksi pois aikaisin, että oli niin pienestä pitäen potalla istunut, että luuli, että on normaalia mennä ruokailun jälkeen potalle. Valitettavasti tämä ei tietenkään nyt teitä auta enää tässä vaiheessa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat