Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Synnytin toisen lapseni tammikuussa ja nyt olen miettinyt kuparikierukkaa. Kuinka monelle ensimmäinen kuparikierukka on maksanut jotain? Olen käyttänyt pillereitä ja nyt terkkari sanoi että se kierukka maksaa kun olen käyttänyt niitä pillereitä ennen, eli jos tää olis elämäni ensimmäinen ehkäisy niin sit saisin sen ilmaiseksi. Ihmetyttää vaan kun kaverini ja muutama tuttuni on saanut ilmaisen kierukan vaikka se ei ole ollut ensimmäinen ehkäisy... Olen jostain lukenut että ihan ensimmäinen kuparikierukka olis ilmainen vaikka oliskin käyttänyt muuta ehkäisyä ennen.

Kommentit (9)

Aika erikoiselta kuulostaa, siis että kuparikierukka laitettaisiin jollekulle ensimmäiseksi ehkäisyksi. Kun sitä laitetaan vain synnyttäneille.

Jospa ne lähtevät siitä olettamuksesta, että ekat seksikokeilut johtavat teininä raskauteen ja siksi laitetaan kierukka ; )

Ota asiasta selvää vielä jostain ylemmältä taholta.

Mun ymmärrykseni ja käsitykseni mukaan [b] ensimmäinen kuparikierukka [/b] on ilmainen (ei siis enismmäinen ehkäisy) ja sitte seuraavat kuparikierukat jo maksullisia. Näin ainakin pääkaupunki seudulla ja lähi ympäristössäkin. Mun mielestä se on kyllä koko suomen kattava sääntö, voin kyllä käsittää väärinkin =/

Kuparikierukkahan siis asennetaan synnyttäneille vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sain ihan ilmaseksi kuparikierukan Turussa viime vuonna ehkäisyneuvolassa. Mulla ainakin lääkäri laitto, ei ollut puhettakaan kandeista. Niitä kyllä sitten riitti synnärillä, mutta olihan kandista apuakin. Vaikka ei se nyt niin kiva ole, että kaks koittaa kuinka paljon avautunut ja monta kertaa koko synnytyksen keston aikana...

Minmar79:

Lainaus:

Sain ihan ilmaseksi kuparikierukan Turussa viime vuonna ehkäisyneuvolassa. Mulla ainakin lääkäri laitto, ei ollut puhettakaan kandeista. Niitä kyllä sitten riitti synnärillä, mutta olihan kandista apuakin. Vaikka ei se nyt niin kiva ole, että kaks koittaa kuinka paljon avautunut ja monta kertaa koko synnytyksen keston aikana...

Juu totta ja luulenkin, että riippuu lääkäristä. Yhtenä neuvolalääkäri, kun on henkilö joka kouluttaa näitä gynekologi opiskelijoita... Tottakai markkinoi " tuotetta" , että saa opiskelijoilleen harjoituskenttää ;))

Minulle laitettiin kuparikierukka muutama kuukausi synnytyksen jälkeen enkä mitään siitä maksanut (ensimmäinen kierukka) vaikka olen käyttänyt vaikka mitä ehkäisyä ennen raskautta.

Ainakin Helsingissä on 1. ilmainen (joillakin muillakin paikkakunnille muistaakseni). Kysy vielä neuvolasta tai sitten kaisaniemessä on ehkäisyklinikka tai joku sen niminen.

antaa kandien harjoitella laittoa. Itse vastustan ajatusta, että markkinoidaan ilmaisena ja mainostetaan parhaana vaihtoehtona, mutta sisältää " lisäyllätyksen" .

Eli ei sitten olekaan täysin ilmainen (tuntuu, että mammat " huijataan ottamaan se) ;))

Mutta monet kaverit laittaneet, kun eivät välitä opiskelijoista

Hei.

Ilmaisuus tai se ettei sitä ole liittyy kuntien eri tapaan toimia, ei siinä muuta ihmeempää ole. Esim. Pirkkalassa sai ainakin joitain vuosia sitten ekan kuparikierukan ilmaiseksi kunnan kustantamana. Sitten siellä oli välillä systeemi, jossa sai puoleen hintaan, jos antoi lääkisopiskelijan laittaa eli opetustarkoituksessa, vanhempi lääkäri seurasi toimitusta.

Itse sain peräti toisen kierukkani ilmaiseksi, kun sairauteni takia terveyskeskuslääkäri täällä Helsingissä lähetti Kätilöopiston perhesuunnittellupolille neuvoa hakemaan. Päädyttiin kuparikierukkaan yhteistuumin ylilääkärin kanssa, hän sen asensi eikä mitään maksanut.

maksoi mulla 68 euroa ja oli ensimmäinen laatuaan. Muistan, kun kysyin hinnasta neuvolassa ja täti sanoi hinnan olevan " muodollinen" , joten meinasin persiilleni pudota kun sain laskun. Varsinkin, kun tiesin just ton että jossain saa ekan ilmatteeks. Mutta näin täällä pikkupaikkakunnalla.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat