Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä on lapset tehty hedelmöityshoitojen avulla ja meillä on vielä alkioita pakasteessa. En raski niitä tuhotakaan, joten mietin, voiko niitä luovuttaa sellaiselle lapsettomalle parille, joka tarvitsee luovutettuja alkioita? Onko se sallittua Suomessa? Tietäisikö joku? Kiitos!

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija:

Lainaus:

Minun sukusoluilla aikaansaatu lapsi on minun biologinen lapsi ja asia on näin vaikka se kasvatettaisi norsun kohdussa tai laboratoriossa valmiiksi lapseksi.

Maailmassa on valmiita lapsia joita ei hoideta, kaduille jätetään lapsia kuolemaan pelastakaa ne älkääkä leikkikö sukusoluilla tämän enempää

Ottakaa osoitteeksi Intia, Kiina, Indonesia siellä on autettavia enemmän kuin Suomeen mahtuu. Silloin olette todellisia hyväntekijöitä ette kikkaillessanne pakastealkioilla.

Oletko sinä sitten hyväntekijä vai pahantekijä ?? Tappaja ???

Meiltä jäi hoidoista kymmenisen alkiota pakkaseen ja kun kyselimme klinikalta (Fertinova Helsingissä) että mitä niille voi tehdä, olivat vaihtoehdot vain tuhoaminen tai tieteelliseen tutkimukseen lahjoittaminen. Olisimme itse halunneet ne lahjoittaa alkionluovutusta kaipaavalle mutta klinikalta kerrottiin ettei niille ole kysyntää. Nyt kuitenkin luin tästäkin ketjusta että niitä tarvittaisiin.

Miksiköhän alkioitamme ei voitu antaa tarvitsevalle? Kuitenkin meillä on terve lapsi eikä sen kummempia perinnöllisiä tauteja. Omituista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kaikki eivät välttämättä saa adoptiolasta esimerkiksi iän tai muun syyn takia, eikä biologista lasta tule. Jotkut taas eivät halua adoptiolasta, vaan haluavat synnyttää lapsen lahja-alkiolla. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos lasta todella toivova pari saa lapsen minun ja mieheni alkiolla. Klinikat kyllä seulovat tarkkaan, kelle näitä alkioita luovutetaan. ap

itselleni tehtiin lapsettomuushoito Diacorissa. Sieltä tuli kerran vuodessa kysely siitä mitä haluan pakkasessa olevilla alkioilla tehdä.

Luovuttaa tutkimukseen, säilytettävän ja luovuttaa tuntemattomalle tarvitsevalle.

En kysynyt onko oikein luovuttaa, vaan SAAKO eli onko se LAILLISTA. Kiitos, se tieto riittää, että laillista on, joten ryhdyn tuumasta toimeen. Otan yhteyttä klinikkaamme ja autan sellaista paria, joka ei saa muuten lapsia. Meillä ei ole mitään tautiperimiä menossa eteenpäin, vaan ihan ollaan tervettä sukua puolin ja toisin.

Minusta on ihmeellistä, että pidetään alkion lovuttamista moraalittomana, kun vaihtoehtona on alkion tappaminen. Minusta se on moraalitonta ja alkion luovutus eteenpäin on HYVÄ JA MORAALINEN TEKO.

ap

Minun sukusoluilla aikaansaatu lapsi on minun biologinen lapsi ja asia on näin vaikka se kasvatettaisi norsun kohdussa tai laboratoriossa valmiiksi lapseksi.

Maailmassa on valmiita lapsia joita ei hoideta, kaduille jätetään lapsia kuolemaan pelastakaa ne älkääkä leikkikö sukusoluilla tämän enempää

Ottakaa osoitteeksi Intia, Kiina, Indonesia siellä on autettavia enemmän kuin Suomeen mahtuu. Silloin olette todellisia hyväntekijöitä ette kikkaillessanne pakastealkioilla.

Itsekin luovutin viime vuoden loppupuolella 2 pakkasukkoa.

Hedelmöityshoitojen tuloksena pakkaseen jäi 2 alkiota. Emme halunneet niitä tuhottovan ja lapsilukumme on täynnä. Joten luovutimme ne jollekin pariskunnalle. Biologin mukaan menivät heti käyttöön ja toivottavasti tulosta tuli. Nyt joku onnellinen pariskunta saa nauttia ihanasta tuhinasta.

Tätä keskustelua pakkasalkioiden lahjoittamisesta voidaan vatvoa loputtomiin, joten kuuntele vain omaa sydäntäsi asiassa ja jätä täällä kirjoittavien näsäviisastelijoiden kommentit omaan arvoonsa. Vastauksena kysymykseesi: kyllä myös pakastettuja alkioita saa ja voi luovuttaa samoin kuin sukusolujakin. Ota yhteyttä siihen klinikkaan tai sairaalaan, jossa hoito teille tehtiin ja kysy sieltä lisäohjeita. Oman tietoni mukaan luovutus tapahtuu allekirjoittamalla luovutussopimuksen.

Hyvää kevättä sinulle, arvostan todella humaaniuttasi!

jos alkioita ei luovuta eteenpäin ne tuhotaan! Onko se sinusta moraalisempaa? Taidat olla kristillisdemokraatti...

Jos pakasteessa on kymmenenkin alkiota (ilman omaa syytäni, hoidot tuottivat ne), niin pitäisikö minun synnyttää ne kaikki lapset? ap

Ostin tarjouksesta vähän liikaa ja ei keretä syömään annanpa naapureille kun niillä on ruoka vähissä, tämän ymmärrän kun ruoasta puhutaan - mutta en kun puhutaan omista lapsista sillä niissä alkioissa on teidän geeniperimä ja piirteet myös sukulaisistanne.

jos haluatte anonyymisti luovuttaa, niin aikaa on enää tämä kesä. Sen jälkeen kaikki luovutetut sukusolut ja alkiot tulevat olla tunnettuja. Toisaalta itse juuri odottaisin, jos lapsi aikuisena tahtoisi tavata tai tietää jotain biologisista juuristaan.

lapset (alkiot) kuin antavat ne niitä kaipaaville ??

Te jotka ihmettelette miten joku haluaa antaa lapsensa pois, niin hyväksyttekö te sitten niiden tappamisen ?? Nämä muutamat rinnastavat alkiot lapsiin....käsittämätöntä.

Juuri noin minäkin tekisin. Mieluummin auttaisin jotakuta, kun tappaisin ihmisalkioita. (Jos alkioille voisi puhua, niin en voisi sanoa: mieluummin tapan teidät, kuin annan kenellekään muulle.) Tappaminen on jonkinlaista ahneutta. Muut eivät saisi hyötyä minusta.

Eipä ole juuri montakaan vaivattomampaa tapaa tehdä toiset ihmiset onnelliseksi lopuksi elämäänsä, kuin auttaa saamaan oma lapsi.

ja se alkio - tuleva lapsi on oman lapseni täyssisarus, mitä jos kohtaavat - ja mitä vaan voi tapahtua

on myös moraalitonta sirtää tautiperimää, ettei kerro siitä jälkeläiselle, esim. itselläni on hormonaalisia ongelmia, sydän ongelmia ja aineen vaihduntasairaus. suvussa suuri alttius myös mielen puolen sairauksille

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat