Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mies sai hyvän työpaikan oulusta, itsellä ei ole vielä mitään tiedossa, mutta hoitoalalla varmaan töitä saa piankin. Mietin itse sitä, etten tunne yhtään ko. kaupunkia. Voiko sinne sopeutua? Millaista siellä on asua? Kovin se on pohjoisessa ja teollisuuskaupunki tulee mieleen... Harkinta-aikaa on viikko.

Kommentit (21)

Oulu on hyvä paikka asua jos tulee avoimin mielin. Ja jos ap olet sh niin sinut otetaan riemusta kiljuen töihin ihan mihin vaan. Oulussa on huutava pula varsinkin sairaanhoitajista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mieheni työn perässä reilu vuosi sitten ja oikeastaan eka vuosi meni ihan kotiutuessa. Luulimme että tämä on vireämpi ja jotenkin kaupunkimaisempi paikka, mutta ikävä kyllä tiedämme nyt että Oulu on melkoinen takapajula ja hyvin sisäänpäin lämpiävä paikka. Haju on välillä kamala muuallakin kuin pohjoispuolella, esim Heinäpäässä haisee tosi usein ja tosi pahalta. Ihmisillä on joku outo ennakkoluulo kaikkea muualta tulevaa kohtaan ja tapahtumia pitää etsimällä hakea. Itse kannattaa olla aloitteellinen, kukaan ei tule tekemään tuttavuutta. Seikkailumieltä ja huumoria kannattaa pakata matkalaukkuun mukaan:-).

Kovin erilainen kaupunkihan Oulu on kuin Helsinki, ja voi olla vaikeaa sopeutuakin.

Teollisuus ei Oulussa mielestäni paljoa näy, eikä se merellisyyskään, ikävä kyllä. Ihmiset ovat aika sulkeutuneita. Kaupunkikuva Oulussa on siistiytynyt viimeisen seitsemän vuoden aikana paljon. Helsinkiin verrattuna Oulu on ihan käpykylä ja keskusta-alue on erittäin pieni.

Löytyykö sieltä nykyään kehitysvamma-alan hoitotyötä sairaanhoitajalle? Haluaisimme muuttaa miehen kanssa takaisin (asuttu Etelä-Suomessa 7 vuotta), mutta epäilen työllistymismahdollisuuksiani.. Sairaalatyö ei kiinnosta enää. Olen syntynyt etelässä, mutta viihdyin Oulussa todella hyvin! Etelään sopetuminen otti aikaa..

ja tuli Ouluun työn perässä. hyvin on viihtynyt. Täällä on halpa asua vaikka haiseekin ;) ja ehkä hieman riippuu ihmisestä miten sopeutuu ja myös niistä keneen törmää ja tutustuu. Meidän kaveripiiri on täynnä ei oululaisia kuin oululaisia ja hyvin kaikki viihtyvät. pieni paikkahan tämä on, mutta lapsien kannalta ihan ok

- paha haju

- kylmä

- epäystävällisiä, epäsosiaalisia ja rasisteja

- huono ja kallis julkinen liikenne

- kauhean kuuloinen murre

- junttius

- ei oikeastaan mitään tekemistä

- tylsää, tylsää, tylsää, elämä puuttuu täältä täysin.

Ainoa positiivinen asia on Stockmann. Hieman tuo mieleen Helsinkiä. :D

...minä olen ollut täällä nyt 3-vuotta, enkä ole sopeutunut. Täällä ovat ihmiset niin erilaisia. Ei tällanen paljasjalkainen helsinkiläistyttö täältä kyllä páljon positiivista löydä. Nyt onkin haussa työt Helsingistä/pääkaupunkiseudulta, vihdoin on mieskin tunnustanut tappionsa. Ei viihdytä niin ei.

kun muutin tänne etelästä. Taitaa olla asenteesta kiinni. Onhan Oulu paljon pienempi kaupunki kuin Helsinki ja siis tietenkin erilainen. Mutta kyllä täältä tekemistä ja harrastusmahdollisuuksia ym. löytyy jos haluaa. Ja sairaanhoitajille on ihan varmasti töitä.

Asuin kaksi vuotta Oulussa ja muutin ilomielin takaisin etelään. Tulin Ouluun ilman ennakkoluuloja, mutta oululaiset osoittautuivat todella sisäänpäinkääntyneiksi ja asenteellisiksi. Oululaiset haukkuvat täysin tosissaan eteläsuomalaisia (en todellakaan ole Helsingistä) etelän variksiksi, jotka eivät edes saisi tulla Ouluun. Ilman huumorin häivääkään!

Oulussa on hirveä murre, siellä on pimeää ja kylmää ja oululaiset oikeasti luulevat olevansa Suomen napa. Oulussa Suomi ei jakaudu itään tai länteen, vaan etelään ja pohjoiseen. Pohjoista edustaa tietysti tämä loistava merenkurkun helmi, Oulu, joka on teknologian kehto ja kaiken edistyksen alku. Hahhah. Etelässä (siis Piippolasta alas) on kaikki vain huonoa ja ihmiset tyhmiä hesalaisia.

ikävä kyllä, mutta niin se vain on, että jos jo etukäteen mietit tuommoisia, on sopeutuminen vaikeaa.

itse olen asunut suomessa 5 eri kaupungissa ml. helsinki, ja kaikista vaikeinta sopeutuminen on ollut tänne nykyiseen (en sano mikä on), josta mulla oli oikein pahat ennakkoluulot ja muutenkin tämä tuntuu olevan niin syrjässä kuin vain mikään voi olla. oulussa en ole asunut, mutta olen aina kuvitellut viihtyväni siellä hyvin, minulla on monta oululaista ystävää ja pidän heidän suoruudestaan ja mutkattomuudestaan.

Hajua ei enää tule Kemiran tehtaasta kuten takavuosina. Juomaveden laatukin on nykyään hyvä. Kylmä täällä on, ja aina tulee mereltä (tänään erityisesti).

Mä muutin parivuotta sitten Nummelaan! Ja nyt on talo sitten myynnissä, vihdoin ja viimein. Enkä loppujenlopuksi ole edes kaukana Helsingistä.

No, onneksi me muutetaan nyt takaisin.

Vierailija:

Lainaus:

- paha haju

- kylmä

- epäystävällisiä, epäsosiaalisia ja rasisteja

- huono ja kallis julkinen liikenne

- kauhean kuuloinen murre

- junttius

- ei oikeastaan mitään tekemistä

- tylsää, tylsää, tylsää, elämä puuttuu täältä täysin.

Ainoa positiivinen asia on Stockmann. Hieman tuo mieleen Helsinkiä. :D

- Hajusta en sano mitään. Jollain alueilla haisee, mutta on kaupunkeja joissa haisee vielä enemmän.

- Suomi on pohjoismaa ja talvivaatteita kannattaa hankkia.

- Eiköhän nuo Hesalaiset vasta rasisteja olekin. Kaikki kehäkolmosen ulkopuolella on niin junttia että. Ja taitaa tuo epäsosiaalisuus olla sun ongelma, jos et kerran ole ihmisiin tutustunut.

- Hyvin bussit kulkee ja Oulussa on helppo liikkua polkupyörällä.

- Niinpä niin Hesalaisuus on niin POP että:-DDD

- Tekemistä kyllä on. On ihan itsestä kiinni mikä kiinnostaa, urheilu, kulttuuri vai mikä

- Tylsyys lähtee susta itsestäs. Jos sulla on tylsää vika ei ole kaupungissa vaan sinussa.

Niin itse viihdyn Oulussa tosi hyvin. Voin kylllä ymmärtää ettei asennevammaiset hesalaiset tänne sopeudu. Eikä kyllä oo tarviskaan. Nimittäin se pääkäupunkiseudun slangi vasta kamalan kuulosta onkin.

on aina luonne- ja asennekysymys. Jo ap:n kysymys kuulostaa siltä, että vaikeaa saattaa tulla.

Minulla ei tulisi mieleenkään kysellä, sopeudunko jonnekin (jos ei nyt jostain Bagdadista puhuta), tiedän sopeutuvani ja tekeväni elämäni niin hyväksi kuin siinä ympäristössä on mahdollista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat