Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (12)

Ei minulle ole koskaan mitään neuvottu eikä opetettu. Ei edes käytöstapoja. Esim. Kotona ei koskaan opetettu sanomaan kiitos ym. Oikea junttiperhe. Itse yritän antaa lapsilleni neuvoja ja kiitokset ja muut kohteliaisuudet kuuluvat ihan jokapäiväiseen elämäämme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sitten katsotaan paljonko rahaa siinä kuussa jää muuhun, ja jaetaan se viikkobudjeteiksi. Sitten vaan joka viikko käytetään se raha mitä sille viikolle on budjetoitu. Jos kaikki ei mene sen voi käyttää seuraavalla viikolla.

Kulutusluottoja ei oteta ja jos maksetaan luottokortilla, se tarkoittaa sitä että seuraavassa kuussa maksetaan koko luottokorttilasku pois.

Sinnittelin tuolla tavalla useamman vuoden tosi huonolla palkalla enkä muista kuin pari kertaa että rahat olisivat loppuneet ennen palkkapäivää.

toisaalta-opetti myös sen miten julmasti äiti voi lyödä lyttyyn, väheksyä ja haukkua lastaan, sitä opetusta en tule omille lapsilleni siirtämään.

Lapsilla on aina hiukset kauniisti leikatut ja pestyt, kynnet pidetään lyhyinä.

Juoruaminen on rumaa, kohtele muita kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan. Lähetä/soita kiitokset vierailun/lahjan tms jälkeen.

Muista käyttää maalaisjärkeä lastenhoidossa.

Lue kirjoja - yleissivistys on taattu.

Äidiltäni olen oppinut hirveästi käytännön asioita, kuten sen, että astiakaapin ovi pyyhitään tiskauksen jälkeen ja esim. kuinka katetaan kauniisti. Ja että kärsivällisyys kannattaa, hyvä palkitaan lopulta.

Mummini sanoi minulle kuolinvuoteellaan, ettei koskaan saa turhaan pistää asioita tuonnemmaksi. Hän kuoli ennen kuin ehti eläkeikään, jota oli odottanut, että pääsisi " elämään" .

Mummoni opetti minulle sinnikkyyttä, oli leskeytynyt nuorena ja setvinyt sodan läpi pienten lasten kanssa ja käyden töissä.

Että tulee kohdella muita niin kuin toivoisi itseään kohdeltavan ja itseään yhtä hyvin myös. Että jokainen tekee joskus virheitä, mutta niistä voi oppia ja elämä jatkuu. Että niin kauan kuin on toivoa, on elämää, ja päinvastoin. Että menneisyyttä ei kannata murehtia, siitä voi korkeintaan oppia tai iloita. Että elämä on nyt ja vaikkemme aina voi vaikuttaa sen tapahtumiin, voimme vaikuttaa siihen, mitä niistä oman pään sisällä seuraa. Että rehellisyys kantaa ja lopulta myös antaa. Että teoillamme on seuraukset itsellemmekin ja jo teinikin rakentaa omaa elämäänsä - ei siis teini-iässä kannata protestoida ainakaan niin, että esim. jättää koulut kesken, ryyppää tai seurustelee vääränlaisten tyyppien kanssa vain ärsyttääkseen vanhempiaan ;) Että elämme täällä vain kerran, unelmia kannattaa tavoitella heti nuorena eikä " sitten joskus" . Että kaikkea ei kuitenkaan voi saada ainakaan samaan aikaan ja heti, mutta asioilla on tapana loksahdella mukavasti paikoilleen. Ja että kaikella on tarkoituksensa.

Ja vaikka mitä muutakin, mutta tässä joitakin tärkeitä :)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat