Seuraa 

Haloo...missä työ kaikki ootte??!! Mä jouduin jo menemään ruokaohje-palstalle kirjoittelemaan aikani kuluksi....käykäähän ottamassa ceasarsalaattikastikeohje (mikä sana) muistiin!

Poju edelleen flunssaisena tosin ei kuumetta. Uskaltauduttiin tänään kuitenkin vaunulenkille ja leikki pihalla vajaan puoli tuntia. Olisitte nähneet kun kurvattiin pihalle ja näki kaverinsa...rupes hihkumaan ja hytkymään että mä kans vaunuista pois.

Työasiat askarruttavat myös tätä mammaa (oliko se Kaaku joka kans mietti), aikaa olisi vielä pari kuukautta miettiä syyskuun työhönpaluuta. Miksi sitä nyt jo ressaa päätänsä asialla eikä vasta sitten kun sen aika on...

Kaksonen kun olen horoskoopiltani niin tällainen ' innostus' -piirre vaivaa, nyt sain päähäni että haluan ruoanlaittokurssille syksyllä viimeistään kun alkaavat taas uudet työväenopiston kurssit. Onkos kukaan käyneet tällaisilla kursseilla?

Poju vedellyt nyt 2.5h päikkäreitä ja tekee heräilyä...ja yleensä alkaa itku samantien kun herää. Aivan, tätyy mennä!

Sivut

Kommentit (26)

No niin alkaa kohta pääsiäinen olla ohi :( Harmittaa kun sisko ja sen mies lähtee huomenna kotiin :' ( niin on ollu hyvää seuraa Jesselle ja Jesse on ihan lumoutunut kun saa niin paljon seuraa ja leikkikavereita. Suorastaan taitaa palvoa siskoani.

Joo mulla on seuraava neuvola vasta parin viikon päästä joten sitten saat Truide uudet sykkeet multa, mulla siis oli se eka syke 150. Laitoin äsken madam mammalle ja ennustaja ellille sähköpostia ja kyselin lapsen sukupuolta (tosi noloa) mutta huvikseni ajattelin kokeilla kun tuolla odotus puolella asiasta puhuttiin :) mä olen aina halunnu tavata ennustajaa vaikka toisaalta aika pelottavaa mutta siis ihan mielenkiinnolla on vaan aika rahan tuhlausta sellanen. Kaverini kävi ennustajalla ja se suorastaan elää sen ennustuksen mukaan.

Mä ehkä eilen tunsin ekat liikeet masussa kun olin nukuttamassa Jesseä :) aika ihana olo tuli, aika hiljasta muuten kyllä että mietin että olikohan lie mutta aika varma olen että nyt saatto olla.

No eipä tässä muuta tulin vaan pinoa nostelemaan.

T.Silja

Tänää jos pystyis vaikka jotai kirjottelemaankin... kävin mä täällä eilenki pyörähtämässä tarkotuksena purkaa hieman painoa sydämeltä, mut eipä siitä mitää tullu. Sain jonku pienimuotosen hermoromahduksen ja itkeä pillitin pidemmän aikaa tätä kurjaa eloa. On se jännä miten välistä tuntuu et koko maailma vaa kaatuu päälle, mikään ei onnistu ja itse on aivan p.ska kaikessa. Illalla sitte viel tihrutin miehen olkaa vasten ja nyt onki jo vähän parempi fiilis. Kaipa nää raskaushormonit vaa tekee taas kaiken joteski nii vaikeemmaks...

Tänää on onneks pimukin ollu suurimmaks osaks oikeen äitin prinsessa ni ei oo pahemmin hermo kiristyny. Osaa se kyl olla niin ihana! Eilenki se oli hätää kärsimässä ku äiti itki, ei tienny mitä ois tehny, yritti halata ja sit itkeä itekin.. reppana pieni...

Käytiin me tos ulkona vähän " leikkimässä" , mut ei tossa hiekkamyrskyssä siitä paljo mitää tullu. Mut innostu sit traktoreita ja muita autoja kattelee ni saatii melkein tunti kulutettua aikaa. On se ulkoilu kuiteski aika tärkeetä noille pienille vaik ei aina ite jaksaiskaan sohvalta mihinkään lähteä. Varsinkin siis näinä päivinä kun ilma on ihan surkee. Sit ku aurinko paistaa ja on lämmin, ni menee ihan mielellään ulos.

Napiaisille voin sanoo, et oon aivan samaa mieltä et toi fasun suklaa on aivan liian hyvää! Ei sen puoleen mä syön melkein suklaata ku suklaata. Järjetön herkkusuu. Ja nyt on iskeny sama ku pimua odottaessa, eli mun on vaan pakko saada jätskiä! Jos en syö, ni mä ajattelen sitä koko ajan! Ja sit löysin viel uuden ihanan jätskin! Jos tykkäätte suklaajätskistä, ni voin suositella Ainon Ihana Maitosuklaa -jätskiä. Se on siis taivaallista! Vois vetää koko rasian kerralla!

Mieskin taas vähän nenäänsä nyrpistelee ja neuvola varsinkin ku mä vaan mässään koko ajan. Yritän kyl aina välistä vähän tarkemmin kattoo mitä suuhunsa tunkee, mut himot on aivan kauheet.. Nytki vieressä on vaa porkkanoita jos niillä sais hillittyä itseään...

Ja kauppaan pitäis tänään mennä. Varmaan ihan pari muutakin saattaa siellä olla... Kaapit pitäis täyttää ja mieluiten tietty kaikel mahdollisimman kevyellä ja terveellisellä. Meillä vaan kun tuo karkkihylly pullottaa kaikkee hyvää. Joulusta on viel jäljel suklaarasioita ja mies kävi helmikuus risteilyllä ja toi ihan VÄHÄN karkkia... Ei helpota mun itsehillintää nuo herkut.. Kui mä taas lipsahdin puhumaan tästä, ei miteskää pyöri päässä vaan nuo namit... ;)

Mun lempilomakohde on kyl tuo Thaimaa. Tai ainaski Hua Hinissä oli aivan mahtavaa ku oltii häämatkal -04. Lähtisin millo vaa uudestaan! Ei vaan tuo rahatilanne taida antaa periks ennenku on töihin palannu ja nyt tän toisen myötä se tietty viivästyy taas parilla vuodella. Sitä kaipaa ihan hirveesti ku ennen pimua me käytiin miehen kans joka vuos ulkomailla ja nyt ei ollakaan sit pitkää aikaa oltu, eikä tulla pääsemäänkään... Ja eihän se tietty yht helppoo oo sit enää lasten kanssa ku pitää mennä niiden ehdoilla. Näin se elämä vaan muuttuu!

Ja sit tuo Mauritius on kans sellanen mis mä haluaisin käydä! Seki on vaan aikas kallis paikka..

Masuasukki tuntuu voivan hyvin. Liikkeet tuntuu aina välistä tosi selkeesti vaik tuo istukka etuseinällä hiljentää niitä. Masukin on sen verta kasvanu et ei pysty keltää enää piilottelee jos näkee. Viikkoja siis 23+ jo kasassa.

Tänää pitäis siis illalla leikata pimun tutti... Kauhulla odotan mitä siitä seuraa. Mä niin toivon, et meidän pimu ois kans yks niistä helposti tutista vierottuvista! Ei millään jaksais kauheeta tappelua aiheesta. No, sithän sen näkee.

Nyt täytyy antaa muillekin tilaa! ;) Yritän palailla mahdollisimman pian! Ja vielä kerran ihanaa pääsiäistä kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hengissä ollaan..huhuiluihin vastataan. Huomaa kyllä että on nykyään niin paljo tätä ohjelmaa ettei vihti eikä jaksa edes jokapäivä tietokoneella käydä..

Oon jo alkanu miettiin kesäduuneja ku työsopimus loppuu toukokuun loppuun..ja parikin vaihtoehtoa ois..mutta mutta, ois kiva olla vähän kesällä kotonakin.

Pääsiäinen meni railakkaissa tunnelmissa..poju vietiin lauantaina mummulaan ja lähimmä kamujen kans viihteelle. Ei ollu pikkumies vaan oikeen hyvin kylässä nukkunu, vain 22.30-5!? alkaa tieten olla jo sen verran ikää että ei vieraassa paikassa uni maistu..nooh onneks ei kovin usein tarvi yökylään viedä. Tänään sitte kävi mun neljä ystävää lapsineen kylässä..vanhin lapsi vieraista 1v10kk, ja muksuja oli yhteensä 6! meno oli sen mukaista;) mutta kivaa oli.

Maa galluppiin: Mää oon käyny.. ruotsi, viro, usa, cran kanaria ja englanti

Meillä ois sitte keskiviikkona 1v6kk neuvola, ihan jänskättää onko meijän sirppana yhtään kasvanu 1v neuvolasta. mut on kai tuo ainaki vaatteista päätellen.. Muutenki on nyt huomannu hirmusta kehitystä tuossa pojassa: sanoja tulee melkein päivittäin uusia ja kommunikointi on välillä aivan huomattavasti parantunu..ymmärretään toisiamme ja poitsu osaa hienosti ilmaista mitä milloinki on mielessä..

Mutta tottelematon on ku ite piru välillä..mitään ei usko ja vaan kaikki kielletty kiinnostaa...hermoja raastavaa!!, mutta oli lohduttavaa kamuilta kuulla että joka talossa on sama meininki..tää ei ookkaan ainut!!;)

Jups, nyt suihkuun ja koisiin..aamulla on aikanen herätys

heipparallaa

-Helli

Nyt eksyn peräti tänne asti. jokusen kerran käynyt kattelemassa että löytyykö loka-pinoa että etsivä ei aina löydä. nyt iski silmään pino. Hyi ku tuntuu taas että kaikilla on flunssaa tai jotain muuta tautia. meillä on neidin kanssa ollut sairasteluja ihan tarpeeksi, millo mitäkin uskomatonta tautia. nyt viime sairaus oli tammi-helmikuun vaihteessa tämä kuuluisa norovirus ja siihen kaupan päälle silmä-,korva- ja keuhkoputkentulehdus. Maaliskuun alussa laitettiin rokote joka tietenkin nostatti reippaan viikon jälkeen kolmeksi päiväksi kuumeen. sen takia laitettiin kuukautta aikaisemmin mitä yleensä ku toinen tulokas on tulossa tässä kuussa niin ei ainakaan esikoinen ole kipeänä (koputtaa puuta).

Haluaisin kysellä minkälaisia ovat muiden lapset luonteeltaan ja viihtyvätkö yksikseen?

Mulla meinaa välillä olla " pahamieli" ku tyttö leikkii päivä itsekseen ja äiti ei kelpaa kaveriksi. ei se neitiä haittaa,mutta tuntuu jotenkin surkealta. monet äidit olisivat varmaan ilosta soikeana jos lapset itsekseen toimivat.

neidille on tosi in telkkari tai jokusen tunnin päivässä kattelee tomi traktoria ja titi-nallea.

Meillä neiti syö tuttia vielä ja on vajaa kuukauden ollut sillain että vaan nukkuessa ja ku jos ollaan autolla reissussa.

Mutta minä lähden itsekkin unille, meinaa olla väsy. tyttökin just nukahti niin pitää tilaisuus käyttää hyväksi.

Kauniita kevät päiviä kaikille =)

Marrulle myös tervetuloa joukkoon. Nyt kun muistan vielä kysymyksesi..meillä poika ei juurikaan yksikseen leiki, tai no joo mutta täytyy olla lähettyvillä tai näkyvissä lähes koko ajan. On hyvin seurankipeä pieni mies. Tosin tekee yksikseen ' pahojaan' , silloinhan ei tarvita seuraa...heh.

Vai on Truittendaalien perheessä ollut noinkin rankka tauti kiertämässä, toivottavasti jo helpottaa!

Meidän poju on edelleen flunssassa, että saas nähdä lähdetäänkö perjantaina famulle vai ei sinne keskisuomeen.

Ratkaisin matkarataspulmani, ostin eilen Stockan kantistarjouksessa olevat rattaat. ' Pojun kauppakassiksi' nimesin ne sillä ne menevät mukavasti pieneen tilaan.

Juu mutta ei tässä mulla kummempaa, hyvää pääsiäistä kaikille jos en koneelle tule ennen ensi viikkoa (epäilenpä!)

P.S Mitäs Marille ja Dinatsulle kuuluu????

Täällä taas muita häiriköimässä ;) Oli kyllä aikas upea toi viime viikon pino! Kerranki tuli pituuttakin oikeen kunnolla! Oli maatuskat ahkeralla päällä! :)

Tervetuloa Kiemuralle! Aina mahtuu joukkoon mukaan!

Hampaita meillä on 12. Eli etuhampaat ja yhdet poskihampaat joka puolella. Kulmahampaita me nyt kovasti tehdään ja eiköhän ne sieltä kohta jo puhkeakin.

Odotuspuolella käyn kyllä kans eloisten jutut lukemassa, mut en ole kertaakaan sinne mitään kirjotellut.

Meidän typy ei kauheesti yksikseen leiki. Saattaa toki hetkisen touhuta jotain, mut aika nopeesti kaipaa seuraa. Ei varsinaisesti halua mua mukaan leikkiin, mut vieressä pitää olla ja jutella ja katsella kiinnostuneesti touhuja :).

Matkarattaina meil on Peg Peregon Plikot. Ei tod mikään halvin malli, mut tilasin ne Saksasta ni sai halvemmalla. Oon tykänny niist ihan hirmusesti! :)

Vähäks mua hirvittää ku pitäs toi typy nyt vierottaa tost tutista! Oltiin sovittu jo aikoja sitte et pääsiäisenä se lähtee ja kääks nyt se pääsiäinen on jo täällä!!! Kauhulla odotan torstaita... Parempi tehä se nyt ku on lomaa miehelläki jos yöt menee huutamiseks! Voi apua että mua jännittää!

Nyt tuo yks jo pirteenä sängystä huutelee, joten ei kai tässä auta muu ku käydä hakemassa pois. Palaillaan!

Se on siis morjens!

Kauhia tuuli senkus jatkuu; ikkunasta mielenkiinnolla olen seurannut, kun yhden naapurin matto lensi tielle tuulettumaan, toisella taas piharakenuksen ovet selällään ja grillin suojakangas maassa makoilee..Ovat jossain reissussa vissiin, niin aattelin senverran vahdata, ettei sentäs omaisuus vallan tuulen mukaan lähde.

Meillä ollaan jo melkein terveiden kirjoissa, eilen Milo ekan kerran jo söikin vähän paremmin, nukkui viime yönsä hyvin ja vaipan tuotoskin on jo kiinteää*kop,kop*. Tosin kolmoselle tuli eilen 2 yövierasta, ja kuinkas ollakaan, toinen alkoi oksentamaan aamuneljältä:O/. Tiesivät kyllä riskin tullessaan, mutta kyllä kuiteskin harmittaa, kun se tauti on niin hirveen kauhia!

Iloisen mielen sain, kun Napiaiset ja Sanja kuulivat huhuilun! Nyt typyt sitten sykkeen lukemat peliin, että päästään laittamaan veikkaustoimisto tositoimiin! Silja, Napiaiset ja Sanja+ kaikki muut odottavalla kannalla olevat maatuskat; masuasukin sydämen syke olikaan???

Kuinkas on pääsiäinen sujunut itse kullakii? Melkein vois omasta puolesta vastata, että syödessä! Onhan tää melkein ku joulu, ja tulee mässättyä kaikkea hyvää ihan apinan raivolla.

Jos toi tuuli vähän hellittäis, niin voisikin vaikka käydä testaamassa Milon uutta kypärää, ja istuinta ja hittää pyörälenkin..No, ehkäpä huomenna!

Mä hokasin joku aika sit, että Yle Teema-kanavalta tulee tosi mielenkiintoista ohjelmaa välillä, ja kohta saan takuuvarmat naurut, kun viideltä alkaa Nyhjää tyhjästä! Muistaako kukaan sitä? On se Neil Hardvickin ohjaama teatteri-esitys, jossa yleisö saa päättää ohjelman kulun, ja esiintyjinä iki-ihania Ryhmäteatterilaisia, kuten;Ulla Tapaninen, Miitta Sorvali, Riitta havukainen, Vesa Vierikko, Kari Heiskanen jne.jne.

Että pääsiäisnaurujen pariin.. Oikein leppoisaa illanjatkoa maatuskoille perheineen, ja tulkaahan viimeistään tiistaina pinoon, kuhan arki taas koittaa!

Halibazuidaa

Trutti ja Milo

Aina mulla on joku ongelma, milloin maha, milloin Jesse ja milloin mies koskaan en ole tyytyväinen.

Tänään masis alkoi siitä kun systeri oli löytäny tosi ihanan mökin meille heinäkuuks (tai siis vaan yks viikko) ja mä heti innostuin ja olin ihan into pinkeenä että sinne mennään, matala ranta ja kaikki paitsi ei sisävessaa eikä juoksevaa vettä. No mies vähän epäröi ja mä siitä sit jo vähän suutahdin että ole sitten tulematta me mennään Jessen kaa kaksin vaikka kalliiks se tulee mennä junalla Itä-Suomeen ja sitten vielä puoliks se mökki vuokra mutta olin jo niin valmiina lähtemään. No illemmalla tuli vielä systeriltä viestiä että no varataanko ja mä sit vielä keskustelin miehen kanssa ja se sanoi että kun ei siellä ole sisävessaa ja miten sen Jessen pyllyn pesut ym... mä sit ärsyynnyin totaalisesti ja Jesse hämmensi soppaa vielä huutamalla ja roikkumalla hihassa joten päätin että ei sitten mennä. Mies siihen että pitikö se nyt noin sitten päättää. No miten sitten kun ukko aina vaan jahkailee, sama olis ollu edessä myöhemminkin.

Vituttaa vaan sitten taas mennä istumaan sinne Pohjanmaalle ja mies saa siellä raataa niskalimassa 12 tuntia jotain ihme duunia (varsinkin jos sen isä sattuu samaan aikaan sinne) ja mä pyörittelen peukaloita ja olen tuvassa piilossa paarmoja. Ja uimaan ei pääse ellei mene autolla ja mulla kun ei ole ajokorttia :(

Mä olen niin kyllästynyt kun aina on vaan miehen suku ja koskaan ei ole mun suku, siis se ei halua olla mun suvun kanssa tekemisissä. Tai no kyllä me nyt on mun siskoa nähty ja vieraillaan mun äidin luona mutta kun se on niin juro eikä osaa puhua ihmisten kanssa.

Mua ahdistaa kun se ei puhu munkaan kanssa. Mä olen yrittäny kaikkeni mutta ei se auta jos mä vaan yksin yritän. En mä nyt halua mitään eroa tässä alkaa lietsomaan mutta kyllä sitä olen mietiskelly, en vaan halua miettiä asiaa loppuun koska mä haluan saada tän homman toimimaan.

No jos mulla vois olla kuukautiset niin se aika olis varmaan tällä viikolla niin taas ottaa pannuun kaikki asiat ja väsyttää.

Mitähän kivoja juttuja tähän loppuun sais aikaseks.

Truidelle muuten kiitos lohdutus sanoista, ehkä siellä masussa on kaikki hyvin, mä aina vaan yliregoin kaikkeen ja ehkä tänään olen pari hipasua tuntenut tai sitten se on vaan mielikuvituksen kehitelmää.

Maa galluppiin, pakko myöntää etten ole käyny kun Tallinnassa ja Ruotsissa :( ei ole aijemmin kauhee hinku edes ollut mennä muualle. Nyt olen vähän miettinyt et joku hiekkaranta vois olla ihan cool mutta mulle olis esim riittänyt Suomesta joku mökki hiekkarannalla tällä kertaa. Mulla ei siis omakokemusta oikein ole tällä kertaa.

Mut mä luulen että menen unille, iltapäivällä oli vähän pää ja hartiat kipeenä ja epäilin jo että nyt se flunssa iskee muhun mutta katellaan. Tarttee saada vaan kunnon yöunet josko mieli taas piristyis.

Öitä

T.Silja

mutta sehän on tänään..jeps. Täällä siis tänään vielä pörrään. Juu siis aivan tajuton tuuli, aamulla ei ollut kun lähdettiin pojun kanssa asioille. Takaskävellessä tuntui että silmät, hampaakolot ja huulirasva hiekkaa täynnä.

Truidelle; vanhat matkarattaat säilytetään toistaiseksi, niissä on isompi tavarakori ja ne lähtee Tukholman-risteilylle (viikko pääsiäisen jälkeen) mukaan sekä sinne Kyprokselle (touko-kesäkuun vaihde). Sitten ei haittaa vaikka niille ' kävisikin jotain' . Kyproksella mennään Agia Napaan ja tosiaan tämä lapsiystävällinen hotello Callisto sijaitsee ' bailukeskuksesta' jonkun matkan päässä, ettei pitäisi häiritä. Olen käynyt siellä viimeksi vuonna -97, ja nimenomaan bailaamassa.

MATKAKOHDEGALLUP: ajat sitten en niinkään välittänyt Aasiasta, mutta täytyy sanoa että hieman on ikävä Thaimaata tai lähinnä sen saaria. Viimeksi ollut Thaimaassa Koh Samuilla häämatkalla -04. Senkin vuoksi on vähän ikävä töihin että pääsisi välillä taas käväisemään ulkomailla. Brasiliassa kävimme 2v sitten (Fortaleza) ja en tykännyt yhtään, uudestaan en mene. Mauritius on paikka jonne haluaisin joskus matkustaa (se siis tavoitteeksi).

SYÖMINEN meidän poju kait osaa syödä itse mutta on laiskanpuoleinen sen suhteen. On lusikka mennyt suoraan suuhunkin joskus mutta yleensä se menee leikiksi ja sitä mä en aina jaksa.

Kohta tulee ikkunat sisälle tuulen takia, kääk. Tai kattopellit saa siivet allensa. Täytyy mennä kun pojukin nukahti päikkäreille, näin aikaisin!

Todnäk tulen vielä illan mittaan käymään, hei.

Kaikille sairastelijoille tasapuolisesti pikaista paranemista ja voimia! Meillä *kopkop* ei ole ollu mitään tauteja, mitä nyt flunssaa oli yhdessä vaiheessa, mutta muuten ollaan säästytty kaikenmoisilta epidemioilta. Aika hurjalta kuulostaa monen muun sairastelut.. huh.

Tervetuloa Marru joukkoon!

Tytön luonteesta: määrätietoinen pikkumaatuska, joka ei turhista kitise. Useimmiten iloinen touhuaja, mutta osaa myös kiukutella. Leikkii itsekseen aika harvoin, ja silloinkin vain hetken kerrallaan. Musta tuntuu, että tyttö on vaan tottunut siihen, ettei tästä kämpästä löydy hiljaista soppea, eikä näin ollen osaa sitä kaivatakaan.

Isommat sisarukset pitävät ihan kiitettävästi seuraa pätkälle, joten mäkin saan joskus olla " rauhassa" . Rasittavaa on oikeestaan vaan se, kun mä yritän todella tehdä jotain (ripustaa pyykkiä, laittaa ruokaa..) ja yks takiainen roikkuu lahkeessa. Silloin mä toivon, että tyttö edes joskus viihtyisi yksin omissa puuhissaan.

Pääsiäisen vietämme ihan kotosalla. Jos vaikka kerrankin menisi katsomaan Seurasaareen kokkoa, se olis lauantai-iltana. Mutta riippuu vähän ilmoista, että mitä tehdään. Esimekiksi eilen oli niin kylmä tuuli, että pipoa ois tarvittu, eikä mulla tietenkään ollu sitä mukana. Oltiin vielä kaupungilla, missä tuulee potenssiin sata! Hrrr...

Nyt en muista oliko mulla muuta asiaa, joten oikasen pitkästä aikaa sohvalle ja yritän vaikka nukahtaa, kun pätkäkin on päikkäreillä.

Mä yritän varmaan tässä Pääsiäisenä keskittyä perhe-elämään ja varsinkin parisuhteeseen, joka on rehellisesti sanottuna päässyt hieman rempalleen.. heh. ;)

Joten mukavia pyhiä kaikille, jos en ehdi linjoille!!

Pähkis :)

Kaikki " tunnolliset" pino-maatuskat hyvästelee jo tässä vaiheessa viikkoa muita, ei oo totta!! Mä sitten huhuilen täällä vissiin itsekseni pääsiäisenkin pyhät, ellei meiän uusi vuosikerta yllätä iloisesti..*vink,vink*

Het alkuun, Pähkikselle ja Romille varsin munarikasta pääsiäistä!

Meillä tauti hiljaa hiipii ulos ovesta*kuiskaa hän, pelko pepussa että kääntyykin takaisin*, mutta Milolla on edelleen tuo ala-osaston tuotos ihan vesivelliä. Tänään tein ekan kerran ruokaa ihan oikeesti ja niin, että kaikki potilaatkin söivät.Tosin vitosen olo on edelleen kiikunkaakun, ja vatsaan mahtui vain muutama lusikallinen, mutta positiivista, että kukaan ei sen jälkeen ollut ainakaan huonommassa kunnossa, kuin ennen syöntiä. (tosin sekin uhka on AINA olemassa, kun tää alaston kokki vääntää tuotoksiaan...).

Onnea Romille uudesta menopelistä..En oo vielä tutkinut kantistarjouksia, mutta täytynee silmäillä, millanen ferrari teille tuli. Mihis vanhat kärryt laitat? Milloinkas muuten sinne Tukholmaan lähdette kaverin ja lasten kanssa?

Kyllä taas toi takatalvi kuiteskin yllättää, ei kiva! Pitänee kaivaa toppavaatteet kaapista, että pääsiäisenä kehtaa grillata.

Luinkin tuolta jostain pinosta, että Romi (sori, taas vaan romi mielessä..) ootte Agia Napaan menossa? (mitenhän tuo oikeesti kirjoitetaankaan...). Me ollaan oltu kahtena kesänä siellä lasten kanssa, ja oon tykännyt kovasti. Monen mielestä on pelkkä ruotsalaisten bailumesta, mutta meille ainakin sattui niin kivat hotellit molemmilla kerroilla, ettei mistään bailaamisesta tietoakaan. Ja siellähän on, tai ainaskin oli , aikas iso huvipuistokin ihan keskustassa, ja muuteskin ihan jees paikka lapsiperheillekin. Itse oon varmaan ollut entisessä elämässäni joko espanjalainen, koska se tuntuu musta niin ihanalta maalta aina vain (ja kielikin on kivan kuuloista, aah) tai sitten italialainen, kun oon aivan mafia-friikki!!No juu, siis tarkoitan ihan leffoja ja jotain Kummisetä-trilogiaa, ne on niin huhhuh!! Tässähän onkin oiva G; mikä maa on se teidän lemppari? Suomea ei siis lasketa, koska sehän on tietysti paras..(Ja virohan on ihan melkein Suomi Pähkis!).Ja siis ihan lomailun kannalta tarkoitan! Voisin toki mieluusti kävästä esim.Mexicossa, mutta Thaimaa ei taas kiinnosta mua lainkaan, höh.

Nyt tuo pikku-ukko huhuilee jo uni-Mattia, ja mun on oltava hiukan avuksi, joten ikävä kyllä, täytyy jättää pino tältä illalta..

Kauniita unia, tavataan vielä huomennakin, joohan??

Truttis

järkytys mikä ilma.Hirvee lumipyry ja tuulee niin että tuntuu et katto lähtee pään päältä.käytiin aamulla ulkonakin pajunkissoja hakeen ja koristeltiin niitä,mutta ei noin paha ilma sillon kyl ollu. eipä oo ulos tänään enään asiaa.

eilen käytiin neuvolassa 1v6kk ja painoa oli pojalla 11,7kg ja pituutta 81cm eli normaalikäyrillä mennään.pieneltähän tuo sirppana tuntuu,kun isoveli samanikäisenä 15kg 86cm pitkä.piikki pistettiin ja eipä siinä oikeestaan muuta.vähän kyseli ja teetti pojalla " hommia" et ymmärtääkö puhetta.hyvin tuntui ymmärtävän,vaikka kotona ei aina oikein haluakkaan ymmärtää,varsinkaan kun jostain kielletään.

minä se mietin sitä töihin paluuta syksyllä,mutta kun en tiedä.mun pitäisi alkaa päättämään,kun ei ole vakipaikkaa,mutta luvattu ottaa takaisin kun olen valmis palaamaan.oli puhetta aiemmin että jos palaisin syksyllä,mutta itellä alkaa mieli muuttua et jos jäisinkin kotiin.mutta sitte miettii et jos ei pian oiskaan töitä kun palaisin vuoden päästä,tai niinku seuraavana syksynä...mutta periaatteessa ei ne työt lopu,mutta eipä sitä tiedä.ei kyllä niin suuri rahallisesti olisi hyöty että voipi olla että kotiin jään.eipä sitä enään sellaista mahdollisuutta tule.

meillä sellanen puntissa roikkuja tuo poika että kateellisena luin jonkun kirjoittaneen etttä tyttö viihtyy itekseen pitkiäkin aikoja.meillä ei puhettakaan.hetken saattaa viihtyä.veikan kans paremmin,mutta yksin ei juuri ollenkaan(paitsi tuhoja tekemässä).ja aina pitää olla sylissä.luulin jo että helpottas tässä iässä,mutta mitä hullua.toisinaan saa vieläkin imuroida ja tehdä ruokaa poika kainalossa.toki poikkeuksellisiakin päiviä ja viihtyy paremmin,mutta vähempi niitä.

talviset terkut kaikille....

Minulla on kaksi lokalasta -03 ja -05. Olen tällä hetkellä hoitovapaalla ja aion jatkaa vielä kotona toukokuuhun 2008. Olen 32-vuotias ope. Lasten kanssa touhuamisessa menee tällä hetkellä päivät rattoisasti. Kuopus on aika koheltaja ja tällä hetkellä saakin olla tarkkana, ettei satu mitään ihmeellisempiä onnettomuuksia. Kaikki on sujunut aika hyvin, mielestäni on helpompaa olla kahden lapsen kanssa kotona -esikoisen aikaan taisin olla aika väsynyt mamma.

Olen lueskellut juttujanne vauvakuume -palstalta asti ja jospa nyt rohkenisin mukaan.

Kiemura

Mä olen ollut täysin nettipimennossa viikon, kun laajakaistaoperaattori laitettiin vaihtoon, eikä kukaan ehtinyt laittaa koneelle uusia asetuksia. Mutta nyt taas pelittää :). Oon kyllä ollut NIIN väsynyt, eilen nukahdin lahjakkaasti sohvalle =/... Napiaiset ottivat tilaisuudesta vaarin ja pistivät kämppänsä hyrskyn myrskyn. Kaikki mahdollinen oli vedetty kaapeista alas ja petivaatteet revitty pinnojen välistä lattialle... Mitä tästä opimme, en enää vedä vaakatasoon sohvalle ;).

Neuvolakäynnillähän ei ollut mitään uutta. Masennuin, koska 10kg on 1,5 vuodessa pätkähtänyt painoa lisää :(. Jos laittais oikeushaasteen Fazerille, niiden suklaa on vaarallisen koukuttavaa. No raskaushan onneksi motivoi taas varsin terveelliseen ruokavalioon :) ja tällä hetkellä kaikki makea vaan ällöttää. Eka ultra olis sitten 24.4.

Meillä on mimmistä kehkeytynyt varsinainen papupata, matkii kovasti sanoja ja oma sanavarasto tuntuu kasvavan hurjaa vauhtia. Pikku-ukkokin kovasti pulputtaa, siitä vaan ei saa erkkikään selvää. Viime aikoina ovat leikkineet niin sopuisasti ja osaavat hienosti vaihtaa leluja keskenään ja ottavat toisensa huomioon. Hyvin on mennyt perille " anna toinen siskolle/veikalle" . Joku kyseli viihtykö yksin, meillä nykyään viihdytään hyvin " yksin kaksin" eli eivät enää niin kovin ole " punteissa pyörimässä" . Ite eivät vaan halua syödä, omilla lusikoilla vaan pyörittelevät ruokaa lautasella =/... Nooh, kesällä viimeistään alkaa kova koulu ;).

Kiva että pinoon tulee uusia kirjoittelijoita :)! Ite jatkan tätä satunnaista linjaa...

Iloista pääsiäistä kaikille, nauttikaa vapaapäivistä :)!

Huh, kun tuulee taas niin, että tupee on vaarassa kadota:O).

Silja, voihan noi ketutuskohtaukset laittaa myös raskaushormoonien piikkiin, eikös? Ja se on kyllä taivahan tosi, että jos itse on semmosta nopean päätöksen tyyppiä, ja toinen vähän hitaamman, niin ei kyllä kärsi yhtään kuunnella, sitä jahkaamista ja miettimistä, nimimerkillä;Kokemusta on!

Hemmetti tota pikku-riiviötä! Äsken oli taas sulkenut lastenhuoneen oven, ja siellähän herra kuori suklaamunaa käärepaperista. Oli löytänyt vitosen virpomispalkkiot..No, kun siitä hommasta sain pois, niin seuraavaksi olikin keittiössä syömässä hedelmäcocktailin jämiä, jotka oli jääneet siihen aamuselta. Energiaa tuntuu olevan, kuin pienessä kylässä..

Kävin kaupassa, ja tarkoitus oli ostaa huomisen ja tän päivän sapuskat.Pah ja pyh, en osannutkaan tommosesta Supermarketista ostaa kuin marsujen sapuskat, juustokimpaleen ja kahvia..Pakko mennä meiän pikkukauppaan, niin löydän sieltä ees jotain tarvitsemaani. Noi suuret kaupat on semmosia, että jos ei niissä tarpeeksi usein käy, niin eihän sieltä löydä mitään ja saa juosta pää kolmantena jalkana edestakaisin..Ei jaksa nyt semmosta, varsinkin kun kaikki muutkin ihmiset tuntui olevan samoila asioilla.

Hui, niin hirveä tuuli, että meiän roskis kaatui pihalla! Se on eilen tyhjennetty, onneksi.

Jokos muiden vekarat syö yksin? Kiemuranko poju olikin jo mestari siinä hommassa, mutta miten muilla? Täytyy tunnustaa, että tänään vasta annoin oman lusikan jätkälle, ja niinhän se osas lusikoida sitä hedelmäcocktailia ihan suuhun asti! Täytynee antaa useammin harjoitella.. Esikoisella aikoinaan tein niin, että kun meillä oli suuri matto keittiössä, niin hänen syöttiksen alle leikkasin vanhasta vahakankaasta ison palasen, ja se oli sitten helppo putsata aina syömisharjoitusten jälkeen. Täytynee taaskin vuorata keittiö jollain, heh.

Huhuilenpa taas kadonneita; Napiaiset, Mari, Eekkis, Harju, " dynamicduon" äippä, ulkomaansistersit, Helli, K@tju, Sanja (taisitkin kävästä hiljakkoin, mutta kuiteskii), Nasu, Lauranäiti ja kaikki, kaikki muutkin lokamaatuskat-05..olisi huisin kiva kuulumisianne lukea!! Ymmärrän toki, että vauvojen äidit ja työssäkäyvät eivät joutavia ehdi jaarittelemaan, mutta käykää ees välillä moikkaamassa!!

Tää hiljenee tässä kohtaa, Syökää paljon herkkuja; mämmiä ja munia, ja nähkää kauniita unia!

Illan töissä, mutta käyn vissiin vilasee pinon ennen unille menoa, josko se ois vaikka kasvanut! Kuhan ei ainaskaan kutistuis..

Heipsansaa!

Truutta

Ja tuntuu täysin kyllä sunnuntailta! En viitsinyt aloittaa uutta pinoa kun tää pääsiäinen menee vähän tän edellisen viikon piikkiin.

Tultiin iltapäivästä kotiin ja famureissu oli onnistunut, poika viihtyi erinomaisesti ' maalla' . Eka ilta oli vähän itkua jne kun paikka oli ' uusi' eikä malta/uskalla silloin rauhoittua unille. Loppujen lopuksi nukahti syliin ja siirsin sitten matkasänkyyn, ja nukuin itse vieressä jotta näkisi tutun naaman jos yöllä herää.

Pojua vaivaa edelleen yskä ja vähän nuha. Torstaina olisi korvien jälkitarkastus, toivottavasti korvatulehdus on selätetty.

ENNUSTAJISTA olen käynyt mutten ' lapsiasioissa' . Siis vuosia sitten sinkkuna olen käynyt ja kerran yksi eukko kertoi tarinaa joka oikeasti kävi toteen, ja mä en tod ole sellainen että alan elämään sen mukaan mitä ' ennustetaan' . Se oli itse asiassa vähän pelottavaa että joku osasi sanoa mitä tuleman pitää.

Juu se on pyykkien lajittelu edessä silläaikaa kun perheen miehet ovat ulkona. Täytyy mennä, toivottavasti kaikilla oli mukava pääsiäinen! Mä lihoin ainakin joku parisen kiloa kun anopin luona syötiin pari lämmintä päivässä ja sitten suklaamunia päälle jne, olo ihan turvonnut.

Heihei!

Tulin sittenkin käymään, kun sattui tähän väliin rauhallinen hetki. Heti kun tyttö herää päikkäreiltä niin meno jatkuu. Eskari tarhasta kotiin syömään ja sit kaupoille (pitäis ostaa yks synttärilahja kun hölmönä vasta hokasin, että kaupathan on tosiaan huomenna kiinni..). Aamupäivä menikin kaverin kanssa kahvitellessa.

Lemppari matkakohde on Kreikka. Voisin toki lähteä melkein mihin vaan, mutta mun todellinen LOMA-loma ois uima-altaalla makaamista ja torkahtelua, hyvä kirja, kylmä olut jne.. Ei ihan lähitulevaisuudessa tiedossa moista.

Meillä pätkä SYÖ itse vaihtelevalla menestyksellä. Nyt olen antanut harjoitella joka päivä, koska syksyllä ois vissiin ihan hyvä osata kun menee tarhaan.

Mitäs muuta.. juu meilläkin kattopellit paukkuu, asutaan ylimmässä kerroksessa ja täällä huipulla tosiaan tuulee. :)

Nyt mä taidan käyttää tilaisuuden hyväksi ja lakata kynnet, kun typy nukkuu. Ja ilta onkin buukattu täyteen, joten toivottelen nyt vielä MUNAKASTA PÄÄSIÄISTÄ RAKKAAT MAATUSKAT!!

Pähkis :)

Eka näytti niin kauniilta tuo sää mutta nyt meni niin pilveen ja tuulee aivan kauheesti. Toivottavasti ei naapurin puu kaadu katolle :/

Jos jostain olen ylpeä meidän pojassa niin se osaa kyllä itte syödä, on jo jonkin aikaa syöny itte tosi hienosti. Nyt musta tuntuu että on tullu taas siinäkin vähän takapakkia kun sormet usein lautasella mutta kyllä se osaa kun vaan haluaa. On meillä syöttötuolin takana oleva seinä kyllä sen näkönen että itte on saanu harjotella syömistä :D

Kyllä mä meidän pojasta olen muutenkin tosi ylpeä vaikka se on joskus tosi rasittava niin osaa se olla niin valtavan ihanakin ja osaa jo niin paljon asioita.

Ihan tulin vaan kyllä toivottelemaan HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE. Voipi olla että linjoilla vielä pörrään mutta niille jotka vaipuu pääsiäis viettoon.

Itte menen nyt päiväunille.

T.Silja

Tervetuloa joukkoon, Kiemura ja Marru..Ihanaa, jos seuramme kelpaa:O).

Täällä oltu niin maan perskuleen sairaita,ettei tosikaan! En sitten tiedä onko noro vai rota, mutta kaamee kuiteskin; meijän perheen kahdeksasta hengestä 7 sai sen, ja eteni kuin juna kahden tunnin välein aina seuraavalle..Ukolle ja mulle tuli kaikista pahimpana, kun molemmista päistä suolsi tavaraa(tätähän te kaikki halusitte kuulla, eikös?), sitten meinasin pyörtyä ja kuumekin nousi pikaseen. Ainut joka on toistaiseksi säästynyt tältä taudilta, on meijän nelonen! Eniten suretti se, kun vitosen synttärit meni pyllylleen, mutta juhlitaan niitä sitten pääsiäisen jälkeen.

Viimeksi oon kokenut moisen vuonna -99 ja ukkokulta muisteli samanmoista kokeneensa n. vuonna -94, että ei se usein iske, mutta sen kyllä muistaa näköjään ikuisesti:O). Nyt oon jo voiton puolella, mutta Milo on tänäänkin vielä oksentanut pariin kertaan..

Silja, elähän huoli, kyllä siellä varmaan asukki masussa on kotona ja kunnossa, ei vaan niin topakasti liiku tai ehkäpä istukka estää sen havaitsemisen vielä tässä kohtaa..Ja musta tuntuu, että ei mulla ainakaan Milon liikkeet tuntuneet kovin aikaisin, vaikka sanotaankin, että esikoiselta ne huomais myöhempään ja seuraavilta aiemmin..Toisaalta taas, kun sullakin Jessen kanssa riittää sitä puuhaa, niin ethän ehkä ehdi liikkeitä niin aktiivisesti kuulostelemaankaan, ja sitten kun yrittää niitä kuulostella, niin vaava vain nukkuu, eikä varmasti liiku..Ja kohtahan sulla se ultra onkin, niin näät, kuinka siellä vilkutellaan:O). Tokihan voit sinne neuvolaan vielä yrittää soitella, jos ottais sut kuunteluun, mutta varmasti kaikki hyvin.

Marruko se kyseli luonteista? Meillä on kovin eläväinen ukko, mutta tykkää toki, että on porukkaa ympärillä..Yksin jos on, niin helposti kyllä tulee äitiä vaatimaan " kamuksi" . Meillä kun on noita muksuja 6, niin yleensä aina on joku, joka jaksaa pikku-äijää viihdyttää, ja jos ei muuta keksi, niin " pahantekoa" ainaskin. Äskenkin ihmettelin kun lastenhuoneen ovi oli kiinni, ja aattelin, onko siellä ketään, niin siellähän Milo istui tyytyväisenä lattialla ja oli kaatanut sellaisen ämpärin, jossa on noin 500 silityshelmeä!! Että tokihan poikaenergiaa löytyy ja tekemistä riittää..

Ei vainen, parempi taas päästää teinejä koneelle, niin antavat mulle ajan huomiseksikin, hih!

Pysykää muut terveinä, ja nauttikaa keväisistä säistä!

Truide ja Milo

Menin taas surffailemaan etuoven sivuille ja sieltä löyty aivan upee asunto mutta mutta... liian kallis meille. Mieskin hetkisen innostui siitä mutta totes sitten saunassa että ei meillä ole varaa vielä sellaseen, ehkä kahen vuoden päästä. Kyllä harmittaa kun pitää mennä tollasiin paikkoihin surffailemaan kun tietää ettei ole varaa ja ensinnäkin me ei saada vielä edes muuttaa tai no heinäkuuhun asti pitää tässä asua niin sit on se 2v täynnä, ei siihen kyllä ole paljoo enää aikaa.

Ja toinen juttu, se madam mamma vastas mulle :) aika hauska, se veikkas poikaa joka syntyis 24.8 eli siis viikko ennen laskettuaaikaa ja sitten tammikuussa 2011 syntyis vielä kaksostytöt :D mies vaan tuhahti ja sano että joo joo, ei meille edes mahdu.

No itte en osaa oikein sanoa että onko tyttö vai poika olo mutta silleen tavallaan vähän on tyttö olo mutta epäilen että siellä on poika. Ja tuosta seuraavasta potretista, se vuosi vois täsmää kyllä koska ajattelin tän tokan jälkeen mennä välillä töihin ja sitten yritettäis viel kolmatta mutta oliskin kyllä ylläri jos tulis tuplat. No joo toi nyt on varmaan vaan jotain humpuukkia, miten joku voi ennustaa edes näkemättä ihmistä vain iän, lasketunajan ja lapsiluvun perusteella. Onko muilla ollu kokemusta ennustajista?

Mutta nyt yöunille

Öitä.

T.Silja

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat