Seuraa 

Hei!

Itkut on taas itketty ja nyt ollaan menossa kohti toista inssiä hyvällä mielellä. Huomenna aloitan clomit ja inssi ois todennäköisesti pe 13.4. Toivottavasti tässä kuussa ei olis niin paljon negoja kuin maaliskuun pinossa tai siis toivon että kaikki sais plussan =)

Sivut

Kommentit (142)

Voihan kurjuus, Pittinen! Pahoittelut negasta! :( Jaksamista syksyn odotteluun ja mahdolliseen IVF:ään!

Menina: no olihan toimenpide sulla! Saan näköjään olla onnellinen, että meni itsellä tosi helposti, kun en tuntenut yhtään mitään...

Tikru: mitkäs tilanteet siellä, joko täti tuli?

Saga: pahoittelut sinne, ettei inssi onnistunutkaan! Toivottavasti seuraavassa kierrossa sitten! Kysyit missä ollaan hoidoissa: me on Väestöliitossa ja oltu oikein tyytyväisiä. Ehkä sitten julkiselle, jos noihin kalliimpiin hoitoihin joudutaan.

Täällä on tätioireet jo alkaneet, joten voi olla ettei tarvii testailla vaan tätsä tulee ennen pp 14:sta. Vähän epäilen, että meillä se inssi oli kuitenkin liian myöhään, kun tosiaan oireet on jo alkaneet. Onneksi lääkärin " määräyksestä" hoidettiin homma myös kotona pari päivää ennen.

Vielä päivittey lista

Ankkis 31.3. -> nega

Simpukka 12.4.

Tikru 13.4.

Pittinen 13.4. -> nega

Nuppulilja 16.4.

Höntti 19.4.

Killa 20.4.

Menina 26.4.

Killa pp 8

Hei vaan,

ekana vastaan Saga77lle että me ollaan Hgin väestöliitolla hoidoissa, ja oon ollu siellä tyytyväinen henkilökuntaan ja heidän asenteeseen. Rahaa yksityisellä kuluu tietysti ihan liikaa, mutta kokemukset julkisesta puolesta oli jo alkututkimusten aikaan niin huonot että raha tuntuu loppujen lopuksi ihan toisarvoiselta - raskaasta asiasta kun on kyse.

Sitten ultrakuulumisiin: eilen oli siis ultra kp15, ja siellä näkyi yksi 16mm ja yksi 17mm rakkula. Limiskin oli tuplaantunut kymmeneen milliin - eli ihan hyvältä näytti. Nyt sitten tänä aamuna ovistesti näytti selkeesti vahvaa viivaa joten tuikkasin pregnylin mahaan ja huomenna klo 10.00 tehdään inssi.

Oonpahan taas tosi epäileväinen (oon tämmönen peruspessimisti) että kasvaako noi rakkulat tässä inssiin mennessä muka tarpeeksi isoiksi ym.ym. Ollaan tässä hoitotauon aikana muutettu kauemmaksi hoitopaikasta, joten nyt mies menee ekaa kertaa sinne labran koppiin antamaan näytettä - ja se jänskättää kanssa kovasti. Miehen kun ei ole helppoa sitä näytettä purkkiin antaa. No, toivotaan että kaikki menee kuitenkin ok :) pidän huomisen koko päivän sairaslomaa vaikkei periaatteessa saisikaan. Mun työpaikalla voi olla 3 päivää saikulla ilman todistusta, joten käytän nyt sitä luottamusta törkeesti hyväkseni... hyi minua :)

Tulen sitten perjantaina kertomaan inssikuulumiset. Voi että kun hermostuttaakin kovasti!

Tsemppiä edelleenkin piinailijoille sekä meille vasta inssiin menossa oleville :)

t.Menina

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Onkos kukaan muu tullut lääkkeistä kipeäksi, vai onkohan mulla nyt vaan jonkinsortin vatsaflunssa päällä. Edellisyönä oksensin muutaman kerran, eilen oli reippaasti kuumetta, tänään ei enää kuumetta mutta vatsa edelleen tosi kipeä. Mitään ei uskalla syödä, mehua saa sentään juotua. Ei tää nyt ihan tavalliselta vatsataudilta vaikuta, mutta mistäs sitä tietää...

Ja onkohan muuten kipeänä olemisella jotain vaikutusta hoitoihin? Meillä siis seurantaultra vasta ensi tiistaina. Toivottavasti ehtii tulemaan terveeksi siihen mennessä.

elikka......

tanaan kavin sitten verikokeessa ja negahan se oli. vaikka olin tehnyt sen testin kaksi paivaa sitten niin siltikin oli kuin ois kasvoihin lyoty. miten sita jaksaakin uskoa mahdottomaan, uskoa ja toivoa ja jalleen kerran saa pettya. kylla nyt taas miettii etta MIKSI? KAUAN JAKSETAAN? EIKO IKINA MEIDAN VUORO OLLA ONNELLISIA TAMAN ASIAN SUHTEEN? apua etta itketta ja masentaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

toivottavasti muilla jaljellaolevilla menis positiivisemmin. kun tietaa missa kanssasisaret menee niin toivois vaan sita ihanaa yllatysta etta NYT ONNISTI! tata ei halua kellekaan!

poistun seurastanne lyhyen vierailun jalkeen. seurailen kylla kuulumisianne.+++++++++++++++++++++++++++++++++

surkeaakin surkeampi annu

Täällä taas tämä yksi epätoivoinen ensikertalainen hermoilee... ;) Harmittaa toi sekoilu ton ovistesti-pregnyl-yhdistelmän kanssa, kun ei tunnu kellekään muulle tuollaista määrätyn.

Tänä aamuna jälleen (kuten eilenkin) lähes yhtä vahtat viivat tikussa, mutta ei kuitenkaan plussaa. Kuten eilenkin, testasin uudelleen ja selvä nega. Nyt mua tietysti huolestuttaa, että jos vaan noi testit ei näyttäisikään oikein, vaan missaisin otollisen ajan ihmetellessäni noita testejä! :S Pelottaa, että huomenaamuna viivat ovatkin jo alkaneet haalistua.

Ihan tyhmää hermoilla etukäteen, mutta ei tälle mitään voi. Soitin klinikallekin tänä aamuna, mutta siellä vastasi puhelimeen se tylyin hoitaja, jolta ei ymmärtämystä herunut.

Ja stressaahan sekin, kun joka päivä joutuu jännittämään, että koska se inssi tulee olemaan ja millä ilveellä mä töistä pääsen lähtemään taas kesken päivän! Mitä hittoa mä teen, jos ei huomisaamunakaan sitä plussaa tule?! Mitähän kävisi, jos mä vaan tuikkaisin sen irrotuspiikin mahaani... Huh, mä tuun ihan hulluksi!

No taidan soittaa joka tapauksessa sinne klinikalle taas huomenna, jos vaikka sattuisi se mukava hoitaja puhelimeen.

Sori vaan tää omanapainen vuodatus, ehkä mä toisella kierroksella osaan tän paremmin! ;)

Pikku-Jenni: Mä veikkaisin itellänikin tuota samaa rakenteellista juttua, mikä voi katetrin ja letkun laitossa sattua. Eli mulla ainakin kohtu taaksepäin kallellaan, ehkä sen takia aukiolotutkimus sattui. Mutta yritän tsempata itteäni tulevaan ja otan varmasti jotain tabuja etukäteen! Kiitos kaikille muillekin kannustuksista!

Tänään soitin seurantaultra-ajan ja se on 20.4. ja silloin kp 10 (kai). Mulla tämä kierto alkanut todella nihkeesti, mut eilisen nyt sit merkkasin kp1:ksi, kun on tiputellut lauantaista asti. Toivotaan, että nämä laskut täsmää. Huomenna aloitan myös ekaa kertaa clomit. Jännityksellä odotellen niitä paljon puhuttuja kuumia aaltoja... : (

Tsemppiä kaikille ja peukkuja jo inssissä käyneille!

vähäisesti kylläkin.

Höntti, kuullostaa ihan vatsataudilta, sitä tuntuu olevan liikenteessä vähän joka puolella mutta kyllä varmasti olet ensi viikolla jo ihan kunnossa.

voi killa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! pahottelut ja isot lohtuhalit! ja eikun etiapain...uskotaan vaan tulevaan...vaikkakin se valilla on niiiiiiin vaikeeta. meilla lahtee VIIDES inssi kayntiin. ja ivf ei saada vasta kun kuusi inssia on takana. aivan hullua toimintaa, meilla ei siis ole mitaan sanomista tassa asiassa!!! meille on tehty nelja hormooneilla tuettua inssia, miten voin ja kykenen enaa uskomaan onnistumiseen. mika voisi menna toisin kun ei tahankaan mennessa ole onnistunut??!! no, huomenna ekaan ultraan.....

oliko sulla killa kaikki hormoonit mukana tassa ekassa yrityksessa?

suzan, karsivallisyytta piinaan. aika onneksi kulkee vain eteenpain!!! tsemppia ja hurjasti +++++++ onnea.

samoin muille piinailijoille. hankkikaahan nyt ne + tahan pinoon.

On ollut tosi kiireinen viikonloppu joten nyt vasta pääsin ilmoittelemaan kuulumisia. Perjantainen inssi oli aivan kauhea ja kävi tosi kipeää kun lääkäri joutui jollain ihme instrumentilla tai jollain apuvälineellä aukaisemaan kohdun suun jotta saisi simpat ruiskutettua sinne. Olin tosi kipeä ja verta tuli tosi paljon ku sinnehän tietenkin tuli haava tuon instrumentin takia. Nyt on kyllä tosi huonot fiilikset siitä ettei tuo inssi oikein onnistunut ku näytti aivan kuin sen veren mukana ois tullut ne ruiskutetut nesteet ulos. Ja tällä hetkellä tuntuu ettei se haittaakaan koska sain tietää inssin jälkeen mieheni pettäneen mua. Ois kyllä voinut kertoa aikaisemmin niin en olisi mennyt nuihin hoitoihin ja vielä enemmän ottaa pattiin ku mentiin aika vasta naimisiinkin. Anteeksi tämä vuodatukseni mutta miehet ovat syvältä.

kp15 viimeiset luget ja torstaina alkoivat kuukautiset. Annu, sullakin taisi olla aika reilu luge-annos? Normaaliannos lienee 2*100mg mutta mulla oli lyhyen loppukierron takia 2*200mg ja sen takia kuukautiset siirtyivät ihan liikaa.

Killa, mä kävin aukiolotutkimuksessa kp7, kaksi päivää ensimmäisen kontrolliultran jälkeen ja siellä limis taisi olla jo 8mm ja lääkäri oli sitä mieltä, että kyllä se kasvaa nopeastikin. En siis ole aivan toivoani heittänyt tämän kierron suhteen, vaikka se onkin ihan sekaisin.

Saille onnittelut plussasta ja kiitokset toivon tuomisesta tähän negatiiviseen pinoon.

Eipä ole uskoa noihin insseihin täälläkään, vaikka aina jotakin onnistaakin!

ONNEA SAI! Kovasti paljon vauvaliimaa ja muita tykötarpeita matkaan, niin että kestää kyytiläinen matkassa loppuun asti!

Höntti: voi pahoittelut sinnekin, ettei onnistanut!

Annu: siis hä? Oikeestiko teille tehdään 6 inssiä ennen IVF:ään pääsyä?! Meille lekuri sanoi, että 3-4 tehdään ja oon lukenut että tutkimusten mukaan onnistumistodennäköisyys alkaa laskea noiden jälkeen selvästi! No toivotaan kuitenkin, että teillä viides kerta sanoisi toden... Joo mä pistelin Puregonia alkukierron ja Pregnyl irrotukseen. Ja tietty lugen-pirulaiset loppukiertoon (epäilen niiden sekoittaneen mun kropan).

OmaNapa: täällä siis loppukierto venyi ja menkkoja sai odotella tähän päivään asti (ois ollut pp16), vaikka jo pp13 testatun negan jälkeen lopetin luget. Tosi outoa, että silloin oli aivan selvät menkkaoireet, jotka loppui kuin seinään ja muutaman päivän on ollut ihan normaali alkukierron olo, paitsi ei menkkoja! En tiedä johtuisiko lugeista sitten tää kierron venyminen. Pelkään että käy niin kuin Ankkikselle(?) ja munasolut jo ovatkin lähteneet kasvamaan, joten limis jäisi täälläkin liian ohueksi... No huomenna kuitenkin alkukierron ultra, joten sittenhän se selviää onnistuuko toka inssi tähän kiertoon (kovasti toivon!).

Mä meinaan kyllä myös kysyä lekurilta, voisiko harkita toisen inssin jälkeen suoraan IVF:ään siirtymistä. Ollaan yksityisellä hoidossa, joten luulisi että rahalla saa... Tuntuu ihan tyhmältä pistää rahaa näihin insseihin, kun oikeesti onnistumisprosentti on niin kehno. Tai täytyy vielä tietty toi mies saada samalle kannalle, kun sen mielestä tehdään niin kuin lääkäri määrää...

Jaksamista vielä piinailijoille! *bd*

Killa

Tänään tehtiin sit kolmas inssi, kaikki meni hyvin joten nyt vaan peukut pystyyn.

Kuitenkin piti jo ajatella tulevaakin kun lääkäri kertoi seuraavista vaihtoehdoista jos nyt ei tärppää. Vielä voidaan kuulemma tehdä yksi inssi mutta oli ehkä jo enemmän keinohedelmöityksen kokeilun kannalla. Vielä ei haluaisi ajatella sitä mutta katsotaan...

ja hyviä hermoja piina-aikaa varten.

Tänään illalla alkoi taas tuhruilemaan ja jomottelemaan alavatsaa siihen malliin, että täti tulee hetkenä minä hyvänsä.

Nega täälläkin. Onnea nyytille. Mulle tehdään vielä yksi inssi, sitten on kaikki hoidot ohi--muuta kun ei allergian vuoksi voida tehdä....Hyvää kevättä kaikille.

Heissan,

eilen siis tehtiin inssi kp17. Toinen rakkula oli jo lähtenyt teilleen ja toinen näkyi ultrassa sellaisena kutistuneena ja ryppyisenä. Inssi oli vaikea, lääkärillä meni puolisen tuntia (avustajan kanssa) ennen kuin se onnistui. Mulla on kohdunsuu niin tiukka ettei sinne ihan helpolla katetria saa työnnettyä. No ei se onneksi kovin kipeää kuitenkaan tehnyt, lähinnä inhottavaa maata siinä niin pitkään kaiken maailman värkit jalkojen välissä. No onneksi sentään sperma oli erinomaista: pesun jälkeen 80milj. nopeasti liikkuvaa veitikkaa :)

Ahdistaa vähän tää tuleva piinailuaika, pitää yrittää ajatella ihan muita juttuja ja olla kuuntelematta liikaa kropan " oireita" . Sopivaan saumaan myös saatiin miehen kanssa eilen illalla aikaiseksi iso riita, ja nyt on taas sillä saralla kaikki ihan päin seiniä... elämä on kyllä välillä ihan älyttömän v****maista.

Hyvät viikonloput ja vaput kaikille :)

t.Menina

Mulla ei kyllä ole tehty aukiolotutkimusta, mutta ainakaan mulla inssi ei sattunut ollenkaan ja toimenpide ei kestänyt kauan. Vähän tietysti tuntuu epämiellyttävältä, kuten mikä tahansa sisätutkimus, mutta kun on mahdollisimman rentona niin hyvin menee.

Vatsaa on juilinut menkkamaisesti eilisestä lähtien ja tänään aamulla herätessä selkääkin särki tutun tuntuisesti. Myös muutaman kerran pyyhkäistessä on tullut rusehtavaa tuhrua, joten kai se on vaan odoteltava 1-2pv. niin menkat alkaa.

Testata ei siis taaskaan edes tarvitse kun kroppa toimii niin tarkasti, mutta huonosti kun ei suostu pientä elämänalkua ruveta sisällään kasvattamaan. =(

Olo on tosi pettynyt...

ankkis:

Lainaus:

ja pp16, eli kyllä testissä pitäis jotain jo näkyä jos siihen on syytä.

Testasin hätäpäissäni jo torstaina yhden negan, kun piinan kourissa ajattelin, että se helpottais, mutta eipä siitä juuri ollut iloa. Tuhruttelu vaikuttais kuitenkin loppuneen.

Onko mitään oireita? Vaikka ei sekään kyllä mitään kerro... Toivotaan että se plussa hypähtää huomenna ikkunaan!!

bd bd bd bd

Nyt ei ole muutenkaan ollut omat piinapäivät ajatuksissa etusijalla, on kaikenmaailman perhehuolia ja lisäksi kummipoikani on vakavasti sairaana henkihieverissä sairaalassa =(

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat