Vierailija

Asumme rivitalossa ja takapihalle paistaa aurinko koko päivän, toivon siis että tuleva kesä on aurinkoinen :) Haluaisin nauttia kukkaloistosta, mutta mitkä lajikkeet eivät pane pahakseen paahdetta? Antakaa vinkkejä, kertokaa mistä itse pidätte.

Kommentit (5)

Olen kiinnostunut puutarhanhoidosta, ainakin vielä ;) Tämä on eka pläntti missä voin jotain puuhastella. Ruusuista tykkään, minkäslaista touhua ne sitten vaativat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jaloruusut (eli ne joiden kukka näyttää samalta kuin kukkakaupan ruusuilla) ovat arkoja, eli ne pitää suojata talveksi. Ne vaativat syvän istutuskuopan (60 cm), hyvän mullan, lannoitusta, kastelua ja leikkausta.

Pensasruusuista löytyy monia hienoja lajeja, joita ei tarvitse suojata talvella, eikä muutenkaan hoivata niin paljon.

Mutta mitä sitten päädytkin laittamaan, kannattaa tehdä yksi tai useampi isompi istutusalue, jossa on pensaita/havuja, perennoita ja ehkä jopa pieni puukin. Eli älä ripottele pensaita sinne tänne nurmikon keskelle. :-)

Kivoja aurinkoisen paikan havuja ovat esim. erilaiset katajat. Helppoja pensaita ovat esim. angervot (koivu, rinne, keiju...) Perennoista ensimmäisinä tulevat mieleen kurjenpolvet ja maksaruohot. Kannattaa tutustua eri lajikkeisiin joko internetissä tai hankkia puutarhakirja.

Hauskaa kevättä! :-)

Haluatko mahdollisimman vaivattoman vai kiinnostaako puutarhanhoito?

Itse laittaisin ruusuja, mutta niitten kanssa on vähän näpräämistä... :-)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat