Seuraa 

Löytyykö odottajia jotka ovat saaneet laskeuman jo ennen raskautta tai raskauden aikana?

Itse sain II-asteen laskeuman toisen synnytyksen jälkeen ja mietin jääkö kolmas toivottu lapsemme haaveeksi tämän vuoksi...

Vaikuttiko laskeuma raskautumiseen, entä miten se on " käyttäytynyt" viikkojen kertyessä? Onko synnytyksestä ollut puhetta neuvolassa?

Lääkärin kanssa puhuin asiasta jälkitarkastuksessa enkä saanut selvää vastausta kysyessäni onko seuraava raskaus riskiraskaus laskeuman vuoksi. Olisin kiitollinen jos joku jaksaisi kertoa käytännön kokemuksia tästä kovasti mieltäni vaivaavasta asiasta.

Kommentit (3)

Eli olen googlettanut viimeaikoina kovasti asian tiimoilta ja kyllä mulle se käsitys on muodostunut että lapsia voi hankkia laskeumasta huolimatta :) Olen myös kerennyt kysäistä pikaisesti neuvolalääkäriltä kun lasten kanssa kävin.

Laskeumiahan korjataan leikkauksilla tai sitten poistetaan kohtu. Monesti teksteissä ja lääkärien lausumissa todetaan että korjausleikkaus tehdään vasta kun lapsiluku on täynnä. Eli tuossahan on sanottuna että senkun vaan lapsia laskeuman kanssa hankkimaan ;)

Tuskin kuitenkaan ainakaan paranee uusien raskauksien myötä tilanne... eli huonommaksi lienee menevän. Tosin itselläni se kolmas olisi viimeinen eli voisi mennä korjausleikkaukseen sitten aikanaan.

Neuvolalääkäri sanoi että kohdunlaskeuma ei ole este lasten hankkimiselle mutta jos siellä on kovin löysää, niin eihän siellä mikään kestä... löysää? missä? ei mulla ainakaan ;) Toinen lääkäri sanoi aikoinaan mulle ettei laskeumalla ole mitään tekemistä keskenmenon kanssa, siihen vaikuttavat muut syyt. Eli ota näistä lääkäreiden kommenteista sitten selvää. Mutta ymmärtääkseni pääsääntöisesti laskeumapotilaat pystyvät vielä uuteen odotukseen. Pelkään vaan että mahdollisessa kolmannessa raskaudessa olisin ainakin loppuraskauden määrättynä vuodelepoon, sillä vauva lienee aika alhaalla silloin..? Ja sehän onkin varsin helppoa se lepäily kun lapsia on jo :)

Teoria on teoriaa, mutta juuri käytännön kokemuksia olisin kuullut mielelläni. Laskeumat ovat lääkäreiden mukaan melko yleisiä mutta lievinä monikaan ei edes tiedosta laskeumaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minua kiinnostaa myös tiettää vaikuttaako kohdunlaskeuma seuraavaan synnytykseen, siis odotukseen. Minulla myös toisen lapsen jälkeen kohdunlaskeuma. Uskaltaako enää yrittää kolmatta lasta??

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat