Seuraa 

Olen menossa mukaan ystäni synnytykseen ja nyt alkoi jännittää osaanko tukea " oikein" !!! Ramppikuume viimehetkellä:) Neuvoja kaivataan miten olla mahd. hyvä doula!??

KIITOS!!!!

Kommentit (1)

Ole vain tuntosarvet herkkänä...Mietin että mitä itse olen pitänyt tärkeänä synnytyksissäni, niin varsinaista tukea/selänhierontaa tms. ei ole ollut, mutta minulle olisi ollut tärkeää että joku tekee selväksi toiveeni. Itse kun haluaisi keskittyä synnyttämään ja ottamaan supistuksia vastaan, olisi kiva kun joku tietäisi mitä minä toivoisin ettei itse tarvitsisi niin siellä toitottaa...

Ehkä olettekin jutelleet mitä ystäväsi toivoo synnytykseltään? Itselleni oli tärkeintä että homma meni ilman toimenpiteitä, mutta ekassa synnytyksessä tuntui olevan ihan kyykyttämistä ja jakkaraa sai kerjätä että sain sen. Tokassa mulla oli oma kätilö, ja oli ihana luottamus siihen että hän tiesi miten halusin homman hoidettavan.

Mies on minua nöyrempi ainakin sairaalaympäristössä, eikä ole kyllä pitänyt mun puoliani yhtään. Itse vaadin kohdunsuu 10cm auki että nyt se jakkara tänne kun meinasivat ilman mitään perusteita kellistää mut sängylle pusaamaan. Ekat ponnistussupistukset seisoin vielä kunnes saivat sen jakkaran paikalle. Toka syntyikin sitten niin että seisoin ja nojasin sänkyyn, se olis ollu varmaan ekassakin synnytyksessä ihan hyvä, mutta kukaan ei ehdottanut muuta kuin sängylle käymistä.

Molemmissa synnytyksissä mulla on ollut synnytystoiveista kertova paperi, eka tuli tosin niin vauhdilla että sitä ei ehditty antamaan. Tokassa sitä ei sitten onneksi tarvittu kun kätilön kanssa oli palaveerattu jo ennen synnytystä(suunnittelin kotisynnytystä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat