Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kelpaako pienen lapsen passiin esim. hoitopaikan valokuvauksessa otetut värilliset kuvat? Eihän esim. 3-vuotiasta välttämättä saa olemaan " naama peruslukemilla" passikuvassa. Toinen kysymys: Onko tosiaan niin, että nykyään lasta ei enää voi liittää vanhempien passille, vaan on hankittava oma?

Kommentit (12)

Poliisin sivulla tosiaan sanotaan, että molempien oltava mukana TAI sitten ainakin kirjallinen suostumus. Haluaisin vain tietää, että pitääkö se suostumus olla jollain tietyllä lomakkeella..

meille sanottiin että niin kauan kuin kuvasta tuntee, mutta miten se nyt sitten määritellään? Meidän pojalle on 1-vuotiaana otettu 10v passi, ja nyt poika on 6v. Aika eri näköinenhän se kuva jo on, ei minusta ollut näköinen alunperinkään. Vieläköhän se kelpaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihan vapaamuotoinen, molempien allekirjoitukset mukana + sotut luulen ma.

Vierailija:

Lainaus:

Haluaisin vain tietää, että pitääkö se suostumus olla jollain tietyllä lomakkeella..

Ja nykyään on tosi tiukat vaatimukset niille kuville. Käy katsomassa poliisi fi sivuilta, siellä tarkat ohjeet. Kyllä se naama on saatava peruslukemille. Kai se nyt onnistuu kolme vuotiaalta jos alle yksi vuotiaaltakin, eikös 3 v jo ymmärrä käskyjä/pyyntöjä?

Lapsen passia hakiessahan pitää olla toisenkin vanhemman kirjallinen suostumus. Onko tähän joku tietty lomake, vai kelpaakohan siihen itse laadittu kirjallinen suostumus? Tätä ei löytynyt poliisin sivuilta..

Meillä käytiin juuri ottamassa passikuvat 3- ja 4½v tytöistä, sekä 1-vuotiaasta pojasta. Hyvin sujui, pienin oli niin ihmeissään ettei tehnyt muuta kuin toljotti naama peruslukemilla eteensä :)

Vierailija:

Lainaus:

saa nähdä miten meillä käy kun 2v ja 3v pitää saada kuvattua naama peruslukemilla :)

Olen jotenkin käsittänyt, että se hakemus pitää olla kummankin allekirjoittama? Eli jos hakisit sen lomakkeen ensin ja sitten siihen nimmari toiselta? Kannattaa ehkä soittaa ja kysyä, ettei tarvitse turhaan ravata. -2-

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat