Seuraa 

Nyt menossa RV14+3 ja lähes koko raskausajan on tullut rusehtavaa vuotoa. Missähän voisi olla syy? Istukan paikka ei selitä sitä kun ei ole alhaalla.

Jos kenellään on kokemuksia seuraavista niin kuulisin mielelläni:

- hematooma

- kysta

- ureaplasma

- munanjohdinten infektio

- joku tulehdus / infektio

jotain tämäntyyppistä epäilen kun vuoto jatkuu ja jatkuu...

Kommentit (8)

Olen myös ihmetellyt jo pitkäs aikaa, että miksi sellaista rusehtavaa vuotoa tulee, mutta en ole siitä maininnut ukolleni mitään enkä sitten neuvolassakaan kun kuukausi viimeksi on käynnistä. :D Kai sitä aina tulee kun tulee pieniä kouraisuja tuolta alamahasta.

Annettiin mulle aika seulontaankin, mutten sinne mennyt. Moni teistä siellä on käynyt? Ja onko siitä edes ylipäätänsä mitään hyötyä jos siitä ei kerran ihan 100% varmasti näy? Olisi tänää 12.45 aika neuvolaan, että pitäkää peukkuja pystyssä että joko ne sydänäänet jo kuuluisi! ^^ Alkanut jo tuntumaan, että asuukohan tuolla edes ketään kun on ollut niin ihmeellisen rauhallista. ;)

Vko 11+5 odottele tuore äippä

Olen myös ihmetellyt jo pitkäs aikaa, että miksi sellaista rusehtavaa vuotoa tulee, mutta en ole siitä maininnut ukolleni mitään enkä sitten neuvolassakaan kun kuukausi viimeksi on käynnistä. :D Kai sitä aina tulee kun tulee pieniä kouraisuja tuolta alamahasta.

Annettiin mulle aika seulontaankin, mutten sinne mennyt. Moni teistä siellä on käynyt? Ja onko siitä edes ylipäätänsä mitään hyötyä jos siitä ei kerran ihan 100% varmasti näy? Olisi tänää 12.45 aika neuvolaan, että pitäkää peukkuja pystyssä että joko ne sydänäänet jo kuuluisi! ^^ Alkanut jo tuntumaan, että asuukohan tuolla edes ketään kun on ollut niin ihmeellisen rauhallista. ;)

Vko 11+5 odotteleva tuore äippä

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla Myös nyt ollut ruskean punaista vuotoa ihan tippa kerrallaan,ei vaarallisa kuulemma.Saattaa jopa johtua siit et menkat jää pois...

... eli ruskeaa vuotoa on tullut, välillä vuoto on ollut myös punaisempaa ja sitä on tullut ajoittain " lorahduksina" . Ensimmäiset 5-6 viikkoa vuotoa tuli jatkuvasti, sen jälkeen´on ollut parin-kolmenkin viikon taukoja ja välillä on tullut lorahduksia, välillä vuotoa pyyhittäessä. Kävin 4D-ultrassa pari viikkoa sitten (np-ultra) ja kohdussa näkyi vielä kaksi 0,8 cm:n kokoista hematoomaa. Olen välillä ollut paniikissa tämän asian takia, mutta pikkuhiljaa rauhoittunut, kun jokaisessa ultrassa vauvanalku voinut oikein loistavasti ja hematooma harvoin on vauvalle vaarallinen.

Toivottavasti sinulla syy selviää. Suosittelen kyllä tuota 4D-ultraa, vaikka joutuisit sen itsekin maksamaan, koska siellä todennäköisesti vuodon syy voisi selvitä. Tuo vuodon ruskea väri ainakin viittaisi hematoomaan...

Tsemppiä!

Berry3 rv. 15+3

mulla on nyt 9+2, ja vuotoa tulee ajoittain, mukana myös muutaman millin kokoisia hyytymiä, silti eilen ultrassa näkyi sikiö, kokoa 2,5 cm ja syke näkyi selvästi. vuoto ei ole rusehtavaa vaan ihan kirkkaan punaista.

mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, istukka etuseinässä. lääkäri ei löytänyt selvää syytä vuotoon, kahdelta aikaisemmalta raskaudelta en ole vuotanut.

vuoto voi mulla johtua istukan reunasta, endometrioosista, tai kohdun kaulan verisuonista, ei tiedetä.

niin kauan kun syke näkyy ja vuoto ei ylly, eikä isoja hyytymiä tule, kaikki on hyvin...

Minulla on ollut sanotaanko rusehtavaa sekä ihan veristä vuotoa, alusta saakka polyypin takia,joka on parkkeerannut itsensä kohdunsuulle. Voihin niitä syitä olla monia muitakin,kuten se hematooma sekä jotkut tulehdukset aiheuttaa myös sitä. Toivottavasti syyllinen löytyy sinullakin jostain pian.

Tari rv 10+3

ei ole kyllä ollut vasta kun lauantaista asti, tai siis lauantaina lorahti verta,siis ihan kirkasta verta ja sen jälkeen on tuhrutellut jokaisella pyyhkäisyllä ruskeaa " töhnää" .. normaalia? vai liekkö se joku hematooma tai jotain..?!

enkeli.83 ja maha-asukki rv6+0(?)

Mulla oli kanssa useaan otteeseen vuotoa aina viikolle 14 asti (nyt kasassa 24 - taytyy koputtaa puuta). Mulla loytyi ensimmaisessa ultrassa kysta/myooma, mutta joidenkin laakareiden mukaan sen ei pitaisi vuotoa aiheuttaa. Myohemmin eras laakari totesi, etta mun kohdunsuulla on jonkinlaista " eroosiota" , mika saattaa olla todennakoinen syy vuotoon. Tieda sitten, mika sen lopulta on aiheuttanut, mutta kovin yleista tuntuu olevan.

Onnea loppuraskauteen!

Terkuin, Marie

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat