Vierailija

Vauva on ollut vielä viimeistenkin viikkojen aikana kova rellestämään, mutta tänään (rv 39+1) on ollut ihmeen rauhallinen päivä. Onneksi on kotidoppleri (josta olen saanut kuulumaan reippaat sykkeet), muuten olisin ollut jo huolissani.

Onko tällainen ennakoinut jollakulla synnytyksen lähestymistä vai onko vaavilla vain lepopäivä menossa?

Kaksi synnytystä on kyllä jo takana, mutta niistä on niin monta vuotta että en muista tällaisia yksityiskohtia synnytyksiä edeltävistä päivistä.. :)

Kommentit (6)

Tee nyt näin: juo jotain makeaa ja mene kylkimakuulle. Laske liikkeitä tunnin ajan. Jos saat 10 tai yli,niin kaikki ok. Jos jää alle 10, niin laske uusi tunti.

Jos edelleen alle 10 mene HETI synnytyssairaalasi päivystykseen tarkistuttamaan tilanne. Noihin kotidopplereihin en kamalasti luottaisi. Maallikkona osaat sen avulla vain todeta,että syke löytyy,mutta et muuta. Jos lapsi ei liiku entiseen tapaan on ainoa oikea tapa tutkia vauvan vointia ktg ja uä-tutkimus.

kätilö

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Missään tieteellisessä tutkimuksessa ei olla voitu todistaa,että lapsi vähentäisi liikkumistaan ennen synnytystä. Hädän uhatessa sitä vastoin lapsi säästää potentiaaliaan olemalla liikkumatta. Jos tuo potentiaali on käytetty ennen lapsen syntymää on lapsen ennuste erittäin huono.

kyllä mä olen kuullut ja lukenut että usein vauva hiljenee ennen synnytystä. näin ainakin itelläni kävi, vauva oli 2 päivää miltei liikkumatta vaikka söin suklaatakin. Yöllä siinä välissä kyllä liikkui. ja nopsaan tulikin sitten ulos.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat