Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

toukokuun alussa äitiysloma loppuu..milloin on viimeistään haettava hoitovapaalle? onko jo myöhäistä?

entä täytyykö itse käydä kelalla täyttelemässä papereita vai tuleeko sieltä kotiin jotain jotka sitten lähetetään takaisin?

Kommentit (2)

Käsittääkseni työpaikalle tulee aina ilmoittaa 2 kk ennen hoitovapaan tms. aloittamista. Työpaikalle tulee jättää aikaa järjestellä sijaiset jne.

Kelalle ei tarvitse ilmoittaa erikseen, vaan hoitorahaa haetaan sitten jälkikäteen viimeistään 6 kk kuluessa.

Näin minulle vastattiin Oulun Kelassa. Kysyin vielä erikseen, että minunko ei siis tarvitse ilmoittaa etukäteen Kelalle, jäänkö ja kuinka pitkäksi aikaa, niin vastaus oli, ettei tarvitse.

Riippuu varmaan työpaikasta, meillä (helsingin kaupunki) piti ilmoittaa muistaakseni 2kk ennen äippäloman loppumista.. mä ikävin anomassa jo joskus vuoden alusta, kun tiesin kuitenkin jääväni. Muta selviää varmasti työpaikasta kysymällä.

Kävin tänään hakemassa ne hoitoraha hakemuspaperit kelasta, niin sanoivat että pitäisi tulla esitäytettykin lappu postitse sieltä kelasta. EI ole kyllä vielä tullut, mullakin loma loppuu toukokuussa. Eli jos ei nyt piakkoin tule, niin täyttelen sitten itse. Niitä kaavakkeitahan saa kyllä tulostettua kelan sivuiltakin. Mutta siis ne kyllä kerkiää hyvin vielä täyttämään ja lähettelemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat