Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Minulla oli tiibetinspanieli, joka on tällä hetkellä 5-vuotias. Tipsu on joutunut elämänsä aikana vaihtamaan useasti kotia. Viimeiset 3 vuotta se on ollut hyvässä hoidossa, mutta omistajan sairastuttua on tipsu ollut kahdessa eri hoitopaikassa. Tipsu palasi viimeisimmän omistajansa luo ja on ollut levoton ja puraisi toista omistajaa käteen, hänen toruttuaan haukkumista ja vetäessään hihnasta. Olen ihan neuvoton, koska he ovat lopettamisen kannalla ja minusta se tuntuu aivan hirveältä ratkaisulta. He sanoivat että päätös on minun. Minä haluaisin tipsun saavan nauttivan loppuelämästä jossain rauhallisessa paikassa aikuisen omistajan seurassa. Mitä mieltä olette tilanteesta? Kaipaan mielipiteitä ja apua sillä todella rakastan tätä koiraa. Meidän perheeseen se ei voi palata mieheni allergian vuoksi ja se harmittaa.

Kommentit (2)

Hei!

meillä tehtiin kasvattajan kanssa ainakin sopimus että he voivat ottaa koiran takaisin ja etsiä hyvän uuden kodin jos meille ilmaantuu allergiaa koirasta.

Liian rankkaa voi olla koiralla taas uuteen perheeseen totuttelu.

Eli ehdottomasti yhteyttä eläinlääkäriin joka myös varmasti osaisi neuvoa koiran lauma käyttäytymisen ymmärtämistä ja antaa neuvoja miten edetä tilanteessa.

Mutta koira kouluttaja olisi vielä parempi vaihtoehto! Parempi kuin lopettaminen! Koska todella harvoin vika on oikeasti koirassa!

Ja myös pois sulkea kannattaa elimilliset viat. Eli onko koira esim sairas ja reakoi sen vuoksi agressiivisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat