Vierailija

Siis näin pääsi vahingossa käymään, että polttarilistalle meni n. 4 tyyppiä, joille on jo ilmoitettu polttareista. Mä en kuitenkaan halua pyytää heitä häihini, koska ovat vaan tuttuja, jotka ei ole edes kiinnostunut mun elämästä. Miten toimisin korrektisti

a) sanon (kaason kautta) että pidämme pienet juhlan lähisuvun kanssa, mutta jos haluaaa juhlia mun polttareita, niin saa tulla

B) ei vaan lähetä hääkutsua sen enempää selittetemättä

Kiitos asiallisista vastauksista!!!!

Sivut

Kommentit (47)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Polttareidenhan pitäisi olla ystävien yllätysjuhla morsiamelle, mistä morsian itse ei tiedä mitään. Sen pitäisi olla täysin vapaaehtoinen niille, jotka haluavat tulla, eikä välttämättä häillä pitäisi olla sen kanssa mitään tekemistä.

Kuitenkin kun kerran tässä tilanteessa morsian itse kutsuu polttariväen paikalle (mikä ei siis ole perinteisten polttareiden ajatus), niin silloin tietysti vain hääväelle pitäisi kutsu lähettää. Koska ap vaikuttaa itsekin ymmärtäneen tehneensä näitä muutamia kohtaan väärin, niin hänen on viestittävä heille kohteliaasti, että he voivat valita, haluavatko osallistua polttareihin, koska häihin ei tule kutsua.

On törkeää olla sanomatta asiasta etukäteen. Mikäli he tietävät ajoissa, ettei hääkutsua tule kuulumaan, voivat he rehellisemmin miettiä myös sitä, haluavatko oikeasti tulla polttareihin ja maksaa niistä vai eivät... Meillä osa kavereista tuli kirkkoon, vaikka emme voineet kutsua heitä juhliin, ja se kyllä tuntui pahalta :( Emme siitä huolimatta voineet kasvattaa juhlaväen määrää, jo nyt kavereita oli 50(!) ja lähisukua 35 ja budjetti ihan limitillä. Onneksi eivät pahastuneet.

yleistä että polltariväessä paljon sellaisia joille ei tule hääkutsua. Esim. työkaverit, tai hyvät kaverin kaverit. Ei se mitään haittaa. Kaikkien täytyy ymmärtää että häät maksaa ja johonkin se raja on vedettävä.

Mogia sattuu, mutta tuo nyt on helposti korjattavissa, kunhan keksii sellaisen verukkeen, ettei loukkaa noita neljää. Asian voi edelleen hoitaa ihan tyylikkäästi.

Niin ja kaasostahan on varmaan mukavaa selvitellä järjestämisiä sotkuja, ehkä soitat tyypeille itse ja selität. Voi jeesus että mua kaasona ottaa päähän selvitellä kaiken maailman sotkuja jotka hääpari järjestää.

Ilmoitat kaasolle, että soittaa näille neljälle vaikka jotain ihan normaalia järjestelyasiaa ja mainitsee sitten samalla, että unohti mainita yhden tärkeän asian eli häät ovat melko pienet ja vain sukulaiset ja muutamat ystävät on kutsuttu. Sanoo vielä, että morsian tuskin pahatuu, vaikka ette tästä syystä haluaisi osallistua polttareihin.

Sitäpaitsi kyllähän ihmiset ekalla soittokerralla on aina valmiita osallistumaan, mutta jos on vähääkään kaukaisempi kaveri, niin johan niitä esteitä alkaa ilmaantua viiemeistään paria viikkoa ennen polttareita.

Nyt lopetat stressaamisen! Kivoja häävalmisteluja!

että joillekin häät voivat olla pakkopullaa, kun niihin saa laitettua paljon rahaa (lahja, vaatteet jos ei ole ja mtkat ja majoitus jos eri paikkakunta)

Mä ainakin raahaan itseni niihin aina ihan sen takia, ettei varmaan olis morsiamesta kivaa, jos kukaan ei tulisi.

Mun mielestä myös tuo kakkosen kuvailema tilanne on nolo. Eiköhän olisi ollut bestmanin tehtävä ollut kertoa, ettei häihin sitten ole kutsua tulossa. Vieraat saisivat sitten itse päättää osallistuvatko silti polttareihin.

Vierailija:

Lainaus:

Ihmettelen vaan, että mistä nuo nimet sait päähäsi, jos et missään tapauksessa halua heitä häihisi??

Tarkoitinkin, että onko häät pilalla tms jos nuo 4 ihmistä tulisivat? Minusta todella röyhkeää kutsua polttareihin muttei häihin (paitsi jos häät ihan perhepiirissä).

37

esim. joissakin häissä kirkossa eri väki kuin juhlissa ja joskus jopa eri juhlat vanhuksille ja " nuorille" siis aikuisille :)

Mua tosiaan harmittaa, että tällasen mokan tein, mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi. Jos ne muutamat tyypit siitä suuttuu, niin eipä väliä, koska eivät ikinä muutenkaan pidä muhun yhteyttä mitenkään ja sen takia en halua heitä häihini

ap

pointtini oli se, että kun minulle sanottiin tilanne suoraan, niin en loukkaantunut.

Tässä tapauksessa lieventävänä asianhaarana mainittakoon, että tämän kutsutun ystävän poikaystävä oli sulhasen kaveri. Jos meidät " ylijäneetkin" olisi kutsuttu, olisi pitänyt kutsua myös meidän poikaystävämme. Parinkymmenen hengen häihin olisi tullut 4 ihmistä enemmän, eli suhteellisesti melko paljon. Jos taas meidät 4 olisi kutsuttu, niin sulhasenkin puolelta olisi pitänyt kutsua enemmän ystäviä jne.

Vierailija:

Lainaus:

Moneskohan se nyt oli, joka sanoi, että oli neljän tytön ystäväporukka, josta vain yksi kutsuttiin. Kannattaako pitää sen kummempia juhlia ollenkaa, jos hyvistä ystävistä pitää valita yksi. Tuossa tapauksessa olisin mennyt ihan hissunkissun naimisiin ja pyytänyt kahveille vanhemmat ja appivanhemmat.

Moneskohan se nyt oli, joka sanoi, että oli neljän tytön ystäväporukka, josta vain yksi kutsuttiin. Kannattaako pitää sen kummempia juhlia ollenkaa, jos hyvistä ystävistä pitää valita yksi. Tuossa tapauksessa olisin mennyt ihan hissunkissun naimisiin ja pyytänyt kahveille vanhemmat ja appivanhemmat.

tämä on mun oma moka ja se pitää korjata. Mutta hääpäivä on kuitenkin mun ja mieheni suuri juhla, jossa en halua olevan sellaisia ihmisiä, joita en vilpittömästi halua. Ja niin kuin kirjoitin, niin nämä ihmiset ei ole muhun yhteydessä, joten eipää jää ystävyys hiertämään.

Mutta alun perin kun mietin ihmisiä kiireessä, niin laitoin noita puolituttuja listalle, kun en kerran ollut miettinyt häävieraslistaa rauhassa, enkä myöskään vieraiden lukumäärää tarkalleen. Jotenkin alkoi ärsyttää, että nämä ihmiset ei ole muhun missään yhteydessä, mutta polttareihin ja häihin kyllä tulossa. Itse olen ottanut heihin yhteytä, mutta ei ole vastakaikua tullut.

Totta kai kaasolle ikävä tilanne, mutta kyseessä on kuitenkin mun elämäni suurin juhlapäivä, joten siinä mielessä aion olla itsekäs.

joutuisin uhraamaan yhden päivän polttareissa kitumiseen (aina hirveitä) ja vielä maksamaan morsiamen pelleilystä hunajaa, enkä sitten pääsisi edes häihin. Voi jessus, miten vituttaisikin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat