Vierailija

Minulla oli tiibetinspanieli, joka on tällä hetkellä 5-vuotias. Tipsu on joutunut elämänsä aikana vaihtamaan useasti kotia.

Viimeiset 3 vuotta se on ollut hyvässä hoidossa, mutta omistajan sairastuttua on tipsu ollut kahdessa eri hoitopaikassa. Tipsu palasi viimeisimmän omistajansa luo ja on ollut levoton ja puraisi toista omistajaa käteen, hänen toruttuaan haukkumista ja vetäessään hihnasta.

Olen ihan neuvoton, koska he ovat lopettamisen kannalla ja minusta se tuntuu aivan hirveältä ratkaisulta. He sanoivat että päätös on minun. Minä haluaisin tipsun saavan nauttivan loppuelämästä jossain rauhallisessa paikassa aikuisen omistajan seurassa.

Mitä mieltä olette tilanteesta? Kaipaan mielipiteitä ja apua sillä todella rakastan tätä koiraa. Meidän perheeseen se ei voi palata mieheni allergian vuoksi ja se harmittaa.

Kommentit (5)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pahoittelen, että viestini oli sekava.

Kiitos vastauksesta, halusinkin vain tuen sille ajatukselle että koiraa ei välttämättä tarvitse lopettaa yhden puraisun vuoksi.

Nyt koitan etsiä sille uuden kodin. Linkkiä saa laittaa jos tietää jotain sivua, mihin voisi laittaa ilmoituksen.

Koira on siis ollut sinulla 2 ensimmäistä vuotta ja sitten jollakin toisella? Ja edelleen omistat sen? Ja nyt joku haluaa lopettaa sen koska se puri syystä tai toisesta?

Jos sinä omistat koiran, sinulla on päätösvalta ja -vastuu. Ja vastuu merkitsee sitä että sinä löydät koiralle kodin, jossa se voi hyvin.

Jos sitä ei löydy, niin piikki on armollisin. Koiraa ei kannata heitellä kovin moneen kotiin, joten päätös pitää tehdä.

Jos koiralla ei ole luonnehäiriötä eikä se ole sairas, olisi parasta löytää sille uusi hyvä koti. Mutta jos sillä on todettu luonnehäiriö / sairaus, niin anna sille piikki.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat