Vierailija

Meillä siis yksityinen vuokranantaja ja asutaan kerrostalossa, isännöitsijälle oli joku tehnyt meistä valituksen ja kävi ihan itse asian tarkistamassa, minulle ei ilmoittanut yhtään mitään että on tänne tulossa, emme olleet kotona kun kävi, tuli käytävässä vain vastaan juuri kun olimme tulossa kotiin, jos ei olisi tullut niin en olisi saanut edes tietää että on kotonani käynyt

olen sitän mieltä että niin kauan kuin vuokraa hänelle maksan niin ei ole mitään asiaa tänne. Eihän vuokranantajalla tarvitsisi edes olla avaimia kerran ne on isännöitsijällä. En haluaisi muuttaakkaan tästä pois mutta menee ihan oma rauha ja oman kodin tunne kun ei koskaan tiedä onko täällä käynyt, eikä ole ensimmäinen kerta, viimeksi kun kävi (ihan muuten vaan kun ei saanut minua kiinni puhelimitse) niin oli laskujani katsonut.

Soitti vaan ja sanoi että milläs meinaan vuokran maksaa kun lattialla oli 1000 euron postiennakkolappu (tilasin kannettavan tietokoneen) ja jos lappu on lattialla niin sitä summaa ei kyllä näe jos ei lappua ylös nosta ja katso

millä oikeudella hän katsoo minun postianikin? Tällöin jo tuli sellainen olo että onko tämä koti minun ollenkaan

kyllä minä haluan että voin jättää henk. koht tavaranikin ja kaikki salaiset ja tärkeät laput minne ikinä haluan pelkäämättä että vuokranantaja niitä näkee

Kommentit (17)

Meillä sama ongelma,paitsi että harvase päivä vuokraisäntä kuikkii ikkunoiden alla kytistämässä ja muutaman kerran tullut sisälle muka tarkistamaan että kaikki on kunnossa,vaikka mitään syytä ei ole tulla.

Lisäksi tämä sama mies n 75v kuikkii myös naapurin ikkunoiden alla.

Isännöisijälle ja jopa poliisille soitettu,mikään ei ole auttanut,vuokraisännälle lähetetty kirjallisia varoituksia ettei saa käydä,mutta turhaan.

Juuri irtisanoimme asunnon,sääli koska muuten niin kiva kämppä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

VUOkranantajan pitää MAHDOLLISUUKSIEN MUKAAN sopia vuokralaisen kanssa siitä, milloin hän tulee asuntoon. Tämä " mahdollisuuksien mukaan" kuitenkin tarkoittaa sitä, että vuokranantaja ei tule asuntoon tarkoituksella esim iltakymmenen ja aamuyhdeksän välissä nähdäkseen sinut pikkuhousuissa, mutta että hän VOI tulla asuntoon omilla avaimillaan myös erikseen sopimatta, jos sopiminen on jotenkin hankalaa, tai epätarkoituksenmukaista. Ja viimemainittua se tietenkin on, jos teistä tehdään valituksia ja vuokranantaja tulee takistamaan tilannetta.

Mieti vähän, vuokranantaja voi joutua luopumaan asunnostaan jos taloyhtiö päättää ottaa sen halutuun teidän sopimattoman elämänne vuoksi! TOttakai vuokranantajalla on oikeus tarkastaan omaisuutensa kunto!

ja edelliskerta oli sellainen että oltiin sovittu ettei mitään takuuvuokria ole (oltiin vasta muutettu) sanoin että maksan kuitenkin 2kk vuokrat etukäteen, no kun toinen kuukausi oli puolivälissä eikä vuokraa tietenkään kuulunut kun olin sen etukäteen maksanut niin tuli omilla avaimillaan ja luki sen ennakkolapunkin silloin, itse sanoi ettei takuuvuokraa ole mutta käsitti ilmeisesti että jos maksan 2kk vuokran niin toinen on takuuvuokra.

ajattelin tehdä niin että seuraavan kerran kun tiedän käyneen niin muutan pois maksamatta sitä yhtä ylimääräistä kuukautta, jos alkaa sitä karhuamaan niin sanon että teen ilmoituksen asiattomasta käynnistä/käynneistä asunnossa, ilmoittaisi edes etukäteen tulostaan, tänäänkin klo oli 8 kun tuli rapussa vastaan, aika ihme aika käydä. Oltaisiin hyvin voitu olla jo nukkumassa eikä kuultu kun pimpotti ovikelloa, sitten olis tullut omilla avaimillaan sisään, olis ainakin noloa ollut sille jos ei muuta.

sanoi vielä käytävässä että tulee viikon päästä katsomaan että onko asia hoidettu, pitääkin olla ihan hiljaa silloin ja katsoa kun tulee omilla avaimillaan sisälle, sanon sitten vaikka että olin nukkumassa ja että tiedätkös ettet voi noin tehdä

Jos itse olisin vuokranantaja ja taloyhtiöstä valitettaisiin vuokralaisesta, niin tietysti soittaisin tälle vuokralaiselle ja sopisin tapaamisesta asunnossa, jolloin voisin samalla tsekata omaisuuteni yleiskunnon sekä keskustella vuokralaiseni kanssa tästä valitusasiasta.

Tuollaiset yllätyskäynnit ovat aika törkeitä, enkä ole varma kuinka laillisiakaan ne ovat. Ap:n kannattaisi soittaa siihen Vuokralaisten liittoon (tai joku vastaava mikälie) ja kysyä toimintaohjeita. Onhan vuokralaisellakin oikeus kotirauhaan. Niin on tosin myös naapureillakin, joten kannattaa mennä itseensä ja miettiä mistä tuo valitus johtuu. Kolmannesta varoituksesta voi vuokralainen saada häädön.

Ei kyllä pitäisi olla mitään asiaa, varsinkaan omilla avaimilla. Sehän on sinun koti! Miksi sitäpaitsi pitää tulla paikanpäälle katsomaan, eikö asioita voi puhelimessa hoitaa? Onneksi en ole tuollaiseen vuokranantajaan törmännyt.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat