Vierailija

asutaan eri kaupungeissa, silloin tällöin soitellaan ja nyt justiin nähtiin kun hän kävi täälläpäin. kovasti kutsui meitä kotiinsa kylään kesällä kun meidän toinen lapsi on syntynyt. kiitin kutsusta mutta yritin vähän huumorin varjolla kieltäytyä, tyyliin " mehän ollaan ihan toivottomia mihinkään lähtemään ja kahden lapsen kanssa varmaan entistä toivottomampia!"

ja mitä seuraa? kamala naputus ja läksytys että " kuule, mitä vaan saa aikaan jos oikeasti haluaa, sen minä olen tässä elämässä oppinut!" . yritin olla että joo, tottakai, mutta että meillä on pieni esikoinenkin vielä vaipoissa, ja kahden aikuisen ja kahden vaippaikäisen tavaroissa on jo niin kova pakkaaminen ettei joku kepeä viikonloppureissu onnistu ihan tosta vaan. oikein melkein kiisteltiin hetken verran.

lopputulemaksi jäi että hän on reipas ja aikaansaava ihminen ja me ollaan ihme laiskamatoja kun ei haluta poistua kotiympyröistä.

ärsytykseni syy on varmaan oma nöyryyteni kun kuuntelin vaan naureskellen sen saarnan läpi vaikka oisin voinut ihan yhtä napakasti huomauttaa ettei me oikeesti mahduta koko perhe nukkumaan siihen 160cm parveen, jota hän meille tarjosi, ja ettei 25 neliön yksiö muutenkaan oo helppo paikka muuten kuin ihan päiväseltään kyläilyyn, ja ettei me autottomina oikeesti lähdetä 2 tunnin junamatkan päähän kyläileen päiväseltään.

mä en kans saa ikinä sanottua mitään. helvetin nössö.

Sivut

Kommentit (64)

2-vuotias ei vaippaa tarvitse ja syönee samaa kuin muutkin itse. (Meidän lapsi ainakin syönyt alle vuoden ikäisestä itse). Pikkuvauva syö rinnasta. Mikä nyt on ongelma? Jessus, että jotkut voivat olla uusavuttomia.

Jotkut 2-vuotiaat todellakin käyttävät vielä vaippoja, ei kuivaksi opita hetkessä, vaan siihen siirrytään vähitellen. Miksei siis ap:n esikoinen voisi käyttää vaippoja?

Ja 2-vuotiaat todellakin syövät 5 kertaa päivässä ja moni aikuinen taas syö harvemmin. Vai syöttekö tekin mammat muka oikeasti 5 kertaa päivässä? Ja mitään nutrilettejä ei lasketa :)

Toisaalta voisin uskoa ap:ta provoksi, sillä kuka hullu kutsuu lapsiperheen yökylään pieneen YKSIÖÖN?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

perhe? No, mikäs helvetin järki siinä on? Kyllä meillä syödään ihan samaan aikaan. Se nyt vielä puuttuisi, että alkaisin värkätä sapuskaa eri aikaan joka lärville. Jos toimintasi on tota tasoa, en ihmettele, että matkaaminen lasten kanssa tuntuu ylivoimaiselta.

ap sanoi esikoisen iän? Minä en ainakaan nähnyt.. Mikä sitten on korkea aika jättää vaipat pois? 2v?

Vierailija:

Lainaus:

Ja kuinka perkeleesti teillä niitä vaippoja tarvitsee kuljettaa. Kuten joku jo tokaisi, niin eikö sen vanhemman olisi jo korkea aika jättää vaipat pois ja eikai nyt sille vauvalle kymmenittäin niitä tarvitse raahata. Ja saahan niitä nyt kaupasta paikan päältäkin.

Hävettää näiden ämmien puolesta.

Sympatiat sulle. En mäkään ihan heti lähtis kahden pienen (niin, kyllä 2-vuotiaskin on vielä pieni) lapsen kanssa yksiöön vkonloppu" lomalle" .

oltiin samaa vuosikertaa minä, mun mies ja tämä tuttu. silloin tietty vietettiin hauskaa opiskelijaelämää ja heräiltiin hauskojen juhlien jälkeen ties mistä kämpiltä. ei yksiötkään tuntunu yhtään ahtailta silloin.

sitten me lumpsahdettiin tähän lapsiperhetouhuun, esikoinen syntyi samana keväänä kun valmistuttiin, elikkäs 2005 toukokuussa.

mä luulen että tällä kaverilla on hankaluuksia ajatella meidän elämää nykyään, hän itse jatkaa opiskelua ja hauskoja juhlia. että sikäli en pitäisi häntä ihan hulluna kun meitä kylään pyytelee. sen sijaan pidän häntä hiukan epäkohteliaana kun ei halua huomata että mulla saattaa olla joku muu syy kieltäytyä kuin ihan just se minkä siinä esitän, vaikkakaan en suoranaisesti valehdellut. ja sitten tosiaan saarnaa mulle kuin jollekin vähäjärkiselle jostain tahdon voimasta ja reippaudesta ja vaikka mistä.

en mä halua lähteä virittelemään mitään power point-esityksiä eroista opiskelija- ja lapsiperhe-elämän välillä tai katselemaan nenänvarttani pitkin että " ymmärrät ehkä sinäkin sitten joskus kun nouset minun tasolleni" . haluan että mun pointti (eli tässä tapauksessa se, että en halua lähteä ensi kesänä helsinkiin hänen luokseen kyläilemään) kuullaan ja uskotaan, vaikka mun selitykset kuulostaisivat hänen korvaansa kuinka tyhmiltä.

ap

Itsellä ainakin usein vain yksi käsi käytössä, kun täällä näpyttelen ja siksi jää ne isot kirjaimet laittamatta. Vauva rinnalla tms..

mutta kun en halua, ja yritän kohteliaasti kieltäytyä niin en tykkää että mulle pidetään vartin puhuttelu siitä miten lukuisat laitapuolenkulkijat ympäri maailman viettää öitään asemien vessoissa ilman mitään ongelmia.

tässä nyt ois voinu olla kyseessä ihan mikä vaan asia, vaikka reissu huvipuistoon tai puistoon piknikille. pointti oli siinä että yritin toista loukkaamatta kieltäytyä mahdollisimman kohteliaasti ja jouduin kuuntelemaan ihymeelliset paasaukset. vaipparumba ja lapsen syömiset oli toki ihan oikeita syitä kutsusta kieltäytymiseeni, mutta ehkä niitä hiukan liikaa korostin kun halusin välttyä arvostelemasta kaverini asuntoa taikka meille vuoteeksi tarjottua parvisänkyä.

ap

Eivät kaikki lapsettomat ole mitään toopeja, jotka luulevat, että taaperot voi heivata kaupassakäynnin ajaksi kotipihalle leikkimään, tai että kaikki asiat sujuvat " niin kuin ennenkin" myös lasten saamisen jälkeen. Ap voisi selventää kaverilleen tilanteen, että millaista se lasten kanssa matkaaminen onkaan. Mutta toisaalta ei kaksi pientä lasta ole syy jämähtää kotiinkaan. Tuo yökyläily yksiössä on taas sitä toista ääripäätä..

Kyllä kaikki todellisuudessa ymmärtävät, että ei se matkailu lasten kanssa (ainakaan pitkän matkan reissaus) ole mitään nannaa. Koeta saada tämä perille myös ystävällesi.

vaikka leikkipuistossa juttelun tms. en sielläkään pyri kovin " oikeaan" ilmaisuun. kivahan se toki on tulla ymmärretyksi, mutta en usko että mun teksti täällä ois ihan mahdottoman vaikeeta lukea. kappalejakoon yritän panostaa sen verran että yleensä tulis yksi asia kappaleeseen.

en itsekään tykkää mistään kuilun rakentamisesta lapsiperheellisen ja lapsettoman ihmisen välille, enkä ikinä sanoisi kenellekään että ymmärtävät sitten kun heillä on lapsia. en ainakaan kuvailemani kaltaisessa tilanteessa. ylipäätään en lähtisi kouluttamaan ihmisiä ja asettumaan keskustelukumppanin yläpuolelle. se minua juuri ärsytti tässä kuvaamassani tilanteessa.

omasta mielestäni yritin olla fiksu ja kepeästi luistaa kyläilyasiasta, enkä halunnut loukata kaveria arvostelemalla hänen asuntoaan taikka parvisänkyään. hänelle ne ovat varmaan tosi hyvät. mutta johan meidän 2v tippuu yöllä sieltä parvelta, hitto soikoon, ja ylipäätään kaikki päikkärit, vaipparumbat, syömiset yms. ois sen verran työläät järjestää pienessä asunnossa että ainakin multa menisi koko kyläilyn ilo.

toistan vielä että me kyläillään tosi mielellään täällä kotikaupungin sisällä, ja ulkopuolella sikäli mikäli kyläpaikassa on mahdollisuus asialliseen yöpymiseen yms.

ap

eikä se kai läskeistä oo kiinni jos nukkuessa tarvii tilaa. mun mies kääntyilee yöllä melkoisesti, ja esikoinen tykkää nukkua kaikki raajat levällään.

enempi mua arveluttais se parvi siitä syystä että esikoinen varmaan mönkisi alas sieltä ja tippuisi lattialle päälleen.

ja oikeesti, mitäs hittoja se tähän asiaan kuuluu käyttääkö meidän 2v (tällä hetkellä tarkalleen 1v10kk) vaippoja? hän vielä käyttää ja sillä selvä, en mä jonkun viikonloppureissun takia rupea hulluna panostamaan kuivaksiopetteluun, joka on kyllä rauhalliseen tahtiin käynnissä. että älkää huolestuko.

ap

Mua kans ärsyttää lapsettomat kaverit, jotka vaatii multa ja vauvaltani vastavierailuja kaupunkiin, vaikka mun on niin vaikea liikkua ja matkustaa vauva sylissä bussissa, ja hoita lasta hela dagen kauoungilla jne. Eikö ne lapsettomat voi tajuta, että niiden on helpompi matkustaa???

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat