Vierailija

Kaveri kertoi synnytystarinansa... Oli suunniteltu sektio perätilan takia ja jälkisärkyyn sai aika tujuja " mömmöjä" ja oli sitten iltavuoron hoitsulle sattunut kämmi, ettei ollut kirjannut ylös, että ko. mamma sai jo lääkkeensä. Yövuoro oli antanut uudelleen... Josta aiheutui sykkeen hidastumista siten, että joutuivat antamaan sykettä nostavaa lääkettä, ettei käy pahasti.. Ko. nainen on tosi pienikokoinen, eli tupla-annos on aika vakava juttu..

Herttinen sentään, sattuuhan näitä???

Kommentit (9)

Vierailija:

Lainaus:

sektion jälkeen multa AINA kysyttiin tarviinko kipulääkettä vai en. Ja pistoksena sen sai vain heti leikkauksen jälkeen.

Minä sain pistoksena kipulääkkeen vielä pari päivää leikkauksen jälkeen. Kokeilivat ensin samaa lääkettä (tramal tms??) tabletteina mutta olin niin kipeä että pyysin pistoksena. Auttoi paremmin. Tosin pistokset väsytti aivan tolkuttomasti.

Voi olla että on saanut ylimääräisen pistoksen vahingossa. Ei sitä potilaskaan ole terävimmillään leikkauksen jälkeen eikä aina edes tiedä kuinka usein niitä kipupistoksia kuuluu saada.

Hyvinkin siis voisi olla mahdollista.

Ja lisäksi tablettina kipulääkettä.

Laksatiivit ovat harvemmin tabletteja muuten.

Kyllähän opioidi voi sykettä laskea, mutta jotenkin tämä juttu nyt haiskahtaa siltä, ettei joku tajunnut aprillipäivän jo menneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä olen saanut ihan saman satsin niin sektion kuin alatiesynnytyksenkin jälkeen.

Oliko ystäväsi tajuton vai eikö itse osannut sanoa, että sai jo kipulääkettä. Kuulostaa ihan utopistiselta. Ettet vaan keksinyt koko juttua?

Ei tullut mammalle mieleen sanoa, että taisin juuri saada kipulääkitystä? Idiootti kaveri sulla tai sitten sä olet idiootti, kun uskot kaikenlaista puppua.

Vaarallisimpien lääkkeitten kanssa ollaan huolellisempia. Mutta on kyllä tosi yleistä, että yhden tapletin sijasta potilas saakin kaksi, tai ei ollenkaan.. Oireina voi olla huonoa oloa, päänsärkyä tms., jota asiantuntematon potilas ei osaa yhdistää mahdolliseen lääkkeen virheelliseen annostukseen.

Kaveri oli sekaisin niistä lääkkeistä jo ennestään ja toisekseen, kupissa oli jos jonkinlaista nappulaa, mm pyytämänsä laksatiivit ja ties mitä muuta.. Että vahingossa meni tuplat, ymmärsi kyllä itse pyytää apua, ennenkuin kävi pahasti, tuli niin kamala olo kuulemma..

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat