Vierailija

Stressaatko siisteydestä? Minkäikäisiä lapsia löytyy?

Sivut

Kommentit (26)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sotkuista saattaa olla, lastenhuoneista en stressaa. En pakota purkamaan leikkejä yöksi tms. Keittiö ja wc tärkeimmät, ne pitää olla aina edustavat, puhtaat ja siistit.

Illalla pitää imuroida vähintäänkin eteinen, siivota keittiö ja pestä vessanpytty. Sitten voi vasta nauttia sohvalla löhöilystä ja vain olemisesta. Mutta en stressaa, koska oikeasti pidän siivoamisesta.

eli mulla tärkeää on se, että vessa ja keittiö ovat puhtaat aina (niillä on suora yhteys terveyteen), mutta koska meillä ei ole pölyallergikkoja niin pieni pöly tai tavarat sekaisin ei haittaa. Meillä eletään myös toistaiseksi vielä remontin keskellä eli siivousmotivaatio ei ole kovin suuri tällä hetkellä. Sitten kun paikat on kunnossa niin kämppäkin pysyy suht. siistinä.

Lähinnä siis sekalaisia tavaroita kuten kirjoja, lehtiä, papereita ym. tasoilla ja lapsen leluja hyvin usein pitkin olkkarin lattiaa, koska lelukori on olohuoneessa, mutta todella harvoin on niin sekaista, ettei puolen tunnin siivouksella olisi kaksikerroksinen talo " edustuskunnossa" jos tulee vieraita. Lapsia yksi 3v, lisäksi perheeseen kuuluu iso koira, joka tietenkin sotkee ja likaa aika paljon. Siivooja käy siivoamassa koko talon kerran kuussa, itse teen sitten loput.

Lapsi pitää huolen siitä että tavarat on aina levällään.

Mutta siitä koitan pitää huolen että on puhdasta..siivoan yleensä joka päivä jotain ja järjestelen paikkoja.

Tykkäisin että paikat olisi järjestyksessä mutta lapsen kanssa tuo ei tunnu olevan mahdollista. En halua kuitenkaan jatkuvasti lastakaan rajoittaa.

Imuria käytetään päivittäin ja tahroja pyyhitään tarpeen tullen. Mutta leluja on kyllä hujan hajan ja tiskipöytä voi jäädä illalla likaisia astioita täyteen. Isompien poikien huone on yleensä kaaosmainen...

Ei ollut ennen, mutta kun taloon muutti vauva joka nukkuu n. 3 tuntia yöllä ja muutaman vartin päivällä, pätkissä (jolloin itse et voi nukkua kun ne muut lapset on kuitenkin hoidettava....), en ole jaksanut laittaa ilalla tavaroita paikoilleen.

Kaikki mahdollinen aika nukutaan...

en ehdi millään sille mitään tekemään. Tai oikeastaan jaksa.

Meillä on pieni koti, olen yh, ei tiskikonetta ja kaksi sottupyttyä. Meillä on illalla 2 ja puoli tuntia aikaa kotona, ei viitsisi millään käytää kaikkea yhdessäoloaikaa siivoamiseen tai siihen, että kersa ensin saa leikin kasaan ja sitten se siivotaan pois.

Jatkuva, kehittyvä leikki on terapeuttista, koska tarhassa se ei onnistu. Eli aloitetaan joku leikki ja siitä sitten jatketaan leikkiä.

Ja kyllä se minua pännii kun on aina sotkuista.

eli ainakin tavarat paikoillaan vaikkei nyt ihan tahrattoman puhdasta joka nurkassa oliskaan, en kestä minäkään epäjärjestysta joten viimeistään illalla kaikki lelut ym roinat on laitetava paikoilleen, keittiö siistittävä ja roskat pois lattioilta. Meillä kolme lasta ja koira. Kivempi tosiaan aamulla aloitta uusi päivä kun sitä ei tarvitse aloittaa siivoamalla :)

illalla siivotaan leikit pois, lelut järjestelen lastenhuonneissakin, omiin laatikoihin, et on sit kivemi aloittaa aina leikit. en kestä sotkua yhtään!

Ai on siistiä, siivoan joka päivä. Viihdyn itse paremmin kun on siistiä ja siitä se imurointi ja lattianpesu menee suitsaitsukkelaan, ei tuota tuskaa eikä ole liikaa vaivaa tai aikaa vievää. On pieni talo joten jos ei siivoa usein niin sotkua tulee nopsaan.

mutta yleensä yritän tiskata väh kerran päivässä. Joskus kyllä saatan olla toooosi väsynyt ja sitten pääsee kämppä hieman sekaiseksi ja sitten stressaan. Mutta sitten kokoan taas hyvin nopeasti itseni ja siivoan kämpän toooodella siistiksi ja se pysyy siistinä taas kauan. Lapsi on puoli vuotias.

Nähtiin mieheni kanssa sellainen vaiva, että järjesteltiin kaikki kaapit ja paikat viimeisen päälle siistiksi. Sen jälkeen on järjestys pysynyt pienellä vaivannäöllä jo puoli vuotta. Lastemme iät ovat 11kk ja 3,5v.

puhtauteen pyritään. pesen vessanpöntön ja lavuaarin päivittäin ja yritän huolehtia tiskipöydältä astiat pois ennen nukkumaan menoa sekä putsata tiskipöydän ja -altaat ja lieden. sen sijaan en jaksa aina raivata lapsen (vajaa 2v) leluja lattioilta tms. tavaraa. siihen ne leviää kuitenkin takaisin.

mun mielestä puhtaus on tärkeämpää kuin siisteys. äitini on toista mieltä, hänestä meillä on aina hurja sotku eikä ollenkaan huomaa että keittiö kiiltää ja vessa samoin. hänellä itsellään on kyllä olkkari oikein siisti ja järjestyksessä, mutta vessanpönttö harmaan töhnän peitossa ja keittiön tiskirättinä joku iänkaikkinen riepu jota käytetään niin pöydän kuin lattiankin pyyhkimiseen, ja voipa samalla rätillä hangata vaikka kengästäkin tahran jos tarve vaatii.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat