Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Vai onko vaaraa että joku sivullinen pääsisi lukemaan niitä jotenkin?

Kommentit (7)

Eikös sähköpostit ole aina salasanan takana? Eli periaatteessa kukaan muu ei voi niitä lukea kuin itse sähköpostin " haltija" ? Mutta onko se näin?

ap

ensinnäkin: todella harva yhteys on kunnolla salattu. Siinä välissä kun bitit kulkevat serveriltä toisella, kuka hyvänsä nörtti voi ne siepata ja lukea, ei ole kummoinenkaan taito. Tietty on eri asia, miksi joku viitsisi.

toisenakin: iso kasa viruksia toimii niin, että ne lähettelevät toisten sähköpostikansioista vanhoja viestejä uudestaan eteenpäin satunnaisille vastaanottajille. Niinpä esim se " iihanalle Juliolle" kirjoittamasi lemmenviesti voi päätyä armaalle aviomiehellesi tai se kaverille kirjoittamasi kommentti ikävästä työkaverista voi päätyä koko työpaikan yhteiselle listalle.

kolmantenakin: monilla työpaikoilla ja virastoilla työnantaja tosiaan lukee kaikkea sähköpostiliikennettä ainakin silloin kun henkilö itse on poissa( esim sairaana) ja muutenki nsatunnaisesti.

neljäntenäkin: kaikki vastaanottajat eivät ymmärrä, ettei niitä viestejä kannata lähetellä eteenpäin kaikille tuttaville joita ne saattavat kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Säikähdin niin, että lopetin henkilökohtaisten viestien kirjoittelun työpaikan tunnuksilla. Syy minkä takia hän teki niin, oli se, että kerroin hänelle, että minun sähköpostiini oli jostain kumman syystä tullut kaikki viestit, jotka oli lähetetty työpaikaltamme sinä päivänä. Pystyin ihan avaamaan ne viestit ja luin mitä työkaverini olivat kirjoittaneet. Ehdin avata kaksi viestiä ennen kun tajusin, että ne eivät olleet lähtetty minulle.

Itse pelkäisin enemmänkin vastaanottajan (vaikkapa ihan vahingossa) taholta s-postin eteenpäin laittamista. On sanottu, että s-posti on suojauksiltaan samassa asemassa kuin postikortti.

Vierailija:

Lainaus:

ensinnäkin: todella harva yhteys on kunnolla salattu. Siinä välissä kun bitit kulkevat serveriltä toisella, kuka hyvänsä nörtti voi ne siepata ja lukea, ei ole kummoinenkaan taito. Tietty on eri asia, miksi joku viitsisi.

toisenakin: iso kasa viruksia toimii niin, että ne lähettelevät toisten sähköpostikansioista vanhoja viestejä uudestaan eteenpäin satunnaisille vastaanottajille. Niinpä esim se " iihanalle Juliolle" kirjoittamasi lemmenviesti voi päätyä armaalle aviomiehellesi tai se kaverille kirjoittamasi kommentti ikävästä työkaverista voi päätyä koko työpaikan yhteiselle listalle.

kolmantenakin: monilla työpaikoilla ja virastoilla työnantaja tosiaan lukee kaikkea sähköpostiliikennettä ainakin silloin kun henkilö itse on poissa( esim sairaana) ja muutenki nsatunnaisesti.

neljäntenäkin: kaikki vastaanottajat eivät ymmärrä, ettei niitä viestejä kannata lähetellä eteenpäin kaikille tuttaville joita ne saattavat kiinnostaa.

Kaveri vaan kerran mainitsi että hänen sähköpostinsa ovat yleisesti luettavissa ja sitä mietin että mitehköhän se lie mahdollista. Mutta nähtävästi se voipi olla. Eli sekä saapuvat että lähetetyt voi joku toinen siepata ja lukea?

ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat