Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Oltu erossa pari vuotta lastemme isä on nyt hoksannut että olen viimein päässyt jaloilleni erosurusta ja mun elämässä onkin ehkä uusia tuulia.

Sen jälkeen onkin ollut hankalaa. Olen kuunnellut puhelimessa haukkuja ihan kiitettävästi. Lasten kuskaamiset isän luo hoidan kuulemma tästälähtien minä, muuten ei lapset isää näe (?!) ja vielä päätteeksi uhkaa viedä lapset multa kokonaan.

Alan olla aikalailla loppu. Onko neuvoja? Kyseessä vielä sen verran kiivas tapaus, että tiedän et jos sanon asiat suoraan kuten ajattelen (että jättää mut lopullisesti rauhaan) elämäni tulee olemaan kahta vaikeampaa.

Kommentit (4)

mun lasten isää ei yhtään kiinnosta mitä meillä tapahtuu, elää niin kovin tiiviisti uudessa onnessaan.

Mutta kannattaa varmaan yrittää olla mahdollisimman neutraali, jos mahdollista. Siis ettei ärsytä miestä tarpeettomasti. Se voi olla vaikeaa, jos mies on kovin hermoheikko, mutta varmana tunnet sen niin hyvin että tiedät mitä kannattaa välttää?

Lähestymiskieltoa voi aina hakea - ja sillä voi uhata - jos mies ei ala muuttaa käytöstään asiallisemmaksi.

Minusta puheilla lasten tapaamatta jättämisistä ei kannata itseään vaivata; jos hän sen ratkaisun tekee ettei tapaa omia lapsiaan, jos et sinä tanssi hänen pillinsä mukaan, niin se on hänen ongelmansa ja hän kantaa siitä vastuun. Voit yrittää mennä puolitiehen vastaan, mutta älä alistu kiristykseen. Jossakin vaiheessa lapset alkavat ymmärtää, miksi etävanhempi ei enää tapaa heitä ja silloin mies vastannee itse kysymyksiin.

Tsemppiä. Ja pää kylmänä :)

Älä enää puhu miehesi kanssa puhelimessa, tai jos puhut, nauhoita puhelut. Soita poliisille ja kysy, mitä tehdä uhkailujen kanssa. Hae apua, sitä on kyllä saatavilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Naurettava ukko, mutta pian tuo menee ohi. Nauti elämästäsi ja jos vielä uhkaa ottaa lapset kokonaan. Niin lähde leikkiin mukaan ja muka tosissasi sano ettei hullumpi vaihtoehto. Saat näes enempi aikaa nauttia uudesta suhteesta ;)

Harva mies oikeasti haluaa huoltajuuden!

Vierailija:

Lainaus:

Oltu erossa pari vuotta lastemme isä on nyt hoksannut että olen viimein päässyt jaloilleni erosurusta ja mun elämässä onkin ehkä uusia tuulia.

Sen jälkeen onkin ollut hankalaa. Olen kuunnellut puhelimessa haukkuja ihan kiitettävästi. Lasten kuskaamiset isän luo hoidan kuulemma tästälähtien minä, muuten ei lapset isää näe (?!) ja vielä päätteeksi uhkaa viedä lapset multa kokonaan.

Alan olla aikalailla loppu. Onko neuvoja? Kyseessä vielä sen verran kiivas tapaus, että tiedän et jos sanon asiat suoraan kuten ajattelen (että jättää mut lopullisesti rauhaan) elämäni tulee olemaan kahta vaikeampaa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat