Kommentit (20)

sylin täydeltä ONNEA Kesikselle ja Viipulille pienistä pojistanne!!!

On se aina vaan niin ihanaa, voih...

Tervetuloa munkin puolesta vauvapuolelle kun kerkiätte =)

Viipero & Aleksi pian 5kk

Aivan mahtavia uutisia =)

ja kohtahan sieltä pitäisi muidenkin poksahdella oikein urakalla.

Tervetuloa vauvapuolelle, siellä odotellaan teit kaikkii kovasti =)

Mykis ja Sasu 2 kk risat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Moolille tulin vastailemaan....yksityiselle mennään kun meilläpäin ei tarjota rakenneultraa vaan seerumiseula kaikille iästä riippumatta. Tosin kyllä siinäkin jo kävin ja kaikki oli ok mutta halutaan kuiteskin mennä oikeen ultraan niin pääsee pienokaista vilkuilemaan. Kyllähän se vähän ylimääräistä kustantaa mutta mitä siitä rahaa se vaan on. Joten siis luulisin että jos sukupuoli näkyy niin varmasti sen kertovat.

Leeniksella on myrkytykset käynnissä. Varmaan ihan järkevä ratkaisu niin ei tartte itse murkkujen kanssa taistella. Luulisi että murkkujen peli on nyt sitten kerrasta selvä.

Onkos muuten teillä mitään kummempia pääsiäis suunnitelmia, paitsi tietenkin loppupääläisillä synnärille lähtö ;) ?? Me lähdetään miehen ja mun vanhempien kanssa kylpylään/kuntokeskukseen vähän rentoutuun ja ennen kaikkea valmiiseen pääsiäispöytään. Tää on ollu jo joka vuotinen traditio että jonnekkin mennään pariks yöks.

Jahas ja taas tilinpäätöksen pariin... plääh

T: Buuffa

Voi että, onnea tuoreelle äidille Kesikselle pienestä pojasta, ja onnea tietty myös isille ja koko perheelle!!!! Ihanaa, että kaikki oli mennyt hyvin synnytyksessä!

Pitkä odotus on nyt ohi ja Kesiskin pääsee virallisesti tuonne vauvapuolelle. ;) Tervetuloa vaan, kunhan saatte arjen rullaamaan poikasenne kanssa!

Halein

-Q- ja katras

Kesiksellä alkaneet yöllä supistukset! Siellähän on parhaassa tapauksessa vauva jo kainalossa :D Ja ite sitä on vaan vetänyt sikeitä kun toinen on kärvistellyt.

Mutta pitääkin jo palata omaan napaan (kamala, mulla tuli nyt ihan maha kipeäksi kun jännään Kesiksen puolesta). Eilinen kyrsimys taas jatkuu, tosin eri merkeissä (tosin meni hermot kyllä jo ihan pikkuhousuja jalkaan laittaessa, ehkä viidennet oli sellaiset puristamattomat). Tarkistelin eilen siipan mielipidettä perhehuoneesta. Mehän olimme jo pari kuukautta sitten ¿päättäneet¿, että otamme perhehuoneen jos sellaisen saa ja siippa jää heti kahden viikon isyysvapaalle, toki joustavuutta olisi sallittu jos töissä olisi tullut ns. hätätapaus. Mutta siis tuohon perhehuonekysymykseen siippa vaan oli, että katotaan sitten tilanteen mukaan. Mulle (=ihminen joka haluaa suunnitella kaikki etukäteen) moinen vastaus ei kelpaa ja onhan siinä ihan konkreettisia juttujakin sitten, kuten tuon koiran hoitopaikka. Siihen sitten vaan heitin, että kaipa nyt kuitenkaan et ole perumassa isyyslomaa. Ja siippa siihen sitten änkytti jotain, että hän haluaisi olla ¿perinteinen mies¿ ja selitti, että ehtiihän ne muutkin isät olla lastensa kanssa työpäivän jälkeen (mainittakoon tähän, että siippa on töissä perheyrityksessä, arkisin työpäivät ovat about 12h, pitkälti herran omasta tahdosta ja myös sunnuntait ukko kökkii yleensä työhommista. Iltaisin sitten nukkuu... Tuo nukkuminen kuulemma tulee mystisesti jäämään pois kun vauva syntyy. Juupajuu ). Ja sitten alkoi selittelemään, että jos vauva syntyisi jo torstaina niin siinähän olisi pitkä pääsiäinen aikaa! Ymmärrän toki, ettei tuo isyysloma ole aina ihan simppeli juttu, rahalliselta puolelta tai jos töissä on muuten ihan totaalisen korvaamaton, mutta moisesta ei todellakaan ole kysymys. Ja siis kun nämä asiat tosissaan selvitettiin ihan VUOROPUHELULLA aikoja sitten. Eniten tässä kyrsii, että olen ollut luulossa, että mies siis haluaa omatahtoisesti pitää jonkun päivän tuota lomaa, mutta nyt sitten tilanne lienee sellainen, ettei olen sitten itse sanellut nuo ehdot ja toinen ei ole uskaltanut sanoa omia mielipiteitään. Koska toki tuo isyysloman pitäminen/pitämättäjättäminen on ennen kaikkea isän oma juttu, en missään nimessä halua sanella toiselle ehtoja. Vaikka olen kyllä miettinyt, että kun muksua ei saisi viedä lähemmäs kahteen viikkoon ulos, niin kuinka onnistuu esim. koiran ulkoilutus, koska tuo malli ei kuitenkaan voi olla jalat ristissä tuota miehen työpäivän pituutta... Joo, tulihan pitkä valitusvirsi!

[color=green] Leenistä [/color] oli varoiteltu, että vauva pysyisi mahassa vielä lasketun ajankin jälkeen. Niinhän se tietty olisi, ettei noita päivämääriä liian tarkasti kannattaisi seurata, mutta helpommin sanottu kuin tehty... Oho, ihan tuholaistorjuja teille tulossa! Taitaa tulla muurahaisille pikainen lähtö!

[color=green]Oulun treffeistä [/color] hieman tuo päivämäärän ¿aikaisuus¿ mietityttää. Ajattelin tosissaan, että jos muksu on omalla kohdalla mahassa sen hieman yli kaksi viikkoa niin tuolloin vapun tietämillä ikää ei ole kuin reilu viikko. Mutta voihan sitä toki jomman kumman noista päivistä sopia ja sitten toimia tilanteen mukaan :D Jos muksu ymmrätää tulla mahasta ajoissa, niin silloin itselle sopii ihan nuo kummatkin päivät (3. ja 4.5) varmaan sapuska/kahvittelu olisi turvallisempaa mikäli keli sattuu olemaan huono. [color=green] Han [/color] oli laittanut Sampon kuvankin, kerrassaan söötti tapaus!

[color=green] Äityli [/color] on kärsinyt jalkakrampeista. Magnesiumiahan siihen suositellaan, kuten täällä tulikin jo ilmi. Nuo krampit on kyllä niiiin pirullisia, itsellä tulee tosi helposti (nyt raskaana) jos sattuu kesken unien vähän venyttelemään kroppaansa.

[color=green] Buuffalla [/color] on rakenneultra jo varattuna :D Meillä ainakin muksun (todennäköinen) sukupuoli saatiin selville sieltä. Mä ainakin tykkään kun lasta voi ajatella tyttönä. Tosin jos sieltä jostain syystä pelmahtaisi poika niin menisi osin pasmat sekaisin... Mäkin muuten luin tuon tutti-jutun lehdestä. Positiivinen asiahan taisi olla se, että tutti pienentäisi kätkytkuoleman riskiä. Tutteja löytyy jo varastosta, pitää käyttää sitten tilanteen mukaan toki. Mutta kyllä mä mieluummin ottaisin muksulle sen korvatulehduksen muutamaan otteeseen ja pienentäisin tuon kätkytkuoleman riskiä (ok, eihän homma toki noin yksioikoista ole...)

[color=green] Mammis [/color] saanut taas korkeita verenpainelukemia! Tulihan ainakin treenattua lähtöä varten. Saas jännätä saako itekin huomenna treenata. Neuvolakäynti silloin taas tiedossa noiden paineiden takia ja ¿tarkempi¿ neuvolatäti. Toistaiseksi nuo kotitestit on antaneet proteiinit vaan yhdellä plussalla (kahdella pitää kuulemma heti lähtä synnärille), mutta eihän sitä koskaan tiedä... Toisaalta ihan pikkasen toivon, että tuo raskausmyrkytys päsähtäisi ihan kunnolla päälle, mutta tottakai muksun on parasta saada syntyä luonnollisesti silloin kun itse haluaa...

[color=green] Viipuli [/color] oli ehtinyt kirjoitella synnytyskertomusta :D Mahtava juttu, että koit synnytyksen ja erityisesti miehen läsnäolon noin positiivisena! Ja noin söötti Piksukin vielä lopputuloksena!

[color=green] Lisbet [/color] passitettiin sokerirasituskokeeseen. Toivottavasti läpäiset sen puhtain paperein!

[color=green] Mooli [/color], jep oikein kelvollisia mokkapaloja tuli! Meilläkin oli heti aamusta kaamea hiekkakasa tuossa eteisessä (vessaan mennään eteisestä) kun ukko vähän värisytteli kenkiään. Eipä meilläkään tapahdu mitään edistystä kotitöissä ellei itse tee :( Vaikka juuri jostain opuksesta luin, että isän pitäisi myös osallistua kotitöihin, sillä varsinkin loppuvaiheessa raskaus on 24h/vrk ¿työtä! Tuosta jalan koosta olen kuullut ainakin sellaista juttua, että siskolla olisi jäänyt jalka yhden numeron isommaksi kuin ennen raskautta (jalkapöytä laskeutuu tms.). Meikällä tuo jalka on 35-36 ja tuota kokoa on melkein aina paikalla, 37 taas taitaa olla siinä määrin yleinen koko, ettei niitä ole koskaan jäljellä. Eli ei hyvä! Ja mulla menee tällä hetkellä tasan tarkkaan yhdet kengät jalkaan ja niukin naukin nekin. Jalat on siis ihan järkyttävän turvonneet!

Kivakiva kun taas sivut jumittaa! Jostain syystä alkusurffailu sujui normaalisti, pitihän tämä arvata. Typerä netti!

Coltsfoot ja Elsa 39+2

Kello jo noin paljon ja nyt vasta koneen äärellä... No selitys on siinä, että neuvola oli aamulla ja tein sen jälkeen kävelylenkin. Kotiin päästyä olikin niin kova nälkä, että ihan pakko syödä & lukea päivän postit ennen koneen aukaisua.

Kesis päässyt mitä ilmeisimmin tositoimiin. Voi hitsin hitsi! Näinköhän alkaa enskavauvojen rynnistys maailmaan... =)

Hanille kiitokset kuvista! Söötti on teidän nimipäiväsankarinne!

Viipulin synnytyskertomusta oli TOSI ihana lukea. Kaikesta kokemastasi huokui sellainen positiivisuus, että voi kun itsekin pystyisi tuollaiseen asennoitumiseen... Sitten aikanaan..

Leenis, katsoin aamulla sen kolmosen pätkän, missä kotikätilöä haastateltiin. Vaikutti tosi ihanan rauhalliselta ihmiseltä! Toivottavasti teiltä saadaan ällöttävät pikku kipittelijät häädettyä...

Mammikselle suppareita lähettelen. Ei suostunut nyt photobucket toimimaan, joten palaan myöhemmin sun masukuvat katsomaan. =)

Sitten vähän omia kuulumisia. Ajoittain pieni alakulo meinaa vallata mieltä ja lähinnä väsymyksen takia. Nuo yöt kun olleet katkonaisia. Kunhan pyykkikone on pyörinyt koitan saada torkuttua päikkärit.

Neuvolassa kaikki oli ok. Tosin painoa tullut ihan kamalasti viikossa ja se masentaa =( Tähän asti en ole tuosta ottanut stressiä mutta nyt vaan ärsyttää ihan kamalasti. Terkka oli kyllä tosi kannustava sen suhteen, että kiloista pääsee eroon sitten kun sen aika on. Vauvan pää on kuulemma hyvin laskeutunut, syke oli noin 150 ja liikkeet +. Sf-mitta oli sama kuin viime viikolla eli 34. Verenpaine 110/72, pissa ok. Hemoglobiinia ei katottu. Niin ja turvotus +.

Oli muuten yllättävän viileä ilma ulkona! Näinköhän se vielä talvi koittaa tehdä tuloaan... Toivottavasti ei!

Hyvää olo teille kaikille!

t. iida-linnea 36+6

ps. Netti jumittaa näköjänsä, joten saa nähdä milloin tämän tekstin saan tänne... Onneksi kopsasin niin voin yrittää uudestaan ja uudestaan...

[color=hotpink]

Ajattelin vain tulla kertomaan, että ilmeisesti mulla on ennustajan lahjoja (vrt. eilinen viesti). Ruoka tuli tehtyä ja syötyä, kipeet supparit alkoi melkeen heti sen jälkeen. Nyt tulee 4 min välein (viimeisen pari tuntia), ihan kohta ei enää jaksa kotona. Toivottavasti ei tuu turha reissu!

Lainaus:

Kesis, 39+4

P.S. Kyllä nää supparit ainakin tuntuu ja lujaa. Ei voi erehtyä, toivottavasti...

[color=#8B008B]COLTSFOOT olikin samoihin aikoihin langoilla ja pakko vielä palata kommentoimaan.. Kurjaa jos on miehellä nyt mietteet muuttuneet aikaisemmasta. :( Puhuitteko siitä koiran ulkoilutuksesta? Siis jos vauvelia ei kuitenkaan ihan heti voi ulos viedä, niin kyllähän jonkun tarvii sitten se hauveli olla ulos viemässä. Sano nyt ihmeessä miehellesi että eihän sitä voi koskaan tietää etukäteen missä kunnossa (en siis halua pelotella sua tai ketään muutakaan) olet synnytyksen jälkeen, jaksatko yksin hoitaa vauvaa ja koiraakin siinä sivussa.. Kyllä sitä joustoa täytyy häneltäkin löytyä. Käy vaikka lyhyen päivän sitten töissä jos ei malta olla sieltä pois. Tsemppiä keskusteluun ja toivottavasti löydätte yhteisen sävelen!!! :)

Mammis[/color]

[color=#8B008B]MOOLI ¿ lähden mielelläni Kättärille uudestaan tänään! ;) Kukakohan suostuttelis tuon Tiitiäisen lähtökuoppiin.. hih! Oon kyllä vähän kade kun Kesis sai jo lähteä.. Muista tulla sit kertoon ne ultrakuulumiset! By the way, ostin Stockalta sellaset Triumpfin ¿luukkuliivit¿. Valkoiset ja pitsiset. Tosi napakan tuntoiset, pehmeät (vaikka onkin ¿pitsiset¿) ja hyvännäköisetkin vielä. Oisko maksaneet n. 40 eur. Ajattelin ostaa sitten parit liivit lisää kunhan pääsee imetyksen alkuun ja tietää minkä kokoiset lollot on.. ;)

HERMIONE ahkerasti tekee töitä ja viihdytti vieraitakin viikonloppuna! Kiva kun ehdit välillä piipahtaa langoilla.. En mäkään ehtinyt aina niin ahkerasti silloin kun olin vielä töissä, mutta nyt mammalomalla on kyllä tullut palstailtua aika ahkerasti. Farmariautonkin olitte löytäneet, kiva! Mekin sellainen hankittiin viime vuoden puolella ja ollaan oltu kyllä TOSI tyytyväisiä. Mahtuu paljon kamaa mukaan eikä tarvi olla pakkausexpertti.. ;)

Katsoin jo yhden leffan ja kohta katson toisen.. Illalla varmaan kun mies tulee kotiin en jätä sitä hetkeksikään rauhaan, raukka.. ;) Ehkä saisin sen houkuteltua saunaan + siihen mukavampaan ässään.. Jos sitten illalla myös harrastais sitä nännin räpläystä ja istuis jumppapallon päällä. Oon valmis kokeileen kaikki ¿Tiitiäisen uloshäätökonstit¿! ;)

Taas mennään..

Mammis[/color]

Kiitos Leenis viestin välittämisestä. Tosi upeaa, jotta Kesis jo oman nyyttinsä on saanut. Varmaan upeat fiilikset siellä. =)

Mammikselle ja Leenikselle kiitokset kauniista sanoista! Tosin Mammis, en mä nyt tiedä onko olo kovin sutjakka, mutta kiva jos siltä näytin. ;)

Sain nukuttua päiväunet ja ne jotenkin vähän " korjasi" oloa. Täytyy siis koittaa joka päivä torkkua jos/kun yöt menee huonommin. Terkkarini muuten totesi, että voisin vähän seurailla onko yöheräämiset suunnilleen samoihin aikoihin joka yö. Kuulemma voivat ennakoida tulevien yösyöttöjen aikoja.

Kaunista keväistä iltaa kaikille,

iida-linnea

Wau. Kesis taitaa olla hommissa. Ja taisi ottaa vielä varaslähdönkin :)

Han mulla ainakin toi linkki aukes ihan ok ja useampia kuvia pääsin katselemaan. Se tuumailukuva oli kyllä ihan paras :D

T: Buuffa

VIIPULI, rohkaiseva synnytyskertomus, kiitos siitä! Ja todella suloinen Piksuliini :) Sinne tsempityksiä vauva-arjen opetteluun!

KESIS lähti tositoimiin!! :) UPEETA! Onkohan siellä jo nyytti kainalossa...?

MAMMIS kävi heittää kenraaliharjoitukset. No, toisaalta hyvä että Tiitiäisellä kaikki on ok ja nyt on kertaalleen jo treenattu miten kuvio menee. Otahan iisisti ja lepäile!

MOOLI, itse en ole uskaltautunut kenkäkaupoille raskauden aikana. Turvotusta on sen verran että vaikka olisin kenkiä ostanut joskus 20-30 viikoilla, ei ne varmaan menis kunnolla jalkaan enää. Oon siis vanhoilla virttyneillä ja valmiiksi venyneillä popoilla koittanut pärjätä... Mutta lienee yksilöllistä tuokin.

HAN, söpöjä kuvia poitsusta! :) Ja näkyi enemmän kuin yksi kuva. Hyvää Sampon-päivää muuten pikkuiselle!

(.) Nla käynti aamulla. Sf ei enää kasvanut (sama 36 cm, tosin eri mittaaja), paineet ok, pissa puhdas, hemppa noussut 123:een, omaa painoa +200g, poitsun liikkeet ja syke hyvät. Mulla vaihtui vielä loppumetreillä terkka. Ihan mukava oli tää uuskin, joskin hieman kokematon.

Lähden kohta evakkkoon täältä himpestä kun meille tulee tuholaistorjuja. Ne muurahaiset oli eilen löytäneet ruokakaapin ja arvatkaas vain sainko pikku hepulin asiasta... Soitin siltä seisomalta miehelle että nyt tilataan se tuholaistorjuja kun en kestä enää yhtään murkkua vaeltelemassa keittiössä. Se tulee nyt kymmeneltä ja asunnosta pitää olla 5 tuntia pois. Meen anoppilaan lepäilemään kun en tämän poskiontelotulehduksen takia viitsi lähteä kaupoillekaan, tms.

Voi hitsiläinen muuten tuo KESIKSEN nopsa lähtö sai itsellekin taas aikaan kauheen kaipuun saada oma nyytti jo tuhisevana kotiin! Olisko se akupunkturi silti väärässä.... ;) Hitto kun oon kovapäinen ei voi muuta sanoa!!

Mukavaa päivää enskat! :)

Leenis & jr 39 tasan

OOOH, jokohan KESIS on lunastanut maailman upeimman lähetyksen?! :) Ja kukahan on seuraava... ;) Jospa tuo Kesis ois aloittanut uuden ryntäyksen vauvapuolelle!

MOOLI, kyllä se jalan koko voi muuttua esim. turvotusten takia. Mulla ei muuttunut miksikään, mutta esim. mun äidillä jalka levis ihan totaalisesti :p Ehkä kannattaa (ainakin kalliimmat) kenkäosotkset tehdä vasta synnytyksen jälkeen, mutta olis sulla varmaan jo jotain muutoksia tapahtunut, jos ois tapahtuakseen.

Oliko tuossa mun heittämässä linkissa mahdollisuus päästä tarkastelemaan muita kuvia? Siellä on useampiakin kuvia Samposta, mutta kun itse kokeilin tuota linkkiä nyt, niin se ei antanut kuin sen yhden ainoan... Plääh, en vain osaa :/

Palaan taas häiriköimään ;D

Han ja Sampo 2kk

[color=#8B008B]IIDA-LINNEAlla oli ihan kelpo kuulumiset neuvolasta.. :) Älä oikeasti stressaa siitä painosta, sä olit ainakin Sanomatalon treffilöillä ihan sutjakan näköinen, varmasti ne kilot siitä lähtee synnytyksen ja/tai imetyksen jälkeen.. Nimimerkillä elän myös toivossa.. :)

LEENIS ¿ kiva kun tulit heti kertomaan uutiset. Mä oon täällä ollut hengessä mukana jo siellä Kättärillä.. ;) Voi kun hyvän kokoinen poitsu Kesiksellä! Ja kauhistelit mun jalkoja.. ;) Sellaset ne on olleet jo monta kuukautta, välillä tommoset ja välillä vähän paremmat. Eilen tosiaan teki tiukkaa saada edes niitä vanhoja jumppakenkiä jalkaan jotka tähän mennessä ovat menneet narut auki.. Jospa nuo pahimmat turvotukset oikeasti jäis sit sinne Kättärille.

Voi miten kurjaa JUSKA kun sait tulehduksen vaivaksesi! :( Ota nyt vaan levon kannalta ja mene näytille jos tarvitsee. Mä ajattelin eilen ihan samoja ¿ äitiäni kun hän minua odotti. Siis hänellä oli myös paineet taivaissa (niin kuin mullakin on ollut) ja mun synnytys käynnistettiin 4pv ennen laskettua aikaa.. No, mähän mietin eilen sitten että ois about 4pv Tiitiäisen laskettuun aikaan että noinkohan ne ottaa mut sisään.. Mutta ei. Kotona on kuitenkin mukavampi. Tsempityksiä sinne! :)

Ruoanlaitto on kesken. Kohta tulee mies kotiin mun seuraksi ja sauna ois ohjelmistossa vähän myöhemmin. Mistäs me voitais nyt tilata niitä suppareita, SERE & LEENIS & co!?! ;) * sup sup sup *

Mammis[/color]

[color=#8B008B]KESIS tais sit päästä jo Kättärille tositoimiin toisin kuin meikäläinen.. :) AIVAN MAHTAVAA! Jokohan siellä on nyytti kainalossa.. Ai kun jänskättää!!! Hienosti se Kesis ennusti että tekee miehelle ruokaa ja lähtee sit synnyttään.. Mites multakin onnistuis tollanen! Toivottavasti tuo on ¿tarttuvaa¿!!! ;)

SERE ¿ mullakin alkaa olla fiilikset että pitäis vissiin alkaa laskeen päiviä mahdolliseen käynnistykseen.. Tiitiäinen vaan möllöttää tuolla masussa eikä halua tulla ulos. :( höh. Eikä itse asiassa tullut mieleen eilen kysyä että millon käynnistävät Kättärillä jos ei ala kuulua..

LEENIksellä kävi kätilö/akupunktuuri eilissä päivin.. Vai varoitteli se ettei juniori syntyisi laskettuun aikaan mennessä. No, toisaalta niinhän meille ensiodottajille aina sanotaan että menee yli ja että mikä se keskiarvo oli 40+2. Oisko siinä meille ennemminkin joku etappipäivä? Ja nuo arviot nyt saattaa heittää, kaverilla annettiin ultran arvio 3 viikkoa ennen muksun tuloa, että 4,2 kg ja sieltä tuli sit lopulta 3,6 kilonen.. Oisin muuten mieluusti katsonut sen haastiksen aamutelsusta, mutta arvaa kuka heräsi vasta 9 jälkeen.. :( Katsoitko sä sen? Ihan täydellinen päätös muuten ottaa tuholaistorjuja nirhaamaan ne murkut! Eipähän tarvi sit niiden kanssa kärvistellä enää.. Kaupoille tekis mullakin mieli, mutta pakko kai se on vaan homehtua täällä kotona. Eilenkin katsoin päivällä 2 leffaa.. kohta mulla loppuu leffat kesken tuolta digiboxista.. ;)

COLTSFOOT oli jaksanut tehdä mokkapaloja! NAM! Arvaa tekiskö mieli! Mä kun oon ihan suklaafriikki.. En vaan itse jaksa alkaa leipomaan. Vaikka se toisaalta kuluttais mukavasti aikaa..

HAN jaksaa tsemppaa meitä ja järkkäillä Oulun treffejäkin. Eikös vkonloppuna ollut joku ihan oululaisten oma ketju jollain otsikolla.. Sinnehän kannattaisi kans mainostaa treffejä niin saatte enemmän väkeä kasaan!

ÄITYLI ¿ kiva kun piipahdit taas! :) Mulla oli pohkeissa kramppeja monta kuukautta ¿ viimeiset pari kk oon saanut olla niiltä rauhassa. Mutta siis auttoi kun pidin lentosukkia päivittäin ja kyllä tuli juotua vettä aika ahkerasti. Plus se magnesium vois olla yks konsti mitä kannattaa testata.. Toivottavasti helpottais, ne ei todellakaan ole kivoja nuo krampit.

BUUFFA oli löytänyt samat kuvat kuin meikä niistä uuden äippäpakkauksen tuotteista. Musta ne oli aika ihania! :) Kivoja ¿neutraaleja¿ värejä, ihan mun makuun. Rakenneultraa odotellessa teillä menee nyt sit pääsiäinen + siitä vielä hetki.. :)

LISBET oli käynyt neuvolassa ja kuulumisethan oli hyviä! Sullakin on jo NOIN PALJON VIIKKOJA! :) Tänään olet ollut sokerirasituksessakin, kuinkas selvisit siitä?

VIIPULIn Piksu oli kyllä TOOOOSI suloinen ja HAN ¿ hyvinhän ne muutkin kuvat löytyi sieltä sun linkistä.. Ihana Sampo-poitsu teillä kyllä on!!! Sampolla on muuten nimipäiväkin tänään ¿ ONNEA ¿ kuinkas ¿juhlistatte¿? ;)

MOOLI aikoi pitää ¿tabuttoman yön¿, tuliko Nukku-Matti? :) Mä kyllä kävin monta kertaa vessassa ja elin toivossa että napsahtais ne lapsivedet, mutta eipä ei.. Täällä sitä vieläkin kökitään.. Mä päätin että teen kenkäostokset sitten vasta kun on tuo Tiitiäinen tullut mahanahkan toiselle puolen. Mulla nimittäin ei oo moneen kuukauteen mahtunut muut kengät kuin vanhat jumppalenkkarit kaikki narut auki..

Pidetään nyt yhteistuumin peukkuja kaikille ketkä niitä suppareita halajavat että meillekin tulis lähtö! ;) Niinhän ne kättärilläkin sanoi että me huhtikuun alkuun lasketun ajan saaneet aloitetaan ¿kevätruuhka¿.

Voikaa paksusti!

Mammis + Tiitiäinen 39+4[/color]

Moi,

ihan ekaks Viipulille paljon onnea ihanan suloisesta pojasta. Ja onnea tietenkin koko perheelle. Tosi suloinen vauveli teillä!

Ja kiitos rohkaisevasta synnytyskertomuksesta.

Kesiksellä on toivottavasti synnytys menossa tai jo ohitse, tsemppiä ja onnea ajatusten välityksellä sinnekin!!

Mammiksella oli eilen rankka päivä, varmasti olisi jo ihanaa saada oma vauva kainaloon. Taitaa olo olla aika ahdistava välillä.. Jaksamista paljon sinnekin, toivottavasti ei tarvitsisi odottaa enää pitkään.

Niinkuin toivon kaikille muillekin loppupään enskoille, toivottavasti kevät vauvelit sieltä alkaisivat jo syntymään. Suppareita kaikille *sup*sup*

Leenaliinu oli tilannut tuholais torjujat, maailman ällöttävin ajatus on ruoka-aineissa olevat ylimääräiset murkut ja toukat. Mulla olis mennyt hermot ihan täysin, yöks. Toivottavasti pääsette niistä nyt eroon! Suppareita sinnnekin!!!

Han, tosi suloinen poika teillä =)

Mulla meni viikonloppu vieraita viihdyttäessä ja töissäkin ehdin olemaan. Konetta ei avattu koko viikonloppuna. Eilen käytiin katsastamassa naapurikaupungissa yks farmari-auto, ilmeisesti se nyt sit ostetaan. Töihin olen nyt taas menossa, iltavuoroon.

Olen todella pahoillani etten ole ehtinyt useammin käydä palstailemassa, kolmivuorotyö vie veronsa =(

Mielessä kuitenkin olette rakkaat enska-kamut!

Hyviä vointeja kaikille ja loppupään enskoille paljon suppareita =)

hermione rv14

Kiitoksia VIIPULILLE synnytyskertomuksesta! Sitä oli kiva lukea. Ja KESIS on päässyt tositoimiin! Odottelemme jännittyneenä kuulumisia!

COLTSFOOT: Kylläpä on hankala tuo tilanne miehesi kanssa. Vaikeahan sitä on toista pakottaa jäämään isyyslomalle, mutta toisaalta luulisi, että miehesi voisi muutaman päivän töistään pihistää. Toivottavasti saatte keskustelemalla jonkinlaisen kompromissin aikaiseksi. Lykkyä tykö!

Sitten seuraa omaan napaan liittyvää valitusta... Eilen iski illalla Helsingissa shoppaillessa virtsatietulehdus niin selvine oireineen, etten enää voinut ohittaa niitä olankohautuksella. Tuo tulehdus on saattanut piillä jo useamman päivän ja jopa viikkoja, mutta aiemminkin virtsatietulehduksen kokeneena tiedän, että omalla kohdallani oireet aina ilmestyvät ja katoavat sitten mystisesti ja ovat välillä niin lieviä, että niitä on vaikea tunnistaa. Mies sitten kuskasi minut samantien Mehiläiseen yksityiselle. Siinä lääkärin vastaanotolla jonottaessa alkoivat kivuttomat supistukset, joita tuli noin kymmenen minuutin välein. Lääkärin mukaan virtsatieinfektio lisää supistuksia ja sainkin suoraa päätä antibioottikuurin, jonka aloitin heti. Virtsatievaivat hävisivätkin, mutta supistukset ovat jatkuneet tänään.

Läksin töistä yhden maissa, kun supistuksia tuli koko ajan ja kotona levossakin niitä on nyt tullut kymmenen minuutin välein. Olen ollut ihan hermona ja soitellut sairaalaan ja neuvolaan ja saanut neuvoja levätä ja lämmittää vatsaa kaurapussilla. Nyt pitäisi odotella pari tuntia ja yrittää olla ajattelematta supistuksia ja sitten, jos ne jatkuvat vielä sen jälkeen, olisi parasta suunnata sairaalaan tarkastukseen. Onneksi huomenna joka tapauksessa on lääkärineuvola, jossa kohdunsuun tilanne tarkastetaan varmasti, mutta pelottaa silti, kun tiedän, että äiti on aikoinaan meikäläistä odottaessa joutunut makaamaan kuukausia sairaalassa kivuttomien supistusten takia, jotta en syntyisi etuajassa. Tässä sitten yritän kärvistellä ja olla ajattelematta asiaa, jotten taas rupeaisi itkeskelemään huolesta. Mies onneksi tuli aikaisemmin töistä kotiin, kun soitin asiasta ja jotenkin auttaa, kun saa pohtia tilannetta miehen kanssa, kuin jos vain hautoisi pelkojaan yksin.

Ah, avautuminen helpottaa...

t. pikku-Juska, rv. 25(+5?)

Näyttäis nyt sitten olevan vhän pilvisempi ja viileämpi pvä täällä pk-seudulla ainakin... MAMMIS; no eihän se uni tietenkään tullut, mutta asteikolla 0-5 nukuin 1,5 arvoisesti. Mies nukkui " tilapäisesti" mun vieressä, joten muutin siinä kolmen maissa vierashuoneeseen kuorsausta pakoon. Meillä toi on siis todellinen ongelma ja siksi ollaan nyt viikon verran kerätty voimia eri huoneissa. Eihän se kivaa ole, mutta mies on luvannut tuolle kuorsaukselle tässä kevään aikana jotain tehdä.

Jääkaapin korjaaja kävi just - se on ollut uudesta saakka rikki, mutta havahduttiin siihen vasta tossa kuukausi sitten. No, meneepä ainakin takuuseen vielä, mutta sitä en tiedä, paljonko rikkinäisyys on meidän sähkölaskua kuormittanut...no nyt pitäisi olla kunnossa.

OI-IIII - KESIS päässyt tositoimiin? Päättäväisyys kunniaan - hänhän aikoi lähteä synnyttämään ruoanlaittamisen jälkeen - hihiii.... uutimia odotellaan!

Niin että MAMMIS ja muut " vikaviikkolaiset" - lähtisitkö tänään uudestaan kättärille;=)? Eikös sulla ala kaikki hommat olla valmiina - joku kliimaksijuttu viel ja menox!!

LEENIS; kyllä noi arviot on heitelleet ainakin silloin, kun on ollut pitkäraajainen ja hoikka vauva. Mäkin toivon, että meidän baby olisi sellainen - mieshän on syntynyt 5-kiloisena...no, 12.45 menen ultraan ja toiv. sitten jo ensi viikolla sinne synnytystapa-arvioon. Jospa akupunktuuri on väärässä - ihminenhän ON erehtyväinen...? Mahtavaa, että saitte tuholaistorjujan paikalle näin pian - pääset nyt kertaheitolla niistä eroon eikä tartte enää yökkiä tai stressata. HYVÄ!

BUUFFA, meettekö rakenneultraan yksityiselle vai julkiselle? Kerrotaanko muuten jossain päin Suomea julkisella tuo sukupuoli?

Juu, palailen ehkä illemmalla, kun meen taas lekurin jälkeen hierotuttaan tota selkää.

Mukavaa päivää ja supppareita niitä tarvitseville paaaaaaaaaljon!!

-mooli 34+4

p.s. kiitti taas kenkäkommenteista - mää olen kans kovapäinen ja taidan kyllä ostaa uudet popot pian:=)

p.p.s. vielä piti luukkuliiveistä kysellä - oisko jotain hyvää merkkiä ja ostopaikkaa suositella b-kuppilaiselle? ja siis kattelen ehkä yhtä leveämpää ja " kupimpaa" kokoa, kai...

Kotiuduin tuolta anoppilasta 5 min sitten ja piti heti tulla laittamaan teille viestiä hienoista uutisista! :) Meillä oli täällä piilevä povaaja joukossa... [color=red] Sain nimittäin joku aika sitten KESIKSELTÄ viestin että heidän suloinen POIKANSA on syntynyt tänään n. klo 11, mittoinaan 4085g ja 51,5cm. IHANAAAAA!! :) Siellä kaikki ok, pitkähkö synnytys oli kuulemma ollut mutta kivut unohtuneet heti kun vauva tullut maailmaan! Kesiksen sanoin: " Hienoin kokemus ikinä!" [/color]

MOOLI - tää ei varmaan ole mikään maailman paras liivi-vinkki, mutta mä aattelin asian käytännöllisesti, kun ei tiedä mikä se lopullinen koko pitäisi olla, kävin hakee yhdet liivit Tarjoustalosta 10 egellä!! :) Yks ystävä suositteli että ne on sillä ihan oikeasti olleet hyvät käytössä. Eivät kovin kauniit, mutta tuohon hintaan ei haittaa vaikkei ookkaan! Niissä ei ole kaaritukia joten eivät paina ja ovat kuulemma etenkin öisin hyvät pitää päällä. Aattelin sitten ostaa paremmat kun tullaan laitokselta kotiin ja tietää vähän tarkemmin minkä koon ottaa. Mä oon muuten myös normisti b-kuppilainen ja nuo liivit ostin 80D-kokoa. Ne on vähän väljät nyt mutta veikkaan että voi jäädä jopa pieneksi kun maito nousee...

HERMIONELLA on sillä auton osto menossa :) Meidänkin pitäisi, nyt ei ole farkku-mallista autoa, ja vähän huolestuttaa miten tuonne normi malliin mahtuu kaikki kamat. Ehkä ne vielä menee, mutta ruvettiin miehen kanssa kelaamaan että kun esim. kesällä lähdetään sukuloimaan ja vauvan vaunujen ja muiden kamojen lisäksi pitäis mahtua mukaan meidän golf-päkit sun muut omat laukut, saattaa olla että ei tuu mitään... Tsemppiä sinne ja jaksamista kolmivuorotyöhön!

BUUFFALLA siellä hyvänkuuloiset Pääsiäissuunnitelmat =) Mä luulen että me mennään tuohon muutaman kilometrin päähän anoppilaan syömään, mutta ei uskalleta kauemmas lähteä. Omat vanhemmat asuu 400 km päässä ja se on jo vähän liian pitkällä, JOS sattuisi että lähtö tulisi...

COLTSFOOT, olipa miehesi nyt yhtäkkiä muuttanut totaalisesti mielensä... pitää tietty arvostaa hänen omaa mielipidettään, mutta jos mun mies alkaisi yhtäkkiä pyörtää päätöstään tässä vaiheessa isyysloman pidosta, nostaisin kyllä metelin... Mun mielestä tää on jaettu vastuu, ja molempien pitäisi kantaa kortensa kekoon. Ellei nyt siis olisi joku ihan älyttömän hälyyttävä työtilanne jota ei missään tapauksessa voisi missata. Toivottavasti saatte juteltua vielä asiasta. Olishan se sulle sekä vauvalle kiva että iskäkin olisi alussa edes jonkin päivän kotona.

IIDA-LINNEA siellä vähän alakuloisena... ei kannata painosta liikaa ottaa stressiä. Ihan varmasti se tippuu kun vauva on syntynyt ja pääseen liikkumaan vauvan kanssa ja kun imettää. En muuten itse päässyt näkemään tuota aamutv-lähetystä kun olin neuvolassa. Kiva että se oli ok! Nainen on tosi mukava, ja häneltä on saanut hyviä vinkkejä myös esim. vauvanhoitoon. Aattelinkin, että jos kunnalliselta puolelta ei saa apuja jos niitä vauvan syntymän jälkeen tarvii, soittelen sitten taas tuolle kätilölle ja pyydän käymään.

MAMMIS - masu on sullakin melkoinen =) nimim. samanlainen täällä =) Hui noita sun jalkoja! Miten sä saat kengät mahtumaan jalkoihin... Toivottavasti turvotuksesta suurin osa jää viimeistään sitten laitokselle.

(.) Mies tulee kotiin pian, nyt hihat viuhumaan ja pesen nopsaan keittiön kaapit, laitan kuivamuonat takas kaappiin ja alan ruuanlaittoon. Ei ainakaan vielä näkynyt murkkuja keittiössä.... thank god jos ne todellakin on hävinneet! :) Suppareita ootellaan taas käsirimättömästi täälläkin... päivittelenpä taas samaa mitä SERE tais joku aika sitten todeta, miten on mahdollista että nyt kun niitä supistuksia tarttis ja sais ihan oikeesti tulla mielin määrin, ne on kadonneet kuin tuhka tuuleen!? Pöh ja pah.....

Leenis

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat