Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Heräilin puolisen tuntia sitten ja aamupalakin on jo syöty. En herännyt kertaakaan vessaan tai vauvan meuhkaamiseen mahassa koko yönä. Nyt huolettaa kun mahassa vaikuttaa liian hiljaiselta. Useampana yönä on ollut niin kova meno masuvauvalla päällä, että on häirinnyt mun yöunia. Esikoinenkin on nukkunut koko yön ja nukkuu vieläkin.

Tänään on onneksi neuvola, kun tuo vauvan rauhallisuus nyt vähän huolettaa. Perhekerhokin on, jos sinne jaksais lähteä. Nyt muuten tuli mojova potku kylkeen...

Madame mamman ennustuksen mukaan meille pitäisi syntyä tänään tyttö. Jos Madame mamma oikein tietää, luulee tai ennustaa on huhtikuisten pinossa kohta tyttövauva.

päivän plussat:

- hyvin nukuttu yö takana

- perhekerho tänään ja neuvola

- ennustuksen mukaan vauvan pitäisi tänään syntyä

finemo 37+1

Sivut

Kommentit (31)

Tosi monesta huhtimammasta tulikin maalismamma! Saas nähdä kuinka monesta tulee toukomamma... Toivottavasti ei ainakaan musta, sillä mulle alkavat nämä liitos-, hermo- ja häntäluukivut jo riittää! Kun vauvakin on jo ihan kivan kokoinen (paino viime pe 3050g), niin sais mun puolesta jo syntyä! Täytyykin yrittää S:llä tänä iltana, jos vaikka onnistuis ja jos mies vielä uskaltaa koskea muhun :) Vauva kun on niin alhaalla, että pään voi tuntea helposti kädelläkin ja mies sen takia ihan paniikissa. Mutta jos ihan varovasti kuitenkin... :)

Tänään neuvolassa kaikki ok, saavutin viimein tuon maagisen 30cm rajan sf-mitassa, JEE! Painoa on nyt tullut noin 14kg, joka on tosi hyvä, sillä mulla oli tässä raskaudessa mottona, että mitä enemmän kiloja, sitä parempi. Viimeeksi tuli vain 11kg ja ne lähti niin nopsasti pois vieden 5 lisäkiloa mennessään, että olin ihan anorektisen näköinen ja rintamaidostakin tuli varmaan ihan vettä vaan. Toivottavasti nyt näillä eväillä pärjäisin normaalimitoissa ja -maidoissa pidempään!

Mullakin on tunne, että poika tulee, en tiedä miksi. Viimeeksikin tuli poika, ja vaikka koko tämä raskaus kaikkine oireineen, muotoineen ja mielihaluineen onkin ollut aivan erilainen kuin viimeeksi, niin silti tuntuu, että poika tulee. No, se nähdään toivottavasti tosi tosi pian!

Kohta pitää mennä hakemaan pojua päiväkodista, ehdin vielä levähtää puoli tuntia...huaah.

Jaksamisia kaikille! Terkuin Bebe-b 37+4 ja alkava flunssa... :(

Onnea kaikille pikkuisen jo saaneille ja niille, joilla h-hetki ihan lähellä:).

On tosiaan kiva lueskella, kuinka muillakin samoja ajatuksia masuasukista. Itsekään en ole uskaltanut tai osannut paljoa ajatella, millainen ihminen sieltä on tulossa, vaikka sitä kovasti odotammekin. Me emme siis tiedä onko tulokas tyttö vai poika. Hassua muuten kun välillä tule sellainen ajatus, että kyllä se tyttö on niin heti perään tulee uusi ajatus, että se onkin poika. No, se tieto riittää tässä vaiheessa, että jompi kumpi.

Eilen illalla oli taas neuvola. Vauva on kuulemma jo hyvin lähtöasemissa, todella alhaalla. Sf-mitta oli kasvanut nyt viikossa 1,5 cm ja oli 32,5. Painoa oli tullut viikontakaiseen lisää tasan kilo ja neuvolan täti vähän tätä ihmetteli. Turvotusta en kuitenkaan ole huomannut. Itse luulen, että toi lukema voi johtua siitäkin, että neuvola oli illalla ja yleensä paino on iltaisin enemmän kun aamulla, tiedä häntä.

Plussia vielä:

+ opintoihin liittyvä soittonäyte meni läpi ja soittotunnit ohi

+ ihan hyvä mieli

+ aurinko

t. Masumme rv. 37+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En kerinnyt vielä nukkumaan, äiti soitti ja kyseli vointia.. ;)

Pyrrhylalla jännät paikat! Onnea nyt vaan ja ilmoittelehan kuulumisia. Täällä kateellisena lueskelin viestiäsi. Mutta perästä tullaan!

Terkuin Ramsas rv41

ja ONNEA joikkuli pienestä pojasta! Tässä alkaa olla jo aika tilastollinen todennäköisyys saada tyttö, kun me ei tiedetä vielä kumpi tulee... taitaa huhtikuun poikakiintiö olla kohta täynnä!

Pyrrhylalle onnea matkaan ja paljon supistuksia!

Eilen illalla olin ihan varma et yöllä tulee lähtö, no se siitä taas sitten. Ei pienintäkään merrkiä mistään ja liman tulokin on nyt loppunu ihan kokonaan (sitä on tullu parin viikon ajan päivittäin...) Mieskin jo kyseli omintakeiseen tyyliinsä, et kun se limaklöntti irtoaa niinku nii kuin kauan siinä menee et pitää lähteä...

Tänään ajattelin lähteä maraton-kävelylle (kauppaan ja takas, matkaa kertyy 8km), jos se jotain auttas. Veikkaan kuitenkin megalomaanisia liitoskipuja illaks..

juups, tässä odotellessahan tämä...

+ tänään kaverin polttarisuunnittelu (polttareihin en vaan todennäköisesti pääse, ainakaan täysipainoisesti osallistumaan :( )

+ meinasin leipoa kaupasta tulon jälkeen mokkapaloja!

+ päivä lähempänä synnytystä..

miksu 39+1

Ja Pyrrhylalle myös voimia, synnytykseen. Mä en millään malttaisi odottaa, että pääsisin kanssa sinne vauvaa hakemaan.

En sitten, onneksi, lähtenyt kävellen sinne kerhoon tänään. Autolla mentiin ja silti tuntuu, että vaavi painaa taas enemmän tonne alas. Illalla olis vielä muskarikin, pakkohan sinne on mennä kun vielä jotenkin pystyy.

Gallupiin tulin vastaamaan eli:

Mulla on aina pikkutytöstä ollut tämä perinteinen " haluan kaksi lasta, tytön ja pojan..." (heh) mutta tämä raskaus on nyt viimeistään saanut mielen muuttumaan ja suhtaudun asiaan niin, että jos joskus vielä tuntuu siltä, että lapsi olisi tervetullut niin sitten sellaista voidaan yrittää. -Ja siis ihan sama onko poika vai tyttö. Miehen ajatuksista en oikeen tiedä, se ei ikinä puhu näistä tosissaan (mitä turhaan suunnitella liikaa... tai ylipäätään edes ajatella koko asiaa) vitsailee vaan että fudisjengi pitäisi saada kokoon. Ja meillä on siis vasta yksi lapsi! No joo. :) Sikäli olen itsekin vähän yllättynyt tästä mielenmuutoksestani, että en ole koskaan ajatellut itseäni tällaisena " äiti-ihmisenä" , jolle lapset ovatkin tärkeämpiä kuin työura ja muu elämä. Mulla kun ei oikeen koskaan ole ollut mitään kauheeta vauvakuumettakaan, ensimmäisen kohdalla ajankohta vaan tuntui niin sopivalta. Olenhan mä tietysti saanut tässä vähän harrastuksen omaisesti töitäkin tehdä ja mies on ollut niinä hetkinä kotona pojan kanssa ihan mielellään, että ehkä jos olisin kököttänyt koko ajan täällä kotona kaksin lapsen kanssa niin voisin ajatella että tämä saa nyt riittää. Tiedä häntä. Nyt kuitenkin tuntuu sekin seikka hyvältä, että olen vielä sen verran nuori, että voin rauhassa miettiä haluanko joskus vielä lisää lapsia. Ehkä en silti kolmea enempää, katsotaan.

Ja plussatkin jäi aamulla kirjoittamatta:

+ Tänään riittää tekemistä kun on tota ohjelmaa koko päiväksi

+ Mieskin kotona, joten hän saa olla pojan kanssa vähän enemmän

+ Mielialat on jotenkin tasoittuneet ja hyviä päiviä tuntuu olevan taas enemmän kuin aikoihin

crisantemo

Pyrrhyla:lle onnea matkaan, kateellinen oon... =)

Eli neuvolassa tuli käytyä ja nyt masentaa ja kunnolla!!

- paino +1400g/vko

- turvotus +++

- RR koholla

- Prot. pissassa

- Hb 109

- Sf-mitta 40,5cm!!!!!!!!! Laittakaapas paremmax!!!

- RT

- Liikkeet ++

- Sydämensyke 154 +

Tuomio: LIEVÄ RASKAUSMYRKYTYS!

Torstaina uudestaan ja jos ei vointi parantunut huomattavasti ja RR laskenut sekä prot. hävinnyt pissasta, sitten äippäpolille ja tod.näk. osastolle!!! Että hyvää pääsiäistä vaan !

Neuvolatäti kirj. Isännälle sairaslomaa kun mun pitää nyt OIKEESTI levätä ja tarviin kotona 100% apua näitten kahden täystuhon kanssa...

Että sellaista täälläpäin tällä kertaa..

t. jonzku80 rv 37+0

Suunnitellulla sektiolla rv 38+4 maailmaan putkahti ihana tyttövauva jonka mitat ovat 49cm ja 2885g.

Vauva sai mainiot pisteet synnyttyään, 9,10,9 ja saikin olla reilun tunnin isän sylissä sektiosalissa. Sitten se alkoi " natisemaan" , joka on kuulemma vauvan valitusta. Hoitajat ja lääkärit tiesivät heti, että jotain on vialla ja vauva vietiin tehohoitoon. Valituksen syyksi paljastui erittäin alhainen verensokeri ja hapenpuute. Ensimmäiset vuorokaudet vauva oli keskoskaapissa, mutta sitten alkoi onneksi virkoamaan. Tehohoidosta pääsi muistaakseni neljäntenä vuorokautena.

Syöminen on vielä vaikeaa tehottoman imemisen takia ja lypsän sen takia vauvalle maitoa ja juotan tuttipullolla. Välillä se on sellaista pakkosyöttöä, kun maidon joutuu pumppaamaan tuttipullosta suuhun. Paino ei ole vielä kääntynyt nousuun, on tällä hetkellä 2700g, mutta eiköhän se tästä vielä iloksi muutu.

Maito nousi hitaasti, koska alkuviikko vauvaa syötettiin nenämahaletkun kautta ja en älynnyt käydä lypsämässä maitoa. Sitten eräs hoitaja vihjas, että varmaan kannattaa yrittää saada oma maidontuotanto käyntiin, että vauva sais äidinmaitoa, niin lähdin paniikissa pumppaileen ja nyt onkin tullut oikea maitotulva, kun tosiaan meni vähän överiksi se lypsäminen..

Sektio tuntui loputtomalta, kesti 1h 20min, kun esikoisesta se kesti vain 45min. Ensimmäinen puolisko tuntui ihan siedettävältä, mutta loppua kohden alkoi olla kipuja ja aivan kamalaa pahoinvointia.. Ilta meni järkyttävissä kivuissa, kun hoitajat eivät älynneet antaa tarpeeksi kipulääkettä, paikalle hälytettiin päivystävä gynekologi, joka sai kivut talttumaan vasta viiden lääkkeen yhdistelmällä. Seuraavana aamuna toinen niistä leikanneista lääkäreistä tuli katsomaan minua ja sanoi, että seuraavat sektiot tulevat olemaan kerta kerralta vaikeampia vanhan arpikudoksen takia ja päätin, että lapset (2kpl)saakin sitten riittää meille..

Melkein koko raskauden ajan oikutellut verenpaine laski synnytyksen jälkeen normaaliin, kunnes sitten taas neljäntenä iltana olikin taas 167/111, lääkitys aloitettiin uudestaan ja eilen annostus tuplattiin. Nyt on sellaisia 130-140/90-100 lukemia, eli suht koht aisoissa pysyy.

Nyt ollaan päästy kotia harjoittelemaan vauva-arkea ja onhan tämä aivan ihanaa! Mies antaa minun nukuskella todella pitkiä päikkäreitä, vaihtelee vaipat ja syöttää vauvaa sillä välin :)

Nyt yritän ehtiä lueskeleen teidän kirjoituksia tältä ja viime viikolta. Onnea kaikille nyyttinsä jo saaneille ja suureen koitokseen valmistautuville!!

Eemeli

Käytiin näytillä, mutta halusin vielä kotiin kypsymään. :) Lääkärin mukaan synnytys käynnistymässä (kolme senttiä auki, kanava hävinnyt, limaista verta tulee aika reippaasti). Sain valita jäänkö sinne vai tulenko vielä kotiin. Erittäin mielelläni tulin kotiin, en oikein tykkää sairaalassa kärvistelystä. Nyt tulee melko kipeitä suppareita kymmenen minuutin välein ja selkää särkee häntäluuhun asti tosi mojovasti. Saa nähdä meneekö vielä monta päivää... Oli muuten superkiva henkilökunta just nyt SatKS:ssa, mutta ehtinee vaihtua ennekun sinne uudestaan menee. Ja kuulemma synnyttäneiden osasto ihan täynnä (ei kiva).

Nyt syömään ja lepäämään (jos siitä mitään tulee).

Pyrrhyla (39+6 jospa pian syntyisi?)

Onnea joikkulille vauvasta!

Onnittelut LiinaMerille sekä Joikkulille pikkuisista!!!

Yö meni taas ihan normaalisti, ei supistuksia. Se oli tosiaankin limatulppaa eilen mitä irtosi, loput tuli päivän mittaa. Eilen sitten tuli harjoitettua kaikkea kolmea ässää, ilman mitään vaikutusta.... Masentavaa.

Tänään on ulkonakin niin harmaata, ei mikään oikein huvita. Eilen tosiaan tuli siivottuakin niin perusteellisesti etten tiedä mitä tänään oikein tekisi. Ehkä pitää lähteä kyläileen jonnekin.

Plussia (ei meinaa irrota kyllä)

+Päivä lähempänä LA

+Esikoinen ollut tosi kiltti koko aamun

Nyla 39+4

Ihana lukea kuin moni jo saanut vauvelin syliin ja nyt yksi tyttökin poikajengin jatkoksi!! Ja monella jo limatulpat irronneet ja selvästi h-hetki lähestyy..

Kyllä tässä alkaa olla itsekin aika kärsimätön, että tulis jo. Vointi on samanlainen, kun esikoista odottaessa -ei supistele ja vointi turhankin erinomainen..ei edes ole kunnolla laskeutunut! Mutta taitaa tämä neiti tehdä samat kuin poikakin, että sitten kun synnytys alkaa, niin alkaakin kunnolla kertaheitolla. -Toivossa elän..

Poika jäi viime viikolla tarhasta pois ja nyt vietetään kotipäiviä. Onneksi ei ole temppuillut vaan ollut tosi reipas. Ollaan lakastu taloyhtiön pihalta hiekoitussorat, tehty asfalttiliiduilla autorata pihalle (oli siinä naapureilla katsomista kun isomasunen emäntä yrittää piirtää liidulla maahan!) ja käyty kirjastossa. Nyt katotaan Tutti Ritaria, joka on pojan suosikki.

G: Tämä jää meidän vimpaksi tekeleeksi aika varmasti. Mies sai " houkutella" tämänkin tekoon vuoden verran ja oli jo aika hepullissa kun ei heti alkanut tärpätä.

Esikoista odottaessa kärsin järkystä ihottumasta ja kutinasta lähes koko raskauden. Sitten vielä vauva oli tosi allerginen. Tämän raskauden aikana sitten 20 viikolle rajusta pahoinvoinnista. Mutta muuten molemmat raskaudet menneet todella hyvin ja esikoisen synnytys oli helppo.

Päivän plussat:

+ pojan kanssa mukava touhupäivä

+ vointi tosi hyvä, ei kipuja

+ vauveli liikkuu paljon

Tikanpoika 38+1

Verinen limajuttu seuraa. Eli yöllä alkoi tulla punertavaa limaa, joka nyt on jo ihan veristä. Äsken kävin neuvolassa ja terkkari oli sitä mieltä että verta on seassa niin paljon että näytille on lähdettävä. Eilen tuli huhkittua se kiivas kärryttelylenkki ja myöskin " ei-enää-niin-hyvältä-tuntuvaa" lemmiskelyä harrastettiin. Ne varmaan teki tehtävänsä. Jotenka...mies on tulossa tuhatta ja sataa töistä ja synnärille suunnataan. JOS tää ei ole kunnolla käynnistynyt en kyllä suostu jäämään moneksi päiväksi osastolle kökkimään. Mutta perästä kuuluu, kuten sanotaan. ;) :D

Pyrrhyla 39+6

Tsemppiä kaikille!

Galluppiin vastailen: Meillä nyt ensimmäinen lapsi tulossa ja toivoisimme, että saisimme yhteensä ainakin kolme lasta, mahdollisesti neljä. Tälle pikkuiselle haluaisimme kaverin 2-3 vuoden päästä kun olen valmistunut.

Onnea eemelille pienestä prinsessasta, luin tarinaa liikuttuneena:).

täällä kanssa huhtiäitejä toivon mukaan ettei mene toukokuuun puolelle. Yö oli hankala kun vaavi painaa joka paikkaan. Olen jo sentin auki kohdunsuulta ollut viikon. Toista lasta odotan joten ei kuulemma epätavallista riippuu tuleeko supistuksia.

Vointi on olosuhteisiin nähden hyvä.

t.37+2

ja oikein kovasti voimia synnyttämään menijöille.

Tässä plussa viimeinkin tälle päivälle :)

+saatiin ostettua tytölle pyörä

+päänsärky meni ohi ilman lääkkeitä

+huomenna on lääkäri

Leivänkannikka

Kiitoksia sille, jonka nimimerkkiä en muista, vinkistä miten saada turvotus laskemaan. En tosin saanut sitä ainakaan vielä toimimaan. Harjotuksen puutetta.

Onnea eemelille ja joikkulille vauvoista!! :)

Ja pyrrhylalle onnea matkaan! Kiva kuulla et oli mukavat tädit vastassa, perässä tullaan samaan paikkaan, sitten joskus..

Tänne ei edelleenkään mitään uutta. Limatulpasta ei tietoakaan, tosin valkovuotoa paljon, ärsyttävää olla koko ajan housut märkinä :/

Nyt ei kyllä keksi tikusta asiaa. Ai niin galluppiin piti vastata, että nyt siis odotetaan toista lasta, ja toivotaan ettei jää viimeiseksi :)

Mitäs plussia olis..

+ vointi hyvä

+ nukuin pojan kanssa päikyt

+ söin äsken mansikkaeskimon, nam :)

Tais olla vähän väkisin keksityt, heh :)

Huomenna neuvola, sitten taas lisää! Ja jaksamista viime metreille :)

Sanna 37+5

Crisantemonin kanssa ihan samaa mieltä olen. Uskon, että moni muukin äiti on samaa mieltä... Vaikka itse kyllä halusin sukupuolen tietää. Silti vaikka tietää, että masussa on tyttö (sehän ei ole 100% varma, mut toivotaan nyt tyttöä sitten, että ei ole poikavaltaa ;) ) niin ei silti ajattele vauvaa vielä ihmisenä. Tai... Vaikea selittää. Tottakai kuvittelen, että hoidan kohta pientä vauvaa eli ihmistä, mutta silti jotenkin tuntuu, että se vauva, jota tulen hoitamaan ei ole sama kuin se joka minun mahassani on.

Vaikka silti uskon, että menettämisen tuska on yhtä suuri, tiesi sitten vauvan sukupuolen tai ei.

Hyvin nukuttu yö takana :) Kaksi kertaa kävin vessassa, mutta se sujuu jo niin rutiinilla, että ei harmittaisi vaikka kertoja tulisi neljäkin. Ja vielä kun ei ole vaikeata nukahtaa uudestaan. Ainoa miinust tässä hommassa on se, että miestä käy vähän sääliksi kun tuntuu, että hän herää joka kerran kun nousen sängystä.

Nyt raskauden loppu puolella on tullut sellaista, että iltaisin on aina ihan mieletön jano! Johtuukohan siitä etten juo päivällä tarpeeksi? En kumminkaan viitsi iltaisin sitten juoda kun harmittaa jos joutuu vessassa ramppaamaan. Vaikka tähän mennessä en koskaan vielä ole joutunut enempää kolmea kertaa vessassa käymään yön aikana. Ja näitä kolmen käyntikerran öitä on ollut todella vähän. Onneksi!

Oli toisaalta masentavaa, toisaalta ilahduttavaa lukea, että melkein kaikilta jo tulee limaista vuotoa, jossa verta seassa. Itselläni ei vielä mitään merkkejä mistään! Edes supistuksia. Hyvä puoli tosin on se, että jos niitä supistuksia ei edes ala tulemaan muuta kun vasta sitten synnytyssupistuksia niin ei ainakaan ole mitään epäselvyyttä siitä, että nyt synnytys käynnistyy. Ehkä huono puolikin on että jos ne synnytyssupistukset tulee niin ei osaa yhtään varautua siihen kuinka kipeitä ne on, koska missään vaiheessa ei ole supistellut. Tai ainakaan niin, että olisin tuntenut/huomannut sitä.

Huomenna on neuvola ja tulee 39 viikkoa täyteen. Siitä alkaa sitten synnytyksen käynnistely... Ei jaksais meinaan mennä yliaikaiseksi. En valita :) Hyvää seksiä, ihanassa ilmassa ulkoilua koiran kanssa, ehkä siivoustakin vähän :)

Jotain merkkejä jo synnytyksen alkamisesta, kiitos!

Indy rv 38+6

kun luin crisantemon ajatuksia tuosta " ei tyttö eikä poika, vaan vauva" niin meillä (ja mulla ennenkaikkea) on ihan samat fiilikset. En jotenkaan halua tehdä tästä vielä " persoonaa" kun pelko on niin kova siitä menetyksestä. Tää on sama, kun mulla on järetön lentopelko jotain sattuu kuitenkin nimenomaan MULLE, eli tietenkin MINÄ menetän vauvan yms... ajatuksia. Se on aika narsistista ajatella tuollalailla, mutta varsin yleistä (kuulema...)

Meilläkään ei ole ollu työnimeä, eikä olla vielä mietitty edes " oikeeta" nimeä, puhumattakaan muista käytännön järjestelyistä (ristiäisistä, kummeista tms..) Ehkä tää on myös tätä varsinkin ensimmäisen kanssa, kun ei oikeen ennen ole ollu tässä tilanteessa, niin ei oikeen tiedä mitenkä tää homma pitäis hoitaa, mut jospa se siitä nyt sitten suttaantuu..

Onnea Joikkulille pojasta!Poikia senkun satelee kaikille=)Taitaa tulla raukoille naispula kun varttuvat=)

Mulla oli eilen taas kurja päivä,poltin kätenikin uuniin,ja sitä kirveli niin,ettei saanu mitään tehtyä..inhottavaa=(Ja pojalla ollu huono päivä hoidossa.Lähti tänään vielä hoitoon,ja lupasi käyttäytyä kunnolla,mutta katotaan sitten kun tulee.Sanoin kyllä,että saa jäädä kotiin ja pois päiväkodista jos siellä hommat ei suju.Sujuu kuulemma..saa nyt nähä.

Meillä vuoden sisään tapahtunu,niin paljon isoja muutoksia,että ois ihme jos lapset ei mitenkään reagoisi.Ootan nyt vaan,että saan vaavin maailmaan,ja katotaan minkälaiset reaktiot siitä seuraa.Varaan sitten ajan itelleni ja pojalle perheneuvolaan,jos sieltä osaisivat antaa vinkkejä arkeen.Parempi hakea apua heti,kun tulee ongelmia,eikä sitten kun tilanne räjähtää käsiin=(

Sairaalakassin pakkasin äsken,ja tuossa se nyt kummitteleepi..apua,kohta voi tulla lähtö=/

Viime yönäkin iski epätoivo,kun poika yski,ja piti mennä antamaan juomaa.En meinannu mitenkään jaksaa nousta,ja mietin,että miten hel.. mä jaksan kohta nousta 20kertaa yössäkin,kun vaavi tarvii hoivaa..kamalaa.Sitten veti suonella jalkaa yms.vessakäyntiä,niin on pää sumussa,ja vaikka oon kuinka väsy,en kuitenkaan pysty nukkuu=)

Hankalaa on kuulkaas mammat täälläkin päässä=)

plussia silti

+vihdoin sain sairaalakassin pakatuksi

+huomenna isommat lapset lähtee,ja voin ruveta toimiin synnytyksen käynnistämiseksi=)

+yksin kotona 14asti

Huiskutin 39+0..viikot poksuu taas

Tulihan sieltä jo tyttökin:). Oma olo on kauhea, se aamuinen päänsärky ei sitte ota talttuakseen, oon ottanu jo iltapäivästä panacodiakin ja maannu toista tuntia mut päätä vaan takoo...en tiedä mitä pitäs tehdä kun alkaa jo oksettaakin, tuon pojan raskausaikana oksentelin kohtausten kourissa useinkin, nyt tän vauvan odotusaikana tämä on eka kunnon migreeni!

Nyt lähettävä taas pitkälleen vaikka makuullakin sattuu aivan hulluna.

Koskahan uskaltas ottaa toisen panacodin...

Inkkarityttö 38+1

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat