Seuraa 

Hyvää huomenta maailma!

Aoittelen uuden pinon kun ei ilmeisesti uutta vielä kerennyt ilmestyä.

Minun osaltani on ollut hieman hiljaista tämä pinoilu, kun viime viikko meni totaalisissa muuttohuumissa. Lauantaina muutin sitten Saksaan ja nyt sitä palloillaan täällä meidän ihanan masuasukin kanssa. Täällä kevät hieman pidemmällä kuin koto Suomessa. Viikonloppu ja eilinen tuli vietettyä aurinkoa nautiskellen.

Mulla pitäisi kierron mukaan olla tänään 8+0, mutta viime viikkoisen ultran mukaan 7+2. En ymmärrä miksi silti pieni huoli tuosta pienokaisesta, vaikka näin sydämen ja kaikki. Tämä lähestulkoon täysi oireettomuus saa vähän varuilleen. Tavallaan se ei ole mahdollista, että nyt olisi viikkoja 7+, mutta lääkäri sanoi,että joskus voi olla, että niin kierto saattaa ajoittua jonnekin ihan muualle kuin myös ne pikku kilpajuoksijat elellä jopa viikon. Ei millään jaksaisi odotella ensi viikon kontrolli ultraa...

Tietääkö kukaan onko aina vakio kuinka se pienokainen siellä sisällä kasvaa, vai voiko siellä vain olla jotain heittoja näin varhaisessa vaiheessa?

Äärimmäisen hyvää viikkoa ja pääsiäisen odotusta kaikille!

Skap83 8+0 vai 7+2

Kommentit (20)

Pahoittelut sinulle Mpallero. :(

Skap83: Saksa on ihan kiva maa, olen siellä itsekin asunut muutamaan otteeseen.

Mulla ois tänään eka neuvola. Onneksi esikko on hoidossa, joten pääsen tällä kertaa sinne ihan yksin. Meillä on onneksi tosi kiva th, joten neuvolaan on ilo mennä. Ois kiva kuunnella sydänääniä, mutta eivät taida vielä kuulua.

Etova olo ja väsymys jatkuvat. Välillä käy kyllä mielessä, että tää on kyllä viimeinen kerta tätä huvia... No katsotaan, miten se mieli vielä muuttuu. :)

tosca ja sintti 8+1 (tai 8+4)

GeddyLeelle suuret pahoittelut..

Ja vielä lisää tippuneita:( Mulla alkaa olemaan entistä huonompi aavistus omastakin mahasta..ja kuitenkin pitäis loppukuulle jaksaa oottaa et sinne np-ultraan vois mennä.." kiva" ois se 12+ viikkoo " olla raskaana" ja sit sais tietää ettei oliskaan..:(( Ei varmaan kyl oo kiva uutinen missään vaiheessa, en sillä..

sanle; Ootko varma ettei oo se norovirus vai mikä se olikaan..eikös se aiheuta oksutautia kans? No, vaikkei oliskaan niin toivotaan että menee ohi piakkoin..ettet nyt tippaan joutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ensimmäistä kertaa tänne kirjoitan.

Ensimmäistä taaperoa myös odotellaan. Vielä ei ole ollut mitään sen kummempia oireita. Hieman etoo silloin tällöin, mutta aika nopeasti menee ohi ku napsasee suuhun jotain raikasta.

Rytmi on hieman sekaisin, ku teen vuorotyötä. Seittemän työyötä takana. Valvomisesta johtunee tämä orastava flunssan poikanen. Onneksi on neljä vapaapäivää aikaa leppuuttaa kroppaa ja mieltä.

Neuvolaa saapi vielä odotella pari viikkoa, ja ultrausta todennäköisesti vielä pidempään, mikäli sitä ei eka kerralla tehdä. Malttamaton ja hämmentynyt on olo sen suhteen, että onko sitä elämää masussa vai ei.

Aurinkoisin terkuin Nennuski rv 7+5 =)

Eilen kävin neuvolassa lääkärin vastaanotolla.Yllättäen lääkäri ultrasikin muiden tutkimusten lisäksi.Kyllä sieltä löytyi pieni ihmisenalku.Pääperämitta 2 cm.Pieni sydän sykki!

Olipa ihana nähdä,että siellä oli oikeasti elämää;)

Rv 8+6,la 7.11

MPallerolle pahoittelut ja tsemppiä!

Neuvolakuulumisia; Tänään siis käytiin neuvolassa ja siel tuli taas paljon asiaa..hemppa oli odotetusti aika alhainen, vaan 102 ja täti sanoi että pitäis kohta alkaa miettimään raudan syöntiä.

Np-ultra-ajankin sain, se on 30.pv tätä kuuta, ja nyt tädin laskujen(ja kalenterin) mukaan rv 8+3.

Sydänääniä ei ees yrittänyt, niinkuin arvelinkin..verta otti taas sen verityypin saamiseks ja kyseli paljon kaikkee..

Jaksamista sinne! Ei ole lainkaan mukavaa tuollainen uutinen. Ikävää kun joukostamme taas putoaa ihmisiä pois. Toivon mukaan pääset pian taas mukaan.

Pikaiset kuulumiset!

Olen lähdössä parin päivän työmatkalle, joten en varmaankaan tule edes lukemaan kuulumisianne. Pinoutujana nyt olen laiska muutenkin...

Aika seesteistä alkaa olo olla. Ällötys on helpottanut jo huomattavasti ja kahviakin menee, kun varovsti juo. Välillä tekee jopa mieli. Tokihan tuo jo ehti huolettaakin, mutta välillä kun tulee kuitenkin sellainen yökkäysaalto niin eiköhän kaikki silti ole ok. Jos tämä ällötyskausi oli nyt tässä niin aika aikaisin kyllä loppui, esikoiselta kesti 14 viikolle asti.

Lisäksi väsymyskin alkaa olla tipotiessään ja jaksaa jopa jotain touhutakin työpäivien jälkeen ja viikonloppuisin. Rästiin jääneitä hommia onkin paljon, kun kuukausi sitten muutettiinkin.

Nyt pitää valmistautua lähtöön. Aurinkoista päivänjatkoa kaikille ja palailen sitten torstaina ainakin taustailemaan :-)

Harmon tasan 10+ tai 9+5

ihan ensiksi Pahoittelut Mpallerolle! joskus elämä yllättää ikävästi :( voimia!

en oo jaksanut kirjoitella nyt vähään aikaan, vaikka kuulumisia täällä oon yrittänyt lukeakin. Olo on jotenkin vetämätön. aamu alkoi oksentamalla, ei tosiaan oo kiva oksentaa tyhjällä mahalla, tulee vaan sappinesteet ylös. yök :/ joku kirjoittikin täällä tyhjän oksentamisesta, sekin on tullut tutuksi. muutenkin tää päivä mennyt jotenkin sumussa, ei jaksa edes ruokaa alkaa tekemään, joten lähetin miehen ostamaan pyttipannua :)

tänään kertoi yks kaveri plussaneensa, kiva :) nyt kaksi kaveria oottaa mun kansaa samaan aikaan. oon monesti puhunutkin, että olis kiva jos olis joku odottava kaveri suurinpiirtein samassa vaiheessa, nyt on toive toteutunut kaksinkappalein :)

huomenna eka neuvola ja ens viikolla ultra :)

nyt ei jaksa pidempään kirjoitella, ei oikein ajatuskaan kulje.. pahoittelen mahdollisia kirjoitus virheitä, oon täällä omia tekstejä lukiessani huomannut, että niitä on välillä aika runsain mitoin :)

-ebba- rv8

Pikaisesti kirjoittelen...olen piakkoin ekaan neuvolaan suuntaamassa, viimeinkin =o)

NASULINA:Sen verran haluaisin udella,että minkä neuvolan piiriin kuulut kun sait mahdollisuuden sekä np- että rakenneultraan??

Ite tosiaan kohta oon menossa ekaan neuvolaan ekaan kertaa uuteen neuvolaan mansikka...n ja en yhtään tiedä mikä siellä meininki, aikaisemmin oon asioinut vain koskella.

http://groups.msn.com/Marrasmurut2007

Siinä jälleen tuo osoite johon saa uudet jäsenet rekisteröityä ja sitten pääsee kirjoittelemaan kanssamme.

Kovin hiljaista tuolla vielä on ollut jotenka uudet jäsenet ovat enemän kuin tervetulleita!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja kaikki jo jäseninä olevat:

TULKAA IHMEESSÄ KIRJOITTELEMAAN KUULUMISIANNE!!!!!!!!

Minny ja Jaska 7+5 (vaikka mahasta vois kuvitella muuta....)

Tsemppia Mpallerolle! Itselläni oli keskenmeno juuri ennen joulua, mutta nyt taas yksien menkkojen jälkeen mukavasti raskaana, pitäisi olla vko 10 alkamassa.

Eka neuvola oli viime ma ja kuultiin jo sydänäänet:) Kyllä huokaistiin miehen kanssa helpotuksesta!!!

Rinnat on kamalan kipeet ja kohta mennään jo seuraavaan kuppikokoon. Huonovointisuutta on ollut tosi vähän, mikä on ollut hyvä juttu. Esikoista odotellessa oli sellanen 24h/vrk-pahoinvointi. Rakenneultra on kolmen viikon päästä, ei malttaisi odottaa.

Hyvää vointia kaikille!!!

Hömme

Tuo otsikko on melko kepeä, tämänpäiväisiin fiiliksiin verrattuna. Sen kummemmin erittelemättä tapahtumia, sain tänään töissä potkun alavatsaan (potkaisija oli 10v) ja olen ollut tarkastuksessa. Kaikki näyttäisi olevan ok. Onni, että kohtu on vielä niin pieni ja vielä sopivasti taaksepäin kallellaan. Ultrassa näkyi viikkoja 7+4 vastaava " katkarapu" , kuten lääkäri sitä kutsui. Kuukautisten mukaan tänään on 8+0, joten ei ainakaan paljoa heitä nuo ajat. Nyt yritän ajatella positiivisesti, että sainpahan taas nähdä, että kohdussa on elämää.

Mpallerolle voimia!

Alkanut raskaus on todettu tuulimunaksi, joten meille ei ole tällä kertaa vauvaa tulossa. Ehkä joskus myöhemmin..

Kaikille teille muille onnea odotukseen!

Itsekin keskenmenon kokeneena tiedän, miten kurjalta tuo tuntuu.

Mun raskauteni on edelleen melko oireeton. Ei pahoinvointia, väsyttää tosin ihan turkasesti ja nyt on jo kolmesti ollut migreeniä. Rv. 9+0 menossa (rv. 9+1 neuvolan mukaan ja ultran mukaan rv. 9+4), kovasti odottelen kuukauden kulumista, jolloin tuo suurin keskenmenoriski olisi ohitettu. Tietysti pe 4.5. siintää myös mielessä, sillä silloin mulla on np-ultra. Jos kaikki on kondiksessa, ajattelin kertoa np-ultran jälkeen töissä ja muutenkin laajemmalti ystäville/tuttaville tästä raskaudesta.

Olen selkeästi alkanut vältellä tilaisuuksia, joissa voisin " jäädä raskaudesta kiinni" , toisaalta tuntuu tylsältä viettää eristäytyneempää elämää kuin normaalisti, mutta toisaalta vielä kurjemmalta tuntuisi nyt jo kertoa laajemmalti raskaudesta. Pääsiäisenäkin olisi kiva illallistaa useampien ystävien kanssa, mutten missään nimessä haluaisi kertoa. :-/ Huhtikuun loppupuolella on häät ja yhdet bileet, jolloin joudun varmasti " paljastamaan raskauden" . :P Kyllä sitä ihminen saa elämänsä vaikeaksi...

Ensinnakin, voimia Mpallerolle!

Skap83: Kyselit tuosta kehityksen saannonmukaisuudesta. Minulla oli esikoisen kanssa ensimmainen ultra rv8 ja poju oli huomattavasti pienempi kuin olisi siina vaiheessa pitanyt olla. Laskettu aika siirtyi kahdella viikolla eteenpain. Kun sitten muisteli niita mahdollisia " raskaaksituloiltoja" , niin ainoa mahdollinen oli minulla kp28, eli paivaa ennen kuin kuukautisten olisi pitanyt alkaa. Joten, se kierto voi heittaa joskus kunnolla ja oman laakarini mukaan sikion kehitys on alkuvaiheessa aika samanlainen kaikilla. Vaikka ne kaksi " ylimaaraista" raskausviikkoa siina alussa tuntuivat ikuisuudelta, niin terve pojuhan sielta syntyi :)

O.N. vasyttaa edelleen... Menin eilen nukkumaan hyvissa ajoin ja herasin yolla kello 1.45. Sen jalkeen ei uni enaa tullut ja kylla suututti (mika ei tietenkaan auta sita unen tuloa). Totesin sitten, etten ole mammajoogannut muutamaan iltaan ja taytyy tanaan taas harrastaa. Se yleensa auttaa minulla hyviin youniin.

Kahvi on jaanyt vahan vahemmalle, mutta aamulla kylla viela juon puolisen kuppia. Muuten on ruokamaarat kylla lisaantyneet huimasti ja vanhoista housuista voin viela suht mukavasti pitaa kahta paria... Tahan vasymykseen ja lievaan alloon on kylla auttanut kaikista parhaiten se, etta on tehnyt jotain mika saa ajatukset siita pois. Siksipas on tanaan ihan kiva menna tanaan toihinkin, vaikka nyt vasyttaa.

Ja tietenkin odottelen innolla torstain ultraa :)

Skusku & VV 7+2

Pahoittelut MPallerolle!

Nyt se sit alkoi täälläkin kunnolla se aamupahoinvointi. Aamupala lensi vauhdilla pönttöön. Onneks olo ei muuten ole mitenkään erityisen huono. Siivoamaan pitäisi ruveta, mutta olo aika voimaton. No jospa sitä sais itteensä niskasta kiinni.

Ja tänään pyörähti muuten myös uusi viikko käyntiin.

Sanle ja DJ 8+0

Ensinnäkin pahoitteluni Mpallerolle ja GeddyLee:lle :( Todella ikäviä uutisia, lähetän teille paljon jaksuja!

MINNY: Käyn V:niskalla neuvolassa. Terkkarini on nimikirjaimiltaan T.K. Hän ainakin sanoi miulle että tänä vuonna raskautuneilla nyt ensi kertaa tässä kaupungissa on mahdollisuus noihin molempiin. En ollut uskoa korviani ja kysyin asiaa vielä sähköpostitse kun oli muutakin asiaa. Ja varmisti taas että molempiin saa mennä. Kävitko muuten ultrassa?

Miulla jääny tää pinoilu hävettävän vähiin. Oon ollu paljon töissä ja kaksin tuon esikon kanssa, koneelle kun pääsen niin likka tulee hokemaan " piitää" . Eli paintti auki ja kukkaa piirtämään =)

Eilen oli illalla oikein pahanolon huippu. Niin kuvottavaa oloa en muista ikinä kokeneeni. Lähdin sit likan kanssa ulos, ajatuksena se että ulkoilma helpottais. No ei helpannu, ulkoilu oli ihan tuskaa ja kivahtelin tyttöparalle :( Voi kun tulee huono omatunto aina siitä. No tänään on ollu huomattavasti parempi ilta, johtunee siitä että iskäkin pitkästä aikaa kotona ja sain kölliä sohvalla.

Hyvä ystäväni sai lauantaina tytön ja työkaverini maanantaina pojan! Ihania vauvauutisia pukkaa =)

Heippa kaikille!

T: N & Papunen 8+2 virallisesti kait...

Ensinnäkin Mpallerolle jaksamista.

Omaa napaa: tihkuttelua taas ja sellaista alavatsan nipistelyä, ei nyt ihan kivuksi voi sanoa, mutta melkein. Mummolan pihalla vedin komeasti selälleni kun esikko lähti autotielle juosten, onneksi kaatui lapsikin nenälleen ettei autojen alle juossut. En kyllä usko että tihkuttelu siitä johtuu... tekisipä mieli varata jo ylimääräiseen ultraan aika, neuvola vasta 24.4. aika monta päivää murehtia...

Noh kohta on muutama lomapäivä, toivottavasti aurinko paistaa ja saadaan ulkoiltua koko perheenä mahdollisimman paljon:)

Iloista pääsiäisen aikaa!

Näin viime yönä unta keskenmenosta ja sen vuoksi päätin sittenkin varata ultra-ajan yksityiseltä gyneltä vaikka olin ajatellut sinnitellä np-ultraan saakka. Onnistuin saamaan ajan samalle päivälle eli kävin tänään ultrassa. Sykettä ei löytynyt, pelkkä raskauspussi. Tämä oli nyt sitten kolmas peräkkäinen tuulimunaraskaus. Nyt vaan odottelen kohdun tyhjentymistä eli pahimmassa tapauksessa se tapahtuu torstaina alkavan kymmenen päivän Lapinmatkan aikana.

Takki on aika tyhjä. Pakko silti katsoa tulevaisuuteen ja uskoa että joskus vielä saamme perheeseemme lisää lapsia. Harkitsemme josko syksyllä yrittäisimme vielä viimeisenä oljenkortena IVF-hoitoa joka on meille tuttua puuhaa kun sillä saimme esikoisemme.

Jaksamista kaikille muillekin Marrasmasuista tippuneille ja kaikkea hyvää teille jotka jatkatte mukana!

T. GeddyLee (nyt rv 7+4)

Miks tätä sanotaan aamupahoinvoinniksi??? Koko perhanan päivän oon oksentanut. Klo jo yli 9 illalla ja mikään ei ole vielä tälle päivää sisällä pysynyt. Tulipa sopivaan saumaan tämä viikon loma, ei mitenkään pystyis koulussa olemaan. Toivottavasti tästä ei tule jokapäiväinen juttu, muuten on aika äkkiä tiputuksessa. yöunille taidan lähteä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat