Seuraa 

Hei. Olisi kiva saada kesäksi vatsa kasaan. Salilla ei huvita käydä kun haluaa viettää perheen kanssa vapaa-ajan. Olisiko hyviä vinkkejä kotiin hankittavista kuntolaitteista? Ekan lapsen jälkeen kroppa palautui hyvin, mutta toista odottaessa paisuin aika lailla ja 1,5 vuoden jälkeen kilot lähti mutta vatsa roikkuu yhä.

Kommentit (7)

Jos vaan tila löytyy kotoa, suosittelen lämpimästi crosstrainerin hankkimista. Meillä löytyy sellainen kellarista ja käytetään sitä aktiivisesti molemmat, sekä mies että minä. Molemmat ovat ko. laitetta käyttäneet kuntosalilla jo vuosikaudet, joten tiesimme ostaessamme, että laite ei jää käyttämättä. Tärkeä pointti on myös se, että telkkari löytyy laitteen läheltä ja käden ulottuvilla on hyvä olla myös korvalappustreot hyvän fiiliksen saamiseksi (ei lasten metelöinti kuulu muualta talosta ;-).



Itselläni kuntokuuri sisältää pisteiden laskuja Painonvartijoiden taulukoiden mukaan, crosstrainerilla polkemista, lihaskunnon ylläpitoa liikkeillä ja välillä käyn lenkillä, kun ilma suosii. Noilla ainakin olen itse saanut pikkuhiljaa kroppaa kesäkuntoon. Tärkeimpänä kuitenkin on ollut mielestäni tuo pisteiden lasku. Ei tarvitse kuin pari viikkoa laskea, rupeaa maha selvästi " turvotusmaha" selvästi häviämään.



Ai niin, meidän crosstrainer on Tunturin mallistosta. Vähän vanhempi malliversio oheisesta: http://www.tunturi.fi/fitness/product.cfm?id=146



Kun saliaikoinani vertailin noiden aerobisten laitteiden tehokkuutta, crosstrainer pätki mennen tullen kuntopöyrät ja soutulaitteet kalorinkulutusmielessä. Eikös ne Suurin pudottaja -kisaajatkin pääsääntöisesti polkeneet crosstrainerilla :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Heh, osuitpa asian ytimeen. Itsekkin kahden lapsen synnytäjä, olen. Vanhin 3 v., ja nuorin 1 v. Tilasin internet- tavaratalosta soutulaitteen ja vatsalihaspenkin. Sijoitus vatsalihasten nopeaan saantiin katsoen, oli huokea ( n. 100 ¿). 1- 2 kk. , niin sain jo vatsalihakset näkyville. Vähäistenkin määrien kanssa kuntovampaimia ja - laitteita kanttaa ronskiskti kysyä jeesiä käyttöön kokeneemmilta, vaikkapa puhelimitse kuntosalilta, niin johan turhat venähdyksetkin pois- suljetaan. Kuntoiluvehje ei ole aina ihan saman arvoinen , jos henkilöiden painoero on valtaisa, joten viitteeni 1- 2 : een kk: een vatsalihaksien kanssa päivittäistä harjoitusta on keskimääräinen arvio.


Osta korsetti!! Se kerää polvista rinnat ja vatsamakkarat. Päälle hoikistavat sukkahousut ja ole trendikäs, vaihda väsynyt vaatekaappi goottikamaan. Pitkät hameet kun peittävät raskausaikana tulleet suonikohjut. Asianmukainen meikki naamaan ja villit kiehkurat kampaajalta, niin kukaan ei enää kiinnitä huomiota roikkuviin alleihin. Eivät ehdi, kun taivastelevat millaiset äidit sitä nykyään lapsia oikein tekevät.



Taitaa vaatia liikaa energiaa. Parempi mennä kuuntelemaan Jukka-pojan Pläski-biisiä ja toivoa että ensikesänä naisihanne olisi biisin mukainen.. :-DD



Lila75, Pläski, kahden pikkuihmisen jäljiltä.

on suunnitella itselleen noin 20 - 30 min mittainen keskivartalojumppa, jonka sitten toteutat joka toinen ilta vaikkapa lasten mentyä nukkumaan.



Hyvä perusliike on esim. hoover, eli päinmakuulla kyynärpäiden ja varpaiden (tai polvien) varassa pidät itseäsi mahd suorana (peppu alas, käännä lantio eteen). Pidä niin kauan, kuin pystyt kannattelemaan. Alaselkään ei saa sattua.



Kylkilankku on toinen erinomainen litistysliike: kylkimakuulla nosta itsesi toisen kyynärpään varaan, jätä varpaat (tai polvet) lattiaan ja nosta lantiota " kohti kattoa" . Pidä mahd. pitkään.



Ja ihan perusrutistuksia, kiertoja, alavartalon nostoja jne. Selkäliikkeitä unohtamatta. Säännöllisesti tehtynä kiinteyttää varmasti paremmin kuin mikään hokkuspokkuslaita tai dieetti!

jossa mm. myös edellä kuvattu kylkilankku. Aloitin syksyllä kansalaisopiston kurssina, joka eilen päättyi. Todella hyvä, tehokkaita liikkeitä, kun niitä keskittyy tekemään oikein. Suosittelen!

Saatavana on kirjoja ja videoita. Tärkeää on alavatsalihasten supistaminen ja sillä tavalla " paketin" koossa pitäminen kaikkien liikkeiden aikana.

Pilatesta en kylläkään ole kokeillut, mutta hurahtanut Astangajoogaan. Joogasta oli mielikuva, jossa istutaan lootusasennossa mantraa mumisten. Astanga on ihan jotain muuta. Todellista syvävenyttelyä, jossa löytyy hukassa olleet lihakset ja notkistuu kummasti. Kokeile esim. ensi syksynä kansalaisopiston A. kurssia. Perusliikkeitä opittuasi tee kotona. Niin ja ihan varovaisesti voisin mainita siitä karppaukseta...



Lapset pian 2v ja pian 1v ja olen paremmassa kunnossa kuin ennen muksuja :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat