Sivut

Kommentit (24)

Täällä on tökkinyt koko päivän netti, ensin en sitä saanut ollenkaan toimimaan, ja sitten ees moneen tuntiin koittanut, ja nyt taas pelittää... Mutta kuinkahan kauan, joten nopeaan vaan...

Ensiksi SUURET KIITOKSET kaikille onnittelijoille, kyllä tää vaan on niin mahtavaa, kun tietää että pian on mahollista saada pienokainen massuun... hih!

Han ihmetteli eilen tuota kuujuttua, en mä tiedä mutta miksei pienetkin voi siihen olla " hulluna" ? Joten hyvinhän se voi olla mahista...

Jenni, hyvä juttu että D on vihdoin ymmärtänyt soseiden päälle! Ja kyllä nuo naapurit osaavat olla välillä ä r s y t t ä v i ä!!! nimimerkki huoran yläkerrassa kolme vuotta asunut, ja viimeisen kaksi vuotta oli perhehelvettiä heillä, huoh, mutta onneksi se on mennyttä elämää! Niin ja nyt meni ne lapsimessutkin meiltä ohi, mutta ens vuonna sitten...

Osselle onnittelut tytyn ryömimisen oppimisesta (menipä hankalaksi..)! Pian teilläkin viiletetään ympäri kämppää! Hih! Ja jotenkin tuntuu ihan käsittämättömältä, että kuinka ihmeessä teidän pieni unikeko (muisto ekoilta Tren treffeiltä...) voi jo muka liikkua!!!

Pikkumillikin oli palannut kotiin! Ja kyllä ihanalta kuulosti tuo teidän reissu, sitten vihdoin kun pääsitte alkamaan! Ja kiitokset ihanista kuvista!

Niin ja Miamikille ja Hanille ja Opelle kiitokset myöskin kuvista! Ja olikohan joku muukin vielä laittanut, kiitos, niitä on sitten vaan niin ihana kattella...

Kandille piti sanomani noista hampuista... Eetullehan tuli ekat hampaat nelikuisena ja mä olin suoraan sanottuna aivan kauhuissani, miten imetys onnistuu... Muutaman kerran Eetu puras " ihan kivasti" tissistä, mutta mä sain neuvolasta ohjeen, että jos (kun) puree niin ottaa tissin pois suusta, ja sanoo EI painokkaasti! Ja tekee sitä niin kauan että vauva sen tajuaa... Ja toinen mitä käytin, jos ei päästänyt irti, otin nenästä kiinni (en siis puristanut) mutta kuitenkin niin että Eetun oli " pakko" irrottaa. Ja näin meillä siis imetys onnistu ekojen hampujen jälkeen n puol vuotta!

Hermione, täällä kanssa yksi joka kärsii noista pirun hiivoista... (nyt menos kolmas kuuri tänä vuonna...)

Ja sitä piti kanssa kysymäni että onkos Aurora ja Amy tulos huomenna???

napero, joka menee pakkaan tavaroita huomiseksi ja Eetu, joka juttelee iskän kanssa...niin ja ikää 1v ja vajaa 2kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pahus, neiti taitaa sittenkin siirtyä kesäaikaan ;)) Tänään herättiin jo joskus seitsemän maissa, vaikka nyt kesäaikaan on yleensä nukuttu kahdeksaan... Ja nyt tyttö kuukahti jo ekoille päikkäreille!

Vai meinaa se Ossen tyttökin jo liikkelle lähteä, kiire nähdä maailmaa :) Meillä on vielä toi kääntyminen treenauksessa, ei oikein suju vielä loppuun asti vaikka yritys on kova :)

Pepsis oli kans käynyt moikkaamassa, olipa mukava kuulla! Tule toistekin :)

Hanin innoittamana kävin minäkin lisäilemässä kuvia photobucketiin, viimeks olikin laitettu kai marraskuussa... Meillä kun on edelleen mm. hääkiitoskortit tilaamatta (häät oli kesäkuussa) ja Ainon kaikki kuvat myöskin vaan koneella, eikä niitäkään oo käyty läpi (eli on tyyliin kymmenen samaa ja kaikki epäonnistuneetkin mukana...) Lievää saamattomuutta tai jotain... Mut kun aina on niin kiire muka :S

En taas oikein muista mitä piti kommentoida, lukenut oon kyllä kaikki jutut... NO, ehkä kommentoin sit taas lisää, kun muisti palautuu. Nyt meen levittää pyykit kuivumaan :)

t. Ope ja Aino 5,5 kk

Onpa tänään kylmä ja kolea ilma.

Tulin vaan pikaisesti ilmottamaan että tullaan Milon kanssa huomenna treffeille. Milon allergiset oireetkin on jo paranemaan päin. Onneksi. Päätin jo tänään että huomenna en enää laita kortisonia ihottuma kohtiin.

Miamik. Rintatulehdus onneksi oli jo mennyt ohi, mutta lääkäri käski imettämään edelleenkin tosi tiheästi siitä rinnasta. Voi kuulemma uusia tosi helposti.

Kandi. Milo sai sen hiivan multa jo ennen sitä lääkekuuria. Mulla on aina ollut hiivan kanssa ongelmia ja oon joutunut dieetillekin sen takia. Nyt se oli päässyt synnytyksen jälkeen taas villiintymään. Tosi paska homma. Mä en saa syödä oikeen mitään. Mulla on hirveen paha mieli kun tuntuu että kaikki Milon vaivat tulee multa. Silti haluaisin vaan jatkaa imettämistä.

Nyt on pakko lopetella. Hyvää illan jatkoa kaikille.

Hermione ja Milo

Nyt on neuvolasta kotiuduttu ja hyvin poika kasvaa. Eli nyt 2kk neuvolassa (ikää tosin vasta 7vkoa) Painoa oli 5460g ja pituutta 58cm, kolmessa viikossa siis tullut painoa 1100g ja pituutta 3cm:))

Kaikki oli kunnossa ja kolmen viikon päästä taas punnitus, pitäis jossain vaiheessa kuulemma tuo painon nousu vähän hidastua, suotavaa ois se 150-250g/vko eikä 365g/vko;) Äitiä jo pelottaa valmiiksi se 3kk rokotus=(

Iitusta, Ainosta ja Sammosta oli kuvia, munkin pitäis saada aikaiseksi napsia muutama kuva ja laittaa tuonne photobucketiin.

Nyt Oliver huutaa, joten maitoa lämmittämään,

Aurora & Oliver 7vkoa

Q:lle jaksuja pahoinvoinnin kanssa. Ihana lukea sun juttuja raskaustuntemuksista =) Mulla ei vielä niinkään oo vauvakuumetta (tai siis onhan se kroonisena koko ajan) vaan enemmänkin mahakuume=D Meillä asia vaan ei oo ajankohtainen vielä pariin vuoteen.

Kiva kuulla Miistä pitkästä aikaa!!!! Teilläpä Viljo onkin komean kokoinen pikkumies =) ja Viljolla taitaakin olla Akselinkin hampaat sit =D

Samposta oli ihania kuvia!!!

Osse, meillä taas Aksu on jälleen kotiin palattua ymmärtänyt että aamulla voi vähän pitempään nukkuakin =D Tänään herättiin puoli ysiltä. Tosin on nukahtanutkin kotona nyt taas vasta lähempänä puoltayötä... koko loman nukahti ysin ja kympin välillä ja aamulla sitten heräs 6-7 aikaan

Jeps, me tästä lähdetään mummulaan ja sitten Aksu jää sinne kun äiti ja isi menee remppahommiin...

pikku-milli & Aksu 11kk

Meillä onkin kohta puolivuotisneuvola :) Tulen sitten kertomaan tuoreet mitat...

Samposta oli ihania kuvia :) Ja Ainosta myös!

Pepsis ja Mii olivat käyneet moikkaamassa, kiva kiva. Miin Viljo on kyllä muhkean kokoinen pienimies :)

Jennille piti sanomani naapurista. Meillehän muutti naapuriin samoihin aikoihin kun Ida syntyi sellainen 45v nainen, joka viikonloppuisin alkoi popittamaan Paula Koivuniemeä klo 3-5 asti yöllä! No ei siinä mitään, Paulahan on tooosi hyvä, mutta kyllähän se alkoi pännimään, kun laulujen sanatkin kuului selvästi ja mehän asutaan rivitalossa. Edellisestä naapurista kun ei ikinä kuulunut yhtään mitään! Soitettiin sitten kerran poliisit ja sen jälkeen musiikki on aina hiljentynyt klo 22 mennessä ;)

Osselle piti vielä tarkentaa tuota ruuan sylkemistä, että tosiaan Idalla on vielä se ruuan nieleminen harjoitusasteella, kuten sanoitkin kielellä työntää ulos. Mutta toissapäivänä se suu ei auennut ekan lusikankärjellisen jälkeen ollenkaan ja siitä päättelin että pottu yksistään on pahaa :) No tänään meni hyvin alas pottu-porkkanaa 3-4 lusikallista... Pikkuhiljaa hyvä tulee...

Tässä Iitusta puolivuotiskuvia eilisestä: http://s108.photobucket.com/albums/n26/MiaMik/?action=view&current=11755...

MiaMik ja Ida 6kk

Pituutta oli 65cm, eli vain sentti tullut lisää (muistin et Iitu oli jo viimeksi 65cm, mutta olikin 64cm). Painoa oli 8570g, päänympärys 42cm. Terkka kirjoitti korttiin näin: " Painoa tullut reippaasti - pituutta vähemmän. Päänympärysmitta pysynyt samana. Pituuden ja päänympärysmitan takia ylimääräinen kontrolli kuukauden kuluttua. Jäntevä ja iloinen tyttö" . Terkka kehui myös kuinka jäntevästi Ida istuu sylissä, nyt saa alkaa harjoittelemaan enemmän istumista lattialla pieniä aikoja kerrallaan.

Kysyin myös voinko antaa jo pari kertaa päivässä pe-po:ta, kun kerta-annos niin pieni ja se sopii kuulemma hyvin. Lihatkin saa aloittaa heti, kun ruuan nielemisen tekninen puoli on kunnossa. Lihojen aloittamisesta parin viikon päästä sitten puurot kehiin! Mutta kuitenkaan ei tarvitse stressata soseiden kanssa, kun tissimaidollakin neiti kasvaa. Tai ainakin leviää ;) Pituuskäyrä tosiaan taas notkahti alaspäin enemmän miinuksille ja Paino taas " notkahti" ylöspäin enemmän plussakäyrälle...

Lisäksi terkka kysyi mun uniongelmista (olin yllättynyt että muisti, kun tämä th oli meillä vasta toisen kerran) sekä ollaanko me vieläkään käyty miehen kanssa kaksin missään. No ollaanhan me, kerran saunassa :D

MiaMik ja Ida 6kk

Oulun treffeille. Mulla on myös yksi tuttava, joka ei kylläkään ole vielä saanut vauvaansa, mutta näinä päivinä pitäisi rinsessa syntyä maailmaan, niin myös halukas osallistumaan, jos se vaan sopii. Itse ehkä mielummin kävisin kahvilla kuin syömässä näin ekalla kerralla, mutta ihan miten vain, mikä on enemmistön päätös.

No nyt se poika ei vielä herännytkään.. ehdin siis kertoa, että Rasmus oli tasan 2kk iässä 59cm pitkä ja painoi 5680g. Muistaakseni muka jo kertaalleen laitoin nämä tiedot, mutta en ole varma. Mulla on ihan hirveä dementtia päällä, hyvä kun muistan missä asun :)

Mitäs muuta muistaisin kommentoida.. niin noita ihania kuvia, joita olette laittaneet vauvoistanne. On ne vauvat niiin ihania!!!

Rasmus on alkanut myös tosissaan hymyilemään äidille ja isälle myös tietenkin. Viikko sitten se pyörähti monta kertaa mahalta selälleen, hieno taito sekin vaikka en tiedä lasketaanko sitä missään, ainakaan samalla tavalla jos pyörähtää selältä mahalleen.

En osaa mitään kommentoida, kun ei pitänyt kuin tuo treffiasia kirjoittaa...yritän tässä vielä illan päälle, ettei aina mene omanapaiseksi..

T:Elovena ja Rasmus 2kk ja reilu viikko päälle

Sain homman valmiiksi, tässä linkit Ainon tuoreimpiin (??) kuviin:

http://s85.photobucket.com/albums/k79/ope01/Joulukuun%20juhlat/

sekä vielä uudempia: http://s85.photobucket.com/albums/k79/ope01/Aino%20talvella%202007/

Milli; missä välissä muka teidänkin pikkumies on jo noin isoksi pojaksi ehtinyt, jos kerran kohta jo vuosi tulee täyteen?! ;)) Me ollaan muuten lähdössä Pyhälle ens perjantaina, vieläkös siellä on meillekin talvea jäljellä?

Jos nyt sit ne pyykit...

t. koneelle jämähtänyt Ope ja nukkuva Aino 5,5 kk

Kauheeta, kun ei oo moneen päivään kerinnyt nettiin. Tuntuu, että koko ajan on ihan hirvee kiire. Vierotusoireita tulee, kun ei pääse enskojen juttuja lukemaan.

Ihan pikaseen selasin viime viikonlopun ja tän viikon alun pinot läpi ja ei yllättäen jäänyt paljookaan juttuja mieleen.

Sen verta jäi, että Ossen typy oli päättänyt lähteä liikenteeseen. Aikas varhain :) Ihana, kun olitte molemmat niin ylpeitä omasta pienestä :)

Naperolle paljon onnea hoitoihin. Mulle tuli ihan hirveen hyvä mieli, kun luin, että pääsettekin jo heti alottamaan hoidot. Kohta sustakin tulee tonska ja pääset kasvattelemaan massua Q:n ja Marikan kanssa :)

Ihanaa, että oli Q:lla ja Marikalla hyviä ultrauutisia. Mahtavaa varmasti nähdä se pikkuruinen vauvan alku siellä köllöttelemässä. Ja Marikalle olikin jo masu pullahtanut esiin :) Voih! Mäkin haluisin masun.

Hienoa, että Jennin D on nyt päässyt paremmin soseiden makuun. Eiköhän se tosta sitten lähde rullaamaan. Kohta on toivottavasti syömistaistelut muisto vain. Hyvä, että uskalsit mennä sanomaan naapurille suorat sanat. Toivottavasti tajus.

Bejpille pikaista paranemeista. Ikävää, kun jutuu olemaan kipeenä.

Auroran Oliverhan kasvaakin vauhdilla. Joona oli 2kk ikäsenä 5745g ja 59cm (syntymämitat:3245g ja 50cm).

Milli ja Aksu palasivat lomalta. Kiva, kiva! Ihania kuvia Aksusta. Tsemppiä muuttoon!

Söpöisiä kuvia oli muistakin vauvoista laitettu.

Sasu sai hienon nimen :)

Torstaina tulee taas yhdestä ensikosta vuoden ikäinen, kun Matias täyttää vuoden :) Eikös mennyt aika ihan siivillä? Vuosi sitten meillä oli Kissankellon kanssa isot mahat ja ooteltiin, että millonkas olis mun vuoro lähteä synnärille. Nyt ne on molemmat masuvauvat jo taaperoita ja kasvavat kauheeta vauhtia. Ei voi enään vauvaksi kutsua.

Sitten vähän omia kuulumisia:

Joonalla on antibioottikuuri, kun sillä todettiin maanantaina korvatulehdus :( Jonsku on ollut keskiviikkoillasta asti kipee. Tosi räkänen ja lämpöä on ollut vaihtelevasti. Nyt alkaa pikkuhiljaa paranemaan. Vieläkin silti sitä limaa tulee ihan hirveesti. Tää olikin sitten ihan eka korvatulehdus Jonskulla.

Joona ja isi olivat perjantaina ja lauantaina anoppilassa. Minä jäin kotiin tekemään kouluhommia ja kävin pe iltana vähän tyttöjen kanssa ulkona. Oli tois kiva, kun en oo kahteen vuoteen missään käynyt. Tanssittiin ja pidettiin hauskaa. Oli se kumminkin aika raskasta. Ei ihan heti tarvii lähtee uudestaan. Onneksi säästyin krapulalta. Ällötti vaan ne tupakan hajuset vaatteet aamulla.

Amy, Joona oli kans joku 3kk, kun putosi meidän sängyltä. Kova itku siitäkin tuli, mutta ei muuta.

Muuta en nyt tähän hätään muista, kun tosiaan ihan pikaseen kävin pinot läpi. Jäi kyllä sellanen olo, että jotain vielä piti laittaa... No huomenna uudestaan.

Hyvää yötä!

pesukarhu ja Jonsku 11,5kk

Odotuspuolen enskapinosta huomasin, että KESIS ON TÄNÄÄN SAANUT PIENEN POJAN! Kohta se siirtyy siis tälle puolelle virallisesti. :)

Raportoijanne

-Q-

Refluksitauti on mulla kanssa ollut mielessä, kun Aleksilla maito nousee suuhun välillä hyvinkin pitkän ajan jälkeen syömisestä. Mutta koska klassisia suolistoallergian oireita on paljon muitakin, kuten yöitkuisuus, ilmavaivat, vihreä kakka ja punoittava peppuvako, niin todennäköistä on että ruuan nousu ylös on myös ihan allergian yksi oire.

Oon kuullut että mahaportin (?) löysyys on aika yleistä poikavauvoilla muutenkin (ruoka nousee helpommin ylös).

Refluksitaudista lääkäri ei maininnut mitään, piti näköjään selvänä että ruoka-aineallergioista on kyse. Mun käsittääkseni refluksitaudin diagnosointi tapahtuu mittaamalla ruokatorveen laitettavan putken avulla, että miten paljon tavaraa esim. vrk:n aikana ylös nousee (korjatkaa jos olen väärässä, tämä vain mun oletus!) Eli ei ihan pikkujuttu sen taudin tutkiminen :/

Mikäs on Karssulin tilanne, joko korvike löytynyt ja vieläkö imetät?

Se on helpottavaa että on muitakin samassa veneessä, tai siis paras tietenkin olisi ettei kenenkään lapsen tarttisi allergioista kärsiä. Mutta siis saa vertaistukea.

Entä Open Ainon allergianselvittelyt? Eikös ollut niin, että Ainolle ei prick-testiä suostuttu tekemään, koska ei välttämättä näytä oikein? Aleksillehan se silti heti saman tien tehtiin.

Jos sitä menisi itsekin nukkumaan. Huomenna on taas kyläilyä tiedossa koko päiväksi. Toivottavasti se Ossen tyttökin saa unen päästä kiinni. Aleksille oli myös eilen ihan kauhean vaikeaa nukahtaminen, kädet vaan viuhtoi ja tuntui että aivoissa varmaan pyöri taas kaikki uudet asiat niin ettei meinannut ollenkaan päästä rauhoittumaan. Taitaa olla yleistä tässä iässä oleville.

Josko sitä jotain ehtisi kirjoittaa kun Aleksi nukahti, nukkuu sängyssään joten tiedossa ei niin pitkät unet..

Ainolle ja Idalle myöhästyneet puolivuotisonnittelut!

Sasulle onnea uudesta hienosta nimestä!

Napero, hieno juttu että pääsette näin pian hoitoihin, onnea vain niihin :)

Ossen tyttö jo ryömii, vautsi! On se vain aikamoinen likka. Ei varmaan kauan mee kun jo nousee tukea vasten seisomaan. Heidikin oli ryöminyt, onnea molemmille neideille (ja ylpeille vanhemmille) uusista taidoista :)

Kandikos se mietti hampaiden tuloa ja puremista. Juu kyllähän se olisi ollut kiva kun nuo Aleksin hampaat (3kpl) olisi vielä vähän odotuttaneet itseään.. Nykyään saa olla tosi varuillaan ettei tarjoa tissiä turhaan, välittömästi hampaat isketään kiinni jos äiti sen virheen erehtyy tekemään :S

Hienoja kuvia oli taas pikkuisista nähtävillä :)

Quulle kiitos tsemppauksesta häitten suhteen (miten pärjätä Aleksin kanssa.) Ja jaksuja pahoinvointiin!

Aurora kyseli kääntymisestä. Aleksi oppi parin kuun iässä kääntymään mahalta selälleen, mutta toisin päin ei vielä käänny. Kapasiteettia olisi, kääntyy tosi rivakasti jos tökkää alkuun, mutta näemmä kiinnostusta moiseen ei vielä ole.

Itse asiassa meillä ei viihdytä lattialla enää yhtään, ehkä pari minuuttia korkeintaan sitten alkaa kitinä ja huuto :/ Johtunee noista mahavaivoista.

Oltiin tänään lastenlääkärillä tuon allergia-asian takia. Olen siis nyt ollut kolmisen viikkoa maidottomalla ja kananmunattomalla dietillä, oireilu (itkuisuus, pulauttelu, ilmavaivat etc) on ehkä hieman helpottanut, ainakin yöt on rauhoittuneet, mutta muita oireita silti vielä on.

Lääkäri oli oikein mukava ja asiantuntevan oloinen (oltiin siis yksityisellä.) Sanoi heti, että oireet viittaa selvästi suolisto-oireiseen ruoka-aineallergiaan. Aleksilla oletettavasti on ainakin maitoallergia, ja luultavasti joku muukin/jotain muita allergioita. Prick-ihopistokoekin tehtiin, mutta se näytti negaa kaikille altistettavana olleille aineille, mutta vauvoilla se ei kuulemma vielä kerro mitään, eli allergiaa silti saattaa olla mutta prick-testi ei vielä sitä näytä.

Kysyin sitäkin, että onkohan se Aleksin temperamentista kiinni, vai näistä vaivoista (maidon nousu suuhun->närästys), ettei Aleksi enää juuri yhtään viihdy lattialla, sylissä vain pitäisi saada olla ja senkin mielellään olla liikkuva syli. Siihen lääkäri heti sanoi, että sopii " taudinkuvaan" . Eli huono olo tulee, kun joutuu makuullaan olemaan :/

Jatkossa imetän, ja olen maidottomalla edelleen. Muita ruoka-aineita ei kannata jättää omasta ruokavaliosta pois, koska se kaventaa sitä jo liikaa ja vaikuttaa maidonkin terveellisyyteen. Ja vaikeaakin on saada selville mikä muu kuin maito siellä oireita sitten olisi aiheuttamassa.

6-8kk:n iässä aletaan etsimään sopivaa äm-korviketta, ja kun se löytyy, lopetetaan imetys :( Tuntuu jo nyt ihan kamalalle tuosta vain lopettaa, varsinkin kun on itse toivonut voivansa imettää lähemmäs vuoden ikää. Mutta Aleksille se tulee olemaan paras ratkaisu. 6kk:n jälkeen kun rm:n hyödyt ei ole enää niin merkittäviä siihen nähden että Aleksi joutuisi kärsimään masuvaivoistaan koko ajan.

Että näin. Mieli on huojentunut kun vihdoin joku muukin on samaa mieltä kuin itse olen, eli tämä ei ole enää normaalia pikkuvauvan mahaoireilua. Niitä kommentteja on saatu kuulla, että kyllä se siitä kun saa alkaa antaa velliä tai pottuja...

Ai niin, se piti vielä sanoa, että pari kertaa ollaan nyt käyty vyöhyketerapiassa, mutta siitä ei ole ollut yhtään mitään hyötyä. Ainakaan siis näiden mahavaivojen suhteen, toki Aleksi on tykännyt ja oikein nauttinut kun on saanut olla hierottavana, joten kokemuksena se on ollut ihan kiva kokeilla.

Auts, nyt on pakko oikaista sohvalle, selkä sanoo kohta sopimuksen irti :/

Viipero & Aleksi pian 5kk

sit viime näkemän, mut neitin mielestä 7 on aamu ja sillä selvä.

Saa nähdä jäikö meidän ryömintätaito lyhytaikaiseksi... :) tänään ei nimittän liikuta sit mihinkään. mut ei se haittaa, tänään istutaankin autossa.

Täytyy lähtee suihkuun itekin, et päästään tunnin päästä liikkeelle. Hauskaa tiistaita kaikille!

Osse ja typykkä

ps. Samposta oli tosi lutunen kuva!

Lääkäri antoi reseptin Gavisconiin, joka on siihen närästykseen annettava lääke parin viikon kuurina neljästi päivässä. Annoin iltatissin jälkeen ekan annoksen. Se on nestemäistä, ja Aleksihan valutti sitä vain suusta pois koko ajan vaikka ruiskulla yritin syvälle sitä tukkia. Miten ihmeessä sen määrän (2,5ml) saa pysymään suussa ja menemään vielä alaskin? Ja ne mitä ei valunut suupielistä pois niin lensi päristelyn mukana...

Hermione, kiva kun tulette huomenna :)

Juttelin tänään äitini kanssa ja enpä minäkään ole huimasti vauvana pituutta kasvanut, aina kuulemma valitettiin siitäkin neuvolassa (ja nyt olen huimat 162cm) :) Jos Ida tulee jatkossakin yhtään äiteensä, niin yhden suklaapatukan kun syö, niin kaksi kiloa tulee painoa lisää :D

Jenni, hyvä että naapuri kuunteli teitä! Meillä kun naapuri ei edes ovea avannut, että olisi voinut asiallisesti keskutella!

Alkuillasta syötiin taas peruna-porkkanaa ja hyvin meni alas. Eikä se kieli enää työnnä kaikkea ulos :)

Nyt Iitukkaa kylvettämään, neidillä on naama ihan oranssina ;)

MiaMik ja Ida 6kk

Tosi viileä tuuli ulkona. Olin ihan jäässä, kun kävin vaan fleecetakilla kävelyllä D' n kans..

Heh, se mun naapurille pitämä pieni puhuttelu (keskusteltiin kyllä ihan asiallisesti) ilmeisesti toimi :). Eilen illalla musiikki loppu joskus 19 mais (sanoin, et mun lapsi menee nukkuun klo 20 ja silloin ois suotavaa olla hiljasta ;) ) ja D saikin paljon paremmin nukuttua eikä tarvinut edes antaa tuttia kertaakaan. Toivottavasti jatkuu näin :).

Pikku-Milli: Teillähän on kiire muuttaa ;). Ei vaan mulla on ainakin itellä sellanen asenne moniin tollasiin juttuihin, et nopeesti alta pois vaan ja kerralla valmiiks. Miks en muuten voi ajatella koulutöistä samalla tavalla ;)? Kiva reissu teillä :) ja hauskoja kuvia. Mä olen asunut lapsena 3 vuotta Pelkosenniemellä eli Pyhällä :).

Larsku: Mäkään en halua isoa ikäeroa lapsille (joita toivottavasti tulee vielä lisää), joten menen nyt syksyllä kouluun vaikka välillä ei kiinnostaiskaan. Mulla on kuitenkin vaan 1,5 v koulua jäljellä, niin se ei oo niin paha..

Q: Yritä vaan syödä vaikka tekee huonoa, se kuitenkin auttaa vähän.. Tiesit nää varmaan jo ;). Mulla pahoinvointi tais olla pahimmillaan joskus viikoilla 6-10 ja sit vähitellen lähti pois ehkä osaks sen takia et opin syömään tarpeeks usein..

Osse: Siinä vaiheessa, kun D alko ryömimään, niin mä aloin vähitellen vähät välittä lattialle tippuneista tuteista tai ruuista tms. Aika turha pestä jotain tuttia, kun ukko nuoleskelee vaunujen renkaita ja kengän pohjia ;). Meillä myös liikkeelle lähtö aiheutti jatkuvan nälän, mutta nyt se on tasaantunut. Ja aluks D ei ryöminyt vapaaehtosesti joka päivä. Ihan niin kuin ei ois aina muistanut että osaa mennä eteenpäinkin ;). Houkuttelemalla sitten ryömi ja vähitellen ominpäinkin. Soseet menee ihan ok, jos van on tarpeeks leluja ja sorminaposteltavaa, muuten ei ukkeli kestä istua syöttiksessä yhtään..

Iitulle ja Ainolle puolivuotis onnittelut!

MiaMik: Mäkin olen jostain saanut päähäni, et toi syljeskely on sitä, et vauva ei vielä ole ihan varma et mitä sillä ruualla tehdään. Meillä ei esim. ole koskaan (paitsi silloin ihan aluks) syljetty ruokia ulos.. (Se suu ei vaan aukee..) Jos Idalla on vaan joku leveyden kasvatusvaihe ja kohta hurauttaa pituuttakin sit roimasti. Ja voihan se olla, et pelkkä peruna on jotenkin tylsän makusta ;). Ida muuten painaa jo melkein saman kuin D 8kk, pari sataa g vähemmän vaan..

Tikrun tytsy kasvaa ja kehitty hienosti. Musta tuntuu et ei monille se rokotus ole onglema vaan paikalla pysyminen, ainakin meillä näin :).

Open Ainollahan on jo vähän kaksoisleukaakin ;). Kyllä se Aino siitä kasva, kunhan ehtii :).

Nyt pitää käydä kurkkaamassa parvekkeella..

Jenni ja D 9 kk

Ja se mitä mun piti tulla sanomaan unohtui ;)

Viipero, onko Aleksilta suljettu pois refluksitauti? Ettei vaan ruuat nouse mahalaukusta takaisin ruokatorveen ja se aiheuttaisi oireita?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat