Seuraa 

Minä päätin aloittaa. =)

Tämän nimimerkin takana oleskelee pian 27v täyttävä naisihminen. Naimisissa ollaan ja ensimmäistä yritetään.

PCO ja sitä myötä lähes mitätön hormonitoiminta vaivana mutta onneksi on vielä monet konstit käyttämättä.

Tervetuloa mukaan kaikki Tammikuun 2008 vauvaa haaveilevat!

t. Raitis

Sivut

Kommentit (88)

Moi,

tulisin mukaan porukkaan jos vaan vielä sekaan mahtuu. Pinoillu oon tuolla enskoissa enemmän, mutta jospa tämä tännekkin liittyminen toisi mukanaan plussan niin se olisi mahtavaa.

Omista taustoista sen verran, että vuoden verran yritystä on ollut takana km 11/06 ja kaks viimistä kiertoa taukoilua, koska toiveissa olisi tammivauva. Ensimmäistä tässä kovasti toivotaan. Ikää on kertynyt mulla 26 v ja miehellä pari vuotta enemmän.

Kierron alkua täällä elellään ja toivotaan tältä kierrolta tietenkin parasta. Ovistestit ajattelin ottaa käyttöön, niitä on jäänyt syksyltä tuonne kaapin perukoille jemmaan.

Piipaa: olis mukavaa jos viitsit tehdä jonkinlaista listaa porukasta.

Hyvää viikon alkua kaikille

-Sara-Maria kp 2-

Meillä esikoinen tärppäsi ensimmäisellä yrittämällä. Nyt on menossa toinen yk, tai oikeastaan ensimmäinen, koska jätimme ehkäisyn pois viime kierrossa niin myöhään, että ovis oli varmaankin jo mennyt.

Itse suhtaudun tähän vauvan toivomiseen varsin nöyrällä mielellä. Se, että esikoinen tärppäsi ensi yrittämällä tuntui varsinaiselta ihmeeltä, ja nyt toisen kanssa voi sitten käydä ihan toisin. Koitan asennoitua niin, että jos vuoden aikana tärppää, niin se on todella hieno juttu. Kolmella hyvällä ystävälläni on ollut viimeisen puolen vuoden aikana keskenmeno, joten sekin tuo tiettyä varovaisuutta tähän toivomiseen.

kaikille kovasti plussatuulia tähän kiertoon, ja erityisesti teille, jotka olette toivoneet vauvaa jo pidempään!

Liisuliini

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä en taida huomenna kirjoittaa tänne ollenkaan, kun tänään oon niin monta kertaa ollut äänessä, että ihan hävettää ;)

PIIPAA, miten pahoillani olenkaan, että olette joutuneet yrittämään pikkukolmosta noin kauan!!! :( Tuo on niin väärin! Ja niille, jotka eivät lapsia edes yritä saada, niin niille vaan tulee :( Mutta onneksi teillä on edes 2 ihanaa lasta! Mutta kyllä se varmasti tekee hurjan kipeää joka kuukausi, kun ei ole tärpännytkään...Mä pelkään, että joudumme odottamaan pikkukakkosta kauan. Mutta aikahan sen näyttää, en voi tehdä asian eteen mitään, paitsi tietty parhaani :)

Meille kaikille toivon tietysti plussaa, mutta erityisesti sinulle Piipaa! Olishan se ihanaa, ja en yhtään kummeksu noita syitä, miksi ehkä ette enää yritä kevään jälkeen. Kunpa tosiaan ei tarvitsisikaan, ja masussasi köllöttelisi pian pieni tammivauva. Meidän kaikkien masuissa :) Aaaah, miten ihanaa se olisikaan, sniif.

Tää vauvakuume on kyl ihmeellinen asia...Kun joutuu pettymään, kun menkat alkaakin, niin sitä on niin maassa, ja tekee mieli luovuttaa koko touhu. Mutta sitten jo parin päivän päästä on jo intoa täynnä ja uskoo seuraavaan kiertoon. Me pidettiin taukoa viime kierto ja nyt olen niin innoissani taas, ja uskoa ja toivoa on. Kunpa ne ovistikut tulisi pian postiin. Viikonloppuna pääsisin tikuttelemaan, voi kun näyttäisi mulle sen oviksen! Minä kun en sitä itse tunne koskaan! Siksi mun on ihan mahdoton tietää, milloin ovuloin, joten päätin nyt ottaa tikut käyttöön, kun neljäs yrityskierto alkoi.

Tämän stoorin jälkeen onkin hyvä toivottaa kaikille hyvää illan jatkoa ja huomenna alkaa arki, ihanaa. Ei tartte enää herkutella ;)

Nelliina

täällä siis yk kolme menossa, jouluvauvahaaveet kuopattu ja tammikuisen suuntaan alettu haaveita herättelemään..eka kertaa ostin ovistikkuja joita nyt sityten olen köytellyt alkaen kp 10. oviksen bongasin kp 14 ja kp 15 oli viel tumma ovisviiva..no eilen pupuiltiin kahteenkin otteeseen, ja tänään olis tarkoitus kanssa =) kuka osanne sanoa koska, ja alkaako tuo ovisviiva haaleta kun ovulaatio ohitettu vai kuinka noi puikot käyttäytyy??

ulkona ihana keli, kaivelin jo mp varusteet pois kaapista, sen verta alkaa olla lämmintäkin että jospa sitä vielä (kun ei ole mahaa) kävis tietä moikkaamaanssa, jos luoja suo ...

halauksia ja plussa tuulia meille kaikille!!!!!!!!

tällä siis yk 3 ja kp 15/ 26-36

Ja sitten vaan se nimi listalle vielä puuttuu!? =)

Nelliina! Mun gyne käski ostaa apteekin testejä eikä netistä. Mutta ihan samalla tavalla nuo on minusta toimineet, ovat sitten apteekin, kotitestien tai prismasta ostettuja. Halvimmalla pääsee, kun tilaa tuolta kotitesteiltä jota itse enimmäkseen käytän. Sori, kun en saa nyt linkkiä tähän, mut googlettamalla pitäs löytyä nimellä kotitestit.

Nikki unohtui, (sorry) mutta joku kysyi voiko tulla aikaisin ovisplussa. Kyllähän se on hyvin mahdollista. Joidenkin oon kuullu raskautuneen melkein heti menkkojen jälkeen joten sillon on ollu pakkokin ovuloida aikas aikasessa vaiheessa!

Ja joku kysyi noista päivistä, sorry taas, kun en muista nikkiä.. Simpathan saattaa elellä suotuisissa olosuhteissa jopa viikon, joten ei kannata kaikkea toivoa menettää!

Jotain muutakin oli vielä mielessä, mut nyt unohtui. Himputti kun kone tilttas ja piti ottaa tää ikivanha romu käyttöön eikä tahdo oikein pelittää. :( Pitää tiistaina viedä masiina huoltoon.

piipaa

Anteeksi olen tippunut kärryiltä jutuissa kun olin poissa, nyt muutto on onnellisesti ohi. Harmin paikka kaikille tädin yllättämille ja joulukuisista tippuneille.

En ole ennen tikutellut ovista, mutta nyt hyvin aikaisin (ehkä kp7) aloitin ja aivan joka päivä nyt siis yli viikon ajan on tullut haalea viiva. Yhtenä päivänä hiukka tummempi muttei ihan yhtä tumma kuin kontrolli. Eli siis negaa vaan. Kyseessä on Aconin testi ja siis ainakin mä tulkitsen sen ihan normaaliksi negaksi ohjeiden perusteella vaikka koko ajan tulee haalea viiva. Onko muita kokemuksia?

T.Hobbie kp 17/28 yk3

Olen kirjoitellut puoli-passiivisesti tuolla 3-kuumeilijoissa, mutta jos nyt kokeilisi tälläkin puolella. Meillä on siis " jo" kaksi lasta, 3- ja 5-vuotiaat pojat, ja nyt olisi kolmas vauva enemmän kuin tervetullut. Meillä on tällä kertaa takana 4 kpl yrityskiertoja, joista kahdessa ei oireista päätellen ovista ollut, ja kahdessa muussa ei sitten vaan onnistunut jostain muusta syystä. Jospa nyt yk 5 olisi se oikea. Minulla on ollut onnistuneitten raskauksien lisäksi myös yksi tuulimunaraskaus, toista moista en välittäisi kokea. Niin ja olemme molemmat 30-vuotiaita, kohta 31. Minusta alkuvuoden vauva olisi vielä erityisen ihana juttu...

Lykkyä kaikille ja plussatuulia ~~~~

Vai pitäiskö tässä vaiheessa toivottaa ovisonnea ;)

Eppu2, yk5, kp 1/26-29

Mä täs ihmettelin jälleen kerran, et miten se onkin aina mahdollista, että kun sitä tätiä odottelee se ei ikinä tule. Sitten kun sitä ei toivo niin aina se tulee ja tasan tarkkaan just niin kuin aina. Onko muilla samoja kokemuksia. Itse nyt odottelen tätiä kyläileen, että päästäis sitä ekaa yrityskiertoo aloitteleen. tänään olis pitänyt tulla, mutta ei. Vatsa on kyllä niin kipeä, että jos ei huomenna tule niin ihme on. Onko muilla samoja kokemuksia. Munarikasta pääsiäistä kaikille ;)

Attelin nyt oikein tosissani ilmoittautua mukaan kun nyt alkaisia kova yritys saada se kauan toivottu tammivauva. Eli ensimmäistä tässä ootellaan ja toivotaan. Nyt kun vain saisi pidettyä hermonsa kasassa ja maltettua mielensä vielä hetken. Ainiin ikää meillä on 23/27

Eli nyt kp3 ja yk 1 ja ens viikolla kovaan pupuiluun :)

p.s jos laskureihin luottamista, vielä ei oo ovis tikkuja osteettu vaan koitetaan eka tärppääkö näin ja sit vasta tikutellaan

Hei!

Aiemmin on tullut pyörittyä tuolla 2+:n sivuilla, mutta ilmoittaudun nyt tännekin. Maaliskuun alussa multa poistettiin kierukka ja sen jälkeen olin pari viikkoa työkomennuksella ulkomailla. Täysveristä yritystä ei siis oikeastaan viime kuussa edes voinut olla. Viime viikolla tuli niukat ensimmäiset menkat ja nyt ollaan tosimielellä liikenteesssä. Toivottu la 2.1. Tilauksessa pikkukakkonen :).

ON: eilen oli muutama tuhru siteessä ja tänäaamuna alkoi sitten oikein kunnolla menkat. Seassa oli isoja verihyytymiä??? Olisiko ollut jotain yritystä raskautumiseen muttei onnistunut?

Nämä tuhrupäivät ennen menkkoja on myös uusi juttu mulle, ei ole aiemmin ollut. Viime kierrossa ja nyt oli. Täytyypi katsoa tämä kierto ja sitten mennä gynelle tarkistamaan ' paikat' . Tosin ekassa raskaudessa mulla tuli ' tuhrumenkat' jotka kestivät sen normaalit 5 pvää ja ajattelin että jaahans ei sitten olla raskaana, vaikka olinkin raskaana! Tosin nyt ei tosiaankaan käynyt niin.

Eilen kuulin ystävältäni että hän odottaa toista ja oli tullut heti raskaaksi, niin oli ekankin kanssa ollut. Myös yksi toinen ystävä sai hetki sitten toisen lapsen ja kummassakin tapauksessa tullut heti raskaaksi ekasta kierrosta. Pistää miettimään onko mussa jotain vikaa kun ei tärppää, poikakin antoi odottaa itseään 18kk. Ollaan käyty tutkituttamassa mieheni kanssa itsemme eikä mitään ollut.

Nyt vaan harmittaa, vaikka yrityskierroksia takana vasta 2 ja nyt kolmas alkaa.

Eli nyt vinkkejä mitä kaikkea pitäisi syödä ja juoda jotta tulisi raskaaksi...greippimehua, foolihappoa, vitamiinejä...mitä muuta? No juu, eihän se niistä ole kiinni mutta silti...

Tämä taitaa olla taas oikein vauvavuosi tämä 2007, meillä on 13 tuttua pariskuntaa jotka saa vauvan. Silloin vuonna 2005 jolloin mekin saimme esikoisen oli peräti 17 pariskuntaa!

Juu mutta tämä oli enemmänkin tällaista omaa höpöä tämä viesti.

Kaikille paljon paljon plussia ovis/raskaustesteihin tähän kiertoon!!!

kp 1/24-26 (28) yk 3

elikkäs kuulostaa todella pitkältä tuo sinun tiputtelusi. Alkiohan ei pysty kunnolla kiinnittymään kohtuun, kun tiputtelu alkaa noinkin pian ovulaation jälkeen. Kielisi keltarauhashormonin vajaatoiminnasta, mikä on kyllä helppo korjata :)

Itselläni tiputtelu alkoi keskenmenon jälkeen ja yhden kuurin terolutia siihen söinkin. Minulla kysymys on kuitenkin vain parista päivästä, joten gyne ei ollut asiasta mitenkään erityisen huolissaan. Saas nähdä miten käy tässä kierrossa, viime kierrossa tiputtelua taas oli :(

meillä poika mummilassa yökylässä joten vapaailta tiedossa :) mies lähti baariin muutamalle ystäviensä kanssa ja minä puuhailen omia juttujani kotona. ravintolassa käytiin mutta minä en jaksa baareissa istua..

ovisliuskat käytössä, vielä ei merkkiäkään oviksesta..tosin aika alkukierrossa vasta ollaankin..

hauskaa ja makeaa pääsiäistä kaikille :D

marie kp 11/29 yk3

p.s 3s kierto todensanoo ;) eikös? :D

:' ( tipuin ja kovaa joulukuisista... itkettää niin helkutisti. Ehdin jo kaksi haaleeta plussaakin testaamaan kp38 ja 43 eli tänään, joka nyt sitten muuttui kp 1:ksi. Paska! Kiertokin niin sairaan pitkä! Odotus tulee taas olemaan piiitkä ja hermoja raastava.

Lyhyt tausta:mulla 2 lasta (10 ja 8) miehellä 2 saman ikäistä. Ensimmäistä yhteistä toivottu vuosi. 10/06 synnytin 20+2 viikkoisen Enkelitytön, jolla rakenneultrassa todettiin mahdottoman surkea sydäntilanne :' ( 2/07 km viikolla 9, ja nyt sitten tämä päivä. Surettaa kamalasti. Miehellä ottaa koville nämä pettymykset, ja pelkään välillä, että tässäkö tämä nyt on. Uskalletaanko enää edes yrittää? Kovasti kuitenkin toivoisin vauvaa :' (

Nyt on tämä ilta itkettävä, alavatsakivutkin on niin vietävän kovat... siksi mietinkin, josko tämäkin nyt km oli. Ei kai, koska apteekin omalla tein tänään vuodon alettua negan (ja RFSU:lla aamulla +)

Tulipas surkeaa esittelyä, pahoittelen. Katsotaan, pääsenkö teidän mukaan ollenkaan (eli saanko miestä enää yritykseen...)

Suruisena Sofia

Heipä hei taas,

Muutama uusi oli listoille tullut: Onnea matkaan myös teille huhtityttö ja Aamun_kuiskaus!

Ainakin Villiinalla, Allulla ja Mariella oli ilmeisesti tärppipäivät kohdillaan, eli toivottavasti lakanat pöllyävät kunnolla! ;) Pitäisi myös muistaa vanha urheiluhenkinen sanonta siitä, miten voitto ei ole tärkeintä, vaan osanotto.. Että voi se lastenteko ihan noin puuhanakin olla kivaa, vaikka ei niin niitä tärppejä ajattelisikaan. ;)Vaikka kyllä tässä meille soisi kaikille sen voitonkin! Niin, ja tiedän kyllä miten vaikea on olla ovista ajattelematta, kun sen aavistelee kohdalla olevan.

Muutamien luo oli myös se yks pirulainen löytänyt. Romi nyt ainakin, olikos muita? Pahoitteluni. Ja sitten uuteen nousuun, vai mitä! Mä jossain sitä jo sanoin, että tädissäkin on se hyvä puoli, että sen vierailun jälkeen saa aloittaa uuden yrityksen. :)

Piipaalle vielä kiitos hianosta listasta.

Nyt pois työmaalta, kun on saanut tämän päivän tärkeimmän työtehtävän tehtyä ja teidät on tervehditty. :)

- Paaru

ihan outoja mahakipuja täällä, aivan kuin menkat alkaisivat hetkellä minä hyvänsä, minkä ei pitäisi olla mahdollista kun vasta menossa kp 18..minäkin mietin että voiko tuollainen alamahan juilinta (välillä TODELLA kova)viitata johonkin kystaan tms? vai onko ihan normaalia oviskipua??!!

mahakipu iskee aina yllättäen, kestää aikansa ja häviää..

ei näistä kehon merkeistä ota erkkikään selvää..

marie kp18/29

Uusille tervetuloa mukaan!

SOFIA-77! Pahoitteluni! On sinulla ollut rankkaa *halii lujaa*

Mä oon nyt pissinyt 2 päivänä ovistikkuun ja negaa näyttää. En nyt oletakaan, että vielä ovuloisin, koska on kp8, mutta kun kierrot on yleensä niin lyhkäsiä, niin pakko aloittaa testaaminen ajoissa :) Luulisin, että ovuloin siinä kp10-12 välisenä aikana.

On tuo jännää tuo oviksen bongaileminenkin, hih, ekaa kertaa siis testailen nyt.

Ihanaa ja aurinkoista sunnuntaita kaikille!

Nelliina

P.S. Olisiko huomenna aika avata uusi pino? Tämä on jo hurjan pitkä.

Minä otin viimeisen pillerin tosiaan helmikuun alussa ja yleensä ei ole ollut mitään kuukautiskiertoa ilman pillereiden napsimista.

Nyt kuitenkin tuli ovis ja jopa oikein näkyvät kuukautiset. Gynellä kävin tänään; Jos kuukautisia tulee mutta raskautta ei kuulu niin kotikonstein yritystä ensi vuoden alkuun, jolloin lähete Taysiin lapsettomuushoitoihin.

Jos kuukautisia ei enää tule niin kesä-heinäkuun vaihteessa uudelleen yhteyttä ja sitten käynnistetään niitä jollain konstilla.. Teroilla?

Että toivoa siis on! Laihdutus ehkä auttoi ja toivottavasti hiuksetkin pysyy päässä. Mulla kun lähti nekin viime vuonna laihdutuksen ja hormonihäiriön seurauksena.

t. Raitis kp8/Ikuisuus?? ;)

mulla on sekä jotain testejä joiden merkki ei ole selvillä,ja aconin ovis testejä..molemmissa sekä tänään että eilien tummam puhuvat viivat. pupuotiin eilen, ja äsken kävi mies kotosalla ruokkiksella paeittoja möyrimässä..ihanaa kun sekin on ihan innoissaan. (toisin tästä mp vouhotuksesta se sitten niin ei olekkaan...) et jospa se vaavikin sais vaikka alkunsa...hmm..eka kierto siis tikutellen jka tikkuja onkin melkoinen kasa heh heh...et piisaa ensi kiertoonkin =)

Joulukuu meni meiltä sivu suun törkeen pitkäksi venyneen edellisen kierron takia. Joten, nyt sitten tammivauvaa odotellaan jos kierto oli edes vähänkään normaali..

Joten, jos laskut yhtään pitänee paikkaansa niin yk 10 on käynnissä. Mukaan mahtuu tosin yksi km (10/06). Jos odottavan aika on pitkä, niin kyllä on kuumeilijankin :/

Nojanda ja kp 10

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat