Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

kissaan? Tietääkö kukaan. Meille haluttaiisn joku ko. eläimistä mutta minä allerginen kissalle.

Kommentit (10)

Ei sitä voi tietää tuolla tavoin. Toiset ovat allergisia toisille ja toiset muut taas toisille muille ja kaikkea ristiin ja rastiin ;).

Ja sitä paitsi jos olet allerginen millekään, niin todennäköisyys sille, että allergisoidut jollekin muullekin on suurempi kuin ei-allergisilla. Eli jos otatte vaikka gerbiilin, niin saata allergisoitua ajan mittaan sille kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta parin vuoden kuluessa tästä hamsteriallergisoitumisesta, lähes kaikki yleiset lemmikkieläimet alkoivat tuottaa oireita, myös kissa :(

Jostain olen lukenut, että pikkyjyrsijät allergisoivat jopa helpommin kuin kissa tai koira.

mutta lapsena/nuorena olin tosi kiinnostunut eläimistä, ja meidän perheessä oli allergiaa. joten opin jostain näin: kissa ja marsu olisivat pahimmin allergisoivat, ja esim gerbiili taas vähemmän. jotkut taas väittävät ettei ole mitään väliä lajissa, kaikki allergisoivat. koirista taas trimmattavat rodut aiheuttaisivat vähemmän allergiaa.

Kukaan ei voi tietää, oletko ko. eläimille allerginen. Mene hyvä ihminen testiin. Älä ota eläintä, jonka joutuisit sitten antamaan pois (kun jo kaikki ovat siihen kiintyneitä ja eläin on teille sopeutunut).

ei tule allergiaa hamstereista, vaikka joillekin kissoille olen allerginen. Hamstereissa allergiaa aiheuttaa mielestäni enemmänkin ne purut, ei itse hamsteri. Omalla on puruina sitä ihan tavallista purua, ja kun siivoan häkin niin alkaa aivastelemaan. Jos jonkun noista meinaa hankkia niin kannattaa ostaa sitä pellettiä (jos käy jyrsijöille, en ole varma). Marsusta ja kanista irtoaa taas enemmän karvaa kuin pienestä hamsterista, niille saattaisin itsekkin olla allerginen.

Minäkin muistelen, että nuo pienet jyrsijät ovat yleensä enemmän allergisoivia kuin esim. kissa ja koira.

Minä olen allerginen kaikille eläimille, mutta pahimmat oireet tulevat juuri kanista ja marsusta.

veljeni on pahasti allerginen kanille joten joudutaan ehkä luopumaan kanista. mutta saisin jonkun koti eläimen itselleni mutta pölyttääkö hamsteri yhtä paljon (kääpiö hamsteri)

Vierailija

Haluaisin kääpiöhamsterin mutta isä on allerginen kaikille karvaisille eläimille. Enkä ole kyllä edes varma allergisoiko kääpiöhamsteri, mutta jos joku tietää allergisoiko niin kertokaa. Kiitos!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat