Vierailija

Meidän 3-vuotias puhuu kuin papupata, selittää uniaan, keksii itse laulunsanoja ja laulaa. Ehtii joka paikkaan. Keinuu isojen keinussa. Jaksaa kuunnella satuja. Osaa tyhjentää astianpesukoneen, kattaa pöydän,kuoria perunan ja pestä vauvan tutit. Ja hän on näistä taidoistaan äärimmäisen ylpeä, eikä anna kenenkään auttaa, jos hän juuri nyt tekee jotain tärkeää. Osaa luetella luvut kahteenkymmeneen ja ymmärtää numeroiden käsitteen kolmeen tai neljään.

Kommentit (5)

Käyttää yövaippaa ja heräilee vielä yön aikana muutaman kerran, osaa ottaa vauhtia keinussa itse, osaa kirjoittaa nimensä ja värittää värityskuvat niin, ettei mene juuri ollenkaan reunan yli, pyöräilee pitkiä matkoja ja on muutenkin urheilullinen, puhuu paljon ja hauskoja juttuja, keksii myös itse lauluja, ottaa melko hyviä kuvia itse kameralla ;), kiukuttelee melkein aina kun jonnekin pitäisi lähteä....

Siinäpä niitä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Juttelee paljon ja kertoo omista jutuistaan ja mielikuvitusleikeistään. On mustis pikkusiskon saamasta huomiosta, mutta alkaa jo välillä kaivata omaakin rauhaa (minuuteiksi kerrallaan). Tykkää prinsessoista ja ballerinoista ja " sirkusesiintymisestä" ja pukeutuu mielellään hienoihin vaatteisiin. Leikkii kauppaa, koulua, vierailulle menoa, vieraiden tulemista, kokkaamista ja syömistä. Tykkää lukemisesta/kuuntelemisesta, uusin innostus Tuhkimo-satulevy ja Peppi Pitkätossu. Omistaa leikisti koiran ja hevosen, joiden edesottamuksista ja omaisuudesta ja kyvyistä selittää pitkät tarinat :) Piirtäminen, maalaaminen, leikkaaminen ja liimaaminen ovat pop, samoin laululeikit. Keksii myös lauluihin sanoja, ihan kuten äiti (" Nyt voisi tulla syömähän, syömähän ja syömähän, nyt voisi tulla syömähän koko ruoan!" :D ) On alkanut keksiä sanaleikkejä. Tuntee melkein kaikki kirjaimet ja eilen kirjoitti itse magneettikirjaimilla oman nimensä melkein oikein.

On kiinnostunut ja ahdistunut kuolemasta. Ja pohtii menneisyyttään Kiinassa, sekä lastenkotia että Kiina-äitiä.

ei luovu vaipasta , jos se itse laitetaan syömään niin jää ruoka sitten syömättä(joten pakko syöttää kun on muutekin todella laiha) ei pue... on todella villi, uhmakas ja touhukas... en tiiä mitä tehdä kun on vielä 5kk kuopus tässä tämän ISON VAUVAN lisänä :) (neuvolassa tämä on kuulemma ihan normaalia 3-vuotiaalta.. kiinnostuu itse sitten jossain vaiheessa näistä jutuista.. enpä usko :( !!! )

Osaa ottaa vauhtia itse keinussa, osaa keinua kummankinlaisissa keinuissa, osaa itse kiivetä vauvakeinuun ja sieltä pois. Osaa haravoida pihan lehdet kasaan. Osaa pukea kaiken itse. On täysin kuiva ollut jo kauan. Osaa itse tehdä voileivän, sekä kaataa maitoa lasiin (kunhan purkki ei ole ihan täysi). Osaa tehdä 40-palaisia palapelejä. Osaa luvut noin kahteenkymmeneen, varsinaisesti osaa laskea kymmeneen (esim. leluja tms). Osaa pestä itse hiuksensa suihkussa. Osaa pyöräillä. Kuultuaan sadun " lukee" sen vielä itselleen uudestaan ääneen. Tunnistaa jotain kirjaimia ja osaa kirjoittaa oman nimensä. Piirtää täysivartaloisia ihmisiä ja mm. kukkasia. Osaa sanoa kiitos kehoituksetta ja pyytää ruokapöydässä luvan aloittaa ruokailu, samoin luvan poistua ruokapöydästä, kehoituksetta. Osaa nukahtaa illalla yksin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat