Vierailija

Äskön kuului lapsen itkua pihalta ja menin katsomaan niin ulkomaalainen perhe seisoo siellä noin 4 lapsen kanssa. Odottivat kyytiä. Eikä ole ensimmäinen kerta kun nään tälläista. Onko muut huomanneet saman?

En nyt mikään kyttääjä ole mutta ikkuna on auki kun täällä sisällä on kuuma ja huone on tuohon kadulle päin. Kun lapsen itkua kuulin niin heti reakoin ettei siellä mitään ikävää tapahdu.

Sivut

Kommentit (24)

Kyllä mekin ollaan tultu ties kuinka monta kertaa klo 1-2 lasten kanssa kotiin. Esim. häistä ja muista juhlista. Ja ihan suomalainen perhe ollaan!

Ja miksi koko perheen täytyy mennä vaikka lääkäriin? Oletetaan, että isä on töissä iltaan saakka (esim. pizzeriassa työskentelevät on), ja äiti on lasten kanssa kotona. Äiti tietää lapsen oireet parhaiten, joten hänen on mentävä lääkäriin mukaan niistä kertomaan. Isä osaa parempaa suomea, koska käyttää sitä työssään joka päivä toisin kuin kotona oleva äiti, joten isä lähtee mukaan tulkkaamaan. Ja muita lapsia ei tietenkään voi jättää yksin kotiin. Jos jättää, niin av-mammalla kilahtaa kun noi ulkomaalaiset jättää lapset yksin himaan...

Tai ehkä he olivat matkalle menossa. Ehkä olivat olleet jossain kylässä, ilta venähti ja olivat vasta silloin menossa kotiin. Who knows. Who cares?

Joka tapauksessa on aika kummallista yleistämistä tehdä av:lle aloitus siitä, miten ulkomaalaiset valvottaa lapsiaan, jos näkee yhden ulkkisperheen ulkosalla iltamyöhään. Oliko ne muuten ruotsalaisia? Venäläisiä? Albaaneja? Irakilaisia? Iranilaisia? Kurdeja? Brittejä? Somalialaisia? Virolaisia? Kongolaisia? Australialaisia? Norjalaisia? Irlantilaisia? Espanjalaisia? Mitä ne ' ulkomaalaiset' oli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Muuten vain samantien ryntäsit kirjoittamaan näkemästäsi tänne.

Hassua, että kirjoitit klo 00:50 vaikka tapaus sattui vasta yhdeltä ;)

Vierailija:

Lainaus:

Äskön kuului lapsen itkua pihalta ja menin katsomaan niin ulkomaalainen perhe seisoo siellä noin 4 lapsen kanssa.

En nyt mikään kyttääjä ole mutta ikkuna on auki kun täällä sisällä on kuuma ja huone on tuohon kadulle päin. Kun lapsen itkua kuulin niin heti reakoin ettei siellä mitään ikävää tapahdu.

En tajua miten ne jaksavat kun heräävät vielä tosi aikaisin töihin/kouluun. Nukkuvat tietty parin tunnin " siestan" iltapäivästä. Meillä kaksi pientä ja kun oltiin siellä niin aina iltaruoka venyi ja venyi :( Lapset itkee nälkää ja väsymystä iltayhdeksältä. En osaa käyttää heidän kaasuhelloja, ruoka tehdään aina alusta lähtien itse, valmisruokia ei tehdä.. Jos mennään ulos syömään niin vasta 20.00-21.00 aikaan. Sukulaisissa kyläillään kymmeneen asti... Kyllä siellä kukkuu lapset tosi myöhää. Muista kansalaisuuksista en tiedä..

ja menin katsomaan kuka siellä itkee

Vierailija:

Lainaus:

ehkä lapsi oli sairaana tai he ovat lähdössä matkalle? miksi ulkomaalaisia pitää aina epäillä? en ymmärrä.

kyllä olen joutunut oman lapsenikin kanssa yöllä seisoskelemaan ulkona, odottamassa kyytiä kun ollaan lentokentälle lähdetty kun lento lähtenyt aamulla aikaisin ja silloin kun on tavinnut lähteä päivystykseen.

taidat kuitenkin olla kyttääjä, et vai voi sitä itsellesi myöntää

Ja ei se kauaa lapsi siellä itkenyt ja perhe vilkutti jonnekkin ja lähdin pois ikkunasta kun ei mulle loppujen lopuksi kuulu mitä muut tekee. . Piha hiljeni nopeasti niin varmaan hyppäsivät autoon en nähnyt.

Reagoin vain siihen itkuun koska minusta ei ole järkevää olla ulkona neljän lapsen kanssa puolilta öin vai tekö kaikki niin vissiin niin teette???!!! Menin katsomaan jos siellä jotain pahaa sattuu kun koskaan ei tiedä.

Jos itse olen lapsen kanssa ollut liikenteessä klo 20 jälkeen niin on vähän hävettänyt koska pienten lasten kuuluu olla silloin kotona rauhoittumassa yö uniavarten.

liikkua ulkona klo 20.00 jälkeen... ei jessus sentään... minä pääsin itse aina töistäkin vasta klo 21.30 ja hain pojan tarhasta siinä klo 22 tienoilla ja kotona oltiin joskus 22.30 kun julkisilla liikuni töistä tarhan kautta kotiin.. (pk-seudulla). poika sai aina nukkua aamuisin pitkään.. ei mun mielestä mitään outoa...

Monissa kulttuureissa on tapana, että vierailut venyvät myöhään yöhönkin.

Useimmiten vierailuja tehdään koko perheen voimin ja lapset nukkuvat kylä paikassa jos heitä väsyttää. Heidät herätetään kotimatkaa varten ja jatkavat sitten uniaan kotona.

Meistä tämä varmasti tuntuu tosi oudolta, mutta joissakin kulttuureissa taas meidän tapamme tuntuvat yhtä oudoilta. Joissakin maissa esimerkiksi lapsen pihalle vaunuihin päiväunille laitto vaikuttaa paikallisista lapsen heitteille jätöltä. Jopa lastensuojelu viranomaiset ovat ulkomailla puuttuneet asiaan, kun eräs sinne muuttanut suomalainen äiti nukutti lastaan ulkona vaunuissa.

Vierailen myös itse aika myöhäänkin, mutta kerroin vain huomioistani kulttuurisissa eroissa. Taisi olla ap, tai joku muu, jota nolostutti liikkua lasten kanssa ulkona 20.00 jälkeen.

silla olisi ulkonaliikkumiskielto kahdeksan jälkeen ja nukkumassa pitää olla viimeistään yhdeksältä??? Jos ei oo aamulla mitään menoa, niin meidän lapset ainaskin saavat valvoa pitempään. Jos on menoa, niin huolehdin että saavat väh. 10 tuntia yöunta.

ehkä lapsi oli sairaana tai he ovat lähdössä matkalle? miksi ulkomaalaisia pitää aina epäillä? en ymmärrä.

kyllä olen joutunut oman lapsenikin kanssa yöllä seisoskelemaan ulkona, odottamassa kyytiä kun ollaan lentokentälle lähdetty kun lento lähtenyt aamulla aikaisin ja silloin kun on tavinnut lähteä päivystykseen.

taidat kuitenkin olla kyttääjä, et vai voi sitä itsellesi myöntää

kyllä ne kekkerit venyvät helpostikin seuraavan vuorokauden puolelle, ja kaikilla lapset mukana, kun ovat niin pieniä, etteivät voi yksinkään kotona olla.

lasten itkiessä, tottakai, kun kesken unien herätetään.

On siinä meidän naapuri mahtanut myös miettiä, että mitä noi ulkkarit oikein meinaa, kun ei niiden posmotuksestakaan mitään ymmärrä... : )

Yleensä nämä lulkomaalaiset perheet ovat hyvin lapsikeskeisiä ja siellä lapset savat aamuisin nukkua, joten ehkä on turha reakoida ko. jutuissa..

Vierailija:

Lainaus:

Ja miksi koko perheen täytyy mennä vaikka lääkäriin? Oletetaan, että isä on töissä iltaan saakka (esim. pizzeriassa työskentelevät on), ja äiti on lasten kanssa kotona. Äiti tietää lapsen oireet parhaiten, joten hänen on mentävä lääkäriin mukaan niistä kertomaan. Isä osaa parempaa suomea, koska käyttää sitä työssään joka päivä toisin kuin kotona oleva äiti, joten isä lähtee mukaan tulkkaamaan. Ja muita lapsia ei tietenkään voi jättää yksin kotiin. Jos jättää, niin av-mammalla kilahtaa kun noi ulkomaalaiset jättää lapset yksin himaan...

Tai ehkä he olivat matkalle menossa. Ehkä olivat olleet jossain kylässä, ilta venähti ja olivat vasta silloin menossa kotiin. Who knows. Who cares?

Joka tapauksessa on aika kummallista yleistämistä tehdä av:lle aloitus siitä, miten ulkomaalaiset valvottaa lapsiaan, jos näkee yhden ulkkisperheen ulkosalla iltamyöhään. Oliko ne muuten ruotsalaisia? Venäläisiä? Albaaneja? Irakilaisia? Iranilaisia? Kurdeja? Brittejä? Somalialaisia? Virolaisia? Kongolaisia? Australialaisia? Norjalaisia? Irlantilaisia? Espanjalaisia? Mitä ne ' ulkomaalaiset' oli?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat