Vierailija

Tää synnyttäminen on ihan järkyttävää touhua...

Miksi se tutuilla menee niin että kipeät supistukset alkaa, pikkuhiljaa tihenee sitten sairaalaan epiduraali ja sitten ponnistetaan muksu pihalle.

Miksi helvetissä minun synnytykset ei voi mennä noin... vittu..

Olen valvonut nyt viimeyön ja tämän yön kipeiden suppareiden kanssa, pääsin illalla sairaalasta kotiin koska supistukset loppuivat jo aamulla ja olin vain sormelle auki.

En kotona edes sisälle päässyt kun alkoivat uudestaan. Nyt supistelee 4minsan välein mutta sairaalaan turha mennä koska en saa kuitenkaan kivunlievitystä ennen kuin olen avutunut niin paljon että epiduraalin voi laittaa.

Kotiniksejä kehiin, mikä teillä on avautumisvaiheessa auttanut kipuun? Ihan siis kotioloissa?

Kommentit (5)

Mä pärjäsin kolmannen synnytyksen pelkän ilokaasun voimin ja hauskaa oli... Hengitin ilokaasua aina ennen supistusta ja mua vaan nauratti vaikka sattui. Ja kun naapurihuoneessa joku kiljui kivusta niin mä vaan nauroin...

Eli voisit mennä sairaalaan vaikka sitä hengittämään :-). Ja kun ei pelkää enä niin paljon seuraavaa supistusta rentoutuu paremmin ja synnytyskin etenee paremmin.

Kävi miten kävi iin onnea uudesta vauvasta!

T: kakkonen

Ja jos oikeesti tuntuu et synnytys on alkanut niin mee sairaalaan ja vaadi saada jäädä.

Mut oltais käännytetty kotiin tokalla ja kolmannella synnytyksellä mutten suostunut. Molemmissa vauva syntyi alle neljän tunnin päästä vaikka olin just ja just 2 cm auki kun menin.

Ja molemmissa olin jo epätoivoinen lopussa ja kun tsekkasivat olin vain vaivaiset 4 cm auki, mutta vauvat syntyivät puolen tunnin sisällä siitä -eli loppu meni tosi nopeasti (ja kivuliaasti) ja en olisi silloin halunnut olla vasta matkalla sairaalaan.

Äläkä luota siihen epiduraaliin!!! Ei se kaikilla tehoa ja kaikki eivät ehdi sitä edes saamaan. Mä sain ekassa eikä tehonut ollenkaan ja laitto oli kamala.

Mut mee nyt kotona suihkuun ja koita rentoutua. Jos supistukset loppuvat mee nukkumaan. Jos jatkuvat rentoutumisesta huolimatta niin synnytys on alkanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minä siis olisin voinut jäädä sairaalaan mutta halusin mielummin kotiin koska supistukset siellä siis loppuivat eikä siellä ei ole mitään kivunlievitystä mahdollista antaa kuitenkaan niin mieluummin kärvistelen kotona.

Sain viime yönä jotain kipulääkettä lihakseen, sen jälkeen oksensin koko aamun ja aamupäivän ja epiduraalia tai kohdunkaulan puudutteita ei voi antaa ennen kuin paikat kunnolla aukeaa.

Laitoin miehelle kahvia tulemaan ja lähden tästä herättelemään sitä. Josko tän päivän puolella vaikka sais sen vauvan... :)

ap

Alakautta haluan kuitenkin synnyttää mutta jos nämä supistukset kuitenkaan eivät saa mitään aikaan niin mielummin suunnitellulla sektiolla kuin monen päivän supistusten jälkeen kiireisellä/hätä jolloin ei edes mies pääse mukaan.

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat