Seuraa 

:)

Sivut

Kommentit (25)

Ihanaa kun ollaan saatu pihahommat tehtyä:) Tuli heti parempi olo kun pn paikat siistinä. Selkään vaan ottaa ja jatkuvasti tulee kivuttomia supistuksia, niin yritä siinä sitten kyykkiä, leikata pensaita ja haravoida... NO nyt tuntuu pientä menkka jomotusta, taidan taas ens yön valvoa noiden ärsyttävien supistusten kanssa.

Sitä olenkin miettinyt että miks ihmeessä ne tulee aina yöllä.. Niin ettei varmaan saa nukuttua ja kun täytys jaksaa näiden kahden riiviön kanssa päivät tiuskimatta.

Mites muuten muut joilla lapsia jaksatte heidän kanssaan?? Musta tuntuu että mä olen jatkuvasti tukkanuottasilla jommankumman kanssa, tulee tiuskittua ja tuiskittua koko ajan... Tulee itelleen tosi paha olla kun on niin äksy toisille.

Ja taas toisaalta tuntuu että oikeen vaistoovat mun väsymyksen ja kaiken ku tuntuu että keksivät oikeen urakalla kaikkee, mikä ärsyttää äitiä.

Pahinta vaan on kun he ovat nyt sitä mieltä olleet tässä muutaman viikon että isi on paras ja ihana, äiti menee vankilaan..... Ihanaa...

MIehen juomisesta: Meillä mies on vetänyt baarireissuja ja muitakin ryyppyreissuja oikein urakalla tän 8 kk aikana... Yleensä ottaa hyvinkin harkitusti ja harvoin, en vaan tajuu mikä näissä raskausajoissa on kun silloin täytyy ottaa munkin puolesta. Sama oli nimittäin kaksostenkin odotusaikana. Onneks rauhottu heti ku vauvat tuli maailmaan, eiköhän nytkin käy niin.

Viime viikonloppu oli kuulemma viimeinen ja hyvä niin. saa ottaa sauna kaljat ja sillee, muttei mitään baarireissuja tai muitakaan umpihumala hommia, kyllä se itsekkin tajuu ettei pääse sairaalaan humalassa ja haluaa sinne kuitenkin ehdottomasti päästä.

Saunaan siman kera:)

martina 36+6, huomenna taas poksuu mullakin:)

Ihanaa, saatiin miehen kanssa nukkua melkein ysiin kun pappa haki pojan 6 jälkeen luoksensa :)

Tänään luvattu tosi lämmintä, pitänee lähteä jo nyt ulkoilemaan, niin pääsee sitten vielä päikkyjen jälkeenkin.

Imuroin eilen ja kävin saunomassakin, eikä tullut kuin 2 kipakampaa supparia, ihanaa, voin taas touhuta entiseen malliin!!

Sussu on varmaan sinne synnärille lähtenyt nyyttiä hakemaan, kun mitään ei ole kuulunut! Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin :)

Tosi nopsaan mennyt aika, kun ekat toukot alkaa syntymään vaikka huhtikuiseksi syntyvätkin.

Vernerimaijakin pääsee hakemaan vauvaa ensi viikolla, samoin ainakin mähömaha...

Itse toivon, että pysyn ainakin keskiviikkoon asti yhtenä, että pääsen Tamperelaisten tapaamiseen :)

Missäs Tottelina on?? Hänkin kärsi suppareista ja limatulppaakkin oli tullut... Huhuu!!! Kuulumisia odotellaan :)

Ja sitä Lallaa jaksan vieläkin kaipailla, sammakkoinen?? Varjokas?? Missä te olette??

Onkos kukaan loppukuunodottajista ilmoittanut halukkuutensa listan päivittäjäksi?? Varjokashan lupaili synnyttää jo huhtikuussa :)

Janskulle; Maha-asukasta tulee ihan varmasti ikävä, vaikka nyt toivookin pääsevänsä mahasta nopsaan eroon :)

Kiva kuulla noita esikoinen vierailulla sairaalassa kommenttejanne :)

Mä olen kyllä ajatellut, että jos mitään ihmeellistä ei ole niin päästään 2 päivän päästä kotiin, en haluaisi poikaa sinne ollenkaan. Mulle tulee kahtakauheempi ikävä poikaa ja tunne on varmasti molemminpuolinen...

Nyt lopettelen, palaan myöhemmin asiaan :)

OP, Käpy 36+5 ja " Iivari" 1v7kk

p.s täällä ruvennut närästämään oikein kunnolla, varsinkin vasemmalla kyljellä nukkumisesta ei tule mitään :( Turvotuskin on palannut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyllä on tosiaan ekat toukovauvat syntyneet kun on niin hiljaista:)

Itse olen onnellinen etten ole ensimmäisten joukossa, kun on saanut sitä ennenaikaista synnytystä pelätä 23 viikosta asti, niin ihanaa kun nyt saa olla rauhassa ja huoletta. Tämä tuskin kuitenkaan syntyy nyt ihan heti, tuntuu ettei noi supistukset saa mitään aikaiseksi vaikka ovat niin rajusti koetelleet...

Me oltiin eilen miehen kanssa viettämässä 3 v kihlajaispäivää syöden chicosissa ja hyvää oli:) Jälkiruokineen kaikkineen... Ja maha meinas ratketa, mutta ihanaa oli olla kahdestaan edes se pari tuntia, jaksoi kummasti noita tappelevia lapsosia illalla taas.

Illalla omassa navassa kävi aikamoinen ryske, katottiin leffaa ja koko leffan ajan pieni pylly viiipotti edes takas kylkien alla, ei meinannu leffan katsomisesta tulla mitään kun piti sitä ryskettä seurata.

Yö olikin sitten aika kamala. Yhden aikaan heräsin supistukseen ja niihin sitten heräilin parin tunnin ajan.. Joskus kolmen aikaan vissiin helpotti kun heräsin siihen kun mi ehen päivystyspuhelin soi ja joutui lähtemään oven avaukseen.. Häntä siinä odotellessa ei enään tullut juurikaan varteenotettavia supistuksia.

No nyt pitäs lähtee lasten kanssa tonne kesäilmaan ulkoilemaan... Haravoimaan ja puskia leikkaamaan.. Voi kun ei jaksais ollenkaan, väsyttää vaan niin armottomasti koko ajan

martina 36+6 ja 2x2v10kk

Aivan mahtava ilma ulkona! Eipä oo kyllä hirveesti ehtiny ulkona oleen. Aamupäivällä käytiin vähän kävelemässä mutta jotenki oli nii ikävä olo mahassa (supisteli? ja pissatti), että käännyttiin melkein saman tien takas. Ruuan päälle istuskelin ulkona mutta puoli tuntia oli ihan tarpeeksi, tuli niin kuuma että piti lähtä sisälle. Pitää lähtä kohta taas vähän kävelylle sulatteleen ruokaa..

Oma vointi edelleen edelleen suurimmaksi osaksi erinomainen, mitä nyt välillä vähän painaa, pissattaa ja kai vähän supisteleekin mutta sillai kivuttomasti. Välillä närästää ja nousee sellasia pikku oksuja suuhun :( Jalkasärystä oli ollu puhetta, sitä on myös mulla ollu jo pitkän aikaa. Turvotusta on ihan kivasti, välillä (varsinki yöllä ja aamulla) tuntuu ettei pysty käveleen ku käy jalkapohjiin. Kovin kovapohjasia kenkiä ei myöskään voi oikein pitää, jalat tulee kipeeksi. Lenkkarit on parhaat :) Illalla tahtoo kinttuja kolotella ja repiä enemmän, se auttaa ku pitää jalat lämpimänä ja välillä on nukkunu sukat jalassaki.

Viime yönä näin eka kertaa unta synnytyksestä, olin jo ihan tositoimissa ponnistelemassa. Kipuja ei ollu yhtään, toivottavasti enneuni :) Mulla menee varmasti sinne laskettuun aikaan, jos ei ylikin, ennen ku niihin hommiin oikeesti pääsen. Mutta tsemppiä kaikille muille, joilla lähtö synnytykseen lähenee, ja aika monella täällä kuulostaa olevan sektiokin edessä ihan lähiaikoina.

Jaahas, mutta jos sitä lähtis sinne kävelylle nautiskeleen auringosta...

Unelm@ rv 36+6

Möhömahalle; Meillä ukko ei juo kuin korkeintaan yhden saunakaljan, johtunee varmaan tuosta viimeviikonlopusta, kun tuli lähtö SVO:lle keskellä yötä sen mahakrampin/päättymättömän supistuksen takia.

Tuosta alkoholin käytöstä ei ole tarvinnut onneksi edes nipottaa, tajuaa itsekkin että lähtö voipi tulla koska vaan.

Ja tuosta sikiön painosta; Muistaakseni sikiön paino nousee n. 150-200g/ per. viikko tuonne viikkoon 40 asti. Sen jälkeen istukka ei toimi enään niin hyvin ja sikiön kasvu hidastuu.

Jos nyt sait painoarvioksi 2600g on vauva todennäköisesti viikonpäästä himpun alle 3000g. Toki nuohan on arvioita. Ihan hyvänkokoinen on jo tuolloin :)

Nyt pienille unille, voisin nukkua ja nukkua vaan :/

OP

MOSKULIINI: Onnea äippäloman johdosta!

TUUTELIRUU: tervetuloa joukkoon!

MIEHEN ALKOHOLIN KÄYTTÖ: Meillä mies kyllä keikoilla ollessaan ottaa pari olutta enkä katso sitä tarpeelliseksi kieltää. Koetapa kieltää muusikolta kaljan juonti kokonaan, heh! Sen olen sanonut, että ikinä en anna anteeksi, jos on humalassa, kun lähtö tulee. Ja eipä sitä tunnu edes juopottelu kauheasti kiinnostavan, kun niin tulessa odottaa vauvan syntymää.

HÖM: Mulla ainakin päivittäinen saunominen ja runsas veden juonti ovat ananaksen ja säännöllisen hieronnan avustuksella pitäneet tähän asti nesteet aika hyvin loitolla. Nyt turvotus on kyllä saanut vallan, enkä usko, että tähän enää auttaa mikään. Nilkoissa on pysyvät sukanresorin painaumat..

On ollut kiva päivä! Kävin terassilla paistattelemassa päivää vichypullon verran ja olin " auttamassa" , kun pojat roudasi eilisen keikan jälkeen soittimiaan.( Mies oli oikein päässyt esiintymään Tarja Haloselle (keikka oli SAK:n 100-vuotiskinkereissä).) Sitten vietiin kissat ulkoilemaan ja tehtiin hyvää ruokaa. Nyt vielä saunomaan ja sitten taidankin olla aika valmis petiin. Mies ihmetteli, kun sanoin päivän olleen tapahtumarikas. Ei se taida ymmärtää, miten vähän mun elämässä nykyään tapahtuu.

Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille!

Jansku 36+1 taas

Terve Tuutelituu, minäkin vasta ilmoittauduin joukkoon pari pvä sitten.

Kiitos kaikille tervetuloa toivotuksista=)

Eilen pari tuntia Ikeassa ja sen kyllä huomas illalla kun paikoilleen asettui niin eipä tarvinnut normaalisti enää sen jälkeen liikkuakaan.

Tänäänkin huomasin puistoreissun jälkeen vähän pötköteltyä että sattuu ihan pirusti tuonne alakertaan kun kävelee..eipä tarvii mitään kummosta enää tänäänkään touhuta...auts.

Saunassa näin että jalat on todella turvonneet ja särky oli taas koko yön ihan kamala. Olikos niin että saunominen ja runsas veden juominen vähentäis tota turvotusta? Jos vaikka saunois joka ilta=)

Kummallisesti sitä on vaan unohtanut kaiken jo odotuksesta kun on tuo ensimmäinen jo 4v.

Synnytys oli kyllä niin kamala että ei ole päässyt unohtumaan=(

Olenkin sanonut kaikille etten ole menossa synnyttämään.

Neuvolassa kysyi kiinnostaisiko pelkopoli mutta jotenkin koin että ehkä parempi yrittää vain unohtaa tuleva..onko kukaan teistä käynyt ja onko ollut apua?

Höm 34+2

Edelleen kaipais voimaa ja tarmoa kun on tympimysmaximus päällänsä. Piti ihan pakottaa itsensä suihkuun ja ylös sängystä. Yöllä oli sitten vessassa juoksua tunnin välein ja juhannuskokon kokoinen närästys poltteli kurkkua. taisin olla illalla niin huonolla tuulella, että jäi yöksi korventamaan ;)

Enpähän ollu aikasemmin edes miettinyt piiperon vierailua sairaalassa tai ylipäänsä sitä, että kuka hoitaa jos joudun olemaan pitempäänkin sairaalassa. Olemme vaan kyselleet synnytyksen ajaksi, hölmöt me. Sisko tosin lupaili tulla, mutta kuten huomattua niin varuillaoloaika voi olla pitkäkin. Siskokaan kun ei ihan naapurissa ole, 500km matkaa. Eiköhän asia kuitenkin järjestyne.

Joku mainitsi jalkakivuista ja huomasin, että mullahan särkee jalkoja ja jopa jalkapohjia, omituisia vaivoja. Ja kaurapussi on iltaseuralaiseni levottomiin jalkoihin.

Plussiakaan en ole pitkilleen listannut eikä irtoo nytkään.

rv 34+2

olin siis eilen polilla näyttäytymässä ja lääkäri sanoi olevan niiden synnytykseen ennakoivia supisteluja.

ELi siis täällä edelleen kipristellään. Sain jonkun piikinkin minkä piti rentouttaa kohtulihasta mutta en tiedä onko ollut jotain apua. Tavoite siis olisi että pysyisi vatsassa sinne viikonloppuun sovittuun sektiopäivään.

ärgggg. tosi ärsyttävää. Eilen illalla kun isäntä kävi kaupassa niin hän toi mukanaan 6 kaljaa. Ajatteli että ottaa saunakaljoina. Todella raivostuttavaa kun ei yhtään tiedä koska lähtö olisi niin toinen rupeaa juomaan kaljaa.

Sain taas simmoisen raivarin että vauvakin oli ihan liikenteessä tunnin verran raivarin jälkeen. En tiedä ylireakoinko vai onko tämä sallittuakkin. Miten teillä muilla miehen alkoholinkäyttö että juovatko viikonloppuisin varsinkin loppusuoralla olijat?

Tänään on ollut tosi väsynyt olo. Esikoisen nenä on vuotanut ja nyt pelkään ettei vaan tulisi kipeäksi.

Syötyä on tullut ja paljon. Tulee koko ajan herkuteltua jotain hyvää ja teksisi mieli olla koko ajan syömässä. Turvotusta tullut jonkin verran ja ihan kauhea lihava olo. Olen aina ollut todella laiha ja nyt varsinkin loppuraskadessa elimistö huutaa jo armoa.

Raskausviikolla 37 ennustivat että vauva olisi 2600g. Leikkaus olisi tasan 38+1. ELi minkä kokoinen vauveli mahtaa tuolloin olla? Kuinka paljon siis viikossa voi painoa kertyä lisää?

Nyt sektio rupeaa jo kunnolla jännittämään. Ajatella että viikonlopun jälkeen enää 4 arkipäivää ja saan vauvelin syliin. (=

On niin vaikeaa ajatella koko juttua.

Mutta ei tässä mitään muuta ihmeempää. Onkohan Sussulla jo vauva kainalossa? (=

Hyvät voinnit kaikille!!!!!!!!!!!!!!

möhömaha2006 37+3

Olipas taas yö! Illalla uuvutti kovasti ja meninkin sänkyyn suht ajoissa..ja pyörin sitten hereillä monta tuntia. Mikään asento ei ollut hyvä, kuumotti ja nälkäkin tuli niin kova ihan yhtäkkiä, että piti mennä jääkaapille, vaikka en yleensä noita yöpaloja harrasta. Kun lopulta sain unta, heräsin taas parin tunnin päästä, kun mies kotiutui keikalta ja päätti ruveta kokkaamaan. Ja sitten ei taas uni tullut..

Onko kukaan tamperelaisista tai lähialueella asuvista käyttänyt lemmikkien kotihoitopalvelua nimeltä Miumau? Lähdemme juhannukseksi mökille ja yleensä kissit ovat olleet mukana mutta tänä vuonna vauva on vielä niin pieni, että järkihän siinä lähtee, jos koettaa tunkea koko köörin pieneen mökkiin. En kuitenkaan haluaisi viedä noita mihinkään hoitolaan, ettei tule hylätyksi tulemisen tunteita, kun vauvan tulossa on varmasti riittävästi henkistä myllerrystä.

HÖM tervetuloa!

ALMIS: Enpäs tosiaan tullut kadehtiessani ajatelleeksi, että markkinoilla tosiaan on tungosta. Minusta myös on tullut kovin tarkka ja suojelevainen tuon masun suhteen ja ymmärrän hyvin ahdistuksesi, kun ihmiset tönii ja tunkee liian lähelle.

Tässä eräänä päivänä eräs puolituttu tuli kaupungilla silittämään mahaa ja mies sanoi, että oli hetken ollut ihan varma, että lyön. Niin julmistunut ilme minulla kuulemma oli, kun melkein vieras ihminen tuli niin lähelle. Läheiset ystävät saavat aika vapaasti kosketella mutta vieras jos edes hipaisee, ROAR!!! Äiti-jellona hermostuu ;D

Miten ihmeessä ihmiset luulevat, että heillä on lupa tulla hiplaamaan raskaana olevan vatsaa? Sehän on maailman yksityisin alue!! Ja eihän kukaan muutenkaan koskettele sillä tavoin vieraita.

VERNERIMAIJALLA on huomenna käynnistys. Onnea kovasti! Tuleekohan sieltä ensimmäinen vai toinen toukovauva? SUSSUSTA ei ilmeisesti ole vieläkään tietoa.

Oma napa voi hyvin. Itseasiasssa siellä on sellaiset marssiharjoitukset menossa, että luulen aamupalan tulevan kohta sisäänmenoreittiä takaisin ulos.

+aurinkoinen sää

+vauva elämöi

+tänään saan pihviä

Hyvää vointia kaikille!

Jansku 36+1

Minnis: teilläpäs tosiaan lapsi innostunu yöllä.. =) No, toivottavasti oli vaan tää tapaus, ettei ala harrastaa.. =)

Op: päivitykseen mä tarjouduin vapaaehtoseks, mutta en tosiaan osaa tehä mitään ilman Varjokkaan apua.. Oiskohan kukaan muu pätevämpi??? Niin ja missähän se Varjokas viilettää..?

Jansku: toi mahan koskettelu on kyllä aika ärsyttävää. Tosin mä olen kokonaan välttyny siltä tässä raskaudessa.. Ekan kans kerran joku mummo tuli kaupassa koskemaan että onpa maha. Vähän aikaa kesti ennen ku tajusin että sehän on mussa kiinni! Mutta kaikista pahin oli se, kun kävin yhtä bändiä kattomas kotipaikkakunnalla.. Paikallisessa ravintolassa oli mies, joka kyllä kyläläiseksi tunnistan, mutta nimeä en muista. Se känniläinen alko oikeesti ahistelemaan minua! Tuli mahaan kiinni ja selitti jotain aivan omituista. Niinpä näin parhaaksi lähteä sieltä vähän aikasemmin pois.. Se oli tosi ahistavaa..

Moskuliini: onnittelut vihdoin alkavasta lomasta! Olet sinäkin sen varmasti jo ansainnu!!

Keijo.annikille positiivisempaa mieltä! Tosin se on myös täällä aika ajoin kateissa.. Nytkin meinaa jostain syystä vaan tympästä.. Katotaan miten tää päivä lähtee käyntiin..

Huonoa yötä oli moni taas viettäny.. =/ Mä sain nukuttua aika pian, ja tässä sohvalla mä nukun parhaiten! =) Tää on jotenki niin sopivan pehmeä, että tässä onku jossain pesässä.. =D

Kaikki kehuitte hienoa ilmaa, täällä ei paista edes aurinko! Missäs se luuraa? Mä en kyllä itteeni saa tuonne ulos jos siellä ei paista..

No joo, koetan minä niitä plussia..

+ ihan mukavasti nukuttu yö

+ jos kävis tänään kattomassa kaverin vauvaa

+ viikko täynnä!

miitu rv 37 tasan!!

Taas tää laiskuus on vieny voiton, eikä millään oo jaksanu pinoutua. =/

Lukasin pinon tossa läpi..mutta eipä taas paljoo jääny mieleen. Mieletöntä kuvitella et alkaa pikkusia syntyä.

(varmaankin sussu ollut ensimmäinen :) ) Itellä tässä saattaakin pieni tovi vielä mennä... Ei millään jaksais odottaa, mutta toisaalta taas pitäis nauttia pojan kanssa olosta.

Tänään käytiin vaarin ja hänen vaimonsa kanssa korkeasaaressa. :) Oli tosi mukavaa. 3h kierreltiin ja tultiin meille keittelee kahvia.

Mies on töissä nyt seuraavat 2 viikonloppua. (oli siis nytkin.. 8h/pv)

Pitkä työputki tulee, kun ei ole viikollakaan vapaata. :(

Martinan kirjotus lähinnä sai vastailemaan... eli: Mulla on kauhean huono omatunto, kun tulee tiuskittua pojalle.. ja mies kyllä saa kiitettävästi osansa. Enkä oikeen tajuu mikä ottaa loppujenlopuks päähän. Hohhoijaa!

Tuntuu ettei mihinkään riitä motivaatio ja kokoajan väsyttää.

Poika kun herää joka aamu klo 6, (tänään poikkeuksellisesti jo 5.30!!!) niin ei auta yhtään asiaan. Päiväunistakin yrittää lintsata. Ulkoilua on päivän aikana ainakin se 4h ja muutakin touhua, mut ei... Uhmaakin on enemmän ilmassa kun laki sallii ja lääkäri määrää.. Lelut lentää ja jokaseen asiaan vastaus on " EI" .. no ehkä tää tästä. Ei jaksa valittaa.. (enenpää! ;D)

Revitäänpä nyt sunnuntain kunniaks pari plussaa..

+ ens viikko miehellä aamuvuoroa!!

+ ihana ilma oli tänään, just sopiva meidän korkeesaarireissuun

+ Hetki omaa rauhaa, ennen nukkumaanmenoa

+ Ootte olemassa! :)

Niin ja uusiakin oli tullut, tervetuloa! <3 Hyviä vointeja kaikille!!

Nyt suihkuun ja mässäilemaan. :D

t:tiitiäinen, poika 2v3kk ja Oiva rv 33+5

Hei! Mahtuisko vielä joukkoon yksi toukokuinen?

Minulla viikkoja 35+5 eli la 15.5. Olen kyllä seurannut juttujanne taustalta hyvinkin aktiivisesti kolmisen viikkoa, mutten ole vaan saanut aikaiseksi hypätä mukaan. Tähän sivuun on todella jäänyt koukkuun, koska on kiva käydä kattelemassa kuinka muilla mammoilla sujuu ja joko vauvojakin alkaa kohta tulla.

Minulla meneillään toinen raskaus ja täytyy sanoa, että eka oli paljon helpompi. Nyt on ollut kaikki mahdolliset säryt ja kolotukset jo heti 30+ viikolta alkaen ja eipä nuo taida tuosta loppua kohden helpottaa...

Huomenna on neuvola ja viikon päästä maanantaina synnytystapa-arvio, jossa nähdään joudunko sektioon vai saisinko synnyttää normaalisti. Ensimmäiseltä jouduin kiireelliseen sektioon väärän tarjonnan takia (ns.korkea suora). Olin aikaste kipeä tuon sektion jälkeen, joten toivoisin, että normaali synnytys olis tulossa.

Omaan napaani kuuluu tällä hetkellä ihan hyvää, joskin nuo muljuamiset pistävät välillä huilille ja ilmoittaudun niihin joiden masusta kuuluu niitä napsuja...mistä lienevät sitten peräisin mene ja tiedä.

+ Aurinko

+ Esikoinen poika 2,2 kk:tta päikkäreillä, joten omaa aikaa

+ Illalla päivällä äidin luo syömään valmiiseen pöytään

+ Miehellä vapaapäivä (nukuttamassa poikaa) lue:nukkuu itsekkin kippurassa pojan jatkettavassa...

Hyvää sunnuntaipäivän jatkoa kaikille toukotaapertajille!!

Tuuteliruu 35+5

Tervetuloa Höm ja Tuuteliruu munkin puolesta. Höm taisi kysellä siitä synnytyspelko jutusta. Mä olen menossa. Tai siihen kuuluu mulla lääkärikäynti ja kätilön tapaaminen. Lääkärissä olen jo käynyt, mutta se ei tuntunut mitenkään liittyvän synnytykseen. En tiedä mikä sen käynnin tarkoitus oli. Tai sitten lääkäri meni vaan niin sekasin siitä, että mun kohdunsuu oli jo auennut sisältä, kun sitä on seurattu koko raskauden ajan. Tulevana keskiviikkona menen kätilöä tapaamaan ja olen ladannut aika paljon odotuksia siihen käyntiin. Siellä käydään tietääkseni edellinen synnytys läpi, puhutaan eri kivunlievitysmuodoista ja saa esittää " toiveita" tulevan synnytyksen varalle. Mun toiveet on, että tarjottaisiin ajoissa ja aktiivisesti kivunlievitystä, jos itse lamaannun samalla tavalla, kuten viime kerralla. Voi sitten tulla kertomaan, mitä siellä oikeasti keskiviikkona tapahtuu.

Sussu on tosiaan tainnut jo lähteä ja saanut pienokaisensa. Möhömahastakin jo luulin, että olit jäänyt sektioon, mutta täällähän yhä oletkin. Möhömahako se kyseli miehen juomisesta. Mun mies ei juo nykyään enää ollenkaan, joten se ei ole ongelma.

Mun piti vastailla johonkin muuhunkin, mutta nyt en muista yhtään. Ja nyt on pakko lähteä sohvalle, kun mies kuuli, että taas suppailee vähän väliä. Lupasin kirjottaa tosi lyhyesti :) Suppailut johtuu luultavasti siitä, että vauva vetää hirveetä rundia masussa ja kohtu vastaa siihen tai jotain sinne päin. En ole nimittäin tehnyt mitään kiellettyä, vaikka kyllä on vaikeeta olla siivoomatta :)

Laru rv 33+4

Ihana ilma vaikka olo onkin kiukkunen! Nukuttu puol 7 asti et ihan hyvä ja sain miehen hoitamaan pojan aamupesut ja puurotouhut;)

No joo siitä ilonen,mutta aloin siivoomaan ja kiukkuhan siinä tuli! mies kyllä onneks tuli apuun,mut ei tarpeeks äkkiä mun mieleen..heh..kyllä taas meni voimat ja jalat ihan lättynä! vielä rupesin verhoja vaihtamaan olohuoneeseen ja kaivoin silitysraudan esiin niin siinä vasta hermo meni...no tuola tuo mies nyt silittelee verhoja:D IHANA!! jospa tää päivä sittenkin muuttuis paremmaks;)

Johan tosiaan vauvoja alkaa ilmaantua pian...ONNEA huomiseen käynnistykseen sulle jolla se oli edessä,anteeks nimen unohdin!! ja muitakin pian vauvan saavia oli....onnea tulevaan hirmusesti!!!!

Mulla vielä odotus jatkuu ja saa jatkuakkin toistaseks:) edelleen mulla on tunne että se alkuperäinen laskettu aika (18.)pitää paikkansa eikä se rakenneultrassa vaihdettu aika(26.)....noo saa nähä,tältä ku tuntuu niin varmaan odotan vielä kesäkuussakin. eikä tuo nyt suuri ero ole päivissä. tää olo vaan alkaa käymään hermoille!hih vaikka tottakai tätä mahaa sitten ikävä tulee....selvää sekin on!!

apua mut nyt lopetan. tulin sammuttamaan tietokoneen,mutta eka piti vilasta mitä tänne kuuluu:D edelleen jännitys SUSSUN puolesta vaikka taitaa sielä olla vauva jo kainalossa:)

nyt hyvää sunnuntaita kaikille!!!

++++++AURINKO!!!!!++++++++++

toymama 34+1

TUUTELIRUU TERVETULOA mukaan!!!Mahtuu paremmin ku hyvin joukkoon iloiseen:) kiva vielä loppusuoralla saada uusia jännittäjiä matkaan mukaan!!:D Toi on muuten totta myös mun kohdalla et tää toinen raskaus tuntuu paaaljon raskaammalta ku eka!!Tiedä sitten miks...välillä ajattelen et ehkä just siks että on jo tuo touhuinnokas poika(1v4kk) tossa joka määrää päivän rytmit eikä saakkaan levätä sillon ku siltä tuntuu. vaikka olinhan mä vastaavasti töissä pojan odotusaikana viikkoa vaille mammaloman alkuun asti et eipä sieläkään levätty!

MÖHÖMAHASTA oli kiva kuulla uutiset.jännitin jo että ootko vauvan saaanut kainaloon;) ei oo enään kauan sitten kuitenkaan siihen että sulla on nyytti kainalossa!!=) oi että!!!Ihanaa!

MIEHEN JUOMISESTA;meillä tuo ukko ottaa harvoin kunnolla.eilen joi pari tässä kotona telkkaria katellessa. joskus juo sitten enemmän veljensä kanssa sielä veljen luona,mutta baareissa ei käy(onneks).

Nyt kyllä alkaa taas pikkuhiljaa loppua sen vähätkin viikonlopun ryypyt koska sitä lähtöä kun ei voi tietää millon eteen tulee. onneks on niin ajattelevainen et ite ymmärtää olla loppuajasta sitet ottamatta...ainakin viime kerralla ymmärti:) ja onhan tuo nytkin sanonut ettei kohta enään ota yhtään. ei mua yks kask viikonloppukaljaa haittaa,mut jos menee joka viikonloppuseks niin sitte varmaan valittasin:( tai jos aina olis jossain baarissa luuhaamassa!en tykkäis!

joo mutta nyt kattelemaan ulkovaatteita ja yritetään raahautua ulos koko perheen voimin;)

toymama 34+1

Jotenkin uskomatonta että tässä alkaa jo toiset synnytellä. Itse kun kuulun loppukuisiin en ole synnytystä vielä miettinyt yhtään. Niin paljon ratkeaa sitten synnytystapa arviossa että odottelen siihen ja mietin sitten. Minniksellä tais olla sama tilanne; sektio takana, ens viikolla neuvola ja sitten tutkimusaikaa odottelemaan.

HUOMENNA ON VIIMEINEN TYÖPÄIVÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! On sitä odotettukin! Nytkin istun töissä. Mutta huomenna on sitten lyhyt päivä. Virallisesti äitiysloma alkaa perjantaina mutta vapaapäivät aloittaa loman jo huomisen jälkeen :)

( ¤ ) (piti jo taiteilla vähän isompi oma napa. Näyttää kyllä nyt takapuolelta... : / ) Eilen itkin taas aika pienestä. Olin sitä mieltä että mies ei välitä vaan odotan vauvaa yksin. Ja ei se enää halailekaan. No, nyt kun miettii niin eipä tässä mikään ole muuttunut, samanlainen mörökölli hän on aina ollut ja kummasti se on ennen kelvannut. Nyt on taas vaan itku aika herkässä. Ja viime yö oli OMITUINEN! Ei supistelua tms. mutta joka paikka tuntui pahalta. Ei koskenut mut ei ollu hyväkään. Ja kamala hiki! Kyllä taas aamulla tiesi sängyssä pyörineensä kun eilen oli iltavuoro ja tänään taas klo 7 " pirteenä" töissä.

Mukavaa sunnuntaita kaikille. Täällä ainakin ilma lämmin ja aurinkoinen! T:Moskuliini 33+6

Suppareiden uhallakin siivoilin lattioita ja sitten istuskelin pihalla auringossa. Piiperon touhuilut sai hyvälle tuulelle. Harvinaista sinällään, koska yleisimmin vaan suututtaa uhmailut ja tuhmailut. Martinallakin tais olla vaikeuksia lasten kanssa. Paha mieli tosiaan tulee jos koko päivä menee känkkikselle. Väsymys puolin ja toisin saa hermot lujille, mutta semmostahan se on yhteiselo.

Meillä ei mies kans tajuu miten joku voi olla suunnilleen nirvanassa kun käy lähikaupasta jäätelöä, pienet on siis huvit täälläkin. Ja joskus koko elämä voi todellakin olla kiinni siitä, että saa sellasta ruokaa kun mieli tekee. Terveellistä perhesovulle on se.

Mulla on nyt jotenkin syöminen repsahtanut kun sokerit olleet neuvolassa hyvät ;( tänäänkin vetelin keksejä ja suklaatorttua kuin viimestä päivää. Olenkin ollut ihan nihilisti tähän asti syömisten suhteen. Tuli mieleen et whatta hel loppu käsillä. En tietenkään ihan hurjaile vauvan takia, mutta löysytän vähän pipoa.

Vaikka muuten tuo ukko ois välillä miten mäntti tahansa niin viinaan menevä ei tod ole. Toki ottaa jos aihetta on, mutta saunan päällekin maistuu ennemin pilsu.

Tervetuloa uusille ja Sussun uutisia odotellaan...

Ps. Ihana olo jaloilla kun liottelin YR:n laventelikylvyssä ja voitelin viilentävällä laventeliöljyllä, ei edes levottomat jalat vielä vaivaa.

Levollista yötä ja onnea matkaan huomenna sektioon menijälle !

Kumpa vaan pääsis ulos siitä nauttimaan..=/ Mies ja neiti meinaan molemmat kipeänä.. Onneks neidin kuume alkaa jo vähän helpottamaan.. Toivottavasti huomenna vielä parempi. Itselläkin ollut kumaan paha olo koko päivän ja kova yskä on tullut. Onneks ei sentään kuumetta mulle. Osaa tuo neiti olla välillä aika vaativa noin kipeenä ollessaan.

Mulla on huomenna neuvolalääkäri! Tosi kiva juttu niin saa vähän jonkinmoista kokoarviota (vaikka ilmeisesti tehdäänkin vaan masun päältä) ja saa tietää kohdunsuun tilanteen! Kun nyt kuitenkin hiukan supistelujakin ollut, niin jospa olisivat jotain saaneet tuolla alhaallakin aikaiseksi! =)

Turvotusta on mullekkin lisääntynyt nyt yht äkkiä. Vaikken mielestäni mitenkään eritavalla oo syönyt ja vettäkin koitan kovasti juoda! Ilkeetä kun sormet on kuin hk:n siniset...

Vernerimaijalle tsempit huomiseen koitokseen!

Nyt neiti kaipaileekin jo äidin seuraa...

-Alpukka rv37!

Tänään oonkin heränny jo seitsemän jälkeen kun ei enää väsyttäny yhtään. Yöllä tuli taas valvottua kun pojalla on kamala yskä ja nuha. Eikä toi oma nukkuminen muutenkaan mitenkään helppoo ole. Nyt on sitten eka koneellinen pyykkiä odottamassa ripustamista. Poikakin äsken heräili meiän sängystä ja mies nukkuu vielä.

Jokohan niitä vauvauutisia kohta kuuluu? Paljon on taas ollu tapahtumia kaikilla mutta enpäs yllättäen muista nimimerkkejä. Isompien lasten sairaalavierailuista on ollu ainakin puhetta. Meillä poika menee papan ja mummun hoitoon sektion ajaksi ja alustavan suunnitelman mukaan tulee sitten illalla kattoon meitä sairaalaan ja lähtee sitten isän kanssa kotiin. Varmaan tulevat joka päivä sairaalassa käymään.

pikahvi 35+6

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat