Vierailija

Ollaan molemmat vanhemmat työssäkäyviä, mutta pidetään lomat niin että voidaan olla aloituksessa tukena. Lapsi menee iltapäiväkerhoon koulun jälkeen. Lapsi ollut päiväkodissa pari vuotta joten rutiinit on tuttuja mutta silti jännittää ihan kamalasti miten kaikki sujuu. Ei ihme jos lasta jännitttää - äitikin panikoi (ei lapsen nähden tietenkään)...

Vahvistakaa minua te joilla kokemusta, please!

Kommentit (8)

Joo vähän ristiriitaiset ovat kyllä omat perusteluni panikoinnille... Ehkä taistelen yksinkertaisesti tuota asiaa vastaan että pitäisikö minun olla kotona tässä tilanteessa...

Meilläkään itse asiassa koulu ei ole vielä selvillä, mutta kaksi on samalla etäisyydellä ja iltapäiväkerho ekaluokkalaisille taataan.

Muistan kun meni edellinen kevät ja kesä piloille hermoillessa :( Hermoilin yksin kotona oloa, koulumatkoja ja ehkä eniten sitä, saako hän kavereita. Meni nimittäin luokalle, josta ei tuntenut ennestään yhtään tyttö, vain pari poikaa. Onneksi sain sovittua työaikoja siten, että pystyin olemaan kotona aamuisin, mutta koulun jälkeen piti olla yksin pari tuntia.

Koulu alkoi hyvin, sai heti kavereita ja yksinkään ei tarvinnut olla koulun jälkeen. Sattumalta hänen luokalleen tuli tyttö, joka asuu naapurustossa, eivät vain olleet aiemmin tunteneet. Viettivät sitten iltapäivät kahdestaan :)

Pian huomasin että olin ihan turhaan pilannut kevään ja koko kesän panikoimisella! Olishan se pitänyt tietää että tuo tyttö pärjää, onhan hän reipas ja muutenkin sosiaalinen :)

Mutta tälläisiä me äidit taidetaan olla....

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mitenkäs ap, jos sulla on ristiriitaisia tunteita asiasta, niin luuletkos että voisit olla vaikka jouluun asti osittaisella hoitovapaalla? Tietty siinä menettäisi 20% palkasta, mut ei se nettona ihan niin paljoa tee ja lisäksi Kelalta saisi sen 70 e-verot korvaamaan ansionmenetystä.

Meillä mietitään moista jo seitsemän vuoden päähän, sillä toista kertaa ei enää kyllä varmaan voida taktikoida vauvanteolla tätä koulunaloitusta helpommaksi.

Olen itse sellaisessa työssä, että sieltä ei voi olla osittaisella hoitovapaalla, mutta ehkä mies sitten on. Kauhulla olen vain katsellut kun kollegoiden lapset ovat lähteneet kouluun ja meidän työ kun on sellaista, että sieltä ei edes soitella lapselle kotiin, että joko muistit lähteä kouluun... Oikeasti nää 7-vuotiaat on aika pieniä ja jos koulu alkaa vasta kymmeneltä ja itsellä työt jo kahdeksalta, niin on siinä kahden tunnin odottelu pikkuisella kotona ennen kuin kouluun voi lähteä. Uskon, että iltapäivät menee paljon leppoisammin, vaikka ei olisikaan sitä iltapäivätoimintaa sitten kakkosella enää.

muistan elävästi kun itse aloitin ala-asteen 21 vuotta sitten. Sehän oli jännää ja kivaa ja vaikka mitä!

Onko sinulla itselläsi ollut vaikea aloittaa koulu kenties? Kiusattiinko tai jotain?

Mua jännittää kans et mihin poika pääsee kouluun. Lähikoulu näkyy ikkunasta eikä siihen ole yhtään tienylitystä. Sitten jos ei pääsekään siihen, niin joutuu 7 tienylityksen päähän ja kyse ei ole mistään ihan pikkuteistä, sillä joutuu menemään kehä ykkösen toiselle puolelle eikä ole yhtään ainutta liikennevalollista risteystä ja ihan valtava liikenne. Itse olen kyllä kotona ensi syksynä, kun tuo vauva tulee, mutta olisihan se nyt hurjan paljon helpompaa, jos tuohon lähikouluun pääsisi.

Itse koulu ei taas jännitä mua yhtään, ainoastaan noi koulumatkat. Johtuu varmaan siitä et poika on reipasta ja iloista sorttia, tosin jos opettajalla ei ole jatkuvasti järkevää tekemistä lapsille, niin hivenen pelkään, että poikani saattaa sen järjestää...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat