Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

En taida tuota linkitystä, mutta jos joku kykenevä sen tekisi...

Olo käy koko ajan kärsimättömämmäksi. Kuinkakohan monta kertaa olen jo käynyt mielessäni esim. saunassa viimeistä kertaa ennen vauvan syntymää, pessyt wc:n ja imuroinut viimeistä kertaa ennen vauvan syntymää.

Ennustaja Ellin mukaan pitäisi tänään syntyä meille tyttö. Saas nähdä, madame mamman ennustus ei ainakaan toteutunut. Olisi pitänyt hänen mukaana syntyä pari viikkoa sitten. Molemmat kyllä povasivat tyttöä. Sinänsä huvittavaa että molemmat veikkasivat mulle vielä lisää lapsia, toinen yhden ja toinen kaksi. Syntymävuosi ja kuukausi seuraavassa mukulassa oli sama, sukupuoli eri...

Eilen oli kiva päivä. Puhalleltiin esikoisen kanssa saippuakuplia ulkona ja aamulla käytiin ostoksilla koko perhe. Päivällä grillattiin ja illalla saunottiin. Suppareita ei silti kuulunut. Mulla tulee tosi helposti mahaa kovettavia supistuksia, jos yhtään liikun tai olen pystyasennossa ja tosi helposti lorahtelee supistuksen tullessa jotain (en tiedä onko pissaa vai lapsivettä) housuun, joten sidettä on pidettävä koko ajan. Mutta niitä kunnollisia kipeitä supistuksia jotka aaltoilevat alaselkään ja reisiin ei vain kuulu. Mihinkään ei tee mieli lähteä, paitsi synnärille. Täällä odotetaan lapsivesien lorinaa tai pönttöön läiskähtävää limatulppaa kuin kuuta nousevaa.

päivän plussat:

hieno ilma tulossa

koko perhe kotona

grillailua tänäänkin

finemo 38+5

Kommentit (15)

Onnea onnea synnytykseen lähteneille ja nyytin saaneille.

Minäkin olen jo yli viikon odottanut synnytystä, kun esikoinen tuli viikolla 38 ja sanottiin että toinen tulee aikaisemmin ja hah tämä masuasukki ei kyllä pidä kiirettä. Taitaa tulla härkä vaavi :) Turvotus vaan kasvaa on kamalat sämpylä sääret ja sormet on kuin hk:n siniset. Olen kovasti touhunnut esikoisen ja perheen kanssa ja kolmet s:T on kokeiltu moneen kertaan. No anopin kätilö ystävä sanoi että niihin s juttuihin ei ole uskomista. Ainut mikä tuottaa tulosta on hieroa rintoja ja nännejä n.1h kolme kertaa päivässä. Eli ei muuta kun rintoja hieromaan siskot. Kuulemma se kehittää jotain hormoonia mikä kypsentää kohdunsuuta.

plussat

aurinko paistaa

esikoinen on hyvällä tuulella

t.38+7 huomenna alkaa viikko 39

Onnea Leivänkannikka ja pikku olivia, aatun äippä ja Vilaz..tulikohan kaikki no joka taoauksessa onnea kaikille jotka nyyttinsä jo ovat saaneet.

Täälä rupeaa yöt olemaan yhtä tuskaa!!!!!missään asennossa ei ole hyvä olla ja joka kerta kun kylkeä vaihtaa niin supistaa...olin ihan varma että perjantaina olisi tullut lähtö kun koko päivän supisteli 5-15 min välein mutta loppuivat sopivasti sitten illalla!!!Aaargh!!Ja anoppi se jaksaa soitella päivittäin ja ihmetellä että eikö mitään tapahdu..sehän tästä vielä puuttuu..

Noh kaikesta huolimatta kiva viikonloppu takana, eilen oltiin mun äitin ja poitsun kanssa ikeassa ja jumbossa ja siitä jäi muistoksi kamalat liitoskivut, tais tulla oltua liian kauan pystyssä jaloilla.

Tää päivä mennyt vähän rauhallisemmin, ollaan grillattu ja nautittu auringosta.

Kaikista paras asia on se että poika menee taas huomenna hoitoon, ollut 2 viikkoa lomalla kotona ja nyt pääsee ite vähän lepäämään.

Tässähän tätä valitusta taas oli..palataan huomenna ehkä uusin valituksin :) (varmaan..)

Hyvät yöt kaikille ja toivotaan mahdollisimman kipeitä supistuksia.

Sanna 38+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kannatti eilen tosiaa haravaoid, suppareita sain illaksi aikaisesksi, mutta loppuivat taas:(

Tänään oltiin käymässä mun vanhempien luona, syötiin siellä. Ei siis tarvinnut itse laittaa ruokaa. Kun tultiin kotiin jatkoin haravointia ja risujen keräystä, sitten alkoi vatsaan koskea, mutte ei supisteleen, joten lopetin.

Otin makkarapaketin sulamaan ja kohta laitetaan grilli päälle, kesän ensimmäiset grillimakkarat siis tiedossa. Nam... Kyllä sitten janottaa ja yö meneekin varmaan vessassa juosten.

Täällä ihanan lämmintä ja pihalla olen ollut koko päivän, lähden sinne taas ja otan kirjan mukaan.

Tinsula 39+4

Tänä aamunakin oli vähän pettynyt olo, kun totesin, että edelleen omassa sängyssä eikä supistuksen supistusta. Vannotin kyllä aiemmin itseäni, että en tähän leikkiin ryhdy, siis pettymään aamuisin, mutta minkäs teet. Tämä tuntuu niiiiiin kamalan pitkältä ajalta, varsinkin kun koko alkuraskauden ajan sanottiin neuvolaa myöden, että tämä ei laskettuun aikaan asti mene. Esikko syntyi 37+0, joten nämä viikot on ihan uusia. No tulipas taas valitusta.

Ulkona on iiihana ilma. Ukko ja poika pesevät autoa. Tarttis itsekin sinne hilautua. Pyykkikone laulaa talvivaatteita, kiva kun saa ulkona kuivattaa.

+ ihana ilma

+ koko perhe koossa

+ josko vaikka taas grillailis

+ toisaalta on mukava nauttia näistä ihanista ilmoista kotosalla, eikä esim sairaalassa 4 seinän sisällä (*psyykkaa itseään*)

Tsemppiä ja supistuksia kaikille vielä koossa oleville!

amulet 39+2

Siis:

Aika samat fiilikset on Finemon, ja varmaan aika monen muun loppusuoralla odottavan, kanssa. Kärsimättömänä ollaan täälläkin.

Aamuyöllä olin aistivinani kaksi edes jonkunverran tuntuvaa supistusta. Väliä niillä oli puolisen tuntia. Nousi taas malttamattomuus huippuunsa! Siinä kaikki. Mutta toisaalta tajusin, että kohta tämä syntyy. Ei voi enää kauaa mennä, korkeintaan pari viikkoa.

Mä olen myös siivonnut ja saunonut " viimeistä kertaa" jo pari viikkoa. Joka päivä pesen hulluna pyykkiä ja siivoan, ettei sitten ole talo ihan räjähtänyt kun pitää sairaalaan lähteä. Ihan kun sillä olis mitään väliä. Pojan mummihan tänne vaan tulee ja ei se arki nyt niin hulluksi muutu etteiko vauvankin kanssa voisi pyykkiä pestä... Jotenkin haluan vaan kaikki kuntoon, puhtaan pesän.

Ihana ilma on taas tänään. Me ollaan myös puhalleltu noita saippuakuplia. Tein itse lisää ainetta kun 3v:lla ei aina tahdo tuo purkki pysyä pystyssä, niin on kivaa. Ja koira jahtaa kuplia heikkopäisenä.

Nyt ulkoilemaan. Katsotaan kuinka moni on enää huomenna yhdessä koossa.

+ aurinko ja lämpö

+ aamun lievät supistukset

+ tänään hyvä päivä (toivotaan...)

crisantemo rv 39+3

enää olis viikko jäljellä laskettuun H hetkeen, mutta jos mennään edellisen kanssa samoilla linjoilla viellä ollaan kasassa 2viikkoa :/ Saas nähä miten mamman käy!

Nyt en ole kerenny moneen päivään kirjottamaan en edes muista oliko to vai pe kun viimeksi kirjuutin!

Joten Ikeassa tuli käytyä silloin torstaina ja illalla viellä kyläilemässä. Likka oli hoidossa mummilla sen päivän.

Perjantaina mentiin aamupäivästä tontille leikkimään ja tekemään puuhommia. Mummi tuli sinne niin likka lähtikin mummin mukaan.. Sain vapaan iltapäivän :) Kävin kaupassa, anopilla teellä ja sämpylällä ja kaiken kruunasi neuvola.

Neuvola kuulumiset ei sitten muuttunut paljon edellisestä:

Nyt meni sitten se 60 kg rikki ;) Painoa siis on nyt 60.6 ja kertynyt huimat +933 viikossa

Turvotusta ei ole vielläkään

RR oli 112/62 matalat hyvät paineet. Viimeksi oli kohollaan pikkasen ennen kun lähin synnyttämään ne nousee kuulemma synnytykseen/ennen synnytystä.

HB oli vaan 100 ei mee vahvasti. Jos ei nouse niin luultvasti tippa ootttaa synnytyksen jälkeen. :(

Kohdunkorkeus oli 35

RT oli samoin päin kun viimeksikin. oli vaan ilmeisesti pyörinyt akselinsa ympäri kun ne liikkeet tuntu niin hulluissa paikoissa

Eli kaikki hyvin synnytystä ootellessa. Ja Torstaina uus neuvola!

Tämä aamu oltiiin ylätys yllätys tontilla kaivamassa/keräämässä kiviö pihan tekoa varten. Ja siinä vasta on hommaa huhhu! Ja sitten kun viellä joskus pääsee sitä pihaa tekemään!

Likka nukkuu nyt sängyllämme ihanassa meritähti asennossa :) Syötävän sulonen.

Ite täytys tästä ruveta pesemään ikkunoita kun ovat niin harmaat ja likaset ettei ulos meinaa nähä..

+ihana ilma

+likka on ollu ihanalla tuulella

+itellä hyvä olo

+laattojen saumaus käynnissä SIIS MUUTTO TAAS ASTETTA LÄHEMPÄNÄ

Eli siis tiistaina 10.04.2007 synnytin tyttövauvan Oysissa!!

Tummatukkainen [b]tyttö[/b] syntyi tasan klo 12.00.

Pituus 52 cm, paino 3945g, pipo 33,5 cm. Apgarit 9-9-9

Synnytys oli pitkä ja uuvuttava, tehtiin episiotomia ja sen yhteydessä menetin verta vähän liikaa. Epiduraalin sain vasta kun oli supistellut 23 tuntia. Loppujen lopuksi synnytystä vauhditettiin oksitosiini-tipalla ja kalvojen puhkaisulla.

Kotiin päästiin eilen ja täällä sitä harjoitellaan vauvantuoksuista arkea ja tutustellaan toisiimme. Kirjoitan tarkempaa synnytyskertomusta ym. kunhan ehdin.

Olo on maailman onnellisin!

Serenity (kaalinlehdet rintsikoissa ;)) ja tyttö 5 vrk

Täällä ollaan yhdessä kasassa ilman kunnon suppareita.

Yöllä sai käydä wc:ssä ja uni oli katkonaista, mutta aamulla sain nukututa pidempään, kun mies leikki pojan kanssa.

Kävin vielä pitkän sauvakävelylenkin nyt aamupäivällä. Ihana ilma ainakin.

Kyllä täällä voi yhtyä edellisisiin, että toivoo viimeistä kertaa tekevänsä isomasuisena vaikka mitä, mutta joka aamu saa herätä ilman synnytyksen merkkejä. Ei se auta kuin odottaa ja olla ajattelematta -jos vain pystyy.

Maha on mennyt nyt rautalääkkeistä kovalle ja rusinoita ja luumuja saa popsia, että vähän pelaisi :(

Ensi viikoksi onkin sovittuna paljon ohjelmaa, että toivottavasti viikko kuluisi vauhdilla..toiveajatteluna, että kun paljon ohjelmaa, niin vauva syntyisikin :)

Huomenna sitten laskettu aika..Enpä ois uskonut sinne asti pääseväni vauva masussa, mutta näin tällä kertaa.

Tikanpoika 39+6

Kyllä ne vauvat sieltä ulos tulee kun on aika. Masentavaa mutta niin ne ylimenevät päivät on. :/

Leivänkannikka, Olivia ja Aatunäippä, Serenity ja oliko Fenix? Oikein paljon onnea teille ja kaikille muillekin. En ole nyt kerennyt käydä pinoja lukemassa, on tämä ihana tuhise vauva vienyt ajan. :)

Mutta tosiaan kaikille huhtisille onnea koetukseen. Hyvin se menee ja toivottavasti nopeasti. Laitoin oman synnytyskertomuksen toiselle puolelle ja nyt sitten vetäydynkin vauvantuoksuiseen arkeen.

Hyvää kevättä kaikille ja voikaahan hyvin!

Ramsas ja Nanna 6vrk

Terveisiä!!

Lähdimme tiistaina 10.4.2007 Kätilöopistolle säännöllisten supistusten takia ja sille tielle jäätiin. Pikkuneiti syntyi tasan viikon etuajassa. Painoa tuli 3020g ja pituutta 51 cm. Synnytys sujui juuri niinkuin pitikin, kaikki meni hyvin. En revennyt, eikä tarvinnut leikata. Synnytys kesti 14.5 tuntia.

Kotiin päästiin perjantaina 13.4.07.

T. Onnelliset vanhemmat ja Typy

Nopeasti kertomaan että 12.4. syntyi meidän perheeseen tyttö!! 3740kg ja 51cm. Tulen turinoimaan paremmin sitten myöhemmin, nyt kova härdelli! Onnea kaikille nyytin saaneille, ja loppumetreillä kärvisteleville lohdutukseksi, että minähän kuuluin niihin jolla ei mitään merkkejä synnytyksestä, se vaan yhtäkkiä alkoi :)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat