Vierailija

Minä aloitan: Monen vuoden unelma päästä Gotlantiin autolla kiertelemään tätä Itämeren helmeä vapaasti. Aiemmin olin aina käynyt vanhempien kanssa purjeveneellä, ja saari oli niin ihana että jäi halu tutustua " isona" sitten tarkemmin ja päästä myös sisämaahan.

Toissa kesänä sitten toteutettiin miehen ja 1-vuotiaan esikoisen kanssa:))) Ja ihanaa oli; erittäin hyvät ruuat olivat (syötiin ravintoloissa) ja edullsiakin vaihtoehtoja löytyi. Aamiainen kuului tietenkin hotelliin.

Kierrettiin koko saari päästä päähän ja paljon oli ihanaa nähtävää; ihania unikko-peltoja, keskiaikaisia kyliä, Gotlannin russ-poni parkki (aivan kuin New Forestissa ponit olivat parkissa vapaina), ulkomuseo kylä, merirosvoluolat, Peppi Pitkätossun talo, ja saaren eteläkärjessä aivan mahtavat maisemat jossa käytiin picnicillä. Ja tietenkin kilometrien pituinen hiekkaranta!

Uusi lomaunelmani on päästä Sloveniaan aitoon Lipican-kylään katsomaan originaaleja Lipizzan hevosia ja tallialuetta.

Kommentit (7)

Oli pitkäaikainen haave päästä jonnekin vähän kauemmaksi kuin kanarialla (itseasiassa ei päästy sinnekään...) Mutta oltiin oltu aika p.a vuodesta toiseen koska aina toinen opiskeli ja sitten minä jäin hoitovapaalle.

Sitten päätettiin laittaa joka kuukausi säästöön rahaa matkaa varten, vaikka siis olin kotona ja rahaa vähän. Ajatus oli ennä sinne kanarialle vihdoin monen vuoden tauon jälkeen, mutta... saatiin pieni pesämuna miehen sukulaiselta ja ex tempore otettiin äkkilähtö Phuketiin.

Moni varmaan nauraa, mutta meille tämä oli iso juttu. Olisi ne rahat voinnut käyttää järkevämmin, mutta marraskuun pimeyden vaihtuessa Thaimaan aurinkoon ja lämpöön kahdeksi viikoksi niin sitä nautti suunnattomasti. Hotelli oli meren rannalla, pienet todella siistit ja kauniit bungalowit ja siellä kun sitä syötiin aamupalaa buffetista varpaiden upotessa rantahiekaan niin kyllä sitä luuli paratiisiin pääseensä. Päivät vietettiin rannalla ruskettuen ja käytiin rannalla hieronnassa, syötiin pienissä rantabaareissa ja illalla käveltiin kaupungilla ihmettelemässä elämänmenoa, kauniit " naisia" ja poikettiin jonnekin romanttiseen ravintolaan syömään lapsen nukkuessa rattaissaan.

Myöhemmin ollaan matkustettu paljonkin lasten kanssa ja kahdestaan, mutta tuon ensimmäisen Thaimaa reissun muisto ei koskaan hälvene, siinä oli jotain suurta taikaa...

Ihastuin Thaimaan rentoon ilmapiiriin ja upeaan ilmastoon, kauniisiin maisemiin lopullisesti!

Olen miettinyt reissua Malediiveille tai muualle ihaniin maisemiin, mutta katsotaan nyt milloin sitä pääsee taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Syynä se, että paikka oli mielettömän upea, kuin joku paratiisi. Käytiin myös Rio de Janeirossa.

Ehkä hienon reissusta teki juuri se, ettei mulla ollut mitään ennakko-odotuksia paikoista. Oltiin oltu aiemminkin kaukomailla reissussa ja aina oli asettanut hirveesti odotuksia reissuun. Sitten olikin ollut vähän pettymys. Tällä kertaa en odottanut reissulta mitään erikoista, ja ehkä se sen takia olikin niin upea.

mutta unelmani on päästä paratiisisaarelle, jossa valkoinen hiekka ja turkoosin värinen, kirkas vesi. Ja jossa voisi kaiken päivää ottaa aurinkoa ja vain rentoutua. (ei liian kuumaa).

hienoa että pääsitte reissuun. Ihailtavaa että saitte pienistä rahoistanne kasaan matkabudjetin!

Minulla on kavereita jotka reissaavat todella usein mitä eksoottisimmissa paikoissa, mutta aina marisevat mikä oli milloinkin pielessä reissussa, milloin oli ruoka pahaa, milloin säät huonot tai hotelli ei sijainnut hyvässä paikkaa ja oli tasoltaan huono jne...

2kk loma marokossa, kierrettiin maata, ja pysyteltiin kaukana turisti rysä kaupungeista, ihanaa oli, paljon tuli koettua ja nähtyä ja kierreltyä kaupunkien pieniä ostoskujia.. maisteltua mitä herkullisempia ruokia, ja tavattua ihania ihmisiä..

Ihanan stressitöntä, juteltiin mukavia ja kierrettiin paikkoja.

Perheen kanssa aina lomat stressaavia jotenkin... tosi harmi sinänsä :(

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat