Vierailija

Hei!

Valmistun toukokuussa koulusta, enkä ole kovista yrityksistä huolimatta löytänyt vielä kesätyöpaikkaa/työpaikkaa.

Osaako joku kertoa, onko mulla oikeus työttömyyspäivärahaan ja paljonkohan se mahtaa olla kuukaudessa?

Minulla on yksi lapsi, jonka yksinhuoltaja olen ja nyt olen hieman paniikissa siitä, millä tulemme toimeen toukokuun jälkeen.

Nyt eletään mun opintotuella+opintolainalla.

Oon hirmu kiitollinen, jos joku viitsisi valaista tyhmää. Kiitos etukäteen.

Kommentit (7)

Ja siitä menee veroja. Luultavasti veroprosentti on 20% kaikilta. Minullakin brutto on 640 euroa ja saan käteen noin 520 euroa. Mikä tuosta nyt % tulee, kun veron määrä on 120 euroa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kelan sivuilla kerrotaan myös joitakin summia. Rahan määrä riippuu vähän siitä oletko oikeutettu päivärahaan vai saatko työmarkkinatukea...

Tämän jälkeen saat työttömyyspäivärahaa, joka on nettona jotain 350 euroa kuukaudessa. Tai voi se olla vähän korkeampikin, koska on yksi lapsi. Meillä on kolme lasta ja minä saan 520 euroa nettona.

Tämän lisäksi saat asumistukea. Noilla tuloilla asumistukesi on 80% vuokrasta, mikäli vuokrasi ja asuntosi koko on kohtuullinen kelan mielestä. Jos siis vuokrasi on 500 euroa, niin saat 400 euroa asumistukena.

Näin ollen tulosi ovat lapsilisän, yh-korotuksen ja elareiden lisäksi noin 750 euroa. Tästä kun vähennetään vuokra pois, niin käyttörahaa muihin laskuihin ja elämiseen jää 250 euroa plus nuo muut edellä mainitut tuet. Voisin arvioida, että käyttörahasi on siis 250+118+135 euroa eli noin 500 euroa kuukaudessa. Jos ei ole autoa, niin tuolla elää ihan kohtuullisesti.

HUOM! Laskin tämän vain keksityllä vuokralla. Sinun täytyy itse tarkistaa asumistuen suuruus sen mukaan, minkälainen asunto sinulla on.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat