Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (22)

Ja jokainen äiti tietää, kuinka " helppoa" on lähteä käymään vaikka vaan kaupassa yksin, kun on käytännössä yksinhuoltaja... Saati sitten baariin!

Kyllä tuo vaan on nimenomaan miehen kannalta ihanne tilanne; vaimo, joka hoitaa kodin ja lapsen, ja miehellä on oikeus mennä sinne kotiin koska tahtoo. Lisäksi miehellä oma poikamiesboxi jossa voi sitten viettää railakasta poikamieselämää. Mies juhlii rauhassa ja nainen hoitaa kodin ja lapset. Mies vie naista 6-0, kuka hullu tuohon suostuu?!?

Vierailija:

Lainaus:

yitä ym. vaativa asumismuoto perheeltä, ja varmaan on ihan pariskunnasta ja heidän tarpeistaan kiinni, miten se ratkaisu toimii...Kasilta haluaisin kysyä, että miksi heti ajattelet asian olevan MIEHEN kannalta ihanteellinen, että juuri mies voi käydä naimassa ja katsomassa lapsia kun huvittaa jne. Samat vapaudet/oikeudet se järjestely varmaan tarjoaa myös naiselle? Eikä ap:n viestissä missään kohtaa kai sanottu, että lapset asuvat juuri äidin luona...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vaikka toinen maksaisikin oikeasti vuokraa toiseen asuntoon, niin silti tukien kanssa he saavat paremmat tulot kuin jos asuisivat yhdessä.

Meillä oli aikoinaan perheriita ja muutimme oikeasti erilleen. Eli molemmilla oli omat asunnot ja lapset olivat toisella. Sitten opettelimme taas yhteiselämään ja muutimme takaisin yhteen. Tulot putosivat siinä tilanteessa noin 400-500 euroa.

Siitä meinasikin tulla uusi iso perheriita, kun mies olisi halunnut jatkaa erilleen asumista tulojen takia. Minun mielestäni taas mieheni tapa hoitaa asioita on sen verran hankala, että halusin joko yhteen muuttoa tai kokonaan eroamista. Paremmin yhteistyötä tekevän miehen kanssa ehkä olisin voinutkin asua erillään ja olla silti yhdessä.

yitä ym. vaativa asumismuoto perheeltä, ja varmaan on ihan pariskunnasta ja heidän tarpeistaan kiinni, miten se ratkaisu toimii...Kasilta haluaisin kysyä, että miksi heti ajattelet asian olevan MIEHEN kannalta ihanteellinen, että juuri mies voi käydä naimassa ja katsomassa lapsia kun huvittaa jne. Samat vapaudet/oikeudet se järjestely varmaan tarjoaa myös naiselle? Eikä ap:n viestissä missään kohtaa kai sanottu, että lapset asuvat juuri äidin luona...

Ja olen harkinnutkin. Olisi ihanaa asua yksin mutta olla naimisissa.

Sitä paitsi varmaan sitä kipinääkin ja seksuaalista vetoa lisäisi se, ettei nyhjättäis koko ajan samassa asunnossa.

Voisin kuvitella muutoksen, jos esim. oma äijäni ei joutuis näkemään mua yökkärissä ja likaisessa tukassa näin paljon kuin nyt.

kaksi eri osoitetta. Mies on kaukana töissä. Siinä on kieltämättä puolensa, ettei tartte väsyneenä elää yhteistä arkea. Minulla on suuri ystävä/tuttavapiiri ja mies on enemmän sellainen erakkotyyppi. Näemme välillä monta viikonloppua putkeen sekä loma-ajat, mutta pisimmillään on yli kuukauden tauko. Minulla on yleensä isättöminä viikonloppuina paljon kivaa ohjelmaa, menemme yökylään tai touhuamme jonkun lapsikaverin kanssa kaikenlaista. Omat tukijoukkoni ovat täällä pääkaupunkiseudulla kuten minäkin, joten en ole valmis muuttamaan sinne jonnekin kuuseen, minulla ei olisi työtä eikä sosiaalista elämää. Lapsella on kova ikävä isää joskus, mutta hänkin on jo niin tottunut, etten tiedä kärsiikö siitä edes. Moni ystäväni on sanonut, että minun elämäni vaikuttaa mukavalta, mutta muutama nainen on kyllä kauhistellut tilannetta. Minä olen suurimmaksi osaksi kyllä onnellinen, sillä minulla on mielestäni kaikki hyvin. Riski siitä, että mies löytää jonkun toisen on aina olemassa, mutta niin se olisi muutenkin mahdollista. Toisinaan kyllästyn tähän ja annan kuulua, mutta kun juttelemme asiasta kaikessa rauhassa tiedän, että tämä on paras ratkaisu tähän hetkeen. Minä olen vaan jotenkin niin herkkä, että välillä tuo ympäristön suhtautumien alkaa vaikuttamaan.

On ihanaa omaa rauhaa eikä ole mis nalkuttamassa ;D

etuudet myös varmaan monella mielessä.

haluaisin kyllä omakotitaloon muuttaa kaikkien kanssa joskus tulevaisuudessa :)

Minun oli sitä vaikea hyväksyä, mutta riitojen jälkeen hän sitten sen omaan huoneen sai. Se on niin pyhitetty, että sinne ei kukaan ilman lupaa mene - tai ole mennyt tähän saakka. Nyt hän on tekemässä siitä meidän yhteistä huonetta. Hän kuulemma kaipaa yhdessä nukkumista:)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat