Vierailija

Eli, ollaan seurusteltu yli 3 vuotta, asuttu yhdessä 2 vuotta, vauva tulossa toukokuussa... Kosin miestäni (tosin ilman sormusta) kysymällä mentäisiinkö vappuna kihloihin, koska vappu on meille molemmille tärkeä päivä, tavattiin tuona päivänä 6 vuotta sitten. Rakastan miestäni edelleen kovasti, mutta mieheni vastaus muserti minut... Hän vakuutti rakastavansa minua, mutta ei se enää tunnu siltä! Osaatteko auttaa minua, mitä teen...! Tuntuu että tämä yhteiselo näyttäisi lopun merkkejä, koska mieheni rakkaus minua kohtaan ei näytä olevan kovin syvää, koska hän kiletäytyy kihlautumisesta! Mitä mieltä te olette asiasta?

Kommentit (19)

Mies on mieheni kaveri ja nainen minun " kaveri" ,ihmeellisiä juttuja kertovat toisistaan. Ovat IHAN eri aaltopituuksilla. Mieheni kanssa sitten naureskellaan näiden juttuja..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sekä senkin myös sanoi että haluaa olla " varma myös vauvasta..." ! Tiedä mitä tarkoitti, mutta tuo lausahdus tuntui pahalta. Haluaako hän olla varma vauvan terveydestä, jos vaikka vauva onkin sairas, niin jättääkö hän minut? Vai eikö hän olekkaan varma vauvasta, vaikka koko raskauden on iloisena perheenlisäystä hehkuttanut...

-ap-

Me olimme avoliitossa melkein 6 vuotta ennekuin menimme naimisiin. Myös minä otin asian aika ajoin puheeksi, mutta mies keksi aina jotain verukkeita ettei tarvitsisi avioitua. Näitä olivat mm. raha, se ettei sormus tee onnelliseksi jne.

Kun mies sai kakistettua todellisen syyn, oli loppu vain järjestelykysymys. Mies pelkäsi kuollakseen häävalssia (!!!) ja toinen syy oli se, että hänen kaverinsa joutui täysin tossun alle mennessään naimisiin. Pelkäsi kai saman tapahtuvan hänelle...

Nyt ollaan oltu 2v naimisissa ja ihan hyvin tässä menee =)

Siis siihen vauva kommenttiin? Onko vauva " suunniteltu" , jos on niin eiköhän sekin kerro jo aikapaljon todellisesta rakkauden määrästä sinua kohtaan!

Oisko raskaushormoonit tehnyt sinusta hieman ylireagoivan? Jos hän ei suostu kositaan tarkoittaakose samaa, kuin rakkauden loppuminen?

Ja totta tosiaan niitä rahanmenoja varmasti on varsinkin, kun vauva tulossa. Entä jos hän haluaa antaa sinulle joskus unelmien sormuksen, tai jos hän ei pidä kihloihin menemistä minään itseisarvona, miten se teidän suhdettanne muuttais?

Kyllä niitä vappuja tulee vielä:o)

Entäpä jos hän haluaa kosia aikanaan itse, tai haluaa mennä kihloihin kun et ole raskaana? On aika monia syitä, ja sitäpaitsi hankala ostaa oikean kokoinen sormus, kun on raskaana. Tsemppiä!

tietenkin " normaali" alkujärkytys ensin oli, mutta raskauteen suhtautui heti iloisesti. Ja kuitenkin minun mielestä lapsen tuleminen on suurempi asia kuin kihlautuminen, vaikka sekin iso asia on...

-ap-

Itse kirjoitit että hän sanoi: Rakastan sinua kyllä, mutta enää ei tunnut siltä! Joten eikö tuo jo kerro sinulle tarpeeksi selkeesti että mies ei halua kanssasi vakiintua.

Itse odottelin mieheni kihlausta 4vuotta, lapsiakin oli jo.. Ei kuulunut joten jätin hänet. No nyt hänellä on uusi nainen jonka hän kihlasit 4kk seurustelun jälkeen. MInulle mies sanoi aina syyksi että haluaa kyllä naimisiin kanssani, mutta ei halua polvistua tai " kosia" minua perinteisesti. Tätä en häneltä odottanutkaan, mutta hän oli saanut päähänsä että minua pitää kosia juuri tuolla tavalla. Mutta tämä toki oli vaan tekosyy, minä en vaan ollut hänelle se oikea.

Ja muutenkin, miksi et keskustele miehesi kanssa asiasta paremmin ja esitä hänelle mieltäsi askarruttavia kysymyksiä (kuten miten hän näkee teidän tulevaisuutenne perheenä muotoutuvan)? Miksi ihmettelet täällä asiaa, kun et näytä edes ihan tietävän/ymmärtävän mitä miehesi asioista ja teidän suhteestanne ajattelee ja mitä hänen kieltäytymisensä merkitsi...Et kai aio ihmetellen levitellä käsiäsi ja vain odottaa, että mies jossain vaiheessa kertoo/näyttää mitä tuleman pitää? Eikö kannattaisi puhua asioista, parisuhteesta ja tulevaisuudesta ENNEN lapsen syntymää?

Kysy mieheltäsi, mitä hän sinusta ja teistä ajattelee, mitä tuntee ja mitä haluaa tulevaisuudelta. Sitten kerrot hänelle, mitä itse tunnet ja haluat. Ja sitten mietitte yhdessä miten nämä halut sovitetaan yhteen vai sovitetaanko. Ei kenenkään pidä elää sellaisessa suhteessa tai alistua sellaiseen tulevaisuuteen, joka ei tyydytä omia tarpeita ja haluja.

Ja kakkoselle vielä kysymys: Miksi juuri AVIOLIITTO pitäisi olla solmittuna ennen lapsen hankintaa? Sekö on hyvän ja kestävän parisuhteen ja perhe-elämän mittari? Kyllähän ihmiset voivat olla " vain" avopuolisoita/elämänkumppaneita ihan yhtä hyvin koko elämänsä, ja silti onnellisia ja tyytyväisiä parisuhteessaan ja perhe-elämässään.

Äijä haluaa selvästi pitää takaportin auki, siitä tuo kommentti " varma vauvasta" . Haluaa nähdä, millaista se elämä on vauvan saavuttua, valvottaako vauva, tuleeko sinusta zombi, tai hänestä....Vauva muuttaa elämän totaalisesti. Hän ei tietenkään halua nyt kihloihin tai sitoutua, koska on paljon helpompi lähteä läiskimään myöhemmin ilman sitoumuksia. Sanoisin, että tyypillinen mies, joka ei halua ottaa vastuuta eikä sitoutua, sillä voihan nurkan takana odottaa joku vielä kivempi....

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat