Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Onko kellään kokemusta lyhytjälkihoitoisesta synnytyksestä Hyvinkäällä lähiajoilta? Tai ollenkaan?

Kuinka kätilöt suhtautuivat nopeaan kotiuttamiseen? Kuinka nopeasti kotiuduit?

Oliko tarkastuskäynti sairaalassa muutaman päivän päästä synnytyksestä?

Kommentit (2)

Meidän nuorin, eli kolmas lapsi, syntyi puolisen vuotta sitten, ja synnytys oli siis polikliininen ja tapahtumapaikka kätilöopisto.

meidän neuvolassa oli tiettävästi toinen äiti joka synnytti polikliinisesti, oman neuvolatätini eka tapaus. puhuin asiasta neuvolassa pari kertaa, tukea en koe siletä päätökselleni/toiveelleni saaneeni, mutta se nyt ei ollut mikään yllätys (olen kai oman neuvolatätini mielestä liian energinen ja liian touhukas, joka ei osaa levätä tai pyytää apua... ei ole totta!)

Kun sitten kättärille mentiin synnyttämään (sovittu käynnistys, 41+6) mentiin sitten sinne osastolle turvakaukalon kanssa :-) Oltiin kätilömme eka polikliininen synnytys, eli tietysti siinä on ne kriteerit joiden täytyy täyttyä (täysaikainen synnytys, ei komplikaatioita, ei epiduraalia (näin olin ymmärtävinäni), vauvan hyvä kunto, imemisen- ja nielemisen onnistuttava, kakka&pisu tultava. Vauva syntyi klo 13, kotiin lähdettiin klo 19.30. Mun mielestä oli ihan huippua, synnytys meni siis nopeasti (1,5h), sitten löhöiltiin ne tunnit parivuoteessa minä, mies ja vauva, ja yöks päästiin omaan kotiin :-)

Tarkastus oli sairaalassa vauvan ollessa 2 vrk, neuvolan täti kotiin kun vauva oli 4 vrk. Toivuin synnytyksestä tosi hyvin, jopa nukuin ekana yönä synnytyksen jälkeen. Vauva tuntui myös ihan heti omalta, ja uhmaikäinen isosiskokin otti vauvan heti hyvin vastaan kun kotiin tultiin illalla (ja pystyttiin pitää kiinni hänen normaaleista rutiineistaan). Kovasti toivon että ensi keväänä/kesänä saisi taas käydä ihan vaan kääntymässä kättärillä ;-)

ei ihan poliklinikallinen synnytys mut nopea lähtö silti kotiin...

synnytin 22.2 klo 22.03 ja lähdin kotiin seuraavana pvänä n. 18h synnytyksen jälkeen. Synnytys oli nopea(33min. kerkesin olla sairaalassa ennen pojan syntymää) ja muutenkin olin kunnossa. En ollut miettinyt ennakkoon kotiin lähtöä kun esikosta olin 4pvää.

Mies kävi vierailulla ja sain vain päähänpiston et voisin lähteä kotiin ku olin elämäni kunnossa.

Lääkäri teki lähtötarkastuksen ja ti oli uusi lastenlääkärintarkastus. Eipä siinä muuta ollut, kukaan ei ollut vastaan.

t.Nia

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat