Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

naiset ovat antaneet vain tuota yhtä näkökulmaa, niin miehenä voisin antaa yhden toisen näkökulman.

Ensinnä tuo abortti. Ei se suinkaan kaikille naisille aiheuta elinikäistä traumaa ja painajaista. Monille se on vain lääketieteellinen toimenpide siinä missä mikä tahansa muukin. Naiset vaan mielellään haluavat syyllistää abortin tehneitä, ja luovat ympäristön paineita kun toistavat näitä fraaseja, että abortista seuraa vakavia psyykkisiä ongelmia. No kyllä kai tuleekin, kun kaverit ympärillä pyhimystelevät sillä että pitivät itse lapsensa, sen sijaan että katsoisivat perheiden sosiaalisia tilanteita kokonaisuutena, ja oikeasti miettisivät onko noiden ihmisten mitenkään järkevää hankkia tuohon sekamelskaansa vielä mukuloitakin. Enkä nyt tarkoita tuota alkuperäistä kirjoittajaa, vaan ihan yleisesti.

Ja toisekseen esimerkki oikeasta elämästä, kun ystäväni elämä meni ihan pilalle kun hän ei tehnyt aborttia. Ystäväni on siis nainen. Seurusteli kovasti rakastuneen ihan kunnollisen miehen kanssa. Heillä oli edellisistä liitoistaan jo kolme lasta, kun nainen tuli raskaaksi. Mies ei halunnut suurperheelliseksi, nainen taas halusi iltatähden. Nainen päätti pitää lapsen ja kasvattaa sen vaikka sitten yksin. Ja sitä sai mitä tilasi. Seurustelu loppui siihen. Lapsi syntyi ja kasvoi, mutta äitsykkä ei enää koskaan löytänyt kunnollista miestä itselleen. Kaikki kokelaat osoittautuivat myöhemmin enemmän tai vähemmän väkivaltaisiksi, alkoholisteiksi tai muuten päästä viallisiksi. Se tarinan mies on edelleen ihan kunnollinen, ja nainen rakastaisi häntä edelleenkin ja haluaisi kovasti palata takaisin miehen luokse. Ja mieskin periaatteessa myöntää että kyllä se oli hyvä suhde, ja siitä olisi voinut tulla vaikka mitä, mutta ei silti enää halua naista takaisin. Ei vaan halua olla 6 henkisen perheen isähahmo.

Kommentit (14)

Tuo esimerkkitarina oli aika surkea juttu asianosaisten kannalta, mutta minkäs mahdat? Elämä ei aina ole kauhean reilua.

Siitä olen viestin kirjoittajan kanssa samaa mieltä, ettei kaikille naisille abortti ole traumoja aiheuttava toimenpide. Mutta ei se tarkoita sitäkään, että abortin tekisi kevyin sydämin ja huolettomasti. Itse olen tehnyt abortin aikoinani nuorena tyttönä, koska se oli silloin minulle paras ratkaisu. Mitään traumoja en saanut, koska se oli harkittu päätös. Olen tehnyt elämässäni kaikenlaisia päätöksiä, jotkut huonompia, jotkut parempia. Kaikkien kanssa mun on vaan elettävä.

parasta tehdä abortti kun sehän on vain pieni lääketieteellinen toimenpide. Ja kun nainen ei suostukkaan tähän niin mies saa hyvän syyn ottaa eron.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tämän miehen kommentointi vain todistaa sen miten itsekeskeisessä ja kylmässä yhteiskunnassa eletään.

Eli kaiken pointti näyttää olevan se, että lapsi on parempi tappaa jo sinne kohtuun, kuin antaa syntyä pilaamaan vanhempien elämä.

Buhuhuu, siinähän se naisen mitta ja arvo onkin että saako miestä vai ei.

Vierailija:

Lainaus:

Lapsi syntyi ja kasvoi, mutta äitsykkä ei enää koskaan löytänyt kunnollista miestä itselleen.

TUo on varmasti totta, että se ei varmaan kaikista naisissa herätä mitään tunteita, MUTTA KUN: me kaikki ollaankin yksilöitä! Toisille se voi aiheuttaa juuri sen elinikäisen trauman ja hyvästä syystäkin.

se lapsi. Eikö isä välitä vieläkään. Olisiko tuttavamiehen mielestä edelleen parempi, ettei koko lasta olisi onhan äidin elämä hänen mielestään pilalla. Mä rakasta miestäni ylikaiken, mutta jos hän joskus multa aborttia vaatisi (ei sitä kyllä tekisi) olisin mielummin loppuelämäni miehetön kuin sen painostuksesta tekisin.

Tuohan on aivan totta! Ei kaikille abortti ole elämää suurempi asia, mutta monesti ympäristön vaikutus saa abortin tuntumaan siltä.

Ja toisaalta taas tuo tarina kertoo siitä, että valintoja on tehtävä. Ikinä ei etukäteen tiedä onko joku valinta hyvä vai huono, mutta seurausten kanssa on elettävä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat