Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Maalla asuvat, kuvitelkaa tilanne: teidän maillanne, melkein pihapiirissä, on jokin naapuruston yhteinen rakennelma. Käynti tuolle rakennelmalle on teidän pihapiirinne läpi. Jos joku naapurustosta haluaa käydä katsomassa rakennelmaa (mille ei ole tarvetta päivittäin, ei edes kovin säännöllisesti), kuinka hän toimii:

A. Tulee vain, kulkee pihanne läpi ja käy rakennelmalla ilmoittamatta mitään teille

B. Tulee ilmoittamatta etukäteen, mutta käy huikkaamassa ovella millä asioilla liikkuu

C. Soittaa etukäteen ja kertoo käyvänsä rakennelmalla

Meillä on tilanne A. Tänään taas katsoin ikkunasta, kun joku outo äijä ajaa pyörällä pihan läpi väistellen lasten hiekkaleluja. Kai se oli joku naapureista, en voinut juosta perään, kun oli lasten kanssa juuri ruokailu kesken. Ärsyttää tosi paljon.

Kommentit (28)

Ei sillä ole mitään väliä, että se on meidän mailla. Sillä on minulle väliä, että tullaan tuosta vaan toisten pihoille. Aitaaminen ei oikein tässä pihapiirissä onnistu, portti on ehkä liiankin jyrkkä mielenosoitus. Ollaan asuttu tässä pari vuotta, sukupolvenvaihdoksen jälkeen.

ap

arvaas ap kun minä tulin tähän taloon appivanhempieni jälkeen,niin täällä oli sellainen käytäntö, että naapurin juopot säilytti viinapullojaan meidän autotallissa, ovi piti pitää aina auki... se saatiin kyllä loppumaan mutta siitäkin sai paskan maineen kun meni laittamaan kotinsa ovet lukkoon.

Sulla on kaksi vaihtoehtoa nähdäkseni: joko totut asiaan vähitellen - ja opit tuntemaan naapurisi niin tiedät ketä pihallasi liikkuu. Toinen vaihtoehto on, että vaivihkaa järjestät kulun rakennelmalle muualta - ensin tietysti selvität onko kulku pihasi läpi virallinen rasite vai vain yleinen tapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Toimitteko sitten itsekin samalla tavalla, muut joilla on käytäntö A? Itselleni ei tulisi mieleenkään, minusta tuo on todella huonoa käytöstä. Mistähän ne kuvittelee minun erottavan rosvot asiallisilla asioilla olevista ihmisistä? Tekisi mieleni alkaa viritellä ketunloukkuja.

ap

Jos kerran on yhteinen rakennelma jne. olisi pitänyt osata ajatella aiemmin. Kun se kerran on _yhteinen_, niin ei kai muiden tarvi sen tarkasteluun sinulta lupia pyytää. Itsehän olette rasitteen hyväksyneet.

Olen kyllä samaa mieltä jonkun edellä kirjoittaneen kanssa siitä, että älä hyvä ihminen ala siitä naapureiden kanssa kinastelemaan. Voi tulla pitkä selkkaus.

Mua aina karmi mummolassa kun joku vieras vaan tuli ovesta sisälle yhtäkkiä ja istui kahville. Jälkeenpäin kun kysyi mummilta, että kuka toi oli niin mummi ei edes aina tiennyt kuka vieras oli ollut. Jutteli vaan kaikkien kanssa aina ihan onnessaan kun sai seuraa...

Mutta jos taas virallinen kulku on jotakin toista kautta, niin sitten vaan aitaat pihapiirisi ja ilmoitaet, että eipä enää kuljeta, koska virallinen kulku on toista kautta. Näin yksinkertaista se on.

Vierailija:

Lainaus:

Toimitteko sitten itsekin samalla tavalla, muut joilla on käytäntö A? Itselleni ei tulisi mieleenkään, minusta tuo on todella huonoa käytöstä. Mistähän ne kuvittelee minun erottavan rosvot asiallisilla asioilla olevista ihmisistä? Tekisi mieleni alkaa viritellä ketunloukkuja.

ap

sais varmasti tää naapuri olla kokopäivän puhelimessa, suurempi terrori se on. Ja tämä tie on joka päiväisessä käytössä, etenkin talvisin

maalla on eri meininki kuin täällä kaupungissa. voiko rakennelman purkaa? oletteko osallisena sen rakentamiseen vai miksi on teidän maillanne?

Meillä on juuri samanlainen tilanne, että yksityisalueemme läpi on yhdellä naapurilla kulkuoikeus maittemme takana olevalle hänen omistamalleen alueelleen. Ajelee siis meidän yksityistietämme pitkin alueelleen ja jos joku sattuu näkemään, puolin ja toisin nostellaan kättä.

Silloinhan niillä ihmisillä on oikeuskin käydä siellä milloin tahtovat. Kauhea rasite se teille on, mutta kaipa sen tiesitte kun sinne muutitte. Älä missään nimessä ala siitä tappelemaan niiden kanssa, saat muuten aikamoisen joukon vastaasi. Olisiko mahdollista rakentaa sinne erillinen tie joka kiertäisi pihanne? Varmasti joutuisitte sen tien itse maksamaan, mutta helpottaisiko se tilannetta sitten kohdallasi?

Onneksi rakennus ei ole meidän pihalla! Täällä kyllä se pihapiiri on itse järjestänyt niin, että kulku on sujuvaa rakennukselle, eikä tarvitse häiritä pihan elämää pahasti. Siis, itse ovat järjestäneet, rakennus on ollut yhteiskäytössä " aina" , ja meteli olisi ollut valtaisa jos rakennukselle pääsyä olisi estetty! T.14.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat