Vierailija

Meillä on 2 alle 3-vuotiasta lasta. Mies on hyvä, ei mtään valittamista, välitetään ja rakastetaan kait toisiamme. Me vaan ollaan jotenkin niin väsyneitä toisiimme, riidellään useita kertoja päivässä. Olisiko lasten kannalta parempi, et me erotaan vai onko 2 jatkuvasti tappelevaa vanhempaa kuitenkin parempi ratkaisu?

Sivut

Kommentit (57)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ajan kanssa lapsillekkin parasta että se äiti ja se isä on onnellisia vaikkeivat ole yhdessä! Jokaista meistä odottaa jossain onni ja jos ap:sta tuntuu ettei se onni tule tämän miehen kanssa niin se uusi onni on jossain muualla.

Ap sanoi ettei tiedä rakastaako miestänsä enää, tai sellaisen käsityksen sain. Jos se arki miehen kanssa on tappelua tai vaikka vaan ahdistavaa niin on parempi lähteä ennenkun alkaa käymään mielenterveydenpäälle. Lapsien EI OLE hyvä olla äitin kanssa kotona joka voi huonosti. Jos rakkaus on suhteesta kuollut ei sitä siihen taikomalla takaisin saada, varsinkin jos kumpaakaan osapuolta ei kiinnosta eikä jaksa alkaa asioita korjaamaan.

Itse erosin jokunen aika sitten suhteesta jossa ei edes tapeltu. Arki sujui ja kaikki oli periaatteessa hyvin, mutta se suhde oli kuollut. Seksiäkin oli ja satunnaisia yhteisiä hetkiä, mutta puhe ei luistanut ja koin olevani yksin vaikka talo oli täynnä ihmisiä. Ahdistuin ajan kanssa ja masennuin ja se todellakin vaikutti lapsiin. Päädyin eroon. Nyt kun olen erosta päässyt yli ja sopeutunut uuteen ympäristöön on minulla ja lapsillani paljon parempi olla. Vaikka meilläkin on pienet lapset ja joitakin ongelmia alussa oli niin uskon että tämä järjestely pitemmän päälle on parempi kun se että olisin " kitunut" masentuneena siinä suhteessa. Nyt pystyn hengittämään ja uusi parisuhdekkin on. Olen onnellinen! Ja mikä oudointa nyt voimme puhua exän kanssa asioista ja olemme mitä parhaimpia ystäviä keskenämme.

Välillä arki ottaa päähän, toinen ei ymmärrä ja vaan on ärsyttävä. Mut kun ite yrität ottaa vähän erilaisen asenteen, niin kyllä se siitä. Ihan niitten lastenkin takia kannattaa käyttäytyä miestäs kohtaan " kiltimmin" . Puhukaa asioista, kerro miehelles miten oot onnellinen kun saat hoitaa lapsia kotona ja se käy töissä, ja pyydä, että se hoitais lapsia parina iltana viikossa, niin saisit vähän omaa aikaa. Mee vaikka lenkille, jumppaan, kirpparille, tai vaan kaverille kylään ilman lapsia. Lasten takia kannatta yrittää kaikkensa ja kestää sitä miestä ja näyttää lapsille, että isi ja äiti ihan oikeesti rakastaa toisiaan. Eronneita vanhempia on ihan tarpeeks tässä maailmassa. Mun mielestä lapset on tärkeimpiä.

Tsemppiä! :)

vain ihan äärimmäisessä hädässä. En ymmärrä heppoisia eroja, se on lapsille niin järkky juttu.

Enkä voi ymmärtää, miten ne lapset sitten tulee tehtyä niin väärän ihmisen kanssa?? Eikö sitä yhteensopimattomuutta mitenkään huomaa aikaisemmin?

ja sinä olet jo eronnut, et mitenkään millään ilveellä ole voinut elää ensin onnellisessa liitossa _vuosia_ lasten jälkeen ja sitten vielä onnettomassa ja sitten erota.

Siis eronko jälkeen? Missä välissä?

Kerrot että kaksivuotiaan lapsen elämässä eka vuosi oli onnellinen, sitten mätti, sitten erositte? Missä välissä on siinä sitten ollut jo alku, keskivaihe ja loppukin? Sen vuoden aikana, jolloin kaikki on myllertynyt?

Miten siinä on ehtinyt olla jo alkukin erikseen?

Ennemmin yritätte saada liittonne toimimaan. Nykyään ei uskalleta sanoa ääneen, kuinka iso riski ja rasite avioero lapsen kehitykselle on, koska vanhempia ei saisi syyllistää. Mutta on tosiaan moninkertainen riski näihin paljon puhuttuihin hoitoonviemisiin ym. nähden.

toisia niin isoissa kysymyksissä kuin avioero ja puhua sitten puuta maata heinää esimerkkitapauksessaan.

Ja kyllä sinä siis todellakin huteraan suhteeseen omat lapsesi teit, jos esikoinen on ollut 2,5 ja kuopus 1 vee, kun on alkanut mättää.

Ja erittäin lapsellista ja vastuutonta ja itsekästä on myös väittää, että yks kaks onnellinen suhde olisi yhtäkkiä läpimätä.

39

onko se jäänyt taka-alalle kun on lapsia? Ei se ero välttis ole ainoa ratkaisu, jos rakastaa toista, niin ehkä kandeis mennä johonkin avioliittoleirille tai parisuhdeterapeutille vai mitä niitä nyt onkaan. Jos mahdollista palkatkaa lastenhoitaja tai viekää lapsenne esim mummulle hoitoon ja viettäkää aikaa keskenänne jossain muualla kuin kotonanne ja ilman lapsia. Ehkä auttaa, ehkä ei. Mutta ei kannata luovuttaa!! Tsemppiä :)

Itse et ole tainnut elää huonossa suhteessa! Joten mitä sinä olet siihen mitään sanomaan. En käsitä tätä ihmisten ajatusta siitä että jos suhteessa ei ole mitään tavallisimpia ongelmia(alkoholi, pettäminen, väkivalta) niin mitään syytä ei ole erota. Eikö henkinen pahoinvointi ole jo hyvä syy eroon? Onko teistä oikeasti hyvä asia että masentunut ja itkuinen äiti hoitaa kotona lapsia kun se että iloinen ja onnellinen äiti ja tyytyväinen isä hoitaa lapsiaan sovussa, mutta eri osoitteissa? Jos vanhemmat yhdessä päättävät asioista ja siitä että ero on kaikkien kannalta hyvä niin miksi ihmeessä olisi lapsienkaan kannalta hyvä jäädä samaan osoitteeseen?

Eli kun erosimme oli lapsilla muutama kuukaus hieman ongelmia sopeutua tilanteeseen, mutta nyt on jo pitkään kaikki mennyt hienosti ja kaikki voidaan hyvin. Teemme perheen kanssa paljon asioita yhä yhdessä.

Ensin sanoit että lapsesi ovat pieniä, sitten sanoit, että elitte _vuosia_ liitossa lasten tulon jälkeen, nyt nuorin onkin taas vasta kaksi.

Koeta päättää nyt.

Kerroin vaan miten välillä menee toiseen hermo ja ittee väsyttää, mut en näytä sitä lapsille. Yleensä me ollaan ihan parhaat kaverit mun miehen kanssa eikä tapella juur koskaan. Osataan arvostaan toisiamme ja rakastetaan toisiamme ihan hirveesti. Ja vaikka nyt on rankempaa kun on lapsia, niin elämä on niin ihanaa :) Kolmas lapsi on suunnitteilla parin vuoden päästä. Kaikilla lapsiperheillä on välillä rankkaa, mut kaikki riippuu siitä miten siihen asennoituu. Mä en vaihtais elämääni mihinkään. Mun mies on mun tuki ja turva. Ollaan parhaat kaverit ja tunnetaan toisemme ihan täysin.

Laita esikoinen nyt ensimmäiseksi hoitoon 3 päivää viikossa, niin oma elämäsi helpottaa. Kummasti pinnakin löystyy.

Sitten odotatte eromietteiden kanssa ainakin siihen, kunnes pääset takaisin töihin. Tässä tilanteessa sitä ei kannata kovin pitkään lykätä, ehkä kunnes vuava on reilun vuoden.

Jos kuitenkin eroatte, on tosi tärkeää, että sinulla on oma talous kunnossa, siis olet töissä. Toisaalta kun molemmat käyvät töissä, riidat luultavasti vähenevät, kun kotityöt voidaan jakaa tasan ja oikeudenmukaisesti, ja molemmilla on kotona samat säännöt.

onko ero pienten lasten kanssa viisasta. 40 väitti, että on ja jäi kiinni siitä, että ei edes voi tietää sitä. Täydesti on asiasta nyt kyse.

41

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat