Seuraa 

Meille odotetaan toista lasta heinäkuussa. Nyt yritän kuumeiseti miettiä, mikä olisi järkevä ratasratkaisu kesäksi ja syksyksi.

Meillä on ennestään aikanaan esikoiselle käytettynä ostetut hyvät tukevat yhdistelmät, joita on tarkoitus lähinnä käyttää kotivaunuina. Eli lähinnä pihalla nukutukseen ja kävelylenkkeihin kodin ympäristössä.

Lisäksi meillä on esikoiselle ostetut Emmaljungan Cannon One-rattaat, jotka ovat Scootereiden edeltäjät. Käytimme niitä esikoisella 5 kk eteenpäin ja ovat olleet tosi hyvät kärryt. Edelleen poika 3,5 v mahtuu niissä vaikka tarvittaessa nukkumaan reissussa. Ongelmana kesää ajatellen niissä on mustat kankaat ja se, että kuomu on aika avonainen. Lisäksi niissä ei ole Timmyjen tapaan mahdollisuutta kääntää kuomua toisin päin. Plussana metallinen hyvä tavarakori ja se, että menevät Scootereiden tapaan pieneen tilaan.

Järkevintä olisi varmaan yrittää pärjätä näillä rattailla ja ostaa Cannoneihin pehmeä koppa, jotta niitä voisi käyttää reissurattaina alusta alkaen. Tällä hetkellä meillä on kuitenkin myös säilytystilaongelma. Eli meillä ollaan aloittelemassa lämpimän kuistin rakentamista, mutta se ei todennäköisesti valmistu kesäksi. Cannonit eivät mahdu nykyiseen eteiseen mitenkään. Niille on kyllä säilytyspaikka vaatehuoneessa, mutta sieltä niitä on vaikea ottaa käyttöön. Eli haavena olisi senkin vuoksi saada kesäksi vauvalle jotkut vielä pienemmät ja näppärämmät kärryt, jotka nimenomaan eteisessä eivät veisi paljon tilaa. Toisaalta olen hieman haaveillut Cannoneiden vaihtamista Timmyihin, koska niissä on tuo kuomun kääntömahdollisuus ja eivat ole niin avoimet, joten sopivat paremmin aivan vauvalle. Se toisaalta ei ratkaisisi eteisongelmaa.

Nyt olisi sii hakusessa näppärät rattaat aivan vauvalle kesää ja syksyä varten. Talvella viimeistään siirtyisimme cannoneiden käyttäjiksi. Olen katsellut Quinnyn Zappeja, että jos niillä pärjäisi kyhyemmät kaupunkireissut ja sitten pidemmille reissuille nukuttamista varten ottaisi myös nuo isot yhditelmät. Mutta onkohan tuo, että eivät mene makuuasentoon kuitenkin aika huono homma. Aluksi siis ajatuksena olisi käyttää niitä turvakaukalon kanssa. Toisaalta turvakaukalo on varmaan kesällä aika kuuma. Jotenkin nuo perinteiset matkarattaat tuntuu niin rimpuloilta ja esikoisen kohdalla en missään tapauksessa halunnut matkarattaita. Mutta olisiko niissä joku kiva malli, missä aivan vastasyntyneen olisi mukava köllötellä. ja pitäsi sitten mennä pineen tilaan tuossa eteissäilytyksessä. Autossa meillä on hyvin tilaa, joten sinne mahtuu vaikka kahdet kärryt kerralla.

Kiitollinen kaikista vinkeistä.

Kommentit (7)

Nyt ovat myynnissä nimellä Teutonia Solano.

Minä päädyin näihin, koska menevät kasattuina TOSI pieneen tilaan!

Noissa Zappeissä ei muistaakseni ole selkänojan säätö mahdollisuutta?

Niissä yhtenäisellä työntöaisalla olevissa Buzz rattaissa selkänoja menee makuulle, tai siis koko istuin kallistuu samalla tavalla kuin noissa Solanoissa.

Kannattaa tutustua noihin Solanoihin! Minä en ole valintaani katunut, vaan päin vastoin, nyt olen ostamassa toiset samanlaiset toiselle pojalleni!

Solanot ovat todella tukevat työntää, ja voisinkin sanoa, että niistä löytyy hyvien kuomurattaiden työntö mukavuus ja matkarattaiden pienuus, sekä ketteryys.

Minulla on kokemusta jo ainakin 30. erilaisista rattaista, mutta näihin olen ollut erityisen tyytyväinen. Minä ostin nämä rattaat, koska tarvitsin pienet rattaat vauvalle, jotka mahtuvat Toyota Yariksen takakonttiin ruokakassien kanssa. Ratkaisisivat teilläkin eteis ongelman. Nämä kun pysyvät pystyssä kasattuina ja vievät vain hitusen isomman tilan kuin yksinkertaisimmat sateenvarjorattaat. Hintaa Solanoille tulee n.250¿.

Tai välillä niitä löytyy tuolta huuto.netistä käytettyinäkin.

Se on mun mielestä aavistuksen viritys. Omissani olen kokeillut, kun se mahdollisuus on, eikä esteetikon silmään sovi. Rattaiden pääpuoli jää lyhyeksi ja sitten jalkopää työntyy tosi lähelle työntäjää. Makujuttu. En pidä tätä kovin pomminvarmana ratkaisuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Piti vielä kysyä, että saako noihin Teutonian matkiksiin liitettyä turvakaukalon. Tai mitkä olisi sellaiset sateenvarjorattaat, joihin saisi nostettua turvakaukalon?

ja oikein päteviä ja käteviäkin ; ) Esim. Peg peregot on tosi kestäviä ja hyviä työntää ja niihin mahtunee koppakin pienelle vauvalle. Itse katselin tuossa pitkään I' coo merkkisiä matkarattaita jotka on vähän järeämmät kuin perinteiset ' rimpulat' . Niissä on hyvä makuutila ja jaloille oma tukensa kuten tavallisissakin rattaissa, samoin pyörät ovat kohtuullisen kokoiset. Ainakin at lastenturva myy näitä. Maksavat jotain alle 400euroa. Toiset kiinnostavat ovat Teutonian funit jotka menevät pieneen tilaan. Plussana näissä kääntyvät etupyörät. Funit tosin ovat jo ihan rattaat ja hinta sen mukainen. Saksasta tosin saa jollain 400 eurolla.

Alan itsekkin kallistumaan siihen, että ostan jotkut laadukkaat sateenvarjorattaat, joita voi eteisessä säilyttää pystyssä. Täytyy lähteä katsomaan mitä on tarjolla. Pitäisi siis löytää nyt semmoinen malli, joka sopii hyvin juuri vatsasyntyneelle. Mies ei ole kyllä kovin innostunut ajatuksesta, että vielä yhdet rattaat.

Cannonit on ehkä parempi ottaa käyttöön vasta hieman myöhemmin syksyllä.

CecilyHenry, oletko käyttänyt noita Teutonian matkiksia ihan pienellä vauvalla?

Peg Peregon Pramette voisi olla juuri teille sopiva. Pienelle vauvalle niihin saa ihanan " pesän" kun kuomu käännetään toisin päin. Ja muistaakseni niissä on enemmän pehmusteitakin kuin tavallisissa Pliko P3:ssa. Isommalla lapsena toimivat sitten ihan tavallisina sattareina.

se työntösuunnan muuttaminen ei suju yhtä hyvin kuin vanhemmissa malleissa eli kuomun ja turvakaaren kiinnikkeet ovat eri kokoiset. Joten jos työntösuuntaa meinaa vaihtaa, joutuu kääntämään pelkän kuomun toisinpäin samoihin kiinnikkeisiin ja silloin rattaat jäävät oudon lyhyiksi ja jalkateline jää ikävästi pään alle painamaan. Toki Timmyt ovat silti hyvät ja näpsäkät rattaat.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat