Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Yhteenveto Kymppikerho-07:ssa mukana olevista. Tavoitteenamme on noin 10 kg:n painonpudotus kesään tai vuoden loppuun mennessä.

Lähtötilanne (vuoden 2007) alussa:

- tavoitteena 8-10 kg:n painonpudotus: Allikka79, huomenna ja piikki-pallero

- tavoitteena 10-12 kg:n painonpudotus: Eehe, Leotar, marja08, Raivotar76, ja äiti-65

- tavoitteena 12-15 kg:n painonpudotus: hiekkalinna, satsumassi ja titsi83

Tilanne ja tavoitteet huhtikuun alussa (mukana yhteensä 11 osallistujaa):

- tavoitteena 3-6 kg:n painonpudotus: Allikka79, huomenna, Leotar ja Raivotar76

- tavoitteena 6-8 kg:n painonpudotus: Eehe, marja08 ja piikki-pallero

- tavoitteena 8-15 kg:n painonpudotus: hiekkalinna, satsumassi titsi83 ja äiti-65

*** hiekkalinna, Leotar ja Raivotar76 ovat saaneet pudotettua painoaan yli viisi kiloa. Onneksi olkoon!

*** huomenna, Leotar ja marja08 ovat saaneet pudotettua painonsa normaaliksi (bmi alle 25). Onneksi olkoon!

*** Raivotar76 on saanut vyötärönympäryksensä pienenemään alle 80 senttiin. Onneksi olkoon!

*** Allikka79 on saanut vyötärönympäryksensä pienenemään alle 75 senttiin. Onneksi olkoon!

Yhteensä olemme keventyneet alkuvuoden aikana 38,5 kg ja kaventuneet vyötärön kohdalta 25,5 cm (meistä yhdeksän on mittaillut myös vyötärönympärystä tai muitakin mittoja).

seuraavassa osallistujien tiedot:

lähtöpaino/ paino viimeksi / tavoitepaino/ pudotus yhteensä

BMI alussa/ BMI viimeksi/ BMI tavoitepainossa/ pituus

vyötärö alussa/ vyötärö viimeksi/ muutos yhteensä

Numero nimimerkin perässä tarkoittaa viikkoa, jolloin ko. henkilö on viimeksi tietojaan ilmoittanut.

---------------

Allikka79, 11

58 kg/ 53,2 kg/ 50kg/ -4,8 kg

23,5/ 21,6/ 20,5/157cm

79 cm/ 74 cm/ -5 cm

---------------

Eehe, 14

77,5 kg/ 73,8 kg/ 67 kg/ -3,7 kg

28/ 26,5/ 24/ 167 cm

85 cm/ 82 cm/ -3 cm

---------------

hiekkalinna, 11

90 kg/ 85 kg/ 75 kg/ -5 kg

28/ 26,5/ 23,5/ 179 cm

-

---------------

huomenna, 10

68,5kg / 65,8/ 60 kg/ -2,7 kg

25,5/ 24,5/ 22,5/ 164 cm

85 cm/ 85 cm

---------------

Leotar, 12

80 kg/ 75 kg/ 70 kg/ -5 kg

26/ 24,2/ 22,5/ 176 cm

85 cm/ 83 cm/ -2 cm

---------------

marja08, 15

73 kg/ 68 kg / 62 kg/ -5 kg

25,5/ 23,5/ 21,5/ 170 cm

86 cm/ 81 cm/ -5 cm

---------------

piikki-pallero, 15

66,5 kg/ 62,8 kg/ 57 kg/ -3,7 kg

24,5/ 23,5/ 21/ 165 cm

83 cm/ 80,5 cm/ -2,5 cm

---------------

Raivotar76, 13

77 kg/ 69,6 kg/ 65 kg/ -7,4 kg

25/ 22,5/ 21/ 176 cm

84 cm/ 77,5 cm/ -6,5 cm

---------------

satsumassi, 15

92,5 kg/ 92,5 kg/ 78 kg

- /- / 25 /176 cm

105 cm/ 104 cm/ -1 cm

---------------

titsi83, 15

85,5 kg/ 82,9 kg/ 73 kg/ -2,6 kg

29,5/ 29,3/ 25,5/ 170 cm

-

---------------

äiti-65, 15

72 kg/ 68 kg/ 60 kg/ -4 kg

28/ 26,6/ 23,5/ 160 cm

93 cm/ 87 cm/ -6 cm

---------------

P.S. Olen pyöristänyt lähtöpainoja ja painoindeksejä tasalukuihin (ja puolikkaisiin), jotta yhteenveto olisi helpommin luettavissa.

Kommentit (9)

Minulla meni pitkään ennen kuin sain tehtyä päätöksen, että nyt se alkaa. Se " ensi maanantai" ei oikeasti tule koskaan. Minäkin kadehdin kuukausi sitten niitä, jotka oli tehneet päätöksensä vuoden alussa. Mutta nyt on reilu neljä kiloa jo takana eli yllättävän äkkiä tämä on mennyt.

satsumassi:

Lainaus:

..kadena niille jotka jo vuoden alusta saaneet pudotettua. En tiedä miten itse saisin kärpäsen..kesävaatteet kolkuttelee, eikä mahdu päälle taatusti. Yritän rynniä viisi kiloa juhannukseen mennessä edes..huoh....

Ekat viikot minulle on yleensä helppoa, kun pidän tosi tiukan linjan, mutta sitten jos päästän vähän lepsumaan, niin sitten lepuu kohta jo paljon. Nämä sukulaisten juhlat on niitä vaikeita paikkoja. Pitää yrittää sopivasti hämätä syövänsä ja sitten sitä on jo syönytkin liikaa. Toisaalta vaikeita on myös yllättävät herkut. Esim työkaveri tuo kakunpalan käteen, mitä siinä nyt sitten voi tehdä muuta kuin syödä sen.

Juhannukseen on onneksi vielä ihan mukavasti aikaa ja jokainen pudotettu gramma on oikeaan suuntaan. Onhan sitä elämää toivottavasti vielä kesän jälkeenkin ja jos syksyllä paino on pienempi kuin nyt, niin se on jo hieno homma. OIkeastaan on hyvä olla koko kesä laihiksille, vaikka paino ei niin kovasti putoaisikaan. Normaalisti ainakin minulla kesällä paino lisääntyy. Sama juttu on sitten joulunaikaan.

Puoli kiloa oli paino pudonnut viime viikosta, ja sentti lähtenyt vyötäröltä edellisen mittauksen jälkeen. Liikuttua on tullu edelleen hyvin, viime viikolla kävin peräti kolme kertaa juoksemassakin, tosin sunnuntaina vaan 20 min. Tästä viikosta en sitten tiedä miten käy, ainakaan tuon juoksemisen suhteen, kun olen lähdössä reissuun, ja lapset on flunssassa, joten se saattaa minuunkin iskea. Mutta tavotteena on joka päivä ainakin puoli tuntia liikkua.

Nyt on sitten siis 5,5 kg pudonnut vuodenvaihteen jälkeen ja lähtenyt vyötäröltä 6 cm. Jee!

Ja satsumassille erityisesti tsemppiä. Kyllä se siitä, kun vaan alkuun päääset. Ja varmasti sekin onnistuu. Se on jo hieno alku, että olet taas tänne kirjoitellut=)

Marja

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Viikko mennyt sairastelun merkeissä koko perheellä, minulla vieläkin hirveä yskä ja nuha, onneksi nyt pari päivää vapaata..

Paino tippunut viime viikosta -300g..Liikkunut en ole yhtään, syönytkin vähän mitä sattuu..

72,1kg/67,7kg/60kg/-4,4kg

28,1/26,1/160cm

Vyötäröä en mitannut tälläkään kertaa

Tohtori.fi sivuilla laihdutusklinikassa voi laskea itselleen BMI:n helposti ku syöttää vaan luvut ja siellä on diagrammi seuranta painon pudotukseen aika motivoiva sekin. Käykää kattoo!

Alkuviikko sujui taas syömisen suhteen hyvin, mutta viikonloppuna tuli hieman herkuteltua. Lauantaina oli meillä vieraita ja sunnuntaina oltiin itse kylässä. Onneksi ei mennyt kuitenkaan täysin överiksi. Lopputulos oli -400g viime viikosta. Siihen täytyy olla ihan tyytyväinen. Liikuntakärpänen ei edelleenkään ole puraissut. Mistähän senkin löytäisi?

Jos en saa liikuntaa mukaan, pudotukset pienevät varmasti tuostakin etenkin kun toukokuu on juhlien aikaa. haluan pitää tämän painopudotukseni omana tietonani eli jos ei kahvipöydästä ota mitään, se herättää varmasti huomiota. Pitäsi keksiä tähän liikuntahommaan joku mittari. Vaakalla käynti motivoi ruoan suhteen, mutta mikä motivois liikunnassa.

lähtöpaino 66.5 kg

paino nyt 62.4 kg

tavoitepaino 57 kg

pudotus yht. 4.1 kg

pituus 165 cm

vyötärö ?? (jäi taas mittaamatta)

Viime viikko meni hyvin, maanantaina vaaka naytti 1,3kg vahemman kuin viikkoa aiemmin. Kuntoiltua tuli kuten olin suunnitellut, 2xkuntosali plus puol tuntia tennista ja 500m uintia. Herkkuja en juuri syonnyt.

Tama viikko onkin mennyt paljon huonommin, suklaa on kokoajan mielessa. Pelottaa melkein maanantain punnitus, toivottavasti ei plussaa tule.

Eli taman viikon numerot:

85,5 kg/ 81,6 kg/ 73 kg/ -3,9 kg

29,5/ 28,2/ 25,5/ 170 cm

Mitenkas toi BMI putosi yhtakkia kokonaisella numerolla.. enko osaakaan laskea sita oikein. Eikos se ole etta pituus kertaa pituus ja sit paino jaetaan sen kertolaskun tuloksella?

Hyvat viikonloput kaikille!!

..kadena niille jotka jo vuoden alusta saaneet pudotettua. En tiedä miten itse saisin kärpäsen..kesävaatteet kolkuttelee, eikä mahdu päälle taatusti. Yritän rynniä viisi kiloa juhannukseen mennessä edes..huoh....

Viikko meni mullakin hyvin ja vloppuna söin mövenpickin herkkujädeä vähän väliä. Mutta putosihan tuo..tietty vaan nesteet taas lähti ja siihen jämähtää. Mulla liikuntaa silleen et kahdesti lenkillä ja viitenä iltana 20 min soutua. ihan ok.

Alku 92.6

nyt 91.8

pudotus -0.8

bmi 29.9

...motivoinnista. Liikuntaa on ihan kivasti tullut. Kadonnutta vyötäröä etsiessä.. Nii ärsyttää kun annoin pursua takaisin tähän 44 kokoon. Viime keväänä vielä jopa koon 40 vaatteet mahtui. Että aina se kymppikilo meinaa hiipiä takaisin ja nopsaan ja taas pudotetaan. Miten saisi pysymään. Ruoka on terveellisä mitä syön, siitä en paljon voi tinkiä. Mutta herkuteltua tulee liian paljon aina jos joku mättää niin jäätelöt ja suklaat kehiin. Se on se heikkous... Ja nämä mahtavat vyötärölihavuus geenit vielä..murr. Mutta nyt on tsemppi päällä, vaikka ilman suklaata ei ole vko alkanutkaan, mutta toiveena pudotus ensi ma taas...

Minullakin paino yrittää aina salaa hiipiä takaisin. Ekalla kertaa pudotin 30 kiloa ja sen jälkeen kerran kymmenen ja kerran viisi kiloa ja taas täällä ollaan. Ekan pudotuksen jälkeen paino pysyi pitkään kurissa, punnitsin itseäni joka aamu. Sitten vaaka hajosi ja vuoden päästä painoa oli tullut lisää 10 kiloa.

Eli ei minulla ole muuta keinoa kuin kontrolloida painoa loppuikäni. Päätin, että en päästä tulemaan enempää kuin viisi kiloa. Mutta kun se aloitus oli aina " ensi maanantaina" , niin tulihan sitä sitten paljon enemmän. Minulla paino kyllä pysyis aisoissa, kun muistaisin ruoka-ajat. Niiden ulkopuolella ei syödä. Lisäksi pitäis muistaa kohtuus herkuttelussa. Jos viikonloppunan tulee herkuteltua, pitäis muistaa pitää sen jälkeen tiukka viikko. Näillä eväillä pärjäsin pitkään, mutta sitten en enää kotrolloinutkaan painoa ja uskottelin itselle ettei se pari lisäkiloa haittaa. Mutta niistä parista lisäkilosta silloin tällöin tulee äkkiä 10 kiloa.

satsumassi:

Lainaus:

Että aina se kymppikilo meinaa hiipiä takaisin ja nopsaan ja taas pudotetaan. Miten saisi pysymään. Ruoka on terveellisä mitä syön, siitä en paljon voi tinkiä. Mutta herkuteltua tulee liian paljon aina jos joku mättää niin jäätelöt ja suklaat kehiin. Se on se heikkous...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat