Vierailija

Harmittaa ihan vietävästi. Lapsemme olivat syntymäpäivillä naapurissa. Naapurit ovat aika uusia, mutta olemme olleet jo paljon tekemisissä ja lapset tulevat juttuun loistavasti. Sitten tuli kutsu kuopuksen syntymäpäiville. Lapsemme menivät innoissaan juhliin. Olivat itse valinneet lahjan ja pukeutuivat ns. viimeisen päälle.

Illalla kertoivat, että heidät oli jätetty yksin kun koko muu porukka oli lähtenyt lähimetsään leikkimään! Lapsemme olivat sitten olleet sisällä päivänsankarin vanhempien kanssa... Tuntuu kurjalta. :(

Miksi edes kutsua sitten juhliinsa, jos seura ei kuitenkaan kelpaa! Ja miksei vanhemmat puuttuneet asiaan?? Lapset ovat iältään 4v ja 6v.

Kommentit (14)

vieraista jätetä yksin vaan juhlitaan periaatteella kaikki mukaan. Olen muutenkin sillä kannalla, että vaikka lapsille on tärkeää leikkiä ilman vanhempien ohjaustakin, niin kaikkeen kiusaamiseen ja jonkun leikeistä poisjättämiseen puutun jos sen huomaan. Kyllä se muiden huomioonottaminen lähtee jo lapsuudenkodin arvoista.

tytön synttäreillä viimeksi jouduin puuttumaan asiaan, kun suht suht dominoiva tyttäreni ja hänen erittäin dominoiva luokkakaverinsa meinasivat unohtaa muut vieraan leikkien ulkopuolelle (ikää näillä 7 v). Lapsille pitää opettaa että kun vieraat on kutsuttu, niitä pitää huomioida tasapuolisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pitäisikö silloin vaatia muuta porukkaa lopettamaan hauska leikki vain siksi, että joku lapsi ei suostu leikkimään leikkiä, josta kaikki muut vieraat ovat innoissaan?

Duunari tulee sitten sellaisesta, joka leikkii pomoa ja määrää kuka kenenkin kanssa leikkii ja jättää joitakin ulkopuolisiksi jne.

Vierailija:

Lainaus:

eivät kaikki lapset ole samanlaisia, toisista tulee pomoja ja toisista duunareita, eikös tämä mene näin, lapsesta asti. Kyllä luonne 2 v mennessä kertoo, mikä lapsesta joskus tulee, vai tuleeko mitään.

Jos kerran vieraita kutsutaan, niin kaikkien kanssa pitää olla. Sellaisia leikkejä pitää leikkiä, että kaikki osallistuu. Jos sitten synttäreilläkin leikitään vaan parhaan kaverin kanssa, niin en kyllä sitten seuraavalla kerralla muita kutsuisikaan kuin sen parhaan kaverin. Ei ole kenelläkään kivat synttärit jos joku lapsi jää yksin.

Ehkä olen vähän vanhanaikainen kasvatuksessa, mutta meillä lapset eivät saa liiaksi valokoida kavereitaan vaan kaikki mahtuvat mukana leikkiin. Tämä on ystävieni mielestä liian 70-lukulaista ajatusmaailmaa, heidän mielestään lastenkin pitää saada toimia omien mieltymysten mukaan. Jos Liisalla on vääränväriset vaatteet niin sen kanssa ei tarvi leikkiä tyyliin...

eivät kaikki lapset ole samanlaisia, toisista tulee pomoja ja toisista duunareita, eikös tämä mene näin, lapsesta asti. Kyllä luonne 2 v mennessä kertoo, mikä lapsesta joskus tulee, vai tuleeko mitään.

Itse ole aina painottanut, että jos yhdessä ollaan niin yhdessä myös leikitään. Ketään ei sorsita vaikkei " kumisaappaiden väri" miellyttäisikään.

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat