Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Voi jumalauta, että ottaa toi mies päähän. Auton turvaistuin täytyi ottaa irti ja asentaa takaisin. Mies ei katsonut ohjeita mitenkään ja tarkistaessani se oli asennettu väärin (Graco Cosmic). Sanoin myös, että pitää tiukata hihnat kunnolla yms. tai liikkeelle eivät lähde. Lähtivät kuitenkin uimahalliin autolla, VITTU SE ON IDIOOTTI!!!! Se ei ole perehtynyt tasan pätkän vertaa näihin turvaistuintesteihin yms. mihinkään asiaan liittyvään. Hoitavatko muissa perheissä miehet nää turvaistuin- yms. asiat???

Kommentit (17)

Ja syy on varmaan se että mies on niin pirun hyvä kuski ettei mitään voi tietenkään käydä. Kun yritän kysellä että jos joku surkea vastaantulija ajais eteen, niin miehellä on kuulemma niin hyvät refleksit että ehtisi väistää ja pitää auton hallinnan. Sama perimmäinen syy varmaan teidän muidenkin miehillä.

Turvakaukalon jalustan ja esikoisen istuimen (kasvot menosuuntaan) mies osaa asentaa, mutta aina jättää vyöt liian löysälle. Ja istuin heiluu kuin mikä. Vaikka miestä ärsyttääkin, minä menen ja kiristän joka kerta ne vyöt vielä itse. Luulisi isolla miehellä olevan voimaa enemmän kuin minulla, mutta näköjään se on korvien välistä kiinni...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä ei ollut autoa kun lapset pieniä, joten empä ole turvakaukalon kiinnitysten kanssa tuskaillut. Eka turvaistuin ku meille on hankittu on ollut kasvot menosuuntaan-istuin (mazi-cosi). Sen kiinnittämisessä ei ollut mitään vaikeaa ja kaikki osas sen laittaa. Nyt on käytössä korokeistuin, jossa ei siinäkään mitään muuta kuin kattoo, ettei turvavyö hankaa lapsen kaulaa.

Onko noi oikeesti sitten niin vaikeita, ettei mies osaisi niitä laittaa? Ite kun en oovaikeeseen istuimeen vielä törmännyt....

Muutaman kerran olen asiasta sanonut, mutta mies vaan inttää, että ei sitä tartte kiskoa, kun vyö kuitenkin löystyy eikä oo tarkoituskaan olla tiukalla kun kolarissa sitten kiristyy...

Juu, mä hoidan meillä istuimen kiinnittämisen. Onneks mies ei yksin lapsen kanssa mihinkään koskaan mene.

...luulin että olen ainoa tällä telluksella, joiden mies ei huolehdi näistä turvaistuinhommista. Itse sain vertailla yms. kaikki mallit, kun sitä ostettiin. Mies syyttää kontrollifriikiksi, mutta pakko tässä on olla, kun toinen ei perehdy mihinkään asiaan kunnolla, vaikka olis lapsen henki kyseessä!!

Sanon sille aina välillä, että tuollainen ääliömäisyys on pelottavaa. MITÄ MUUTA itsestään selvää hän ei tajua, ja minä en vain tiedä siitä vielä...

Minäkin kiristäisin vyöt ja asentaisin koko hoidon, mutta en saa vöitä niin kireälle kuin mies, enkä voi nykiäkään kaikin voimin, kun olen rv 33 raskaana. Vituttaa vaan suunnattomasti, miten joku muuten ihan fiksu ihminen voi olla noin HUOLIMATON!!! Syyttää mua, että mikään ei kelpaa, kun hän tekee. Mutta kun ei osaa käyttää minkään vekottimen kanssa KÄYTTÖOHJETTA, kunhan on jotain sinnepäin niin sehän on ok... Ottaa päähän ostaa 300 euron turvaistuin, josta ei ole hyötyä, kun se on väärin asennettu.

AP, yhä kiukkuisena

Minun mieheni ei välitä turvallisuusseikoista. Ihan kauheata katsoa, kun mies jättää liedelle reunan läheisimmälle pisteelle ison kattilan kiehuvaa vettä ja taaperon leikkimään sinne keittiöön, kun itse katsoo formuloita.

Ja tämä on vain esimerkki...niitä löytyy satoja...inhottaa ja ärsyttää, kun ei näköjään oman lapsen terveys ja turvallisuus ole tärkeätä.

Ei auta pyytely, ei suostuttelu, ei rähjäys ei mikään...

Isovanhemmat taas asentavat istuimet autoihinsa miten sattuu ja suuttuvat aina, kun korjaamme kiinnitykset oikein. No me 70-luvun lapset saimme roikkua takapenkillä vaikka pää alaspäin ja pyöräilykypärätkin olivat perheissämme tuntemattomia kapistuksia. Tai hygienia... Ei pesty hampaitakaan juuri koskaan ja saatiin reikäiset hampaat loppu elämämme riesaksi.

Tosin viime aikoina on jo alkanut uskoa, että huonosti kiinnitetyllä istuimella ei paljon virkaa ole. Kun vielä muistaisi kiristää lapseen kiinnitettävät vyöt: usein niin löysällä, että hihnat valuvat olalta. Saisi olla noissa sellainen samanlainen systeemi kuin auton omissa vöissä, ettei löysä kiinnitys olisi edes mahdollista...

Mies pyhästi vannoi turvaistuimen kiinnittävänsä kun tulee meitä synnäriltä hakemaan. Istui kiikkui lopulta auton takapenkillä vapaana ja ohjeet olivat kotona.

Väärin kiinnitetyssä istuimessa sai esikoisemme kyydin kotiin. Itku ja poru meinasi kiinnitystohinoissa tulla, mutta sen opin, että miehen varaan en omaa ja lasten turvallisuutta jätä. Tämä mamma tavaa ohjekirjaset (videoista turvaistuimiin) sujuvammin kuin mies. Naisen logiikka pelaa meidän perheessä paremmin kuin miehen.

No kyllä joutuu rakkaus koetukselle, jos kolarissa lapsi loukkaantuu isänsä piittaamattomuuden vuoksi...

Vierailija:

Lainaus:

Rakkaudelle tuntuu teidänkin parisuhteet rakentuvan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat