Seuraa 

Meillä poika 9kk, ja ollaan tässä koetettu unikoulua pitää, kun on heräillyt monta kuukautta 0,5-2 t välein tissille. Esikoisen kanssa n. 2 vuotta sitten oltiin samassa tilanteessa ja yritettiin useampaan kertaan lopettaa yösyömisiä heikoin tuloksin. Poika alkoi nukkua vasta, kun lopetin imetyksen kokonaan. Nyt ollaan sitten samojen kysymysten äärellä.

Ollaan jo niin pitkällä, että isän kanssa poika rauhoittuu alkuyöstä aika hyvin ilman tissiä, mutta minä olen antanut tissiä sitten loppuyöstä. Nyt on tilanne se, että miehen loma on loppu ja alkaa taas tekemään yötyötä, elikkä pitäisi pärjätä yksin kahden pojan kanssa yöt.

Kun koetin viime yönä rauhoitella poikaa alkuyöstä ilman tissiä, protesti oli valtava. lapsen kannalta tilanne on tietenkin kummallinen: ensin ei anneta, sitten annetaankin, eli ei voi ymmärtää, että klo 1 ei anneta, ja 3lta annetaankin.

Suunnitelmani olisi tehdä kuten esikoisenkin kanssa, että lopetan imetyksen vähitellen. Mutta oisko kuitenkin parempi/ helpompi (=ei tarvisi öisin itkettää niin paljon) lopettaa kertarysäyksellä? Silloin lapselle tulisi kerrasta selväksi (vaikka se onkin aika karua), että tissiä ei enää saa. Nyt tuntuu siltä, että kuinka monta kertaa joudun käymään saman taistelun, kun välillä annetaan, välillä ei. Aamusta (ja tietenkin päivällä, kun ei ole mitään ongelmaa siinä) kuitenkin ois helpompi antaa vaan tissiä vielä jonkin aikaa, mutta illalla ei haluaisi huudattaa... Apua??

Joten onko kokemuksia lähinnä siitä kertarysäyksellä lopettamisesta?

Kokemuksista kiitollisena,

Mammaroosa

Kommentit (2)

tämä imetyksen lopettaminen koskee myös minua ja kohta vuoden vanhaa tyttöäni. Meillä yöllä herätään seisomaan häkkisänkyn laidalle kaksi kolme kertaa yössä ja tissi on se joka nukuttaa. Kun olen yrittänyt vain ottaa vierelle nukkumaan tyttö on pyöriskellyt aikansa ja siinä omat hermot ja yöunet menevät.

Esikoinen on jo 8 vuotta. Lopetin imetyksen hänen kanssaan 1v 1kk ikäisenä. Lähdin Tanskaan kolmeksi yöksi ja jätin tytön anopille. Hän sanoo, että ei heillä suurempia ongelmia ollut. Tilannetta auttoi ehkä se, että tämä eka vauva oli hyvä syömään tuttipullosta velliä ja syömään peukkua. Tämä toinen ei taas tuttipullosta eikä tutista välitä.

Nyt olen taas varannut matkan ja anopin, mutta kyllähän homma pitäisi ensin sitä itse hoitaa. Mutta miten ja milloin raaskisi?? Vertaistukea kaivataan meilläkin.

Olen lopettanut yöimetyksen jokaiselta kolmelta vauvaltamme juuri 9kk:n iässä. (Neuvolasta suositeltiin, että juuri se on paras ikä, muuten yöt voi mennä ihan mahdottoman risaisiksi.) Eka yönä vauvat on itkeskelly pari tuntia ja isä kantanut heitä. Toka yönä itkivät enää varttitunnin ja sen jälkeen ovatkin jo uskoneet ettei yöllä enää tissiä saa ja olemme nukkuneet koko perhe täysiä öitä (ihanaa!). Päiväimetystä olen jatkanut kunnes vauvat olivat reilun vuoden ikäisiä. Sitten aloin harventaa imetyskertoja vähitellen kunnes viimeisenä jätin iltaimetyksenkin pois.

Näin aion toimia tämän neljännen vauvammekin kohdalla.

Hyvää kevättä teidän perheelle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat